Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Opet grejanje kabine :( https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=8197 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | Ognjen86 [ 19 Dec 2009 20:07 ] |
Tema posta: | Opet grejanje kabine :( |
Opet ja i moje grejanje, smrzavam se u autu sad kad je temperatura ispod 0. Da li moze plinski uredjaj- isparivac da utice toliko na grejanje. Primetio sam da crevo koje ulazi u hladnjak kabine bude vrelo a izlazno hladnjikavo. Padalo mi je na pamet da se zacepio hladnjak. Zna li neko brzo resenje za ovaj problem, sledicu se ako budem morao skidati hladnjak. ![]() ![]() |
Autoru: | dule0404 [ 19 Dec 2009 20:26 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Po opisu, reklo bi se da je hladnjak zapušen... ili, ako si srećne ruke, jedno od creva do hladnjaka. |
Autoru: | Ognjen86 [ 19 Dec 2009 20:45 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
U zivotu nisam bio srecne ruke, hladnjak ide dole ![]() |
Autoru: | Ognjen86 [ 21 Dec 2009 00:15 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Nije zacepljen hladnjak, smrzao sam se dok sam ga skinuo ![]() ![]() |
Autoru: | bozza [ 21 Dec 2009 00:53 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Ognjen86 je napisao: Sada ide mali ventil na dovod tople vode na isparicav i resen problem. ![]() pojasni mi malo sta ces da uradis? |
Autoru: | dzony [ 21 Dec 2009 01:04 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Jel si morao da otkacinjes one sajlice kad si skidao tj vadio srednju konzoliu |
Autoru: | Ognjen86 [ 21 Dec 2009 01:14 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Glavni problem je u tome sto kad ukljucim ventilator na max, ohladi mi se hladnjak kabine za 3 min. i pocne da duha hladno. Danas sam skinuo hladnjak, creva i sve kompletno da proverim da nesto nije zacepljeno i sve je ok. Potreban protok za isparivac snage do 150kW je 8,24 litra tople vode u minuti. Majstori za plin ubace racne i deo vode koji treba da ide za radijator preusmeravaju da greje isparivac. Taj protok sa kojim su oni namestili je oko 59l u minuti, sto je previse. Na ulazno crevo za grejanje isparivaca cu da postavim ventil da regulisem protok vode i svedem ga na potrebnu kolicinu. Time dobijam pribliznu kolicinu vode koja bi trebala da protice kroz hladnjak onako kako je fabrika predvidela. Povecavanjem protoka vode kroz hladnjak se on nece ohladiti. Da napomenem trenutno mi ide oko 70% tople vode kroz isparivac. Kako sam sve ovo proverio, sve demontirao sa auta i pustio 20l vode na ulazno crevo pre racve i izmerio koliko vode je izaslo iz svakog sistema. Patio sam se ovoliko samo zato sto mrznem otkako je ispod -5. Sve sijalice se samo izvuku, nista komplikovano. najteze je bilo odvrnuti selne hladnjaka u motornom prostoru. |
Autoru: | bozza [ 21 Dec 2009 01:22 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
gledaj,isparivac se ponasa kao jos jedno grejno telo u autu koje uvek gubi toplotu. sta god da mu radis on ce gubiti toplotu i uvek ces za nijansu imati "slabije" grejanje zimi. nego,dali si razmisljao na varijantu da pustis vodu kroz isparivac direktno sa vodene pumpe,kako bi zaobisao radijator? |
Autoru: | Bane66 [ 21 Dec 2009 01:29 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Ja koliko znam, kod opela najcesce topla voda stalno kruzi kroz unutrasnji hladnjak!U tom slucaju, moze se isparivac vezati redno sa malim hladnjakom te ce tako spreciti znatno odvodjenje vode od malog hladnjaka! Sam isparivac nece znatno uticati na protok vode jer ima veliku prolaznost! |
Autoru: | bozza [ 21 Dec 2009 01:32 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
moze i tako ali opet radijatoru isparivac oduzima neki deo toplote. jedino da se isparivac veze na izlasku iz grejaca ali "mozda" postoji mogucnost da mrzne isparivac na leru ili na nekom vecem minusu |
Autoru: | astrafan [ 21 Dec 2009 01:42 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
mozda bi s termostatom resio problem |
Autoru: | Ognjen86 [ 21 Dec 2009 08:46 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Ovo za redno vezivanje mi se svidja vise nego moja ideja, isparivac nece oduzeti svega 10% toplote, ostalo ide na hladnjak. Malo cemo da eksperimentisemo pa javljam rezultate, probacu i sa ventilom i sa isparivacom, ali isparivac ide posle hladnjaka. |
Autoru: | dule0404 [ 21 Dec 2009 23:05 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
bozza je napisao: gledaj,isparivac se ponasa kao jos jedno grejno telo u autu koje uvek gubi toplotu. sta god da mu radis on ce gubiti toplotu i uvek ces za nijansu imati "slabije" grejanje zimi. Grešiš. Isparivač nije tako veliki potrošač toplote da bi iole primetno ohladio vodu. Takođe, ne treba mu ni neka velika količina toplote da se ne bi zamrzao - motor se pali i ugreje na plin i na -15C. bozza je napisao: nego,dali si razmisljao na varijantu da pustis vodu kroz isparivac direktno sa vodene pumpe,kako bi zaobisao radijator? Kako i zašto? Verovatno bi mu membrane u isparivaču stradale posle prve vožnje a auto prokuvao. A i kako bi to izveo? Kad malo razmislim, najoptimalnije bi bilo: - ventil na crevu za isparivač ali odvrnut za recimo 1/4 kako bi više vode išlo na grejač - nekakva nepotpuna blokada metalne cevi između odvajanja za i iz grejača (kako tek ovo izvesti?!?) da bi se dodatna voda usmerila na grejač |
Autoru: | bozza [ 21 Dec 2009 23:15 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
kako nije veliki potrosac toplote kad je coveku lose grejanje? ![]() isparivac ima gubitke,t.j njegova toplota odlazi u atmosveru badava. cisto da te opomenem koja je njegova temperatura,drzi malo ruku na njega ![]() nego,jer si ti rasturao isparivac zemljace n.pr. na -5? cisto da bi znao sta da ti napisem u nedelju sam to radio na jednoj zastavi,kaze tesko pali na plin od kako je minus. da ti objasnim zasto ta zastava lose pali na -5? odmah da te obavestim da na kadetu kome je uzeta voda sa pumpe za vodu membrane nisu stradale i da auto nije prokuvao i da se dan danas vozi... ![]() kako? lepo. preusmeris creva sa pumpe za vodu kroz ispariivac |
Autoru: | Bane66 [ 21 Dec 2009 23:22 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Napraviste nauku od ovoga!Nemogu da nabrajam koliko ljudi koristi plin po opelovim vozilima i nemaju ovakve probleme!Ako se na hiljade vozila pojavi neko koje ima problem,....da li je tu onda u pitanju odvod vode na isparivac!? Ko sto rekoh, najjednostavnije i najefikasnije je da veze na red isparivac i mali hladnjak!Ja licno tako koristim i neprimecujem da mi je losije grejanje! |
Autoru: | dule0404 [ 21 Dec 2009 23:48 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
bozza je napisao: kako nije veliki potrosac toplote kad je coveku lose grejanje? ![]() Vrlo prosto: mala količina gasa menja fazu, premala da bi to značajno uticalo na hlađenje vode odn. motora. Za loše grejanje mogu biti i drugi uzroci, za početak to što premalo vode stiže do grejača da bi ga držalo vrućim... ![]() bozza je napisao: isparivac ima gubitke,t.j njegova toplota odlazi u atmosveru badava. cisto da te opomenem koja je njegova temperatura,drzi malo ruku na njega ![]() Ne usuđujem se od kako sam se opekao ![]() bozza je napisao: preusmeris creva sa pumpe za vodu kroz ispariivac Ne znam kako to da izvedeš. Čini mi se da je kod mene cev iz pumpe gotovo sastavni deo motora i takva dolazi do termostata. Ili te ja nisam razumeo... Jel ostaje hladnjak u takvoj kombinaciji? |
