Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=7356
Stranica 6 od 8

Autoru:  ascona GLS [ 12 Maj 2011 01:57 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

pistre je napisao:
vidi sta sam istresao iz filtera plina :)

Slika

znaci da ne sagoreva dobro plin i da ti treba bolji filter najbolji je lovato oni turski (atiker itd) nista ne valjaju osim ako nemas dovoljno kinte ali za kalibru valja ustedeti :wink:

Autoru:  bozza [ 12 Maj 2011 07:05 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

ascona GLS je napisao:
to je zato sto sipas benzin na mol pumpi
omv je najbolji benzin i netreba ga cesto menjati osim u nuzdi a to je sto stalno sipas na razlicitim pumpama mislim


:ludilo2: :ludilo2:

to je zato sto ne sipam gorivo ni na mol ni na omv...
to je zato sto je benzin takav kakav je i tu pricu odmah mozemo da zavrsimo.
ja u zadnje vreme linkujem temu sa foruma u kojoj ima nagorelih ventila,i onda bude sve jasno kao dan.

meni kum radi na omv. ja najbolje znam kakav benzin stize kod njih :wink:
pa zato idite slobodno kupujte benzin tamo,ljudi su cudnih shvatanja.

ascona GLS je napisao:
znaci da ne sagoreva dobro plin i da ti treba bolji filter najbolji je lovato oni turski (atiker itd) nista ne valjaju osim ako nemas dovoljno kinte ali za kalibru valja ustedeti :wink:


ja volim da ucim od dugih,pa te molim da mi objasnis kako to ne sagoreva dobro plin pa u filteru gasa ostaju fini opiljci koje je on odstranio u delu sistema za visoki pritisak,pre mesta gde sagoreva mesavina gasa i vazduha?

Autoru:  alexa05 [ 12 Maj 2011 08:38 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

:ludilo2: :ludilo2: :ludilo2:



bozzo ti me nasmejes ko niko drugi :)

Autoru:  Perica [ 12 Maj 2011 10:13 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Hajde da se vratim na temu i da pitam bozzu:

Šta taj tvoj prijatelj govori za kvalitet i sastav benzina na OMV pumpama?
I naravno: šta je problematično u benzinu sa MOL pumpe?

Autoru:  bozza [ 12 Maj 2011 11:11 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

to ja ne smem da pricam perice... :wink:

u principu problematicno nije nista a problema ima. cinjenica je da se na nasim pumpama ne prodaje ni jedno gorivo vrhunskog kvaliteta.
e tu je vec problem sto ljudima ta cinjenica ne moze da se objasni,a narocito ne moze da im se objasni da nas nafne kompanije kradu kao krajnje korisnike. ko na vreme shvati te stvari,onda ce drugacije imati misljenje dali neka pumpa valja ili ne,pa takodje dali valja gorivo ili ne.

onaj ko ide cesto autom van granica srbije zna odlicno o cemu ja pricam :dedica:

Autoru:  Perica [ 12 Maj 2011 11:37 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Onda mi ovde ni ne raspravljamo o pogonskim gorivima. Nego o nečem krajnje nekonstruktivnom. Na žalost...
Bozzo da li možemo da kažemo nešto o sastavu? Ili je baš to zabranjeno tvom drugu?

Autoru:  bozza [ 12 Maj 2011 11:52 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

izgleda perice da ti mene nisi razumeo...
ja ne zelim da pricam o necemu javno za sta sutra mogu da snosim posledice. i ja i neko od kog imam informacije.

ja nisam kopetentan i strucan da pricam o sastavu goriva. ako ima ljudi ovde na forumu iz te branse,sa zadovoljstvom cu citati ono sto oni budu napisali :postovanje:

Autoru:  Perica [ 12 Maj 2011 11:59 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Ma razumeo sam te ja, nego sam hteo da još jednom probam da iščupam tu informaciju od tebe. Verovatno negde neko nešto zna...

Kao na primer mesara Matijević i nezvanična priča oko nje...

Autoru:  bozza [ 12 Maj 2011 12:21 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

svidja mi se kako razmisljas... :ok:
:D

Autoru:  Perica [ 12 Maj 2011 14:56 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Hvala! Dakle, ako hoću benzin, pređem granicu i sipam. Meni je granica (i ta izvikana EU) na pola sata od stana. I nema razmišljanja o tome šta je sve sipano u naše rezervoare.

Autoru:  Bane66 [ 12 Maj 2011 18:40 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

A sta je to sa mesarom Matijevic? :scratch:


P.S: nemojte misliti da prica o Matijevicu nije vezano za ovu temu! Ipak je to pogonsko gorivo za nas licno, te je i rasprava konstruktivna! :D

Autoru:  ascona GLS [ 12 Maj 2011 19:12 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

ja kad god sipam benzin na mol-u meni auto pocne da radi kao traktor :ludilo:

Autoru:  ascona GLS [ 12 Maj 2011 19:15 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

bozza je napisao:
ascona GLS je napisao:
to je zato sto sipas benzin na mol pumpi
omv je najbolji benzin i netreba ga cesto menjati osim u nuzdi a to je sto stalno sipas na razlicitim pumpama mislim


:ludilo2: :ludilo2:

to je zato sto ne sipam gorivo ni na mol ni na omv...
to je zato sto je benzin takav kakav je i tu pricu odmah mozemo da zavrsimo.
ja u zadnje vreme linkujem temu sa foruma u kojoj ima nagorelih ventila,i onda bude sve jasno kao dan.

meni kum radi na omv. ja najbolje znam kakav benzin stize kod njih :wink:
pa zato idite slobodno kupujte benzin tamo,ljudi su cudnih shvatanja.

ascona GLS je napisao:
znaci da ne sagoreva dobro plin i da ti treba bolji filter najbolji je lovato oni turski (atiker itd) nista ne valjaju osim ako nemas dovoljno kinte ali za kalibru valja ustedeti :wink:


ja volim da ucim od dugih,pa te molim da mi objasnis kako to ne sagoreva dobro plin pa u filteru gasa ostaju fini opiljci koje je on odstranio u delu sistema za visoki pritisak,pre mesta gde sagoreva mesavina gasa i vazduha?

ma ne nego vidi se da ima falsh treba mu drugi definitivno :dedica:

Autoru:  stefanovicdborko [ 14 Maj 2011 11:17 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Šta sve sačinjava maloprodajna cena goriva preuzeto sa net-a za period 04.2011. (u pitanju je bezolovni benzin):
* 56,3 din/lit. - proizvođačka cena
* 44,7 din/lit. - akcize (34%)
* 20,07 din/lit. - PDV (18%)
* 0,20 din/lit. - naknada za upis hemikalija (fiksno)
* 0,63 din/lit. - fond za vanredne situacije (0,5%)
* 5 din/lit. - marža (fiksno)
Mene interesuje da li je ovo tačna računica i šta sve spada u stavku "akcize"?
Eventualne prepravke su dobrodošle.

Autoru:  kvcali [ 14 Maj 2011 12:36 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Apsolutno tacno, a aksciza je specijalni porez po litri ili komadu ili kilogramu nekog proizvoda koji propisuje drzava

Autoru:  stefanovicdborko [ 14 Maj 2011 13:27 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Citiraj:
Vlada Srbije razmatra promenu akciza – benzin jeftiniji, auto-gas skuplji

Citiraj:
Preuzeto sa : Pressonline.rs

U Vladi Srbije razmatraju mogućnost smanjenja akcize na benzin i istovremeno povećanje nameta na auto-gas, posle čega bi gorivo pojeftinilo za 12 dinara

Radna grupa sastavljena od predstavnika ministarstava energetike, finansija i trgovine sastaće se do kraja ove nedelje kako bi razmotrila mogućnost smanjenja akcize na benzin. Kako Press saznaje u Ministarstvu energetike, raspravljaće se o tome da akciza na benzin bude manja za 10 dinara, a da se za isto toliko poveća akciza na tečni naftni gas (TNG).

Privatni naftaši kažu da ovakva promena akcizne politike ne bi narušila priliv para u budžetsku kasu, a povećala bi promet goriva na pumpama zbog nižih cena.

Akciza na benzin sada je 44,5 dinara po litri, a na tečni naftni gas 15,30 dinara po kilogramu, odnosno osam dinara po litri. Privatni naftaši kažu da bi benzin na pumpama pojeftinio za oko 12 dinara ako bi se akciza smanjila za 10 dinara, dok bi litar TNG neznatno poskupeo povećanjem akcize.

Budžet ne gubi

Predsednik Udruženja vlasnika privatnih benzinskih stanica Milan Rakić kaže za Press da bi država preraspodelom akciza oživela tržište, a državna kasa nikako ne bi trpela zbog toga.

- Jedan od razloga zašto je došlo do pada prometa benzina je taj što se dosta vozača preorijentisalo na auto-gas, pa je njegova potrošnja naglo porasla. Vozači troše TNG jer ima nisku cenu. To je evidentan dokaz da naši građani kupuju samo jeftina goriva. Za hiljadu dinara početkom prošle godine vozači su mogli da kupe skoro 14 litara goriva, a sada svega osam. Sa druge strane, smanjenjem akciza stimulisao bi se promet derivata. Država je projektovala da se od dve litre benzina u budžetsku kasu slije 90 dinara, ali ako snizi akcize na benzin na 30 dinara po litru, stimulisaće potrošnju i vozač će kupiti tri litre, pa će država ponovo dobiti 90 dinara - objašnjava Rakić. On je dodao da se dnevno samo od akciza na benzin i dizel u državnu kasu slije između 240 i 300 miliona dinara.

Rakić objašnjava i da je auto-gas jeftino gorivo samo zato što mu je akciza tri puta niža u odnosu na akcizu na benzin.

- Akciza na benzin je 44,5 dinara, a akciza na gas 15,30 dinara po kilogramu. Naš predlog je da se teret akcize pravilno rasporedi na sve potrošače. Mi predlažemo da se cena akcize na benzin smanji za 10 do 15 dinara, a za toliko poveća po kilogramu gasa. Na taj način gas bi poskupeo, ali neznatno, što potrošači ne bi osetili. Benzin bi pojeftinio i postao konkurentan cenama u okruženju - kaže Rakić.

Povećana potrošnja gasa

Sa ovim se slaže i predsednik Upravnog odbora AD „Nafta" Nebojša Atanacković koji navodi da je potrošnja gasa povećana za 40 odsto u odnosu na pre godinu dana, a toliko je pala potrošnja benzina.

- Potrošnja gasa je daleko veća nego sve vrste goriva. Zato smatram da bi bio dobar potez smanjiti akcizu na benzin, a povećati na TNG - kaže Atanacković.

Direktor AVIE Petrobart Aleksandar Mileusnić takođe smatra da ima prostora da se poveća namet na TNG, ali da nikako ne treba izjednačiti njegovu i cenu benzina.

- Razlika u ceni bi trebalo da postoji i to u korist gasa, jer je njegova potrošnja veća. Auto-gas sigurno treba da bude jeftiniji od benzina, ali ne koliko je sad. Auto-gas je 55 dinara, a benzin 114. Nigde nije takva razlika u Evropi u ceni gasa i benzina - upozorio je Mileusnić.

Ministarstvo finansija oprezno!

U Ministarstvu finansija kažu za Press da smanjenje akcize na benzin i povećanje nameta na TNG jeste prihvatljiv predlog, ali da ga ipak treba detaljno razmotriti. U ovom ministarstvu podsećaju da iz poreskih prihoda u koje spadaju i akcize na gorivo, država isplaćuje plate, penzije i druga socijalna davanja.

- Prihodi koje država ostvaruje od akciza na tečni naftni gas su neuporedivo manji od prihoda od akciza na benzin i na dizel gorivo, a osnovni razlog je razlika u veličini prometa. Predlog da se akcize na benzin i dizel gorivo smanje, a da se za taj iznos povećaju akcize na tečni naftni gas, mogao bi da bude prihvatljiv, ali ne kao izolovana mera, jer bi povećala deficit u budžetu - kažu u ovom ministarstvu.

Autoru:  kvcali [ 14 Maj 2011 13:36 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Od kojeg je datuma ovj navod

Autoru:  Perica [ 14 Maj 2011 13:39 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Da nije ovo stari tekst ponovo citiran, ili je možda stara tema ponovo pokrenuta?

Autoru:  laraisara [ 14 Maj 2011 16:33 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Ma nesto mi cudno,benzin 115 din. gas 55 din.Pa trebali smo valjda da ukinemo dvojne akcize na uvozna i domaca goriva,ma ovde se ne zna ni ko sta prica ni ko sta laze,ljudi ovo je Srbija :banghead:

Autoru:  bozza [ 14 Maj 2011 16:41 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

benzin nije 115 nego 130 din a plin je 58-62.5 din.

Autoru:  stefanovicdborko [ 15 Maj 2011 07:21 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Izvinjavam se. Tekst je od prošle godine.
Citiraj:
Gorivo kod NIS-a najjeftinije
21-04-2011
Iako su od Nove godine derivati u Srbiji poskupeli u proseku za oko 15 dinara što zbog akciza, a što zbog rasta cene sirove nafte na svetskom tržištu, Naftna industrija Srbije uspeva da bude korak ispred konkurencije i tako svoje derivate prodaje po nešto nižim cenama.

Tako je BMB od 95 oktana kod NIS-a jeftiniji za dva do tri dinara, evro dizel za dva do četiri, a evro premijum 95 za dva do tri dinara. Istovremeno je dizel D2 jeftiniji za oko tri dinara.

Imajući u vidu dešavanja u Libiji i činjenicu da barel nafte na berzama dostiže i 110 dolara realno je očekivati i nova poskupljenja. S tim što priatne pumpe svoje cene neće korigovati pre nego li to uradi NIS, budući da im je on, kako prometnici sami kažu reper za to po kojoj će ceni točiti gorivo na svojim pumpama.

Osvrnuvši se na region, sada kada je i tržišta derivata i u Srbiji liberalizovano, jasno se vidi da je Srbija treća u regionu po ceni derivata. Jeftinije gorivo imaju samo BiH i Bugarska gde je motorni benzin od 95 oktana 1,15, evodizel 1,22, a dok je u Bugarskoj benzin 1,21, a dizel 1,25 evra. Skuplje gorivo imaju Rumunija, Mađarska, Austrija i sve bivše jugoslovenske republike.

Iako su vozači navikli da su cene na pumpama istog prometnika ujednačene, odnosno ukoliko kod NIS-a lbiar benzina od 95 oktana kotša 124, 50, da će isto toliko koštati na bilo kojoj njihovoj pumpi i u untrašnjsoti i na auto putu. Medjutim, to više nije tako i kompanije su se ame opredilele za raznolikost cena na svojim pumpam najpre iz razloga prometa.

U NIS-u potvrdjuju da su od marta krenuli s sistemom diferencijanih cena (različite cene od jedne do druge NIS-ove pumpe) te da se to primenjuje u svih šest regiona u Srbiji. Ovakve cene se formiraju u skladu s uslovima koji postoje na određenom delu tržišta. NIS koji u Srbiji posluje po srpskom zakonodavstvu će se truditi i ubuduće da u oštroj konkurenciji i dalje ostane najprivlačniji za potrošače, odnosno da mu cene na pumpama budu konkurente. S tim što je nerealno očekivati da će uopšte dolaziti do pada cena derivat s obzirom na to da se i dalje očekuje rast cene crnog zlata.

Jedino što bi moglo uticati na smanjenje cena je da se država kada bude 1. juna bile akcize prilagodjavala preporukama Evropske komisije, buduće da sadašnje (dvojne) krše Sporazum o stabilizaciji i prdiružvianju i član Energetske zajednice da se odrekne dela akciza što je inače praksa zemalja kod kojih često dolazi do skoka cena goriva.

S izmenom akcizne politike na koju smo se obavezali do juna akcize će se, kako se očekuje, vratiti na nivo pre Nove godine kada su za dizele iznosile 30,4 dinara a za benzine 44,7 dinara i uvećati za iznos inflacije u prošloj godini od oko 10,3 odsto. U tom slučaju će akcize za sve motorne benzine iznositi 49,3 dinara po litru, a za dizele 33,6 dinara.

Po toj računici trebalo bi da poskupi domaći benzin za oko 4,3 dinara, dok će euro premijum od 98 oktana pojevtiniti u proseku za oko 20 para. Domaći dizel D2 će pojeftiniti za oko 1,4 dinara, a evro dizel će se točiti po ceni nižoj za oko 3,4 dinara.

Nove kalkulacije pokazuju da će s izjednačenim akcizama uvećanim za rast cena na malo u 2011. godini priliv u budžet biti oko 77 milijardi dinara uzimajući u obzir prošlogodišnju ukupnu potrošnju goriva koja je iznosila oko 2,2 miliona tona.

Autoru:  stefanovicdborko [ 16 Maj 2011 11:47 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Zna li neko dokle je stiglo sa rafinerijom etanola u Zrenjaninu? Ako je završena, da li je počela proizvodnja?

Autoru:  kvcali [ 06 Avg 2011 11:54 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

U Alvirkovom SAT-u, testirali su bmb 95,evropremium 95 i evro bmb 98. Test automobil bio je Auris 1.6 132ks. Snaga auta je testirana na dynojetu. Na uporednom testiranju najbolje se pokazao sa evropremiumom 95 gde je dyno izmerio 134 ks 161nm sa pros.potrosnjom od 6,3 lit. Sa evro bmb 98 snaga je bila 129ks 160nm a pros.potrosnja 6,5 lit,dok sa obicnim bmb 95 snaga iznosila 128 ks 157 nm a potrosnja je bila 7,2 lit. Za povecavanje oktanskog broja goriva (bmb 98),izmedju ostalog,najcesce se koriste alkohol i gasna goriva (naftni tecni gas ili prirodni gas) ako u benzinu ima alkohola,on se brze trosi,sto opravdava i sam test. Posebnu korist pri sipanju goriva sa vecim oktanskim brojem imaju najvise motori sa visokim stepenom kompresije,koji je predvidjen da radi na vecim obrtajima, dok ostali motori pogotovo turbo i sporohodni koji imaju veci moment na nizim obrtajima treba da koriste niskooktansko gorivo. :wink:

Autoru:  pistre [ 06 Avg 2011 11:58 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

eto brashi u facu :) rekoh mu da je mnogo bolja ta 95-ica bez domacih aditiva (vodurine) nego domaca 98-ica sa primesama dunava u njoj

Autoru:  Paja Azdaja [ 06 Avg 2011 14:14 ]
Tema posta:  Re: Konstruktivna rasprava vezana za pogonska goriva :)

Prvo, Alvirovicu ne verujem nista, posto je placen da reklamira. Drugo, ima logike u ovome sto pricate, ako ova nazovimo je inostrana 95ica stvarno to jeste. I trece - gorivo kod nas je sranje pa je sranje. :seci: U to sam se ovih dana i sam uverio, nazalost. :seci: :seci: :seci: :seci:

Stranica 6 od 8 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/