Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=16793
Stranica 1 od 3

Autoru:  webboy [ 18 Okt 2011 22:05 ]
Tema posta:  Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Posto je kod F28 menjaca u turbo calibri fabricki otvoreni diferencijal, a (bar kod mene) je i zadnji diff otvoren, razmisljam o ugradnji LSD-a napred i nazad.
LSD (Limited Slip Differential) = Diferencijal sa sperom

Sto se prednjeg tice, tu je stvar jasna... plati pa klati, tj. pljuni pare za Quaife i to je to.

Sad, sto se zadnjeg tice, treba da bude neki sa 3.7:1 odnosom (final drive ratio). Tacnije, treba da bude mala razlika u okretanju prednje i zadnje osovine FDR za F28 je 3.72:1 a fabrickog diff-a je 3.7:1, kako bi visko spojka uopste funkcionisala.

Koliko sam mogao da proguglam, postoje zadnji diferencijali koji su sa sperom za Omegu, Senatora, Monzu.. itd. koji imaju bas taj odnos 3.7:1

Ima li neko neke tehnicke podatke o tim diferencijalima? Kolika im je cena od prilike?

Koliko sam skontao, odgovara diff od Senatora 3.0 24v... samo sto onda ne odgovaraju zadnje poluosovine, ne odgovara prikljucak za kardan, ne odgovaraju rupe za kacenje diff-a... sve to onda mora da se budzi. Ima li neko neki bolji diff da predlozi?

Nije mi uopste jasno zasto nisu fabricki stavljali LSD napred i nazad? Zbog ustede ili sta?
Ovako... sa sve 4x4 pogonom, ako mi leva strana bude na klizavom, a desna ne... imacu pogon samo na prednjem levom tocku :D Ako je obrnuto, imacu pogon na desna 2 tocka..... okreni obrni - bas bez veze.

Autoru:  Night Rider [ 18 Okt 2011 23:02 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Kad ti sledeci put dva tocka budu na klizavom a dva ne ti pipni malo kocnicu a mozes i rucnu i snaga sa ona dva koja proklizavaju ce da se prebaci na druga dva :ok:
Taj postupak primenjuju vozaci dzipova koji nemaju fabricki LSD.

Sto se difova na dzipovima tice kod prenosa ne sme biti odstupanja ni za jedan zub jer moze doci do lomljenja reduktora ili tanjirastih ili konusnih zupcanika u srcu difa!
Zato ako se bas odlucis da zamenis dif moras 100% biti siguran da si odabrao onaj koji ima isti prenos kao tvoj fabricki!

Autoru:  vlada33 [ 18 Okt 2011 23:20 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

daj bre...zar je to tebi zaista potrebno...ja koliko video kad si bio u leskovcu ne kliza calibra ni po pesku na desnim tockovima...

zaista nepotrebno s obzirom da ne vozis trke i da ti je motor stock i da usput mozes da zajebes transfer box

Autoru:  Perkele [ 18 Okt 2011 23:41 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Brate nije ni cudo sto su te oterali sa OPCS-a! :ludilo2: :prd:

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 00:36 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Trebalo je da predpostavim..... ajde frenki, javi se :D

Autoru:  chile [ 19 Okt 2011 01:47 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

:ludilo:
netrebaju ti lsd to je najpotrebnije na prednjoj vuci...

Autoru:  pistre [ 19 Okt 2011 01:49 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Perkele je napisao:
Brate nije ni cudo sto su te oterali sa OPCS-a! :ludilo2: :prd:



:ludilo: :ludilo: :ludilo: :ludilo: :ludilo: :ludilo: :ludilo: :ludilo:

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 10:06 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Sta u stvari znaci taj procenat zakljucanosti, odnosno spera?

Na primer, ako je diferencijal sa 45% spera, jel to znaci da dozvoljava do 55% razlike u brzini kretanja tockova na osovini ili sta?

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 10:49 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

chile je napisao:
:ludilo:
netrebaju ti lsd to je najpotrebnije na prednjoj vuci...


Pa pazi... nije ovo Audijev quattro pogon. Kod mene je prednji LSD najbitniji.
Kad bih ostavio napred fabrciki otvoreni diff, a nazad stavio LSD, dobio bih polovicno resenje, jer reduktor, tj. zadnja osovina dobija pogon sa DESNE strane menjaca....
Ako podignem samo prednji levi tocak, tj. postavim auto tako da prednji levi nema nikakav grip, auto se nece pomeriti sa mesta, bez obzira sto su ostala 3 tocka na zemlji i bez obzira da li nazad imam otvoreni ili LSD.

Montiranjem samo zadnjeg LSD-a, bih dobio kakvo takvo resenje za situacije kada je DESNA strana auta na manjem gripu.... bar na zadnjoj osovini.

Quaife prednji LSD nije bas jeftina stavka, pa bih zato krenuo prvo od zadnjeg.

http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

Ovde stoji da za 4x4 calibre i vectre A postoji fabricki zadnji LSD (to je do duse i jedino mesto gde sam za sada nasao taj podatak), pa cu prvo probati da nadjem neki... zamena je samo cvak-cvak, jer su po dimenzijama isti kao i otvoreni diferencijali.

Autoru:  chile [ 19 Okt 2011 11:16 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

e a to me je uvek kopkalo kako radi pogon kad deluje da zadnji deo dobija pogon sa desne poluosovine :ludilo:
pa onda stavis prednji sper i resio si stvar :D
pa riknu one lamelice pa das jos toliko i sredis ih i miran si :P
pozadi nema potrebe za sperom
webboy je napisao:
Sta u stvari znaci taj procenat zakljucanosti, odnosno spera?

Na primer, ako je diferencijal sa 45% spera, jel to znaci da dozvoljava do 55% razlike u brzini kretanja tockova na osovini ili sta?

pa trebalo bi da je to razlika u sili obrtnog momenta...

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 11:23 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Pa da...
Ali ako uspem da nadjem negde zadnji LSD bas sa calibre/vectre, onda super.... to je samo cvak-cvak :)

Lamelice nece da riknjavaju ukoliko se ne povecava snaga motora..... a kad bas dodje do trenutka da se snaga povecava, ako imam LSD i napred i nazad, onda slobodno mogu da zakljucam reduktor :)

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 16:04 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Jel moze makar neko ko ima Auto Datu, EPC, TIS ili sta vec... da pogleda da li zadnji diff od Omege A ili Omege B ima isti raspored srafova za kacenje kao sto je diff na calibri?

Naravno, interesuju me samo oni sa 3.7:1 odnosno 37:10 FDR-om.

Autoru:  GSi [ 19 Okt 2011 17:09 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Od Omege A ti je zadnji

Autoru:  kvcali [ 19 Okt 2011 18:22 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

:ok:

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 18:56 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Isti zadnji diff se stavljao i na Holden Commodore V8 (kao onaj zeleni iz NS-a), samo kontam da je lakse naci od Omege nego od Commodore-a :ludilo:

A taj sa Omege A, jel ima isto kacenje kao i ovaj od Calibre/Vectre ili mora neshto da se budzi?

Autoru:  strokan [ 19 Okt 2011 18:58 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

сумњам да имају исто качење, чак је вероватно и габаритнији тај са омеге..

Autoru:  webboy [ 19 Okt 2011 19:13 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Pa evo sad nesto gledam....

Ima 2 modela za Omegu... veci i manji. Ovaj manji je identican kao na calibri, i valjda ide na 1.8 i 2.0 omege, a ovaj veci moze da se napakuje ali uz 100 nekih budzenja i on ide na >2.0 omege. I jedna i druga varijanta diff-a postoji sa i bez spera.

Autoru:  kvcali [ 19 Okt 2011 19:25 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Bas to, ako si zainteresovan, pogledacu jednu omegu ovde kod mene sta ima pozadi, ali mislim da je 2.3, nisam siguran, ako bude manje kubikaze pogledacu koji joj je dif tj. da li ima lsd..

PS onaj holden komodor je Omega B vrata sasija vesanje samo se krila malo razlikuju i bokovi nazad hauba i to inace je potpuno ista pod limom

Autoru:  pistre [ 20 Okt 2011 02:04 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

odgovara ti od omege :ok:

Autoru:  GSi [ 20 Okt 2011 04:08 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

2.0 ima isto kacenje, ostali kolko znam ne idu bez prepravki.

Samo, ako nemas 400+ ks i neki bolesni obrtni moment uz to, ne vidim poentu spere ;)

Autoru:  kvcali [ 20 Okt 2011 10:06 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

ja bih voleo da nesto razjasnim.

Ako bi stavio difive, i napred i nazad sa lsd-om jel to onda znaci da mozes da zakljicas reduktor ?

Autoru:  webboy [ 20 Okt 2011 10:57 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Pa ne bas.... u sustini zakljucavanje reduktora je vezano za povecanje snage motora.

U celom sklopu 4x4 pogona, planetarni zupcanici (trkaci) u reduktoru i visko spojka su najslabija karika. Obicno se sa pojacanjem snage motora radi i pojacavanje reduktora.... e sad, to "pojacavanje" odnosno modifikacija zupcanika i visko spojke u zvanicnom servisu kosta nesto preko 1500 eur, a u "maloj privredi" 900 funti.... tako da je ipak malo jeftinije zakljucati reduktor :)
Zupcanik za zakljucavanje kosta oko 100 eur, s tim, to ja imam u rezervi dovoljno unutrasnjih i spoljnih zupcanika da napravim taj za zakljucavanje sam.... da li cu to raditi ili ne, ne znam, nisam jos odlucio.

Autoru:  webboy [ 20 Okt 2011 17:02 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

Vrh....

Ima da se kupi i prednji
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf19b-0

i zadnji
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf26b

.. cena - prava sitnica :(

Autoru:  kvcali [ 20 Okt 2011 19:39 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

* Helix 4 paddle clutch + Helix cover plate
* F28 Quaife ATB diff

Slika

Autoru:  webboy [ 20 Okt 2011 19:40 ]
Tema posta:  Re: Calibra 4x4, prednji i zadnji LSD

To je taj prednji LSD od Quaife... skupa stvar make im ga.

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/