Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=7223
Stranica 1 od 1

Autoru:  redbull589 [ 30 Sep 2009 22:35 ]
Tema posta:  Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Evo ovako fanovi opela treba mi pomoc oko commodora.Problem je sto se ne oseca 115 konja.Mislim da je problem u ventilima a i cuje se da neki podizac stuca malo,e ja bih to da podesim ali nzm podatke.Pa bih ako neko ima bilo kakvu informaciju za uradi sam,da mi pomogne kako da ih podesim.Ili ako negde ima knjiga da se skine sa neta mada sam vec trazio to i ne nadjem ima samo za novije aute.Karburator je ok to sam ocistio 4 grla,ne torosi puno cak 13l na 100km po gradu na laganih 2.5rpm ima 4 stepeni menjac. Bilo kakva pomoc bi mi dobro dosla :ilo:

Autoru:  Godza [ 30 Sep 2009 23:11 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Po secanju kolko me sluzi trebalo bi da ide ovako:

Prvo: Ako je ima hidraulicne podizace steluju se kada je motor ugasen (moze da se desi da je neko nekada menjao bregastu i podizace i stavio pune tj. tvrde podizace umesto hidraulicnih).

Drugo: Ako je su podizaci puni onda se steluje kada je motor u radu.

Sa pretpostavkom da su hidraulicni kao sto bi trebalo da budu steluje se na sledeci nacin:

Dotera se prvi cilinder u gmt tada je sesti na kverovanju tj,na vagi, tada stelujes prvi cilinder tako sto popustis klackalice da budu labave da jedva dodiruju vrh podizaca i tada dotegnes za krugipo klackalice na tom prvom cilindru. Na radilici okreces u smeru rada motora tada dolazi peti u gmt a drugi na vagu stelujes peti i ponavljas postupak u krug dok ih sve ne nastelujes.
Obicno se probalo spijunom od 0.5 do 0.10 kada se sve zavrsi da li je dobro ili nije mada ces ovako uraditi nakvalitetnije.

Ovo ce biti uredu odradjeno samo ako bregasta i klackalice budu u dobrom stanju u suprotnom moraces da trazis delove za zamenu.

Nadam se da sam ti malo pomogao i srecno u daljem radu :thumbup:

Autoru:  redbull589 [ 01 Okt 2009 21:37 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

E hvala ti prijatelju pokusacu pa cemo da vidimo sta kaze masina imam sav alat ali treba posao uraditi kako valja.Hvala ti od srca :D

Autoru:  redbull589 [ 03 Okt 2009 21:36 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Godza je napisao:
Po secanju kolko me sluzi trebalo bi da ide ovako:

Prvo: Ako je ima hidraulicne podizace steluju se kada je motor ugasen (moze da se desi da je neko nekada menjao bregastu i podizace i stavio pune tj. tvrde podizace umesto hidraulicnih).

Drugo: Ako je su podizaci puni onda se steluje kada je motor u radu.

Sa pretpostavkom da su hidraulicni kao sto bi trebalo da budu steluje se na sledeci nacin:

Dotera se prvi cilinder u gmt tada je sesti na kverovanju tj,na vagi, tada stelujes prvi cilinder tako sto popustis klackalice da budu labave da jedva dodiruju vrh podizaca i tada dotegnes za krugipo klackalice na tom prvom cilindru. Na radilici okreces u smeru rada motora tada dolazi peti u gmt a drugi na vagu stelujes peti i ponavljas postupak u krug dok ih sve ne nastelujes.
Obicno se probalo spijunom od 0.5 do 0.10 kada se sve zavrsi da li je dobro ili nije mada ces ovako uraditi nakvalitetnije.

Ovo ce biti uredu odradjeno samo ako bregasta i klackalice budu u dobrom stanju u suprotnom moraces da trazis delove za zamenu.

Nadam se da sam ti malo pomogao i srecno u daljem radu :thumbup:



E danas sam podesavao ventile 0,5 za izduvne a 0,10 za usisne i kada sam ga upalio ono je bilo dizel zvuk,smorio sam se zesce i provozao ga malo po gradu a onda se sum smanjio i sada se jedva cuju sam podesava sada je onako ok jos se malo cuju ali kada bas prislonis uvo na poklopac glave.tako da jbg vredelo je nesto malo bar uraditi ide on extra.

Autoru:  bozza [ 03 Okt 2009 21:54 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

cekaj,jer se sleluju na vruc ili na hladan motor?

Autoru:  Godza [ 03 Okt 2009 22:00 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Bravo i lepo da te sluzi :thumbup:

-- 03 Okt 2009 21:01 --

bozza je napisao:
cekaj,jer se sleluju na vruc ili na hladan motor?



Mozes da ga stelujes kako hoces vruc ili hladan samo da nije u radu.

Autoru:  redbull589 [ 04 Okt 2009 20:12 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

e danas se nista ne cuje radi kao nov auto znaci prezadovoljan sam :D

-- 04 Okt 2009 20:13 --

e da ako ima neko knjigu za odrzavanje ono sto se nekada dobijalo uz auto sa opravkama ako ima neko da iskopira pa da mi posalje ili da skinem odnekud samo nzm gde ima na netu sve sam pregledao.

-- 04 Okt 2009 20:16 --

i ako neko zna nesto o tim 4 grla karburatorima desi mi se nekada kao da se gas sajla zaglavi pa ponovo stisnem i onda je ok.dal ga jebe vakum neki ili je fazon u sajli mada sam gledao i to je sve ok,mozda da podmazem one leptire ali samo sa spoljne strane dal se oni zaglave mozda? ili je neki fazon u vakumu?

-- 04 Okt 2009 20:16 --

i ako neko zna nesto o tim 4 grla karburatorima desi mi se nekada kao da se gas sajla zaglavi pa ponovo stisnem i onda je ok.dal ga jebe vakum neki ili je fazon u sajli mada sam gledao i to je sve ok,mozda da podmazem one leptire ali samo sa spoljne strane dal se oni zaglave mozda? ili je neki fazon u vakumu?

Autoru:  Godza [ 04 Okt 2009 21:40 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Ovo sto ti glavi gas je kao sto si i sam napisao donja osovinica najverovatnije ima lufta i zato glavi leptire itj, gas.
A ovo za knjigu ne znam ako te nesto intersuje pitaj pa cemo da pomazemo.

Autoru:  bozza [ 04 Okt 2009 22:43 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

...ili ti glavi sajla.
upali auto i pusti ga na ler da radi,pa rukom sitno pomeraj osovinicu ili polugu (da nebi skidao karburator).
ako povecva ler,onda je osovinica

probaj isto do auto radi,daj rukom malo gas i prati kako se vraca poluga. tada proveri prstom dali se vratila do kraja

Autoru:  redbull589 [ 05 Okt 2009 21:46 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

e sada jos nesto malo tesko pali,ali neki fazon kod auto-gasa je da idu 2 creva od isparivaca kroz filter za vazduh koji je prorezan.Da li tesko pali zato sto se gusi od puno vazduha ili je fazon u svecicama? ili u isparivacu za gas posto pitaj boga kada je menjan filter? I kada ga upalim moram mu dati malo veci gas da se namesti ler. jer ovako radi na nenormalno malim obrtajima ali ne moze da se ugasi sam od sebe jedino kada tako bez malog turiranja krenes onda hoce da se zagusi.Valjda ste me razumeli sta hocu da kazem a ima neki automatski saugh dal se to mozda zaglavi pa ga gusi dok mu ne stisnes gas da ga otvori?Sta mislite?

-- 05 Okt 2009 21:49 --

ako neko ima knjigu negde neka mi se javi pa cemo se dogovoriti oko cene kopiranja i transporta ili ako hoce da proda pisite mi na E-mail redbull589@yahoo.com

Hvala vam drugovi na pomoci

Autoru:  Godza [ 05 Okt 2009 22:14 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

Da li tesko pali na benzin ili samo na plin. Taj karburator tj, sauh se greje preko bimetala, a ako je on oslabio moze da pravi probleme.

Probaj kada je hladan motor, skini filter za vazduh i daj rukom pun gas, klapna od sauha treba da bude otvorena jedno 3 do 4mm (proveri obicnom burgijom od 3,5mm), ako je previse zatvorena nece raditi kako treba pocece da se gusi i moras da ga drzis na gasu, a ako je pak previse otvorena prebrzo ce otvoriti klapnu i pocece da se gasi ili neravnomerno da radi.

Ovo sam ti sve rekao da probas kada palis na benzin :thumbup:

A sto se tice plina ako je do njega to ce ti neko vec pomoci ko je njihov korisnik, jer ja sam veliki protivnik plina i plinskih uredjaja u vozilima :wink:

Autoru:  bozza [ 05 Okt 2009 22:21 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

imas mnogo plina u smesi,zato tesko pali na gas. i

jel mozes ti to da slikas,i da okacis sliku?
znaci taj plinski sistem,karburatore i kako je odradjen usis za plin

nisam skapirao od pocetka price,jer ti imas jedan dvoroglni karburator ili dva odvojena karburatora sa po dva grla?

Autoru:  redbull589 [ 07 Okt 2009 08:40 ]
Tema posta:  Re: Commodore 2.5 i6 Podesavanje ventila

pali tesko i na jedno i na drugo slikacu pa cu vam pokazati o cemu se radi po meni je jako ofrljaj uradjeno

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/