Autoru: | Ognjen86 [ 22 Dec 2009 00:19 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Stvarno da ne pravimo nauku od ovoga, jednostavno je. Radi se samo o kolicini vode koja cirkulise. napisao sam da je isparivacu dosta 8,24 litra tople vode u minuti, a kroz njega prolazi 59l u minuti. Pogledajmo drugacije stvari. Imate 2 paralelna potrosaca. Kroz isparivac je manji otpor prolaska vode i veca kolicina ide kroz njega. redukovanjem creva se obezbedjuje odgovarajuca kolicina vode. Tako da ce vodi biti lakse da se krece kroz hladnja umesto isparivac. Hladnjak i isparivac su vezani na vodenu pumpu koja ima svoj kapacitet. Primera radi kapacitet pumpe je 100l u minuti i ta voda ide na dva paralelno vezana potrosaca. Isparivac uzima 75l a hladnjak 25l. Ako smanjim precnik creva na isparivacu povecavam otpor vodi i taj odnos se menja u korist hladnjaka. 20l za isparivac i 80l za hladnjak. Od onih 75l sto je uzimao isparivac iskoriscavano je svega 10l ostalo je vracano u motor a hladnjak je potrosio svu energiju od tih 25l. Aj da vidimo sad kad isparivac bude dobijao 20l i isoriscavao 10l, a hladnjak dobijao 80l i iskoriscavao 60l. Meni se ovaj odnos mnogo vise svidja. Sad resenje, uzeo sam aluminijumsku spojnicu za kablove od 120mm2 ciji je precnim 18mm. Uzeo presu i smanjio precnik na 5mm. Sutra ![]() |
Autoru: | bozza [ 22 Dec 2009 00:26 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
dule0404 je napisao: bozza je napisao: preusmeris creva sa pumpe za vodu kroz ispariivac Ne znam kako to da izvedeš. Čini mi se da je kod mene cev iz pumpe gotovo sastavni deo motora i takva dolazi do termostata. Ili te ja nisam razumeo... Jel ostaje hladnjak u takvoj kombinaciji? pa nema sta da izvodim kad sam vec izveo. uzima se prikljucak sa creva izmenju usisne grane i jednog od prikljucka kucista termostata |
Autoru: | daner [ 22 Dec 2009 00:27 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
voda ce najvishe cirkulisati onuda gde je najmanji otpor .... ako je paralelna veza ... |
Autoru: | mln4you [ 24 Dec 2009 08:21 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
ja sam se dugo smrzavao i isto imam plin i to sto pricate 90% nema veze.Sinoc sam zamenio grejac kabine i u autu je sada vrelo.O cemu se radi,ne znam kako si ispitao da li ti je hladnjace zapuseno,jer kada sam skinuo staro,kroz njega isto ide voda kao na novom,kao i kada dunes na jednu stranu na drugu izlazi vazduh u punom kapacitetu,ali je poenta u tome sto su mu zapusene 90 % cevcice celije u njemu a kroz ostalih 10 % prolazi i voda i vazduh istom brzinom a to je nedovoljno da zagreje auto.Zameni hladnjace i bice ti vrucina bez obzira na isparivace itd... ![]() A sto se tice zamene istog imas ovde na forumu uputstvo,stim sto ja nisam skidao srednju konzolu gde su razni dugmici i kasetofon,vec samo donji deo iste,pocevsi od plastike gde se nalazi rucna ,za celu proceduru mi je trebalo 2.5 h. |
Autoru: | dzony [ 24 Dec 2009 12:10 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
A gde si kupio taj mali hladnjak? |
Autoru: | mln4you [ 24 Dec 2009 12:40 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
ima u prodavnici sam naso ovde u nisu za 4500 din,ali sam uzeo od jednog stranca na otpadu za 10 eur,da sam trazio jos mozda bih naso i za 500 kinte,ali nije ni 10 ojro mnogo. |
Autoru: | Ognjen86 [ 24 Dec 2009 16:43 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
To sto kazes da je zacepljen je sasvim ok, ali kako sam smanjio protok kroz isparivac, fantasticno mi greje. |
Autoru: | dzony [ 24 Dec 2009 17:01 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
daj slike da vidim kako si to uradio |
Autoru: | Ognjen86 [ 24 Dec 2009 22:05 ] |
Tema posta: | Re: Opet grejanje kabine :( |
Slike http://img30.imageshack.us/img30/2152/photo0012br.jpg http://img269.imageshack.us/img269/4989/photo0013p.jpg Presekao sam ulazno crevo isparivaca i ubacio sam spojnicu. To je kablovska spojnica od 95mm2 originalni precnik je 14mm a u sredini mu je smanjeno na 3mm. Sad u kolima fino greje ![]() |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |