Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Astra G - Kompresor M65 https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=5495 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | SRKI032 [ 28 Feb 2009 19:10 ] |
Tema posta: | Astra G - Kompresor M65 |
Posto je u astru trebao sesti turbak koji nazalost nije zbog coveka koji me je tako iznervirao i ostalo necu o tome resio sam da odradim moj motor, sve je stavljeno novo osim busenja bloka a inace stavljeni klipovi sa kovanim celom. Hteo bih pitati da li je to neko radio na astri ili znate nekog ko to radi, ugradjivanje kompresora, ja sam nesto ceprkao po netu ali nisam mogao naci nista vise osim slika zavrsne faze. Posto znam da za to treba remap racunara i jace dizne koliko sam se raspitivao. Konktaktirao sam ljude iz SM Chiptuninga i oni su mi rekli da sa 100 na 160ks trebam zameniti samo dizne i remap racunara a za jacinu oko 240ks mi treba deblji dihtung i kovani klipovi. Bio bih zahvaln kada bi me neko uputio kako to odraditi... ![]() |
Autoru: | boolero [ 28 Feb 2009 21:05 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M45 |
Na zalost to nece ici kako si zamilsio. Tvoj ECU ne razume a map ne cita vrednosti koje su potrebne za nadpunjenje. Dalje imash visoku kompresiju, shto je za ovim prvim nabrojanim bash odlcino da se razleti. Zashto ne vidish sa SMChip da te oni posavetuju shta i kako, koliko znam imaju iskustva sa tim. |
Autoru: | SRKI032 [ 01 Mar 2009 04:11 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Ispravka kompresor je M65. Inace iz SM su mi rekli promenom dizni jacih mogu izvuci 150-160ks a vise prepravki tj sa debljim dihtungom i sa drugim klipovima i jacim diznama moze se ici i preko 200ks naravno kada se odradi remap i sve. |
Autoru: | boolero [ 01 Mar 2009 08:59 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Za oba eatona ti ide isto, prepravljash usisnu i leptir gasa, i razvodish kajis..to bi bio lakshi deo. Tezi deo je da od sistema koji vazduh meri na <1bar dobijesh onaj koji meri >1bar i zadrzava blizu stehiometrijskog odnosa kad krene nadpunjenje. |
Autoru: | KRVOLOK [ 01 Mar 2009 22:22 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Ovako drustvo, ne znam zasto je primarno da kompresor ide na taj motor jer mislim da bi puno bolje rijesenje bila turbina ali necu ulaziti sad u to.Znaci taj motor ima 10.5:1 i to je dobra stvar za umjereno nadpunjenje. Istina je da taj ECU nema nacina da mjeri pritisak nadpunjenja i da upravlja sa istim ali to neznaci da se nemoze to napraviti. Potrebno je nabaviti boost kontroler koji ce zavrsiti posao jer na tom motoru nece biti visok pritisak nadpunjenja i nije neophodno da ECU to kontrolise. Kad se motor izmapira na odredjeni pritisak onda vise nesmije da se povecava pritisak na boost kontroleru,znaci kad mi nastimamo sve to, vise se nista nesmije povecavati i exsperimentisati. To ce se sve napraviti bez problema za neku snagu od 150-160 ks a za snagu preko toga treba onda jos svasta mjenjati,sa kovanim klipovima i klipnjacama moze se preko 300 ks izvuci da se motor moze voziti svaki dan ali tada bukvalno treba sve mjenjati i to se po meni neisplati raditi. Ova varijanta od +50(60) ks je jedina stvar koja nije skupa pretjerano i koja se isplati uraditi,motor ce ici mnogo bolje i imace strasan obrtni momenat iz niskih obrtaja ako bude turbina bila sa kompresorom nece vuci tako nisko kako bi vukao sa malom turbinom... Uglavnom to je sve izvodljivo i nece biti problema. |
Autoru: | boolero [ 01 Mar 2009 22:27 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Moze, ali slozicesh se da je mnogo bolja i sigurnija varijanta da uzme neki jeftiniji Vems ili MS. Vi radite i njih zar ne ? |
