Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=12459
Stranica 1 od 2

Autoru:  webboy [ 21 Nov 2010 14:02 ]
Tema posta:  Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Da li neko zna za neku radionicu u srbiji koja vrsi reparaciju reduktora 4x4 pogona sa Calibre/Vectre ?

Autoru:  pistre [ 21 Nov 2010 14:32 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

niko, eventualno oni iz sopota za automatske menjace ali bi cifra opet bila kao u britaniji, a i nemoj ludaku da repariras nov reduktor ! samo odradi redovan servis (akumulator i ventile) i uzivaj, ne cackaj reduktor !

Autoru:  webboy [ 21 Nov 2010 14:52 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

A jbt al si uporan decko.

Autoru:  pistre [ 21 Nov 2010 14:59 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

ma ti si uporan, nisi ni zaprljao ruke a vec si ustanovio preko interneta da je reduktor crkao i hoces da rasturas auto i bacas pare

Autoru:  kvcali [ 21 Nov 2010 17:55 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Ja malo trazih poprecne preseke odnosno detaljnu skicu, ne preseke jer se na njima nista ne vidi i ne nadjoh jedino ove 2 slike ali ni na njima nema nesto posebno da se vidi i protumaci sta je sta iznutra, a sto je indikativno ne samo da nema crteza trans. boxa nego nema ni F28 menjaca, ove ostale su detaljno prikaali ali o ovome nista bar ga u EPC-u nema u tisu samo ove lose skice bez oznaka i detalja tako da je remont moguc ali napamet jer od crteza nema vajde :banghead:

Slika

Slika

Autoru:  webboy [ 21 Nov 2010 19:51 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

E, na ovoj donjoj slici.. crevo broj 6. sta pise za njega?

Mislim da je to taj odushak.

Autoru:  kvcali [ 21 Nov 2010 22:38 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Evo ti Web, ceo popis sve sta znaci i kat. brojevi :ok: :ots:

Slika

Slika

Autoru:  webboy [ 21 Nov 2010 22:43 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Hvala kvcali.....

Kao sto sam i mislio.. br 6. je cijev, provjetravanje, tj. odushak, tj, breather hose :)

Autoru:  webboy [ 17 Dec 2010 22:26 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Evo drugari, bilo mi dosadno, pa sam uzeo da rasklopim danerov reduktor da vidim sta ima unutra i ujedno da probam hidraulicki klip, odnosno njegov dihtung.

Koga zanima, evo kako izgleda hidraulicki klip:
Slika

Ono desno je dzek u koji se usrafi crevo visokog pritiska koje dolazi iz akumulatora pritiska.
Kompletno uputstvo za rasturanje reduktora, opet, koga interesuje, moze da se nadje ovde:
http://www.cav16.co.uk/transfer/dismantle.pdf

Kada sam rasklopio reduktor, na moje neprijatno iznenadjenje, skontao sam da mu fali kratka osovinica, kao i kompletan set zupcanika i kvacila :) ...znaci neko ga je otvarao ranije i povadio sve....

Napunio sam kadu vodom, umocio klip u vodu i uduvavao vazduh na otvor za dovod servo tecnosti..... Naravno, poceo da je pusta baloncice... izvadio sam ga napolje i video da ima malo diht mase na mestu na kome pusta baloncice.... znaci i ovde je riknuo dhtung, pa je neko pametan pokusao da ga zadihtuje diht masom... kad je skontao da nije uspeo, povadio je sve zupcanike i kvacilo i spakovao reduktor nazad na danerovu calibru :))))

Ima li neko ideju da li postoji neka diht masa koja moze da istrpi pritisak od 53 bara i to pri visokim temperaturama (do 160 stepeni) ???

Oticicu sutra ovde u neki servis hidraulicnih mashina na zrenjanincu, pa da vidim da li oni ljudi imaju neko resenje.

Autoru:  kvcali [ 17 Dec 2010 22:49 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

A to mesto gde pusta baloncice jel to pusta na nekakvom gumenom dihtungu ili na metalnom rukavcu, daj pojasni gde ide i sta dihtuje ta masa
samo 50 bara tesko da moze ista da zakrpi samo novo ali sta tacno pojasni

Autoru:  bozza [ 17 Dec 2010 23:04 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

bre ima covek ovde iz trstenika koji radi hidrauliku. pitaj njega mozda on zna o cemu se radi

Autoru:  kvcali [ 17 Dec 2010 23:13 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Imas i mikron iz cacka, ljudi rade svu mehanizaciju, gradjevinsku poljoprivrednu, uljne pumpe visokog pritiska..., mozda mogu da pomognu, al ipak bas bi voleo da znam gde pusta pokazi strelicom onako...

http://www.hydraulicservice.co.rs/onama.html

Imaju i CNC glodalica, strugove..., mozda mogu i da naprave po uzorku, pogledaj usluge koje pruzaju :ots:

Autoru:  webboy [ 17 Dec 2010 23:47 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Evo opet iste slike, samo sam ovoga puta crvenom bojom oznacio gde je sipana diht masa i gde pusta.
Slika
Mozda cete morati da otvorite sliku u punoj velicini da biste videli gde je obelezeno.

Taj klip radi tako sto prima servo tecnost iznutra pod pritiskom koja ga gura na gore (gledajuci sliku), odnosno u pravcu zupcanika (kada je sklopljen reduktor). Klip tada pritiska lamelaste zupcaste prstenove koji vise ne mogu nezavisno da se krecu i tada dolazi do zakljucavanja zupcastih prstenova tj. isti su fixirani za skoljku reduktora, pa samim tim dolazi do prenosa snage na kratku osovinicu, pa na visko spojku, pa najzad na kardan....

Kada prestane dovod pritiska, hidraulicni klip se uvlaci unutra (pod oprugom je), oslobadja zupcaste prstenove koji tada mogu nezavisno da se krecu i samim tim prestaje prenos snage ka visko spojci i kardanu....

Kada akumulator pritiska oslabi (to je ono sto se menja na 90 000km iliti 6 godina), prestaje da salje konstantan pritisak (53 bara) u klip, vec taj pritisak pocinje da varira.... usled varijabilnog pritiska u klipu, samim tim dolazi i do varijabilnog pritiska na same lamelaste zupcaste prstenove, usled cega dolazi do povecanog trenja medju prstenovima. Povecano trenje izaziva drasticno povecanje temperature unutar samog redukotra sto nakon izvesnog vremena dovodi do raznih ostecenja, a najcesce ostecenje jeste upravo dihtung klipa.

Ulje reduktora nije nipodkakvim pritiskom, ne postoji nikakva pumpa za to ulje, jednostavno kompletna unutrasnjost reduktora (zupcanici, lageri, visko spojka) pliva u ulju. Posto se unutar reduktora razvija velika temperatura, dolazi do sirenja i skupljanja ulja. Zato su pametni ljudi smislili odusak na reduktoru, odnosno crevce koje ne samo da sluzi kao odusak, vec se kroz njega i sipa ulje u reduktor (posto na dnu reduktora postoji sraf kroz koji se ulje moze ispustiti).

Kada popusti dihtung hidraulicnog klipa, servo tecnost pod velikim pritiskom ispunjava unutrasnjost reduktora, dolazi do mesanja servo tecnosti i ulja... i ta mesavina pod pritiskom izlazi napolje kroz gore pomenuto crevo za odusak.

U celoj toj prici postoji i senzor temperature ulja u reduktoru koji se aktivira na 160 stepeni, tj. tada salje signal ECU, a ovaj onda zatvara elektro ventil i prestaje dovodjenje pritiska u reduktor, tj. dolazi do deaktiviranja pogona.....

