Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=7726
Stranica 1 od 3

Autoru:  Godza [ 15 Nov 2009 00:33 ]
Tema posta:  Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Namena ventila praznog hoda (Idle Air Control- IAC) je kontrola brzine praznog hoda motora nadoknadjujuci promene u opterecenju motora i smanjujuci emisiju izduvnih gasova.

Ventil kontrole praznog hoda je postavljen kao deo kuciste leptira i kontrolise prolaz vazduha u usisnu granu.Pomeranjem konusnog klipa unutra povecava se protok vazduha i upolje protok vazduha se smanjuje, a uvek se kontrolisana kolicina vazduha pusta da prodje pored zatvorenog leptira.Ukoliko je nizak prazan hod, vise vazduha se pusta da prodje pored leptira i obrnuto.


Ecm pomera ventil praznog hoda u malim koracima.To moze da se kontrolise i prati uz pomoc Tech- 1 dijagnostike.
Ecm uci pravilnu poziciju ventila praznog hoda i zadrzava tu informaciju u memoriji.To znaci da prekid napajanja Ecm-a moze imati za posledicu neravnomeran prazan hod posle starta.

Ukoliko je ventil praznog hoda iskljucen i ponovo ukljucen u toku rada motora,rezultujuca brzina praznog hoda moze biti pogresna i resetovanje ventila praznog hoda ce biti neophodna.Povecati brzinu do 3500obrtja jedanput i Ecm resetuje ventil praznog hoda pomeranjem klipa da svog sedista (pun hod upolje) za ostvarenje nultog polozaja i zatim vracanjem u zeljeni polozaj.Ventil praznog hoda ima hod od 160 koraka,ograniceno kalibracijom.

Servisiranje (ciscenje):
Pri servisiranju ventila praznog hoda, on samo moze biti iskljucen i ponovo prikljucen posto je kontakt bio iskljucen bar deset sekundi.To dozvoljavada Ecm pomeri ventil praznog hoda na polozaj 50% gde se on parkira.Ukoliko se ta procedura ne postuje, Ecm ce izgubiti trag pozicije klipa ventila hoda i pocece problemi sa brzinom praznog hoda motora.



Test aktiviranja sa TECH-1
Evidentiran kod greske 35
Vecina ventila praznog hoda koji su vraceni Opelu za testiranje su bili ispravni.Da bi se uverili u ispravnost ventila, treba sprovesti test aktiviranja program F5 sa Tech-1.Oslobadjanjem ventila praznog hoda sa kucista , ali uz povezivanje sa instalacijom , posmatrati klip ventila kako se pomera unutra napolje pri izabranom testu aktiviranja sa Tech-1. Test pokazuje funkcionalnost ventila praznog hoda osim kod mehanickog ostecenja klipa.

Opste seme veze

Ecm salje 6V naizmenicne struje prvom namotaju (kontakti Ecm-a C8 i C9) ili drugom redu namotaja (kontakti C5 i C6) za pomeranje klipa napred nazad.

Pri praznom hodu ce pozicija klipa biti izracunata na osnovu napona akumulatora, temperature motora i njegovog opterecenja.Ukoliko brzina motora padne ispod odredjene vrednosti i leptir je zatvoren, Ecm izracunavanovu vrednost polozaja klipa ventila da se spreci zaustavljanje motora.

Slike koliko je dozvoljen hod klipa ventila.

Slika

Slika

Motori sa multecom starije generacije imaju ovaj model ventila kontrole prznog hoda.
Mozda ce nekome da zatreba rad i funkcija ventila, inace ovaj tekst nije preuzet sa nekog sajta ili foruma.

Autoru:  vlada13 [ 15 Nov 2009 01:05 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

:wow
Ovo ide u lepljive :)
Svaka čast za objašnjenje :D

Autoru:  tuner [ 15 Nov 2009 01:28 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Moze li ovo da se kontroliše sa opel scannerom ili mora opel tech?