Autoru: | KRVOLOK [ 01 Mar 2009 22:31 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
sigurno da je bolje i sigurnije sto se tice motora ali nista mu vise nece raditi u autu od elektronike... Ipak su SA sistemi za race auta a ne za civilna.Ja nebih mjenjao standardni ecu zbog ovog zahvata jer je moze sve i ovako napraviti da radi vrhunski i perfektno sa boost kontrolerom. |
Autoru: | KRVOLOK [ 01 Mar 2009 22:34 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Da mi mozemo i SA sistem da mu uradimo ali mislim da nema potrebe za tako malo povecanje snage mjenjati svu elektroniku. Iz iskusta znam da nece raditi ni tempomat,ni ABS,ni kazaljka goriva,bord kompijuter nece raditi,nece paliti ventilator... Da li vrijedi svega ovog se odreci ![]() |
Autoru: | boolero [ 01 Mar 2009 22:37 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Iskreno da ti kazem ne znam kako tacno boost kontroler funkcionishe...da li on u svakom trenutku zna tacne parametre ili se namesti da uvek povecava kolicinu goriva isto u zavisnoti od obrtaja i otvorenosti leptira? I neshto shto mene zanima...koliko vi naplacujete programiranje nekog SA? |
Autoru: | KRVOLOK [ 01 Mar 2009 22:48 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
boost kontroler samo kontrolise pritisak nadpunjenja a to o cemu ti govoris je nesto drugo,necemo sad o tome. Mapiranje SA je od 300 eura pa nagore za turbo i nitro sisteme,za neke stock NA motore je jeftinije. Tesko mi je sad pisanjem da objasnim sve to oko SA sistema ali uglavnom nije to uopste sretno rijesenje i to se jednio opreavdano bas kad nema drugog nacina da se uradi remap. Za civilna auta SA sistem je veliki problem i nikad se nemoze auto ustimati da radi kao sto radi na standard ECU,jer da bi se SA sistem nastimao u svim uslovima u kojima moze da se nadje motor trebalo bi mjesec dana da se vozi na dynu i stima i to bi kostalo nekoliko hiljada eura a standardni ECU je nastiman od strane cijelog tima inzinjera koji su mjesecima u svim uslovima radili mape.Mi svi after market tuneri kad mapiramo SA sistem mapiramo ga detaljno za full gas a sve ostalo ostavimo samo otprilike jer nemamo dovoljno vremena da svaku poziciju gasa mapiramo i svako opterecenje motora a niko nema labaratoriju sa simulatorom klimatskih uslova da moze to da uradi. Eto to je razlog zasto SA nije dobar i zasto je samo za race a nikako za svaki dan. |
Autoru: | boolero [ 01 Mar 2009 23:00 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Ti si jedini ovde koji ima konretna iskustva sa tim ovde...ako ti nije rpoblem napishi malo vishe o boost kontroleru i samom prilagodjavanju sistema (fabrickog) za turbo, verujem da i druge sem mene zanima to. Ovde se niko od nas ne bavi time...tako da nemash bojazni da ti neko krade znanje. |
Autoru: | astrafan [ 02 Mar 2009 00:51 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
slazem se, slobodno pricaj... ![]() |
Autoru: | KRVOLOK [ 02 Mar 2009 00:54 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
nebojim se ja ![]() Tako da i o tome sto me pitas za kontrolere i za konverziju NA u turbo motor treba dosta da pisem,previse mi je siroko to pitanje i tesko mi je sad da odvojim sat vremena da kucam.Imas dosta tih stvari na google sto se tice kontrolera,tamo ces sve naci a za konverziju NA u turbo evo ukratko: Pisacu sad o nekoj prvoj fazi,znaci bez klipova i klipnjaca.Znaci prva stvar koju treba uraditi to je izmjeriti pritisak u cilindu i vidjeti da li je motor uredu,onda treba stepen kompresije za dati motor baciti u proracun i izracunati koliko se boost moze koristiti.To je ono sto se teorijski pretpostavlja,zatim treba