Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ugradnja petostepenog menjaca
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=13528
Stranica 1 od 2

Autoru:  NenadSoko [ 07 Feb 2011 13:07 ]
Tema posta:  Ugradnja petostepenog menjaca

Na mom kadetu 1.6D ugradjen je cetvorostepeni F13 menjac, lamela je pocela da me zeza, i trebalo bi da je zamenim, ali bih zbog voznje, ekonomicnosti i brujanja, na 120 bas bruji, hteo da ugradim neki petostepeni, pa me zanima da li postoji petostepeni F13 ili moze i niki drugi?
Da li je dobar F13 ili je neki drugi bolji i koji od tih koji bi mogli u kadeta je najbolje uzeti?

Hvala unapred na odgovoru!

Autoru:  dzony [ 07 Feb 2011 13:24 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Imas f13 petostepeni..

Autoru:  bozza [ 07 Feb 2011 14:21 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

trazi petostepeni za dizela.
ja na askoni dizel imam petostepeni menjac

Autoru:  NenadSoko [ 08 Feb 2011 09:20 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

bozzo, moze li bilo koji petostepeni za dizela ili mora bas F13.
Sva ova pitanja su zbog toga sto se neki cude kako je u njemu F13, kad je na njega ugradjivan F16, pa sam sada u rebusu!?

Autoru:  bozza [ 08 Feb 2011 09:27 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

oznaka motora 16D i 16DA nosi menjac F16

Autoru:  NenadSoko [ 09 Feb 2011 08:55 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Oznaka mog motora je 16DA, a ima F13 menjac, da li onda mogu da ugradim F16 i koliko bi to bilo komplikovano i sta bi sve trebalo da promenim?

Autoru:  boolero [ 09 Feb 2011 21:33 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Morao bi da menjash glavcine i polusovine.

Trazi samo f13 petosptepeni, sa diferencijalom 4.18 ili 3.94 a toga ima koliko hoces.

Autoru:  Mare [ 09 Feb 2011 21:47 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Diferencijal 3.94 obavezno, jer 4.18 je po meni kratak za dizela.
Npr, na 3000 o/min u petoj brzini sa 3.94 ideĆĄ 120Km/h, a sa 4.18 110Km/h. Nije neka velika razlika, ali na duĆŸim putovanjima moĆŸe da znači.

Autoru:  NenadSoko [ 18 Maj 2011 13:59 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

E sad me zanima jos nesto oko 5-e brzine!
Da li menjac sa 5-stepeni prenosa u 5-toj brzini moze da ima isti prenosni odnos kao 4-ta brzina kod 4-stepenog menjaca. Drugim recima, da li se dobija na max brzini ili lakoci voznje pri velikim brzinama. Dakle, ako bi ugradio 5-to stepeni menjac, hocu da budem siguran da 5-ta brzina ima stvarno veci prenosni odnos nego moj postojeci menjac.

(Mala digresija... znam da su u Kadet 1.3i sa 60ks ugradjivali menjac sa 5-brzina, dok su u Kadet 1.3S sa 75 ks stavljali 4-brzinske menjace... max prenosni odnos je isti .. samo oni manje moraju da saltaju sto je OK jer imaju jace i elasticnije motore.)

Muci me pitanje, vredi li zbog ovoga ugradjivati 5-to stepeni menjac?

Autoru:  bozza [ 18 Maj 2011 14:04 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

peta brzina sluzi za odrzavanje brzine i sa njom neces moci da izvlacis maksimalnu brzinu.

bre ja imam u askoni dizel petostepeni menjac. ne znam zato se premisljas oko ugradnje?
peta obara obrtaje,mirnije radi motor na vecim brzinama...

Autoru:  Bane66 [ 18 Maj 2011 16:55 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

5-stepeni menjac uvek je isplativa investicija! :wink:

Autoru:  zeronenad [ 19 Maj 2011 22:39 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

A jel isao F16 u benzince manje od 2.0 ?
Jer se i mene pojedini majstori pitaju kako je F13 (C16LZ).