-- 15 Nov 2009 01:34 --

Godza je napisao:
ovaj tekst nije preuzet sa nekog sajta ili foruma.

:wow

Autoru:  Godza [ 15 Nov 2009 01:35 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

tuner je napisao:
Moze li ovo da se kontroliše sa opel scannerom ili mora opel tech?


Problem je sto tech 1, 2 ,15, 30 nikada ili mozda retko kad su imali iste kodove gresaka kao i ostale dijagnostike. Moze sigurno da se odradi sa scanerom ali da li su kodovi gresaka isti ne znam, znam da Bosch kts nema iste kodove kao opel dijagnostika.

Autoru:  tuner [ 15 Nov 2009 01:39 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ok, hvala. Probaću sa scannerom pa javljam...

Autoru:  Ognjen86 [ 18 Nov 2010 23:26 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Kad je motor skinut i prst se stavi na konusni klip, da li treba da on bude slobodan ili blokiran? Kako se moze ispitati ispravnost step motora? Mozda puno pitam, ali ovde sam i nesto da naucim. Ovo sto je Godza svaka mu cast :ots1:

Autoru:  Bane66 [ 18 Nov 2010 23:39 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ono sto sam ja primetio, ali ovo ne znam da li je preporucljivo,...taj vrh nemozes rukom pomeriti, a kad je izvadjen iz lezista, stavljanjem na kontakt, motor pomeri taj klip do krajnje spoljnje tacke! Nisam probao da verglam da vidim kako se krece sam klip i u kojim koracima.

Autoru:  Ognjen86 [ 18 Nov 2010 23:46 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

E to me je interesovalo :) Probam da verglam sutra pa javljam rezultate

Autoru:  Bane66 [ 22 Jan 2011 16:27 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ja imam jedno pitanje koje je indirektno vezano za rad ler motora!
Kako ili koji je postupak stelovanja pozicije leptira u slucaju da je diran sraf koji odredjuje pocetnu poziciju istog?

Molio bi samo da se dopuni tema, kad se steluje skidan ler motor i kad se treba ispostovati drzanje obrtaja motora na 3500 rpm ili cak i vise, koliki vremenski period rada pri tim obrtajima treba ispostovati da bi se ler motor uskladio?

Autoru:  Markius [ 22 Jan 2011 16:45 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

mene veoma zanima.

Autoru:  Godza [ 22 Jan 2011 17:20 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Kada je demontiran motor ler gasa, izmeri se sublerom,lenjir ili sta vec imate 22mm i povucete klip za konus ili ga vratite do mere.

Usrafite nazad u kuciste i postupak je gore vec opisan. Povecati brzinu do 3500obrtja jedanput i Ecm resetuje ventil praznog hoda pomeranjem klipa da svog sedista (pun hod upolje) za ostvarenje nultog polozaja i zatim vracanjem u zeljeni polozaj.Ventil praznog hoda ima hod od 160 koraka,ograniceno kalibracijom.

Onih 22mm je da se priblizno dovede klip na meru, a steluje (kalibrira) se po opisu.

Autoru:  Bane66 [ 22 Jan 2011 17:48 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Nisam znao da se moze pomeriti taj klip rukom! Kad sam probao nije delovalo da ce normalno da popusti, pre mi licilo da ce nesta da pukne! :wink:

P.S: ako bi mogao odgovor na ono moje prvo pitanje, to bi bilo neprocenjivo!
Citiraj:
Kako ili koji je postupak stelovanja pozicije leptira u slucaju da je diran sraf koji odredjuje pocetnu poziciju istog?

Autoru:  Godza [ 22 Jan 2011 17:57 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Preko dijagnostike se steluje, postoji tehnicki podaci koji su iz opel programa, i prema tim tehnickim podacima se steluje leptir na onom torx srafcicu.