Da bi stvar bila komplikovanija... apsolutno sve komponente reduktora se prave samo na jednom mestu na svetu (http://www.dorfbrunnen-garage.ch/) i NE PRODAJU SE POSEBNO!!! ...i to sa razlogom, jer reparacija reduktora na istom mestu kosta 1200 eur :D

Alternativna resenja za prevenciju stradanja reduktora su senzori temeprature koji se aktiviraju na manjoj temperaturi (sto dovodi ponekad do prilicno neocekivanog gasenja pogona), kao i sistemi sa pumpom ulja i hladnjakom ulja, sto podrazumeva pravljenje protoka ulja kroz reduktor, pumpu, hladnjak... itd.

Eto.. vidi mene al' sam se raspisao... mene u sustini interesuje samo da li postoji neka diht masa koja ce da drzi veliki pritisak dok je natopljena uljem koje moze da dodje i do 160 stepeni..... a da pri tome nije sa Kriptona :D



E da... usled varijabilnog pritiska na zupcaste prstenove i povecanog trenja... osim povecane temperature dolazi i do ljustenja lamelastog materijala na prstenovima i stvaranje "opiljaka" koji onda plivaju u ulju..... vece parce tako nastalog opiljka, vrlo lako moze da uleti u same zupcanike i zada nove probleme odnosno da sikrivi ili cak odvali zupce na zupcaniku.

Srecom, pametni ljudi u Opelu su smislili 2 stvari.

1) Ulje se menja na godinu dana, pa kad se staro ulje ispusti, moze se videti da li postoje tragovi otpadaka unutar ulja i tako uociti rani znaci problema u reduktoru.

2) U samom reduktoru postoji mali magnet koji skuplja metalne necistoce iz ulja.

Autoru:  kvcali [ 17 Dec 2010 23:56 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Jbg. ja i dalje ne razumem i ne kontam sa slike jer taj dihtung gumeni ili je sama struktura ovog prstena sto si oznzcio pojedena,
pitaj ove u mikronu mogu li da ga naprave, rade oni nesto slicno, bio sam tamo ....

Autoru:  webboy [ 18 Dec 2010 00:02 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Nije gumeni.... bar se ne vidi sa spolljne strane.

Autoru:  bozza [ 18 Dec 2010 00:02 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

imas li uzorak dihtunaga?

Autoru:  kvcali [ 18 Dec 2010 00:04 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

I ja bih reko, posalji ti njima ovo kuririma na adresu pozovi ih prvo i nek vide dal moze i koliko kosta, ako mogu da urade ti im onda posalji tvoj original i nek se zezaju i daju garanciju 1 god.

Autoru:  bozza [ 18 Dec 2010 00:05 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

gde je na slici dihtung? koja je pozicija?

Slika

Autoru:  kvcali [ 18 Dec 2010 00:10 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Ako je 15 onda je go k**** ima gde oces ako je ovaj ceo prsten neoznacen, samo da se napravi

Autoru:  bozza [ 18 Dec 2010 00:16 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

gledam na slici izmedju spornog prstena,gornjeg kucista i donjeg kucista nema nikakvi dihtunzi?
to ispada da ide neka diht masa jer se spaja direktno na metal?

Autoru:  webboy [ 18 Dec 2010 00:24 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Slika

Evo, obelezio sam crvenom bojom. Ali sam dihtung nije vidljiv uopste, znaci to nije neki prsten od gume ili tako necega koji ide u krug... mislim, mozda i jeste, ali je sa unutrasnje strane, pa se ne vidi. Znacu u samom klipu je valjda.

Autoru:  kvcali [ 18 Dec 2010 00:25 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Bas tako bozo, eventualno ako je pojeden sam prsten pa pusta gde ne bi trebao

Autoru:  webboy [ 18 Dec 2010 00:26 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

I koliko mi se cini... na ovoj slici kao da sam klip nije nacrtan.

Takodje, vidim da fali komplet kvacila, zupcanika, untrasnja (kratka) osovinica i slicno.

Autoru:  kvcali [ 18 Dec 2010 00:28 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

U pa ovaj prsten izgleda supalj i kroz njega prolazi ulje :seci:

Autoru:  webboy [ 18 Dec 2010 00:29 ]
Tema posta:  Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra

Pre ce biti da na samoj slici nije nqacrtan klip.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/