Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

C20XE trza
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=9656
Stranica 1 od 2

Autoru:  kvcali [ 07 Apr 2010 17:25 ]
Tema posta:  C20XE trza

Motor je lepo i bez problema radio i benzinu i na plinu (vakumski elektronski), i od jednom u voznji, duzi put 100 km osetio sam trzaj kao da nema na trenutak goriva i tako ponekad stucne dok ne dostigne brzinu krstarenja tj., dok se ne drzi gas konstantno. To se desava pri svim rezimima rada u bilo kojoj brzini i obrtajima do 4000 na primer. Ponekad se desi pri naglom dodavanju gasa da se motor ugusi kao da je zavijen plin, ali kad pustim i polako ga doziram opet se vrati u normalu naravno opet po nekad stucne ako malo vise pritisnem gas, dok sa finim ubrzanjem skroz laganim dodavanjem gasa nema tog problema. Primetio sam da se to desava po pravilu kada motor dostigne radnu temperaturu. Da pomenem da je ler ok nesto ispod 1000 obrtaja i drzi se konstantno. Pri voznji na benzin imam utisak da nema bas punu snagu mada mozda i gresim jer je mozda i psiholoski ali zato isto hoce da stucne i prekida na kratko ali je trzaj malo manjeg intenziteta. Na fles kodovima javlja 12 i 31 a kad radi motor samo 12 sto je ok jer je 31 senzor radilice, dakle ne prijavljuje ni jednu gresku. Proverio sam sva creva za vazduh da ne vuce fals ali sve je ok. a i na leru radi lepoi konstantno. Ponekad se desava da na leru pri naglom turiranju malo lose odreaguje na gas do 2000 obrtaja a od 2000 normalno se zalece. Senzor za temperaturu motora je ok.
Sta moze da zeza, da li da proveravam uzupcenje, mada ne deluje da je prezubio ili sta... svecice, kablovi i razvodna kapa su novi. Da li moze da bude protokomer ili senzor radilice, mada ih ne prijavljuje na fles kod diagnostici, da li da ga kacim na neku bolju diagnostiku...
svaki savet je dobrodosao. Pozdrav. :( :besan:

Autoru:  webboy [ 07 Apr 2010 17:27 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Brizgaljke za plin u usisnoj grani.. da li su prikljucene PRE ili POSLE protokomera?

Autoru:  kvcali [ 07 Apr 2010 17:33 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

posle protokomera na samom grlu i nema brizgaljke vec mesac (nije nsekvent) ali je normalno radio 3 godine. , sve do sada

Autoru:  webboy [ 07 Apr 2010 17:38 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Meni se ovo desavalo jer mi je bilo napuklo ono debelo crno crevo za usis vazduha..... jedva smo primetili da je puklo, pa je naravno, protokomer merio netacno, jer je deo vazduha ulazio kroz tu naprslinu i naravno, u motoru je bilo mnogo vise vazduha nego goriva.

A bas se desavalo kada naglo dam gas, jer se tada klapna za vazduh sirom otvori i motor hoce da usisa sto vise moze, tj. najjaci vakuum se tada stvori. Kada dajem gas sporije, sve normalno radi.

Jbg, ja nisam mnogo strucan, ali eto, proveri lepo kompletnu usisnu granu opet.

Autoru:  pistre [ 07 Apr 2010 17:39 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

samo struja moze to da ti radi pa se koncentrisi na to, a i to sto si menjao kablove ne znaci da su dobri, mom drugaru su npr dva seta kablova trajala po mesec dana, dok nije naleteo na dobar set sa kojim nije vise imao problema, tako da kupi nove kablove i proveri razvodnik i kapu a i jel bio kisan dan kada ti se to desavalo ?

Autoru:  kvcali [ 07 Apr 2010 17:46 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

razvodna kapa je ok nova, isto radi i po suncu i po kisi, da li bobina moze da zeza :(

Autoru:  pistre [ 07 Apr 2010 17:52 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

pa onda je jedino ona, ali proveri prvo da li je dobro pricvrscena, pa ako jeste trk do najblizeg otpada da probas drugu i ako ne pravi stare probleme onda si zavrsio posao

