Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

2WD Calibra into 4WD
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=14285
Stranica 1 od 2

Autoru:  rori [ 29 Mar 2011 09:43 ]
Tema posta:  2WD Calibra into 4WD

Pozdrav posto pravim od 2WD calibre 4WD trebale bi mi neke informacije koje ne mogu da nadjem, pa bi svaka slika i informacija koju imate dobro dosla. Takodje mogu u ovoj temi napisati sta je sve potrebno i koje su prepravke i staviti slike kako budem radio. Evo za pocetka sta sam prikupio.

Dijelovi: Mijenjac F28, TB, Sanke (subframe od 4x4), kardan, glavcine od calibre turbo 5 sarafa, zadnje lafete od calibre trubo sa glavcinama 5 sarafa, diferencijal, zadnje poluosovine i desnu kracu poluosovinu.

Dosao sam sada do dijela gde se sanke razlikuju kod 4x4 od obicne calibre i nisam u mogucnosti da namontiram na karoseriju te nove sanke jer mi zapinje na jednom dijelu. Precka koja povezuje krakove je vise postavljena i prilikom montiranja udara u pod. Takodje mislim da je tunel do kraja kod 4x4 calibre, a kod mene nije, pa opet nedoumica jeli tako ili nije. Jedino sto znam da 4x4 calibra ima jos grbu kod vozacevih nogu za srednji lonac, ali to mi za sada ne stvara problem.

Trebao bi slike od 4x4 calibre odozdo kako izgleda taj tunel i dio gde se kace sanke. Trebao bi takodje slike kako to sve dodje neka skica motor, mjenjac, transfer box, nosaci i sl. Ko sta ima neka postuje, pa kako budem pravio stavljacu svoje slike....

Jos jedna stvar gledajuci ovu sliku
Slika
Sanke od 4x4 imaju jos jedan saraf na precki. Da li je to takodje potrebno zasarafit u karoseriju????

Autoru:  daner [ 29 Mar 2011 12:35 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

samo jedno pitanje :D a shto stavljash 4x4 :D

usporicesh auto bar jedno 10km ,1-1.5L povecati potrosnju, ubrzanje ce opasti za 1 sec ... kad menjash gume morash sve 4 menjati i da ne pricam koliko je zajebano to sve postaviti , treba ti i menjac od 4x4 ne samo transfer box (nisu isti menjaci)

ako ne zivish u planinskim predelima da ti bash treba 4x4 .. bacanje para ...

Autoru:  kvcali [ 29 Mar 2011 12:45 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Reko je menjac f28

A zadovoljstvo nema cenu :D

Autoru:  rori [ 29 Mar 2011 12:58 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Potpisujem ... ima mnogo prednosti.... kod mene je stalni pogon zakljucan .... 50-50 odnos snage nesto pokusavam pa mi treba to... fwd na dosta konja ne pije vode nadam se da se slazes sa mnom... zadnaj vuca hmmm nije da nisam razmisljao ali neke ideje su odavno tu 4x4 6brzina tako da sam odlucio 4x4 ...max brzina me ne zanima potrosnja takodje...gume znam.... sve je to uracunato...hvala tebi na komentaru ali to sam vec prosao pa molim samo da tema ide u pravcu kako ovo napraviti a ne je li se isplati ili ne za to moze druga tem za i protiv 4x4.

Hvala nisam nista lose mislio daner samo kazem kada sam dosao do ovden da sam upzonat sa manama kao i dobrim stvarima :P

Autoru:  daner [ 29 Mar 2011 13:06 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

ah nisam skontao onda da ima f28 :D

trebao si se raspitati mozda od nekog audia pashe ili vw , uz malo prepravki, al ti si vec resio opelovo ;) ... jbg cinjenica je da nije bash najbolje resen taj transfer box i malo ih je u zivotu ... a reparacija je nevidjeno skupa ... (na engleskom forumu procitah oko 700 funti)

nego srecno tebi bilo i shto pre da sklopish , praticu radove kako napreduju ;)