Obicno ide redosled ukljucite paljenje motor radi na leru , topao od rada, imas zadatu vrednost koja je po teh, podacima i trenutnu vrednost koja je na Tech 1 dijagnostici, kada motor radi u leru , stelujes na srafcicu dok nisi dobio zadatu vrednost.

Autoru:  Bane66 [ 22 Jan 2011 18:11 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Znaci, radi se merenjem same pozicije leptira putem naponskih vrednosti! :wink:
Ja sam pomislio da se mozda steluje nekom vrstom spijuna na odredjenu meru!

Autoru:  kvcali [ 22 Jan 2011 18:15 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Ko nema mogucnost za diagnostiku premeri te parametre na drugom isto takvom motoru i presteluje svoj, jedino mi to pada napamet a da bude koliko toliko precizno :)

Autoru:  Markius [ 22 Jan 2011 18:23 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

znači podesim ga na 22mm(mogu rukom da nešto ne polomim?) i ušrafim ga upalim auto i 3500 na 5sec npr. i to bi trebalo biti to? meni nekad drži ler dobar a nekad digne da kažem? jel moguće da je on tako delimično pokvaren?

Autoru:  Godza [ 22 Jan 2011 18:40 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Bane66 je napisao:
Znaci, radi se merenjem same pozicije leptira putem naponskih vrednosti! :wink:
Ja sam pomislio da se mozda steluje nekom vrstom spijuna na odredjenu meru!



Upravo tako jako prosto za stelovanje.

kvcali je napisao:
Ko nema mogucnost za diagnostiku premeri te parametre na drugom isto takvom motoru i presteluje svoj, jedino mi to pada napamet a da bude koliko toliko precizno :)


A moze i tako nije losa ideja.

Markius je napisao:
znači podesim ga na 22mm(mogu rukom da nešto ne polomim?) i ušrafim ga upalim auto i 3500 na 5sec npr. i to bi trebalo biti to? meni nekad drži ler dobar a nekad digne da kažem? jel moguće da je on tako delimično pokvaren?


Ako ponovo zafrkava moguce da se klip u telu ili samo telo ostetilo i zato glavi, veliki je problem i sa polovnim ventilima, jer on vizuelno izgleda dobro a pitanje je kakav je sam klip i leziste klipa.

Autoru:  Markius [ 22 Jan 2011 18:44 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

sad sam merio ovaj moj stari što sam izvadio i telo je na 22mm gledajući tačno u pravcu odakle stubić izlazi, ovamo ispred diht gumice. Probao sam jednom dok je bio topao motor i ja dam kontakt i motorić zuji al se ne mrda, i posle kad se ohladio motor nije ni hteo da radi motorić više. inače pali mi check lampicu na leru kad je duže od 30-40-tak sec.

i shvatih iz ovoga da ja motorić na ta 22mm moram da dovedem pre nego što ga stavim u ležište i to pomoću struje da ga podesim, jel? ručno na silu ne može?
jel bi novi kad bi kupio ima topranov 3300din ne bi morao da se dira nego samo stavim odradim to do 3.5k rpm i gotovo?
izvinjavam se zbog 'voliko pitanja.

Autoru:  Godza [ 22 Jan 2011 19:05 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Sad moras da razlucis ima dve tj, tri stvari koje hoce da prave problm.

Prvo je stuja dali ima do ventila struju.
Drugo da li je postojeci ventil isravan.
Trece mogucnost da je negde pukao neki lem na samom kompjuteru.

A za topran pitanje je koliko ce da traje kao deo, jer nisu nekog kvaliteta ne samo ti ventili nego uopste svi topran delovi.

Ako dajes kontakt a ventil je van kucista, postavi ga na masu, na motor ili multec, pa probaj da li klip izlazi i vraca u pocetni polozaj, ako nece onda je u kvaru.

Autoru:  Markius [ 22 Jan 2011 19:08 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Godza je napisao:


Ako dajes kontakt a ventil je van kucista, postavi ga na masu, na motor ili multec, pa probaj da li klip izlazi i vraca u pocetni polozaj, ako nece onda je u kvaru.


ovo bas ne razumem? stavim džek na njega i prislonim ga uz glavu motora kako već? :D

Autoru:  Godza [ 22 Jan 2011 19:15 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Znaci dzek je spojen sa klipom, prislonis ventil na motor, a neko (pomocnik) neka ti da kontakt, tada klip izlazi napolje, kada skines kontakt tada klip ulazi unutra.

Sad jel u redu.

Autoru:  Markius [ 22 Jan 2011 19:25 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

aa, e pa zato je meni prvo hteo a posle ne ja sam mislio da to ima veze do trenutne toplote motora, moj je zujao i ja ga bas stavio na glavu a drugar dao kontakt i on zuji al ne mrda klip ni malo. probaću još sutra sa ovim što je sad u autu ako ne bude ni on hteo da izađe a čujem da motorić radi znači da je i on kaput.

izvini na pitanjima ali prvi put se susrećem sa ovim, za ubuduće znam, hvala. :postovanje: uglavnom sa oba mi se pali check lampica i to na plinu i na benzinu. nemam lambda sondu, auto perfektno radi u bilo kojim režimima rada, hladan, na potapanje papučice jedino eto taj ler zeza i posle šaltanja ostaje visok gas sve dok ne stanem u mesto, na leru se samo pali check.

Autoru:  Daxony [ 10 Mar 2011 14:19 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

I sta si na kraju uradio??
Bas me zanima jel imam i ja izgleda problem sa tim ventilom ??
Jel si probao ovaj drugi kako reaguje.....

Autoru:  Daxony [ 10 Mar 2011 14:55 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

E ovako,malo pre sam skinuo motoric i izmerio sam od pravca odakle dolazi stubic ispred diht gumice ima tacno 22 mm...E tako izvadjenog spojenog sa dzekom prislonio sam ga uz dekli motora,drugar ga stavio na kontakt i pomerio se za neki mm napred,a kad je skinuo kontakt nije se vratio u prvobitan polozaj.Tako sam probao par puta ali isto se desava.
Skinuo sam ga opet i izmerio,klip je bio na 2,5mm..Jel to znak da je knorio ili sta ?
Inace ima malo lufta u klipu,kuciste motorica nije osteceno a ni sami klip
Sta mi kazete da pazarim novi ili???

Autoru:  Godza [ 10 Mar 2011 15:45 ]
Tema posta:  Re: Ventil kontrole praznog hoda (Idle Air Control -IAC)

Markius je napisao:
aa, e pa zato je meni prvo hteo a posle ne ja sam mislio da to ima veze do trenutne toplote motora, moj je zujao i ja ga bas stavio na glavu a drugar dao kontakt i on zuji al ne mrda klip ni malo. probaću još sutra sa ovim što je sad u autu ako ne bude ni on hteo da izađe a čujem da motorić radi znači da je i on kaput.

izvini na pitanjima ali prvi put se susrećem sa ovim, za ubuduće znam, hvala. :postovanje: uglavnom sa oba mi se pali check lampica i to na plinu i na benzinu. nemam lambda sondu, auto perfektno radi u bilo kojim režimima rada, hladan, na potapanje papučice jedino eto taj ler zeza i posle šaltanja ostaje visok gas sve dok ne stanem u mesto, na leru se samo pali check.




Ako na dijagnostici ima gresku 22 moguce da problem pravi i potenciometar leptir klapne pa zato ostale ler gas u visim obrtajima.



Daxony
U vezi motora ler gasa, ako imas neku mogucnost sa nekog ispravnog motora da skines i probas bilo bi dobro, jer sve ovo sto se prodaje po radnjama je divlje i kinesko, tako da nece dugo izdrzati ni taj novi deo.

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/