Autoru:  kvcali [ 07 Apr 2010 19:48 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Evo sad se vratih iz garaze i napokon bi trebalo da sam ustanovio kvar. Dakle kad doziram gas na sajlu iz haube lagano, cuje se usisavanje vazduha negde oko usisne grane, shishti, proverio sam sva creva za vazduh na pritisak vode sa cesme 3-4 bara i nigde ne pustaju, ali na sluh se cuje da usisava negde oko 2. cilindra pa je verovatno otisla gumica "o" ring oko brizgaljke za benzin na naleganju na usisnu granu, pa vuce fals. Sutra rasturam onu benzinsku rampu i vadim brizgaljku naploje.
Pitanje je sad da li ima da se kupi samo gumica ili mora cela brizgaljka i ako ima gde da kupim gumicu, ili da zatopim wurth-ovim silikonom za vece temperature, mada na usisnoj i nijen eka visoka T do 100 c. :lokomotiva:

Autoru:  bozza [ 07 Apr 2010 20:23 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

ima da se kupe gumice,ja sam menjao na mojoj vektri. kupio sam ih u wurt-ovoj radnji

Autoru:  daner [ 08 Apr 2010 02:36 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

vidish meni se sve to desavalo kad mi je crkavala lambda sonda ...

isto oklevanje pri naglom dodavanju gasa , trzanje ...

otkacim sondu ... nema trzanja, nema knedle u gasu ... ide kao necitava ...
zamenim sondu i sve ok ...

tako da proveri i sondu ...;)

Autoru:  astrafan [ 08 Apr 2010 11:04 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

jel ti to mislis da ti na dizni zbog puknute gumice, vuce fals vazduh?

Autoru:  kvcali [ 08 Apr 2010 22:14 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Zamenio gumice na brizgaljkama danas, i nista se nije promenilo i dalje se cuje oko leptira usisa na usisnoj da negde usisava fals, ubio sam se trazeci gde i nista, creva sam ispitao, ne znam kako da otkrijem. Jel ima neka metoda kao sa penom kad pusta ventil, mada ovde ne duva vec usisava. Ima li neko predlog. Ako nista ne uradim vidimo se u nedelju kod arene pa da resimo problem. :ok:

Autoru:  bozza [ 08 Apr 2010 22:20 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

imam ja jednu efikasnu metodu kako se trazi gde falsira ako auto ima ugradjen gas :D

Autoru:  Godza [ 08 Apr 2010 22:21 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Probaj da napunis plasticnu flasu sa vodom, izbusi cep tek toliko da ide voda, i poprskaj vodom u pravcu gde se cuje to sustanje, tada bi trebalo na tren da prestane sa tim sustanjem.

Autoru:  kvcali [ 08 Apr 2010 22:23 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Ajde Bozo pricaj, ce gu primenimo odma. :lokomotiva:

Autoru:  bozza [ 08 Apr 2010 22:26 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

kupi spric od 10 kubika u apoteku i zelenu iglu. napuni ga benzinom i po malo strickaj spricem sa iglom benzin na mestima gde su sastavi,dihtunzi,gumice,creva dok motor radi na gas.

ako falsira negde,auto menja rad na ler,hoce da se ugasi ili se iz momenta ugasi :D

Autoru:  astrafan [ 08 Apr 2010 22:37 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

pa to sto si rekao za gumicu na dizni, da ti tu falsira, onda bi ti gorivo pisalo...

Autoru:  kvcali [ 08 Apr 2010 22:41 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Jel je moguce da je otisao semering ili gumica na osovini sto pokrece leptir na kojoj su poluge sa sajlom za gas i oni prekiadci ili potenciometri sa druge strane, pa uvlaci u grlo kroz njih, i jel to uopste tako reseno ili lupam, ali stvarno je tesko cuti i od buke motora koja se mesa sa sumom. :(

Autoru:  astrafan [ 08 Apr 2010 22:54 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

pa saznaces tek kad rasturis, tu treba ici sistemom eliminacije...

Autoru:  kvcali [ 30 Apr 2010 16:51 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Resio problem :dance1: :lokomotiva:
Posle zamena creva, gumica, dihtunga multeka, usisne... i dalje se cuo sum, ali ja predpostavim da mozda to tako i mora da se cuje, stim da dok je radio normalno na taj sum nisam ni obracao paznju pa ga nisam ni primetio,
Elem, posto sam radio atest plinskog uredjaja, morao sam da zamenim isparivac jel stari je bio lovtek kopija lovata (identicni su na izgled) ali nije imao neke brojeve na sebi tj nije im imao kao neku homologaciju, i ajde da se ne natezem sa njima ja ga zamenim sa lovato uredjajem. I posle zamene preso sam sa njim jedno 600 km i poceli su da mi se desavaju pomenuti problemi. Kad sam iscrpeo sve mogucnosti reko ajde da vratim stari isparivac, kad posle zamene drugi auto isto se cuje taj sum ali to je posledica vrtlozenja vazduha na usisnom leptiru, nego prestali trzaji ima vucu prosto da ne poverujes. Rasturio sam nov lovato i unutra sve ok sto se tice membranai ostalo e sad sta bi tu moglo da se desi da nije mozda zaglavio onaj ventil jer je elektronac u pitanju i kako da ga proverim ili mozda treba da se presteluje na onaj sraf od mesinga kod ulaza crava za vodu na isparivac, (pomocni regulator smese) da napomenem da sam probao sve kombinacije sa stelovanjem na ventilcicu lera na isparivacu i ventilcicu na crevu od isparivaca do k glave.
U pitanju je sledeci uredjaj a taj ventil koji nisam dirao je na slici oznacen kao pomocni regulator smese. Sta da radim dal da ga vratim i probam na to da prestelujem, ako neko zna cemu sluzi neka vice. Unutra nema one gumice okrugle male za regulaciju protoka (mozda nje na elektroncu i nema ne znam) :ots:
Slika
Inace slika je preuzeta iz auto gasa sa foruma a ista je kao moja.