Autoru:  webboy [ 29 Mar 2011 13:11 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

daner je napisao:
samo jedno pitanje :D a shto stavljash 4x4 :D
usporicesh auto bar jedno 10km ,1-1.5L povecati potrosnju, ubrzanje ce opasti za 1 sec ... kad menjash gume morash sve 4 menjati i da ne pricam koliko je zajebano to sve postaviti , treba ti i menjac od 4x4 ne samo transfer box (nisu isti menjaci)
ako ne zivish u planinskim predelima da ti bash treba 4x4 .. bacanje para ...


Mislim stvarno... bolje sam obrisi post :ludilo:

@rori:
Podrzavam akciju :love: :respekt:

Sto se tice elemenata za 4x4, ne zaboravi i sledece:
- Veci rezervoar za PAS tecnost (mora da ima dovoljn omesta i za PAS tecnost koja je u akumulatoru pritiska)
- Akumulator pritiska (sa hidro ventilima) sa pratecim cevima
- Elektronika za 4x4: Kontrolna jedinica, elektro-ventil sa prekidacem pritiska... ako ces bas da ides do detalja (osigurac F19, lampica na tabli...)

Obrati paznju na sledece:
- TB (reduktor) i kardan moraju da budu sa istog motora (da ne bi morao prepravljas - promer kardana i njegovog lezista na TB-u se razlikuju), pozeljno sa LET motora jer su najjaci
- kontorlna jedinica - postoje 3 tipa, do 90, 90-94, posle 94.... treba da bude u saglasnosti sa senzorom temperature ulja u reduktoru: do 90 - nema senzor, 90-94- senzor sa 2 zice, posle 94 - senzor sa 1 zicom
- obrati paznju na nagib zadnjih tockova kad sve montiras, za 4x4 varijantu treba da bude 2 stepena 17 minuta (+- 40 minuta). Vrednosti van ovih - rizikujes stradanje TB-a

Sto se tice slika.... pogledaj moju garazu, i teme o 4x4 u kojima sam pisao, a sad uskoro planiram opet na dizalicu, pa cu ti slikati sve lepo od ispod kako je kod mene.

Sta god da te interesuje, pitaj ili salji PP ili sta god :)

Autoru:  webboy [ 29 Mar 2011 13:27 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Tek sad videh da hoces da zakljucavas TB.

U tom slucaju zaboravi sve vezano za akumualtor pritiska, rezervoar, elektroniku.... ali obrati paznju:
- za kocenje u krivini vec znas, predpostavljam :)
- ako ne izvadis visko spojku (ne premostis je), i dalje postoji mogucnost da ona strada, tj da se "prepece" ako ne obracas paznju na razliku u brzini kretanja prednje i zadnje osovine (gume, nagib tockova... itd)
- ako premostis visko spojku ili ti ista zapekne, svo moguce opterecenje koje visko inace ublazava ce se prenositi na mehanicke sklopove TB-a i menjaca

Autoru:  rori [ 29 Mar 2011 13:48 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Odlicno nesto sam znao nesto cu da vidim kako je reseno....jer sam pogon dobio od Srete on je to sredio, ali cu da ga pitam sta i kako dalje on je to poceo pa kada dodje do mene imacu na umu ovaj tvoj post, pa cemo sve to rijesiti.... :)

Sto se tice dijela koji moram prije da rijesim to je pod i mjesto za nove sanke.

Evo slike poda kod calibre turbo:
Slika

Tako da sam u potrazi za podom...

