Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=23088
Stranica 1 od 2

Autoru:  vektor [ 06 Jan 2013 23:36 ]
Tema posta:  HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Drugari,moram poceti pricu od pocetka,kako bih vam dao vise informacija,Naime,pre 2 meseca sam ubacio novi akumulator i tad premerio punjenje koje je bilo 14,1V bez opterecenje,i oko 13,8V pod opterecenjem,sto koliko znam je ok.Pre nedelju dana mi se i taj novi akumulator ispraznio,napunio sam ga i sve je bilo ok do danas,dok nisam danas primetio da mi auto malo teze vergla,kao kad je akumulator na izdisaju.Posto mi djavo nije dao mira,upalio sam auto i uzeo da opet premerim punjenje,koje je ovaj put bilo 13,1V bez opterecenja,i 12,7V pod opterecenjem.Logicno,pomislio bi da je alternetor,da nisam primetio jednu drugu stvar,klemna mase je bila usijana,toliko vruca da nisam mogao skoro drzati prste na njoj,dok je + pol bio hladan.Ostavio sam auto u radu,skinuo klemnu mase sa akumulatora,auto se NIJE ugasio,sto znaci da punjenja sa alternatora ima,ponovo premerio napon na klemnama sa autom u radu i skinutom masom sa akumulatora i opet dobio onih 13,1V.Ono sto me buni,klemna mase dok je auto u radu je bila skinuta sa akumulatora punih 15 minuta,ali se nije ohladila,i dalje je bila vrela,isto kao i kad je na akumulatoru.Bitno je da napomenem,da nije vruca kad je auto ugasen,sto znaci da nista ne ostaje u kratkom spoju,bar koliko se ja razumem.Posto nisam auto-elektricar,zamolio bih nekog ko je malo strucniji da mi objasni,sta moze biti uzrok grejanja klemne dok je motor u radu,uzrok pada napona punjenja,i dali bi resilo problem da na klemnu dodam novu masu direktno sa skoljke??? dali je mozda nesto u kratkom spoju kad motor radi i sta to moze biti??? Hvala u napred na pomoci,i da napomenem,auto vozim u glavnom na kratkim gradskim relacijama,u pitanju je vectra B 1.6 16V

Autoru:  Tempo [ 06 Jan 2013 23:38 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Dal nije Black Horse Baterija :D

Autoru:  vektor [ 06 Jan 2013 23:48 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

jeste black horse,i nebih uzeo njega,al je stari koji je crko bio u garanciji,pa su mi dali novi i novu garanciju na 2 godine,al nije akumulator u kratkom spoju,to sam i ja pomislio,ali kao sto sam i naveo,klemna mase je vrela i kad je skinuta sa akumulatora,a auto u radu,pa bih pre reko da nesto drugo dolazi u kratak spoj,samo ne znam sta,a da nebih lupetao napamet,cekam odgovor nekog iskusnijeg :":

Autoru:  dusan [ 06 Jan 2013 23:55 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

nisam elektricar , da napomenem odmah . jesi li proverio spoj mase sa sasijom . dali je veza cvrsta , jer kad je spoj labav dolazi do grejanja. mada kad je klema otkacena nebi trebalo da se greje. zakljucak je da nemam poima sta je kod tebe. ali ipak proveri vezu. :D

Autoru:  Bane66 [ 07 Jan 2013 00:07 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Kao prvo, nemoj vise nikad da skidas kleme sa akumulatora dok je motor u radu! Imas srece da ti nije zveknuo ECU motora.

Kao drugo,...savet "iskusnog" elektricara:
Kupi nove kleme u nekoj auto radnji. Odseci tu staru koja se greje, i namontiraj novu na njeno mesto.
Isto to mozes uraditi i sa plusnom klemom, ali vidim da nije "goruce" pitanje te kleme (ja bih je zamenio).