Autoru:  Bane66 [ 30 Apr 2010 18:43 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Taj sraf kako ga nazivamo "pomocni regulator", sluzi da kod vecih kubikaza omoguci dovoljan protok gasa pri leru.U principu se i 2000ccm racuna skoro kao velika kubikaza, ali nemora da znaci da je potrebno koristi ti ga (ja nisam imao takvih potreba)!
Procedura je sledeca: zavrni taj pomocni regulator do kraja, probaj da stelujes smesu sa glavnim regulatorom pri radu motora na leru.Ako se odvrtanjem i zavrtanjem moze lepo namestati smesa pri leru i ako glavni regulator nije odvijen skoro da ce da ispadne iz lezista, onda ti nema potrebe za pomocnim regulatorom.
U nekim slucajevima moze doci do povecane potrosnje kod takvih motora kao sto je tvoj, onda se u takvim slucajevima koristi pomocni regulator jer (da neobnjasnjavam princip rada),utice i na sveukupnu potrosnju plina (ali nije amin za potrosnju)!
Odradi kao sto sam ti napisao pa iznesi iskustva! :ok:


P.S: moze da se desi da taj "Lovato" nije cuo za Italiju :":

Autoru:  kvcali [ 13 Maj 2010 20:27 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Ipak nije bio problem u isparivacu, jer me i dalje zeza, dok je hladan cini se da je sve ok. medjutim kada dostigne radnu temperaturu i bude spreman za neku iole ostriju voznju pri jacem dodavanju gasa, sto podrazumeva sve sto nije najblaze moguce doziranje gasa, javlja se taj problem sa cimanjem i osecaj da izgubi vucu tj cuje se kao V8 a ide kao YUGO dakle nema vucu, i mislim da radi na 3 cilindra, i onda kad oduzmem gas malo se oporavi pa na trenutak zaleti pa tako u krug.
Iscitao sam greske i javlja 81,82,83,84 sto je injektor valve 1-4 low voltage, ali i 27 injektor valve 3 high voltage, e sad posto vozim na plin ovo 81-84 je verovatno od iskljucenih dizni za benzin, ali sta tacno znaci ovo 27 koje i moze da bude da mi radi na 3 cilindra , da li postoji mogucnost da sipa i benzin na dizni br. 3 a i plin jer, radi na plinu ili je ta dizna uvek otvorena pa stalno curi benzin ili kroz nju gubi kompresiju pa taj cilindar nije aktivan. Ako neko zna kako to radi nek pomaze. :": :wink:

Autoru:  bozza [ 13 Maj 2010 21:22 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

samo sekvent prijatelju...

Autoru:  Bane66 [ 13 Maj 2010 21:23 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Kad si menjao kablove svecica,tj, koliko su stari?Mozda je vreme da se zamene ili ako su relativno novi, mozda su losijeg kvaliteta.Imao sam iskustvo da oce da trza i na plinu i malo manje na benzinu kad se dobrano zagreje motor.Zamenom kablova problem je nestao.
Ovo je bilo na x20xev, a mozda je i kod tebe to u pitanju.


edit: Bozo,oce da trza motor i na sequent ako su kablovi losi!Jedino sto tad nemoze doci do detonacija, pa nemas direktni pokazatelj losije varnice.

Autoru:  kvcali [ 13 Maj 2010 21:35 ]
Tema posta:  Re: C20XE trza

Ma ja vozim na ovom plinu 3 godine i nisam imao problema do sad kad je nesto u voznji pocelo da me zeza, inace svecice i kapa su novi a kablovi ne bas novi ali dobri 3-4 godine, i kod mene nema detonacija uopste, sa tim nemam problema. :(

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/