BTW daner salzem se i idem na 300+ :) samo lagano ;)

Autoru:  kvcali [ 29 Mar 2011 14:13 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Ne moras ceo pod da menjas samo ovaj "ulubljeni" deo, a na slici se lepo vidi da je i on naknadno zavaren na pod ako je ovo fabricka slika ali opet nebitno, manje je posla nego sve menjati. :wink:

Autoru:  rori [ 29 Mar 2011 15:17 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Hmmm sto ljudi sto cudi sto zena... neko kaze treba citav pod zamijeniti bolje je....neko kaze samo ovaj dio naprijed...neko samo do pola...ko ce ti ga to znati ;)

Ja sam isto za mijenjanje samo dijela gde se kace sanke jer je taj razilicit, a ovaj dio za srednji lonac mi ne treba... tako ako jos neko ima koje misljenje neka posta... ;)

Autoru:  shone190 [ 29 Mar 2011 16:30 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

A jesi li razmisljao da kupis Turbo Calibru, sve vec gotovo i nema sta da prepravljas, bajas, varis...? :)

Autoru:  pistre [ 29 Mar 2011 18:59 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

ne moras da menjas ceo pod, samo onaj prednji deo preradi i to je to

Autoru:  enco [ 30 Mar 2011 14:44 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

shone190 je napisao:
A jesi li razmisljao da kupis Turbo Calibru, sve vec gotovo i nema sta da prepravljas, bajas, varis...? :)


sve te prepravke ima da te izadju i para i zhivaca a i pitanje je dali ce sve to raditi kako treba tako da prodaj ti tu tvoju cali i uzmi lepo turbo calibru

Autoru:  shone190 [ 30 Mar 2011 17:19 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Upravo tako :)

Autoru:  pistre [ 30 Mar 2011 18:14 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

ljudi pa jel ste videli sta je on do sada uradio sa autom :) gde sad da odustane zbog poda :D

Autoru:  shone190 [ 30 Mar 2011 19:32 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Kad sredi pod, doci ce nesto sledece :)

Autoru:  rori [ 31 Mar 2011 08:04 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Prejako ili ne prate temu ili ne znam....no ne bitno je. ODUSTATI samo moze lud...pa projekat i jeste da se pravi radi .... to je meni CUSTOM SVE... idemo dalje ako ima ko nesto u vezi 2WD into 4WD OK ostalo mislim da je suvisno... Hvala u svakom slucaju...

Autoru:  Radilica [ 13 Apr 2011 00:09 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Ono sto nisam primetio da je neko napomenuo je da je kod calibri i vectri 4x4 pogon na zadnjim točkovima pomoćni pogon, odnosno NIJE NAMENJEN ZA NEPREKIDNU UPOTREBU.
Radi na sledećem pricipu, kada računar za 4WD dobije podatak od ABS sistema da postoji razlika u broju okretaja prednjih i zadnjih točkova, tu razliku kompenzuje uključenjem pogna zadnjih točkova. Procentualni odnos prenosa varira od gore pomenute razlike, odnosno od 0 do 50% (odnosno istog procenta prenosa snage kao i na prednjim točkovima). Po korigovanju razlike (i pri naglom kočenju na brzinama manjim od 30 km/h) (yato sve vectre i calibe u brzinomeru imaju i dodatak za prebacivawe analognog podatka u digitali o bryini kretawa a i prekidač za štop svetlo je povezan sa računarom) pogon se isključuje. Presure box ili bomba sluzi samo da umanji pad pritiska (neutrališe) usled uključenja pogona. Sam pritisak u sistemu obezbeđuje servo pumapa.
Do kvarova dolazi usled neadekvatnog korišćenja i neodržavanja.
Moja veca ima i posle 22 god sistem radi. za razliku od motora!!!

Autoru:  webboy [ 13 Apr 2011 02:29 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Uff... Milutine.... sta da ti kazem :)

1) 4WD pogon je NON-STOP ukljucen, osim kada dodje do kocenja preko 30kmph (to je jedini razlog sto signal ABS-a dolazi do 4WD kompa, da bi znao kolika je brzina kada se zakoci, ako je ispod 30 nece nista da uradi, ako je preko 30, iskljucice pogon). Razliku u brzini okretanja prednje i zadnje osovine ne "detektuje" nikakav kompjuter, vec visko spojka. Ona je zaduzena za izjednacavanje brzine prednje i zadnje osovine, kao i za raspodelu snage.

