Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=7356
Stranica 7 od 8

Autoru:  boki_ns [ 27 Avg 2011 10:55 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Nedavno sam umesto redovnog sipanja 95 kupio 98 i motor kao da se preporodio. Mnogo bolje radi.

Autoru:  shakal_86 [ 27 Avg 2011 11:38 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Perica je napisao:
Ma razumeo sam te ja, nego sam hteo da još jednom probam da iščupam tu informaciju od tebe. Verovatno negde neko nešto zna...

Kao na primer mesara Matijević i nezvanična priča oko nje...


Bane66 je napisao:
A sta je to sa mesarom Matijevic? :scratch:


P.S: nemojte misliti da prica o Matijevicu nije vezano za ovu temu! Ipak je to pogonsko gorivo za nas licno, te je i rasprava konstruktivna! :D



:ludilo2: :ludilo2:

Autoru:  Nixazzar [ 04 Sep 2011 23:03 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Doduse to sto alvirko kaze i jeste tacno, auti sa vecom kompresijom koriste vise oktanska goriva, zato sa 98, auto i ne izbacuje svoj maximalni potencijal, sto je ista prica i sa plinom, svi pricaju kako auto ide losije na plin, to je tacno, jer plin ima 105 oktana, da bi on bio iskoriscen kako treba, treba mu veca kompresija, da je motor pripremljen za tako nesto, imao bi sigurno vise ks i isao bolje.

Honda ima specijalne verzije samo na plin, tj bez benzinskog rezerovara, nisam 100% siguran koji je motor u pitanju, ali izbacuje 173ks sa jednom bregastom :)

Autoru:  Perica [ 14 Sep 2011 07:37 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Molio bih te da mi pojasniš malo to oko oktanskog broja TNG-a. Meni je ostala u sećanju reklama MOL-a od pre dve godine, kada su rekli da oni imaju TNG od preko 90 oktana (reda 92-93 oktana) i zovu ga TNG 90+. To je navodno bolji TNG, jer kao, ostali TNG-ovi imaju 85-89 oktana. Navodno, TNG ima niži oktanski broj, pa se auto inače ne sme voziti na višim brojevima obrtaja (koliko je to - opet nemam pojma... na žalost).

Malo si me naterao na razmišljanje, pa eto, zastao sam i počeo sa pitanjima. Hvala unpred za pojašnjenje!

Autoru:  luckygsxr [ 14 Sep 2011 11:53 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

preključe je bila na sat emisiji tema o gasu.tamo su objašnjavali lpg i tng sisteme razlike itd.
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/% ... D0%A2.html

Autoru:  Bane66 [ 14 Sep 2011 19:42 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Sad slusam sta pricaju!
"smesa mora biti od 89 do 110 oktana"
Mali je to raspon,...trebalo je da odrede da ide od 45 do 110, pa da barem imamo uobicajeno polovinu, tj, negde oko 80!
Pa da li su normalni!!!

Taj od 110 ili barem 100, ima da vidimo samo u snovima,...ili kad predjemo van granica ove zemlje!

Sto se tice stepena kompresije,...zakljucak iz raznih iskustava na svetskom nivou je da preko 11 apsolutno nema potrebe.
Cak i sa bregastim osovinama radjenim za LPG motore se ne dobija toliko, koliko se dobija na prvom mestu uglom paljenja a na drugom, stepenom kompresije!


EDIT:
kad sam ih odslusao do kraja svatio sam da se nista nece promeniti!
Kao pokusavaju da odvoje gas za domacinstva od gasa za vozila! Pokusaj odvajanja je tako sto gas za domacinstva treba da bude ili do ili bash 85 oktana, a gas za vozila od 85 pa do nevidjenih visina!

U prevodu,... i dalje ce na pumpama da bude gas za domacinstva koji se prodaje kao "autogas" jer sa 85 oktana ispunjava uslov da bude "autogas"! :banghead:

Autoru:  kvcali [ 14 Sep 2011 21:14 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

mislim da ovaj oktanski broj zavisi od smese, sto vise propana bolji je plin i oktanski broj je veci i ta smesa ide zimi, leti ide manje propana u smesu sa butanom i broj ce da ide dole, ili u prevodu uvek ce da bude smesa takva da ce da bude na donjoj granici ako uopste i dotakne tu donju granicu :seci:

Autoru:  maticsbb [ 15 Sep 2011 13:40 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Perica je napisao:
Molio bih te da mi pojasniš malo to oko oktanskog broja TNG-a. Meni je ostala u sećanju reklama MOL-a od pre dve godine, kada su rekli da oni imaju TNG od preko 90 oktana (reda 92-93 oktana) i zovu ga TNG 90+. To je navodno bolji TNG, jer kao, ostali TNG-ovi imaju 85-89 oktana. Navodno, TNG ima niži oktanski broj, pa se auto inače ne sme voziti na višim brojevima obrtaja (koliko je to - opet nemam pojma... na žalost).

Malo si me naterao na razmišljanje, pa eto, zastao sam i počeo sa pitanjima. Hvala unpred za pojašnjenje!

Razlike postoje u nacinima merenja. Tzv. RON i MON.
http://en.wikipedia.org/wiki/Research_O ... nt_methods

Autoru:  Marko79 [ 16 Okt 2011 10:51 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

I šta je meni sada bolje da sipam u Zafiru 1.8,140ks?
evropremijum 95 ili 98?

Autoru:  pistre [ 16 Okt 2011 21:59 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

sta god zelis, neces pogresiti

Autoru:  Marko79 [ 16 Okt 2011 23:38 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

To znam :)
Nego pitam da li mogu da očekujem barem neko poboljšanje u radu motora?(mirniji rad, potrošnja,reakcija papučice gasa, perfomanse...itd)

Autoru:  pistre [ 16 Okt 2011 23:40 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

mozes naravno, nije prava 98-ica, ali je opet bolja od "95-ice" :) mada po meni ne vredi te pare, a i primetio sam da mi se auto tise i bolje ponasao sa onom jugopetrolovom "cistom" 95-icom, nego sa bilo kojom 98-icom, a i cena je nesto skuplja od obicne 95-ice

Autoru:  boki_ns [ 17 Okt 2011 19:47 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Sipao sam za tri hiljade 95-icu i 98-icu i presao sam istu kilometrazu tako da ti to dodje na isto.
+ za 98-icu jer motor bolje radi i auto je startniji.

Autoru:  kvcali [ 03 Nov 2011 18:42 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

MOL-ova euro goriva !!!

http://www.intermol.rs/sr/mol_u_srbiji/nova_mol_goriva/

Ovde se uzima da je ovo 90+ oktana MON klasifikacija plina, a prakticna razlika je da na primer benzin od 95 oktana RON (koji se vodi za benzin na pumpama) ima samo 83 oktana MON,
sto bi trebalo da bude da plin sa mola ima preko 100 benzinskih oktana, i imaga iskljucivo na pumpama sa ovog predhodnog linka.

Ovo dole je teoretska razlika MON-RON
RON (Research Octane Number – istraživački oktanski broj) označava kvalitet goriva za motore koji koriste unutrašnje sagorevanje i posebno benzin, koji pokazuje detonacionu karakteristiku benzina.

Metod ispitivanja motora daje MON (Motor Octane Number – motorni oktanski broj). Oba broja se dobijaju laboratorijskim ispitivanjem i razlikuju se po uslovima u kojima se gorivo ispituje, odnosno po temperaturi mešavine, vremenu sagorevanja mešavine goriva i vazduha, i po brzini motora.

Autoru:  Bane66 [ 03 Nov 2011 18:53 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Extra! Za Beograd ih bash zabole! :seci:

Autoru:  Perica [ 04 Nov 2011 13:01 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Ej ljudi, da se ne lažemo, MOL ovu akciju ima još od pre dve godine u Subotici. Kad god sam na MOL-u sipao gorivo, bez obzira što je dinar skuplje nego na npr NIS-u, auto je uvek trošio manje pri nekoj normalnoj vožnji. Jugo je mogao bez problema da vuče u drugoj brzini na ler gasu, izvlačio je veću maksimalnu brzinu i imao manju potrošnju. Vektra isto tako radi kulturno, ali ovo mi je porodični auto i ne gazim ga kao juga.

Autoru:  Markius [ 04 Nov 2011 13:06 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

na listi je i ova gde ja stalno tocim, ovde blizu mene, stvarno je gas medju najboljim. :respekt:

Autoru:  kvcali [ 21 Nov 2011 17:04 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Gledah juce na nekim vestima da plin do kraja nedelje treba da pojeftini od 5 do 7 dinara po litri :love:

Autoru:  Bane66 [ 21 Nov 2011 17:41 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

:aplauz:

Autoru:  astraG [ 21 Nov 2011 17:49 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Ljudi da li smem da sipam ovaj euro d5 sa mola u astru?

Autoru:  kvcali [ 21 Nov 2011 17:53 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Mnogo se da mu fali, sipaj slobodno jer je u normalnim zemljama taj jedini

Autoru:  Paja Azdaja [ 21 Nov 2011 18:37 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Nije jedini. Imaju jeftiniji i skuplji. :D

Autoru:  kvcali [ 21 Nov 2011 18:41 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Cenim da je ovaj nas najbolji ipak njihov jeftiniji :D

Autoru:  Paja Azdaja [ 21 Nov 2011 18:42 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Gori je za 2 litre. :seci:

Autoru:  speedy_ns [ 21 Nov 2011 19:07 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Jel'zna neko cenu ovog 90+plina na Mol-u?? I jel' ga probao neko , kakav ukus ima??? :D ,šala mala, jel' ima razlike ili je po sredi još jedna u nizu prevara kad je domaće gorivo u pitanju?

Stranica 7 od 8 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/