Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=7726
Stranica 2 od 3

Autoru:  Markius [ 10 Mar 2011 15:47 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

nema Godza, rešeno je to odavno, bilo je zbog paljenja pomerenog. ;)

Autoru:  Godza [ 10 Mar 2011 15:49 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Znam da si resio, nego rekoh da opet nije poceo da pravi igranku :wink:

Autoru:  Markius [ 10 Mar 2011 17:18 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

igranka je u tom sitnom variranju. al bez ventilatora na 2,3 to se i ne oseća. :D

Autoru:  Daxony [ 10 Mar 2011 17:34 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Daxony
U vezi motora ler gasa, ako imas neku mogucnost sa nekog ispravnog motora da skines i probas bilo bi dobro, jer sve ovo sto se prodaje po radnjama je divlje i kinesko, tako da nece dugo izdrzati ni taj novi deo.[/quote]
Vazi matori,hvala na savetu aj da vidim da nadjem nekog ko ima ispravan pa da vidim... :postovanje:

Autoru:  aleksandar978 [ 29 Sep 2012 09:57 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Aleksandar
Pozdrav svima, nov sam clan ovde, imam slican problem sa opel suzom 91. 1.8i C18NZ, naime motor ler gasa dok vozim, prebacujem u brzine cuje se visok ler gas kao da nisam pustio gas. To mi se desava na plinu i na benzinu. I svako prvo paljenje je duze i kad kola postignu radnu temperaturu isti problem, a menjao sam kablove, svecice, razvodnu ruku. Sta bi to moglo biti? :)

Autoru:  aleksandar978 [ 01 Okt 2012 19:25 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Zar nema nikog da odgovori? :(

Autoru:  Godza [ 01 Okt 2012 19:51 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Za pocetak probaj sa ciscenjem motora ler gasa i njegovog kucista, proveri i senzor temperature na usisnoj grani, kao i senzor (potenciometar) leptir klapne.

Autoru:  aleksandar978 [ 06 Okt 2012 15:16 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda, ocistio i dalje isto

:( Znam da je ova tema vec ispricana, ali imam problem sa motorom ler gasa na kadetu 1.8i C18NZ. Ocistio sam ga nitro razredjivacem, isprskao malo wd sprejom.... sve u svemu motoric je ispravan, ali mi drzi veliku turazu npr. dok menjam brzine. Ispada kao da nisam pustio gas dok menjam brzine, a kad izbacim iz brzine i pustim ga da ide na leru drzi visok ler gas, ne veliki, ali drzi. Sta dalje raditi? Gde traziti problem? :krsti:

Autoru:  Godza [ 06 Okt 2012 15:31 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Jesi li proverio potenciometar klapne i senzor rashladne tecnosti.

Autoru:  aleksandar978 [ 08 Okt 2012 16:42 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Nisam jer se ne razumem bas najbolje....gde se to nalazi u motoru i kako cu znati da jedno od ta dva ne valja ili oba?

Autoru:  Markius [ 25 Okt 2012 15:52 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

odakle se meri 22mm, od diht gumice ili od pocetka gde viri klip ili od mesta gde su rupe za srafove za stezanje?

Autoru:  Markius [ 25 Okt 2012 19:10 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

evo kako izgleda moj problem, nekad ja tu cackam malo namestam ovaj step motor na tih 22mm i sredi se kao sto je do pre 15 dana radio lepo ali celo leto je zezao, dok je proslu zimu lepo radio nije dizao. menjao tps, senzor rashladne tecnosti. komp nisam menjao, ali i sa drugim kompom mi je prijavljivao gresku na leru 35 i sa bilo kojim step motorom, ali to bas odavno prijavljuje tu gresku ali i sa njom je radio npr proslu celu zimu da ne digne ni jednom a redovno je izbacivao takodje. evo na klipu se vidi i samo ga ugasim i upalim i on ok radi dok se posle u voznji pokarabusi, na oba goriva ekstra, step lepo odradi sauh dok je hladan samo posle vec kad pridje radnoj temp obicno se pogubi i posle sve tako. inace step motor kad dam kontakt izadje i posle se vrati i tako sa 2-3 komada sto znaci da su oni u redu, e sad kolika je verovatnoca da je ecu u problemu, samo sam stavljao jedan sa vektre pre ali on je za c16nz pa mi je prijavljivao gresku za sondu jer je ja nemam a i takodje za step i sa tim racunarom, al kazem ta greska za step mi se bas dugo god vec pojavljuje ali nije ovako brljavio i ostavljao ler.
ps. ovo sto padaju obrtaji to ga ja na kvacilu zezam.
sta raditi na sta obratiti paznju? :banghead:

Autoru:  wizard-27 [ 31 Okt 2012 10:21 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

može li netko objasniti
zašto na motronic sistemu iac ventil nema 4 žice
nego samo 2
Slika

Autoru:  aleksandar978 [ 05 Nov 2012 11:33 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Pozdrav svima, pozdrav tebi Gorane. Jel zna neko gde mogu da kupim potenciometar leptir klapne i kolika joj je cena? :banghead:

Autoru:  Bane03 [ 13 Nov 2012 15:36 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Imam problem sa IAC! Kad sam ga cistio, pomerio sam onaj sraf koji pomera klapnu, i od tada mi se broj obrtaja sporo spusta! Npr. izbacim iz cetvrte i on veoma sporo spusta obrtaje, i kad dostigne radnu temp vraca normalno obrtaje, pa se u toku voznje ponekad ponovo javi problem. Izmerio sam otpor na IAC i osnosi 42 (norm. vrednosti 30-65).
Da li je neko imao ovakav problem i kako se resava? :ots:

Autoru:  Bane03 [ 19 Nov 2012 00:56 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

??

Autoru:  Bane66 [ 19 Nov 2012 02:00 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Pokusaj da vratis taj sraf u predhodno stanje. Poremetio si TPS, i sad dolazi do tih manifestacija.

Autoru:  Bane03 [ 19 Nov 2012 13:40 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Pokusavao sam ali nece.... :seci:

Autoru:  danosimic [ 22 Jan 2013 23:32 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ler gas mi se povecala na 1500 1600 obrtai skinuo sam restrikciju sa klapne kako sad spustiti ler i primetio sam da mi vise dimi na auspuh u vidu vodene pare jel to se dijagnostici steluje rad motora i ler gasa ili to moram rucno sta je najbolje

Autoru:  needforspeed258 [ 17 Feb 2013 17:43 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Pozdrav!

Dali je normalno da kada skinem đek od ler gasa da mi nakon puštanja gasa motor lepo spušta okretaje. Dok sa spojenim motorićem ler gasa motor leno (sporo) spušta okretaje!

Autoru:  kadetkaravan [ 28 Feb 2013 02:46 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Godza je napisao:
Kada je demontiran motor ler gasa, izmeri se sublerom,lenjir ili sta vec imate 22mm i povucete klip za konus ili ga vratite do mere.

Usrafite nazad u kuciste i postupak je gore vec opisan. Povecati brzinu do 3500obrtja jedanput i Ecm resetuje ventil praznog hoda pomeranjem klipa da svog sedista (pun hod upolje) za ostvarenje nultog polozaja i zatim vracanjem u zeljeni polozaj.Ventil praznog hoda ima hod od 160 koraka,ograniceno kalibracijom.

Onih 22mm je da se priblizno dovede klip na meru, a steluje (kalibrira) se po opisu.



Jedno pitanjce ;-)
Dali su svi step motorčići(za kadeta) isti
tj. dali ih treba gledati upređivati po brojevima što
su urezani na čelo s.motorčića zbog očitavanja Ecm
ili ih Ecm sam prepoznaje i prihvata???
I dali mogu recimo sa astre F da pašu na Kadet tj.
dali Ecm prihvata sve...i netreba obraćati pažnju
na brojeve utisnute na njima??
Nadam se da ste shvatili sta sam hteo da pitam ;-)

Autoru:  Godza [ 28 Feb 2013 21:52 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ako nabavljas deo po kataloskom broju za tvoj model vozila onda je u redu, ako hoces da nabavis od astre i vectre tu vec postoji razlika.

Dzekovi struje su isti, razlika je u ovalnom i konusnom klipu motora ler gasa.

Autoru:  kadetkaravan [ 01 Mar 2013 01:38 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

-Godza-
Hvala na odgovoru.... :dzony:

A i da te pitam jos nesto ;-) step m. mi malo
radi malo ne jbg.
E ja sam dok je fino imao ler u jednom momentu
otkačio džek i sada nemam smetnji...samo malo
prvo jutarnje paljenje mora da se drži na rucni gas..
mada posto sam invalid. ( vozim na ručne komande)
meni to nimalo ne smeta malo poradi na leru i to je to
E sad dali sme to tako ili ne ...auto fino radi pa sad
bojim se da ne shebem nešto????
Dok ovo nisam uradio auto je "ludovao" trokirao,bio
čas mali cas ogroman ler gas i tako to!""probao da ga cistim
Ali nista nije pomagalo tj.poradi malo i ista pesma???
Hvala unapred!!!" Godza"

Autoru:  kadetkaravan [ 10 Mar 2013 23:52 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

:krsti:
Šta bi sa odgovorom????
;-) ;-)

Autoru:  zlatko2611 [ 13 Maj 2013 15:31 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Sve sto je covek objasnio o stelovanju ler gasa je tako jer sam ja to uradio sam stelovao i super radi i ne drzi vise ler gas na 2000 obrtaja hvala mu a kod mene na primer bio problem to sto je majstor koji ugradjivao meni plin sa dihtungom zatvorio rupu gde motor povlaci vazduh pa sam to ispravio. SVAKA CAST GODJI NA SAVETE.

Stranica 2 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/