to sve prakticno uraditi a to znaci da treba postaviti map senzor,wide band sondu,egt senzore,knock monitor,kad sve to postavimo onda krece igranaka.Tada povecavamo pritisak i nastimavamo AFR,pajenje korigujemo i slusamo sa knock sistemom,sve to ponavljamo i za jednu stepenicu pomjeramo dok egt nedodje do kriticnog nivoa i tada kazemo e sad vise nemoze iz ovoga motora da se izvuce bez daljih prepravki.To je ukratko proceda koje se radi i koja omogucava kvalitetan custom remap,bez toga nema kvalitetno uradjenog posla. Genericke mape i sve te podvale nedolaze u obzir ako motor nije stock. Isti je postupak i sa SA ecuom. Uglavnom nikad se nemoze unaprijed reci e ja cu sad taj motor nastimati na npr. 1.2 bara jer je to nepredvidivo i zavisi od mnogo stvari,kako remap napreduje tako se vise nazire cifra koliko ce se snage moci izvuci. Takodje je velika zabluda da je auto natjera na valjke i onda unaprijed zacrta neka vrijednos snage koju treba dobiti,valjci sluze da se ustima paljenje i da se nakraju izmjeri koliko motor ima snage ali prije toga se max izvlaci sa svim ovim ranijim sistemima i tek nakraju valjci dodju. Veoma je obimno sve to i treba dosta vremena da se to savlada.Na prostoru exYu malo ima tunera koji rade custom remap i to i jeste pravi tuning,sve druge preprodaje generickih mapa moze raditi svako i za to nije potrebno neko posebno znanje motora jer ti koji upisuju te mape i neznaju sta upisuju,oni samo upisu ono sto im neko posalje internetom ![]() |
Autoru: | boolero [ 02 Mar 2009 01:02 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Ok ,to je ono shto me je i zanimalo...tj kako nameshtate afr ako nemate podatke o ulazu vazduha ![]() Slazem se da je to ogroman posao, i da je onaj koji ima to znanje "na konju" u odnosu na sve druge. |
Autoru: | KRVOLOK [ 02 Mar 2009 01:07 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
mi imamo svoj sistem koji ima sve senzore i koji koristimo dok mapiramo motor i kad zavrsimo onda to sve skinemo...nebi se drugacije mogao uraditi remap da neznamo sve te parametre. ECU nemora da zna koliki je boost ali nas sistem mora i kad mi nastimamo ecu po nasem sistemu onda se on tako ponasa i kad mi skinemo nas sistem i to je to... |
Autoru: | TheeyaN [ 02 Mar 2009 22:58 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Na kraju ispadne jeftinije i jednostavnije da jednostavno kupis auto koji ima turbo.. |
Autoru: | KRVOLOK [ 02 Mar 2009 23:47 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
pa uvijek je tuning bio luksuz i nije za svakoga,u principu engine tuning radi onaj ko hoce da ima neki jedinstveni motor i ko ima para da to sve moze ispratiti. |
Autoru: | TheeyaN [ 03 Mar 2009 00:39 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
Pa da,u pravu si.. A koje su varijatne tuniranja vec sportsih varijanti automobila? Kao recimo Astra OPC.. 200hp,do koliko moze to da se ''nabudzi'' ? |
Autoru: | KRVOLOK [ 03 Mar 2009 00:51 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
zavisi od dubine dzepa ali neka prva faza sa cip tuningom je +30 ks druga faza sa vecim intercoolerom sport izduvom i usisom,remap +60 ks treca faza je zamjena turbine i dizni,remap + cijela druga faza daje 300 ks sledeca stepenica je zamjena klipova i ostalih dijelova motora i onda neki max iz 2.0 motora je oko 650 ks ako je samo za race a oko 500 ks ako je za svaki dan. |
Autoru: | TheeyaN [ 03 Mar 2009 00:59 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
E to vec zvuci super =))) |
Autoru: | KRVOLOK [ 03 Mar 2009 01:08 ] |
Tema posta: | Re: Astra G - Kompresor M65 |
![]() sto bolje zvuci to vise kosta ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |