Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
2WD Calibra into 4WD https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=14285 |
Stranica 2 od 2 |
Autoru: | pistre [ 13 Apr 2011 12:18 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
sta moze da podje po zlu ? pa valjda ce pre da podje po zlu ako opteretis kardan, nego da ide fabricki preko prednjeg reduktora, e sad, to sto ce snaga biti malo manja zbog vise sklopova ima i prednosti jer ne moras da budzis sa rotiranjem motora i da brines da ce nesto da se razleti, nije losa ideja od kvkalija, mada zadnji diff ne moze da istrpi svu snagu, ali vredi pokusati jer koliko god bude traja bice zanimljivo jer ima 45% shpera |
Autoru: | kvcali [ 13 Apr 2011 12:22 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
To ok, ali mali se otvori menjc i izbace sklopovi za FWD ako je moguce, ako ne nista, i ojaca se t.box za permanentan pogon nazad i jaci kardan i dif. nazad, i eto resena za dobar RWD uzitak |
Autoru: | Mickey [ 13 Apr 2011 14:05 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
webboy je napisao: Uff... Milutine.... sta da ti kazem 1) 4WD pogon je NON-STOP ukljucen, osim kada dodje do kocenja preko 30kmph (to je jedini razlog sto signal ABS-a dolazi do 4WD kompa, da bi znao kolika je brzina kada se zakoci, ako je ispod 30 nece nista da uradi, ako je preko 30, iskljucice pogon). Razliku u brzini okretanja prednje i zadnje osovine ne "detektuje" nikakav kompjuter, vec visko spojka. Ona je zaduzena za izjednacavanje brzine prednje i zadnje osovine, kao i za raspodelu snage. 2) Raspodela snage nije 50:50, tacnije maksimum 90 NM obrtnog momenta se salje na zadnju osovinu. Iz ovog razloga se stavljaju tzv. sportske visko spojke (ojacane i podesene) koje su u stanju da prenesu do 180NM na zadnju osovinu.... jedina stvar koja moze da prenese 100% snage (280NM) na zadnju osovinu je kruta veza (zanemis visko spojku osovinom)... ali to za posledicu ima mnogo gore stvari i necemo o tome sad... Podaci o obrtnom momentu su za C20LET naravno. Visko spojke se razlikuju za LET, XE i NE. 3) Pressure box (prvi put cujem), tacnije pressure accumulator (akumulator pritiska, bomba, hidro rezervoar.... kako god) NE UMANJUJE PRITISAK, nego ga povecava. Tacno je da servo pumpa obezbedjuje (pocetni) pritisak, ali bomba radi 2 stvari: - povecava pritisak (za pravilno funkcionisanje hidraulike reduktora potrebno je 52(+-5) bara, a sirota servo pumpa to moze samo da sanja). iznad bombe se nalazi set hidro ventila od kojih je jedan nepovratni, odnosno pusta servo tecnost samo u jednom smeru. Na taj nacin se servo tecnost akumulira u bombi i stvara se veliki pritisak. Originalne ATE bombe mogu da izdrze do 100 bara pritiska. - odrzavanje konstantnog pritiska (zapravo, ovo je vec posao koji bomba radi zajedno sa prekidacem pritiska koji se nalazi u sklopu sa el. ventilom kojeg kontrolise 4wd komp (i cuveni F19 osigurac)). Servo pumpa ne moze da daje konstantan pritisak jer njen rad zavisi od brzine rada motora (broja obrtaja). Sta da ti kazem.. sve mi diraj, al' 4x4 nemoj nikako Web - doktor Reduktor |
Autoru: | webboy [ 13 Apr 2011 14:13 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
Mickey je napisao: Web - doktor Reduktor Sto bi bilo dobro da sam sve ovo naucio na tudjem reduktoru, a ne na svom hehehhehehe... eto i sebe da ispravim malo: - Minimalna brzina za deaktiviranje 4WD sistema prilikom kocenja je 16 mph ~ 25kmph ne 30 - Pritisak hidraulike reduktora je 53 bara, ne 52 |
Autoru: | daner [ 13 Apr 2011 16:01 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
kvcali je napisao: To ok, ali mali se otvori menjc i izbace sklopovi za FWD ako je moguce, ako ne nista, i ojaca se t.box za permanentan pogon nazad i jaci kardan i dif. nazad, i eto resena za dobar RWD uzitak menjac nesme da pipa ... nema shta da izbaci ... ako bi skinuo prednje poluosovine auto nebi ni isao u opshte , tfb je uboden na mesto desne poluosovine i iz njega se nastavlja poluosovina na prednji tocak i izvod za kardan to vam je isto kao da skinete na fwd jednu prednju poluosovinu i auto stoji u mestu , ne moze da krene jer uvek okrece onaj tocak kome je lakse ... jedino da zablokira diferencijal u menjacu... |
Autoru: | kvcali [ 13 Apr 2011 16:05 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
Eto resenja, blokada centralnog diferencijala, a mislim da je gubitak snage minimalan u odnosu da se uzduzno montira motor i menjac |
Autoru: | daner [ 13 Apr 2011 16:24 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
sve j to ok .. txb ne moze da izdrzi toliku snagu ... jedino i njega zablokirati ne znam .. najbolje je okrenuti motor i biti miran jel kome palo na pamet da bi trebalo mozda nekad i taj kardan odneti na balansiranje |
Autoru: | kvcali [ 13 Apr 2011 16:35 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
Pa naravno i blokada txb-a, reko sam na predhodnoj stranici, i potpuni uzitak RWD-a, a sto bi balansirao kardan jel osecas neke vibracije, mada ako se prepravlja na rwd moze da se pregleda |
Autoru: | daner [ 13 Apr 2011 16:51 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
ma kod mene je skinut ceo 4x4 ostalo mi josh diferencijal da skinem nazad ... |
Autoru: | boxnid [ 29 Dec 2012 23:36 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
Radilica je napisao: Ono sto nisam primetio da je neko napomenuo je da je kod calibri i vectri 4x4 pogon na zadnjim točkovima pomoćni pogon, odnosno NIJE NAMENJEN ZA NEPREKIDNU UPOTREBU. Radi na sledećem pricipu, kada računar za 4WD dobije podatak od ABS sistema da postoji razlika u broju okretaja prednjih i zadnjih točkova, tu razliku kompenzuje uključenjem pogna zadnjih točkova. Procentualni odnos prenosa varira od gore pomenute razlike, odnosno od 0 do 50% (odnosno istog procenta prenosa snage kao i na prednjim točkovima). Po korigovanju razlike (i pri naglom kočenju na brzinama manjim od 30 km/h) (yato sve vectre i calibe u brzinomeru imaju i dodatak za prebacivawe analognog podatka u digitali o bryini kretawa a i prekidač za štop svetlo je povezan sa računarom) pogon se isključuje. Presure box ili bomba sluzi samo da umanji pad pritiska (neutrališe) usled uključenja pogona. Sam pritisak u sistemu obezbeđuje servo pumapa. Do kvarova dolazi usled neadekvatnog korišćenja i neodržavanja. Moja veca ima i posle 22 god sistem radi. za razliku od motora!!! A sta je onda sa vectrom sa 4x4 koja nema ABS, kako ona funkcionise? nesto ti tu ne stima! |
Autoru: | igor_vectra [ 02 Feb 2014 08:59 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
znam da dizem ovu temu iz mrtvih... al imam problem dal su isti zadnji diferencijali od calibre turbo i od vectre 2000 16v...jer calibra ima f28 a vectra f20 ?? a ja sad imam f 28 sa reduktorom takoder njezinim,diff je ostao vectrin?? oce li se nesto slomit |
Autoru: | pistre [ 02 Feb 2014 21:19 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
isti su diffovi, bez brige |
Autoru: | webboy [ 02 Feb 2014 21:40 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
Diferencijal kao diferenceijal je isti, jedino može da bude razlike u samoj spojci između kardana i diferencijala, jer je kardan kod turba deblji... mada mislim da nema razlike. |
Autoru: | strokan [ 02 Feb 2014 21:41 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
ЉУДИ МОЈИ ВРАТИА СЕ БРАШО! |
Autoru: | webboy [ 02 Feb 2014 21:55 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
I donija frišku ribu |
Autoru: | boxnid [ 08 Feb 2014 10:12 ] |
Tema posta: | Re: 2WD Calibra into 4WD |
nema razlike u diff, isti su. razlika je u flanci na kardanu koja ulazi u reduktor kod ovih tipova. |
Stranica 2 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |