Pozdrav svima,
imam jedan problem, a to je da je auto lenj ponekad u malim obrtajima dok povuce, i to nezavisno od goriva dal je plin ili benzin, nezavisno od radne temp motora (ali kao da zavisi od spoljasnje). Auto je Astra H 1.6 77kW twinport 2005., problem se oseti pogotovo po gradu nakon stajanja od par minuta, teze povlaci iz malih obrtaja, okleva nekako, i slabiji odziv na gas ima dok ga ne isteram na pravac i ovaj problem se delimicno popravi. Auto mirno radi u leru, ne gasi se nikad, kad je hladan i upalim ga, vuce sasvim normalno, ne vuce fals vazduh nigde, nista od toga. Pokusao sam sa raznim nacinima, ciscenjem-otkacivanjem protokomera, otkacivanjem lambda sonde (auto bolje ide ali malko vise trosi, ali tu je problem i dalje), pokusao sa zatvaranjem egr-a i gasenjem, promena izduvnih lonaca, iberlauf crevo, motor ne duva ni na cep ni na merac, bobina verujem da ne pravi ovaj problem vec kad ona ode to se oseti, pokusao ciscenje klapne, kleme zategnute, svecice stare bosch 0.9 mm, skinute bile kao nove, sad su brisk silver lpg za plin isto zaror 0.9mm, zamenio sam i filter vazduha, ali problem je tu opet nekako prisutan, hladan ide kao lud a kad se zagreje pogotovo po vrucini i gradskoj voznji, desi se isto. Ali nocu kad god ga vozim kad je hladno napolju, ide kao djavo bez oklevanja i po gradu.
I malo sam se vise udubio u problematiku i primetio sam da kada je hladnije vreme ovih dana nocu na primer, ispod 15c, auto mnogo dobro ide i ne javlja se ovaj problem, napon punjenja alternatora je 14.3 u leru a 14.4V u voznji. A kada je toplije vreme nakon duze voznje kada se auto zagreje i kada je spoljna temperatura veca od 20-25c, napon punjenja je 14.0 do 14.2V u voznji.
E sad posto ova pojava verovatno nije uzrokovana senzorima ili mehanikom nekom (sa svim senzorima, egr-om, auto stabilno radi u leru i u voznji ali tu je oklevanje nekad u malim obrtajima, znaci u closed loop sa senzorima kao i u open loop-u bez senzora tu je problem), tako da mislim da je problem do struje, da auto negde vuce masu i gubi napon kada se zagreje. Kada upalim sva 4 zmigavca u leru, svetlo na plafonu treperi u ritmu kako sijaju sva 4, kao i pumpa goriva takodje cujem da gubi snagu u ritmu kako sijaju lampice zmigavca, kao da negde vuce struju pa se oseti pad napona pod opterecenjem, napon pada do oko 13.5V pa se vrati na 14+V dok zmigavci rade. Takodje kada se problem manifestuje, u leru kad potopim papucicu gasa i zaturiram, kao da ima knedlu pa onda tek digne obrtaje i vise puta kada zaturiram izgubi se to kasnjenje, a kada auto lepo ide, pri turiranju odmah primi gas i nabije obrtaje, tako da prisutno je neko kasnjenje i oklevanje.
Inace katalizator ni nemam, prazno je, ali nije do toga jer je problem i dalje tu sa otkacenom lambdom. Akumulator je kupljen nov, alternator puni stabilno u voznji i ne spada napon u voznji nikada (spada samo u leru sa sva 4 npr), jedino sto je napon dosta manji po toplijem vremenu i duzem stajanju u guzvi, otici cu ovih dana do elektricara da se provere kablovi i mase jer tipujem da na neki nacin gubi napon pri opterecenju-ubrzanju u odredjenim situacijama kao i u leru.
Nisam od onih sto napisu sija mi lampica motora pa molim za pomoc i da mi neko nagadja sta je problem (nikakvih greski vezano za smesu, misfire, sagorevanje, nisam imao), vec sam izneo dosta informacija, i dosta stvari proverio ali nisam strucan da budem 100% siguran da je do struje. Jedina stvar koju nisam otkacio je druga sonda posle katalizatora, ali koliko sam informisan ona ne utice na rad i smesu, vec je samo informativna da izvestava o efikasnosti katalizatora. Znaci da sumiramo, auto nekad gubi snagu u malim obrtajima, na otvorenom putu 90% nemam problem sa ubrzanjem, i zavisi od voznje, po gradu i vrucini je najgore.
Molim za savet ako se neko susretao sa ovim i ima zivaca da procita celu temu, hvala!