Autoru:  bozza [ 19 Maj 2011 23:25 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

isao je na 16SH,16SV,C16LZ,C16NZ,16D(A)

Autoru:  NenadSoko [ 20 Maj 2011 08:27 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

F13 petostepeni je 50e, zna li neko posto je F16, posto se on fabrscki ugradjivao u moj auto i posto su glavcine i polusovine, posto bih morao i njih da menjam u tom slucaju?

Da li se dobija onda nesto u performansama sa F16 u odnosu na F13, isplati li se menjati sve to za ono sto se dobija?!

Autoru:  NenadSoko [ 21 Nov 2011 11:23 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Mare je napisao:
Diferencijal 3.94 obavezno, jer 4.18 je po meni kratak za dizela.
Npr, na 3000 o/min u petoj brzini sa 3.94 ideĆĄ 120Km/h, a sa 4.18 110Km/h. Nije neka velika razlika, ali na duĆŸim putovanjima moĆŸe da znači.


Da malo podgrejem temu, jer do proleca ovo moram da resim!

Procitao sam na jednoj temi da kraci prenosni odnos omogućava bolje ubrzanje, ali povecanu potroĆĄnju, a da veci prenosni odnos omogucava ekonomicniju voĆŸnju na ustrb ubrzanja.

Da li ovo vazi i kod kaddeta?

Autoru:  boolero [ 21 Nov 2011 13:03 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Uglavnom vazi.

Autoru:  NenadSoko [ 21 Nov 2011 13:11 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Po ovome tvome, zakljucujem, kao sto si i rekao da sa 3.94, bih imao bolje ubrzanje, ali sa 4.18 bih imao manju potrosnju.
Priznaces da je u ovo krizno vreme manja potrosnja znacajnija, ipak ne vozim alu od 5000 kubika nego kaddeta!

Samo da mi Mare objasni sta je mislio pod ovim: Nije neka velika razlika, ali na duĆŸim putovanjima moĆŸe da znači.

Autoru:  boolero [ 21 Nov 2011 13:25 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Ne nego obrnuto, 3.94 bi imao manju potrosnju a 4.18 bolje ubrzanje.

A Mare je verovatno mislio da je razlika mala, pa po gradu neces ni primetiti, ali u duzoj voznji na auto putu recimo primetice se.

Autoru:  Mare [ 21 Nov 2011 17:59 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Boolero je sve napisao.

Iskreno, u graskoj voĆŸnji nisam primetio nikakvu razliku u potroĆĄnji. Za otvoren put ne mogu da komentariĆĄem, jer stari menjač nije imao petu, mada i pored toga potroĆĄnja se razlikuje moĆŸda 0.5l.

A za duĆŸa putovanja sam mislio zbog buke. Kadett nema dobru zvučnu izolaciju, pa nije baĆĄ prijatno voziti na viĆĄim obrtajima.

Autoru:  Vuk-Kadett [ 07 Avg 2013 01:23 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Pozdrav svima, zanima me ista stvar samo kod Kadetta 1200c iz 1977. Iskreno mi nisu jasne sve cifre sto ste pisali, pa bih vas zamolio makar za osnovne informacije kao sto su: mogucnost ugradjivanja, cena i mesto na kome mogu to da uradim. Unapred hvala. :)

Autoru:  Daka [ 07 Avg 2013 09:35 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Za kadeta C fabricki ne postoji menjac sa 5 brzina....

Autoru:  Vuk-Kadett [ 07 Avg 2013 13:39 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Jel moguca ugradnja od nekog drugog modela? Znam da mu odgovaraju neki delovi sa Mante... :)

Autoru:  Daka [ 07 Avg 2013 13:47 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Tesko da moze na taj 1.2 OHV da stane bilo koji drugi menjac bez prepravke, moze da e ubaci petostepeni menjac od rekorda ili omege ali morala bi da se pravi medju ploca da se kardan modifikuje,kvacilo i da se prosiri tunel ...

Autoru:  Vuk-Kadett [ 07 Avg 2013 14:23 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

A koja bi bila cena svega toga? Jel se isplati?

Autoru:  Daka [ 07 Avg 2013 14:27 ]
Tema posta:  Re: Ugradnja petostepenog menjaca

Velika je to modifikacija koju ne preporucujem,dosta bi to kostalo na kraju. A treba i znanja malo ;)

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/