Autoru:  vektor [ 07 Jan 2013 00:16 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

ne znam sta je ECU motora,al u svakom slucaju hvala na savetu,a klemne imam uvek rezerve,stara navika,za svaki slucaj :": pomislio sam i na to,al ove sto su na njemu su original fabricke,a izgledaju kao dobre,a bilo mi malo i zao da secem fabricke,ali kako vidim,jes da je sutra praznik,al nema druge,auto mi treba,vec odma ujutru menjam klemne,uz put cu da izvucem i jos jednu masu sa sasije,mislim da tu ne mogu da pogresim ako pojacam masu,pa pisem sta sam postigao :": hvala jos jednom :lokomotiva:

Autoru:  OPC VEKTRA [ 07 Jan 2013 00:20 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Bane je u pravu zameni kleme i bice u redu ja sam taj problem imao na mom autu i kad sam zameno klemu bilo je u redu mada sam ja imao i pad napona pa sam direktno od alternatora provukao zicu do plus kleme i resio problem punjenja

Autoru:  vektor [ 08 Jan 2013 01:14 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

e ovako,posto nisam mogao da iskopam,tj nadjem rezervne kleme za koje sam siguran da sam ih imao,a posto je praznik pa nisam ni mogao kupiti nove,uradjeno je sledece: klemna mase se grejala na mestu gde je fabricki presovana,a ne na mestu gde je stubic mase na akumulatoru.obe fabricke klemne ponovo prepresovane ( presom,ne kljestima,da neko ne pomisli da sam radio fuseraj ),svi kontakti ocisceni finom smirglom,klemna se vise ne greje i dobio sam sada 13,9V punjenja bez opterecenja,i 13,4V punjenja pod punim opterecenjem ( ventilator kabine,brisaci,farovi,cd player i svi moguci uredjaji koje sam mogao da popalim),sto znaci da mi je pad napona svega 0,5V pod punim teretom.interesuje me dali je tih 13,9V punjenja dovoljno,posto sam pre ovog problema imao 14,1V,znaci razlika 0,2V sto kontam da nije velika razlika,i sta bih jos mogao da odradim da dobijem i tih 14,1V koje sam imao i ranije??? :":

Autoru:  pistre [ 08 Jan 2013 01:18 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

pa ispod 13.8 ne bi smelo da ti spadne sa svim potrosacima, mada nije ni ovo lose sada

Autoru:  Bane66 [ 08 Jan 2013 01:24 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Citiraj:
,i sta bih jos mogao da odradim da dobijem i tih 14,1V koje sam imao i ranije???

Zameni kleme!
...i ocisti prikljucne kleme na alternatoru.

Autoru:  vektor [ 08 Jan 2013 01:48 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Bane66 je napisao:
Citiraj:
,i sta bih jos mogao da odradim da dobijem i tih 14,1V koje sam imao i ranije???

Zameni kleme!
...i ocisti prikljucne kleme na alternatoru.

nove klemne stavljam u sredu,posto je jos sutra praznicni dan,zivim u malom mestu i nemam gde da ih kupim,posto prodavnice ne rade,a ima ih cak 3 :( moze li objasnjenje kako da dodjem do prikljucnih klemni alternatora,posto sam danas gledao,bar koliko sam mogao da vidim ispod haube i ne vidim ih :( tj kako doci do njih na vectri B 1.6 16V?

Autoru:  pistre [ 08 Jan 2013 01:59 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

da li je moguce da si popravljao kola na bozic :?

Autoru:  vektor [ 09 Jan 2013 01:27 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

pistre je napisao:
da li je moguce da si popravljao kola na bozic :?

"moguce je" :banghead: jbg,ja zivim od posla privatno,kod mene ne postoje bozici,uskrsi,nove godine itd,radi se kad ima posla,poso mi zavisi od auta,a najlepsa lova se uzima za praznike :": ja to zovem zemlja "srbija" i borba za zivot :grrr: a jos kad imas klinca koji kaze "tata daj" a mali je da razume da se nema,zaborave se svi praznici jbg :(

Autoru:  RSS [ 09 Jan 2013 12:20 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Kod mene u selu "valja se" malo raditi na Božić.

Elem, menjaj kleme obavezno, ostaviće te negde auto, a možeš i veliku štetu napraviti, a uz malo nesreće ti se i auto može zapaliti.

To što su ti rekli za skidanje klema dok auto radi... to te Bog pogledao pa ti ništa nije izgorelo.

Autoru:  dusan [ 09 Jan 2013 15:44 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

bas me zanima sto bi nesto gorelo dok je skinuta klema sa auta. :scratch:

Autoru:  Bane66 [ 09 Jan 2013 15:48 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Opasne su tu struje u pitanju,...eto zato :ludilo:

Autoru:  RSS [ 09 Jan 2013 17:26 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Ne radi se o grejanju dok je skinuta klema već o situaciji da mu se greje klema dok je na akumulatoru pa i kabal dok je sve uključeno, žica je provodnik a izolacija zapaljiva.
Ako niste znali da auto može da se zapali zbog neisravne instalacije, evo Vam saznanja više danas, potpuno besplatno.

Struja i jeste velika... I=P/U što će reći da jedna sijalica oborenog svetla, ukoliko je 55W "vuče" skoro 4A

Autoru:  vektor [ 10 Jan 2013 03:33 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

e ovako,klemne resene,punjenje i dalje 13,9V,bio i kod majstora,majstor premerio i rece da je sve ok i da ne diram nista dalje.auto konacno bolje vergla,i cini mi se i bolje ponasa u voznji,ne znam,mozda sam samo umislio,ali reko bih da je bolji u voznji,izgubio mi je knedlu koju je povremeno znao u toku voznje da dobije i proguta :": elem,kvar nije bio velik,al kako mi je krenulo u zivotu,ici ce veca na prodaju izgleda za koji dan :( potpisao sam ugovor na 2 godine,predao knjizicu i pasos i u februaru palim u Torino,Fiat-ov pogon,a 2 godine su dugacak period da mi auto stoji kuci :( bem mu misa,a taman sam ga registrovao :banghead:

Autoru:  gorzy90 [ 10 Jan 2013 07:07 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Cim ti se nesto greje to ti je slab spoj... 13.9V ti je EXTRA punjenje, nemo' si picajzla za tih 0.2V, to nije nista... Ako si pojacao-zamenio masu, to mu je... Proveri samo da li ti masa ide na motor ili samo na sasiju, nije losa da sibnes jednu na motor... Meni se desavalo na kadetu da je losije punjenje samo jer masa na menjacu nije bila dobra, stavio sam mu i masu na motoru i sljaka kao lud!

Autoru:  airplanejunior [ 03 Feb 2015 18:37 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Molim za pomoc!
Kad upalim auto za 10 min klema + na akumulatoru se ugreje kao ringla i tako bude stalno vruce. Medjutim nije problem spoj izmedju kleme i akumulatora jer sam pratio kad upalim auto, toplota pocne da se oseti na crnom kablu koji ide dole prema motoru (zuta strelica) i sa njega se toplota siri i prenosi na klemu i stubic akumulatora. Sta je tu problem, kako da eliminisem to grejanje? Skidao sam klemu i zicu koja je nakacena na tu klemu i ide prema kabini (bela strelica), to je sve ocisceno i u redu.
Slika
Astra G 1.7 DTI

Autoru:  civid [ 03 Feb 2015 18:58 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Odmah kod elektricara. Da ti zameni taj kabl. Sto veci presek:smile:

Autoru:  airplanejunior [ 03 Feb 2015 19:02 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Od cega je taj kabl? Zasto se greje? Jel moze nesto da poremeti to grejanje, jer sam ja to primetio pre dve godine ali sada sam opekao prst da je iskocio plik.
Hvala Vam na odgovoru!

Autoru:  civid [ 03 Feb 2015 19:14 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Paaa moze da ti upali auto.:-o
Ne pitaj samo resavaj. Masa.

Autoru:  Majkan [ 03 Feb 2015 23:04 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

Hoces da ti se zapali auto bokte.
Taj crni kabl deluje da je plus sa alternatora, pa je mozda los spoj izmedju njega i kleme.

Autoru:  clubcalibraserbia [ 03 Feb 2015 23:14 ]
Tema posta:  Re: HITNO POTREBNA POMOC AUTO-ELEKTRICARA

ta plus [+] kablina tesko da ce izgoreti, izolacija ce se zapaliti posle dugo grejanja kabla neminovno; vuce negde na masu i to dobro, verovatno na samom kraju, sraf/kablusa... masno, mokro, prljavo... sreca u nesreci je to sto ove jake struje prazne akumulator vrlo brzo pa uskoro nece imati sta da napaja kolo.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/