2) Raspodela snage nije 50:50, tacnije maksimum 90 NM obrtnog momenta se salje na zadnju osovinu. Iz ovog razloga se stavljaju tzv. sportske visko spojke (ojacane i podesene) koje su u stanju da prenesu do 180NM na zadnju osovinu.... jedina stvar koja moze da prenese 100% snage (280NM) na zadnju osovinu je kruta veza (zanemis visko spojku osovinom)... ali to za posledicu ima mnogo gore stvari i necemo o tome sad... Podaci o obrtnom momentu su za C20LET naravno. Visko spojke se razlikuju za LET, XE i NE.

3) Pressure box (prvi put cujem), tacnije pressure accumulator (akumulator pritiska, bomba, hidro rezervoar.... kako god) NE UMANJUJE PRITISAK, nego ga povecava. Tacno je da servo pumpa obezbedjuje (pocetni) pritisak, ali bomba radi 2 stvari:
- povecava pritisak (za pravilno funkcionisanje hidraulike reduktora potrebno je 52(+-5) bara, a sirota servo pumpa to moze samo da sanja). iznad bombe se nalazi set hidro ventila od kojih je jedan nepovratni, odnosno pusta servo tecnost samo u jednom smeru. Na taj nacin se servo tecnost akumulira u bombi i stvara se veliki pritisak. Originalne ATE bombe mogu da izdrze do 100 bara pritiska.
- odrzavanje konstantnog pritiska (zapravo, ovo je vec posao koji bomba radi zajedno sa prekidacem pritiska koji se nalazi u sklopu sa el. ventilom kojeg kontrolise 4wd komp (i cuveni F19 osigurac)). Servo pumpa ne moze da daje konstantan pritisak jer njen rad zavisi od brzine rada motora (broja obrtaja).


Sta da ti kazem.. sve mi diraj, al' 4x4 nemoj nikako :ludilo:

Autoru:  kvcali [ 13 Apr 2011 08:42 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Web, a jel postoji mogucnost da se izbaci visko spojka, i zakljuca pogon nazad a skinu prednje poluosovine i prebaci pogon komplet nazad, eventualno zadnji diferencijal da se ubaci sa omege ako je to potrebno, jel ovo izvodljivo :P

Autoru:  rori [ 13 Apr 2011 09:19 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Naravno da jeste :) nesto je slicno sreto radio samo je on izbacio i TB i okrenuo motor, ali kod njega je zadnji diferencijal poluosovine i sl od omege nazad. Ne znam tacno sta je naprijed uglavio ali mislim da su glavcine isto od omege.

Autoru:  webboy [ 13 Apr 2011 11:15 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

@kvcali: Naravno da je moguce, ali bi to bilo od prilike isto kao kad bi vozio rolere, pa onda sa sve rolerima seo za motor.... Ako hoces samo zadnji pogon, najbolje je uraditi ovo sto je rori rekao, odnosno sto je sreto uradio, tj. izbaciti TB i okrenuti motor.

Autoru:  rori [ 13 Apr 2011 11:44 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Dobar dobar ovaj sa rolerima :)

Autoru:  kvcali [ 13 Apr 2011 12:07 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Ma znam za okretanje motora, ali je to poso oko prepravki svega i svacega, ovako nema nikakvih prepravki a ne razumem ovo za rolere...

Autoru:  webboy [ 13 Apr 2011 12:15 ]
Tema posta:  Re: 2WD Calibra into 4WD

Vidi... (gde je :seci:)
Mozes ti da uklonis poluosovine napred, lakse je.... isto kao sto je lakse da samo sednes na motor, bez da skidas rolere :)

Ali sto da ti obrtni moment prolazi kroz toliko sklopova, kad ne mora... vise sklopova = veca sansa da nesto podje po zlu.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/