Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Kratka pitanja vezana za mehaniku
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=4762
Stranica 2 od 27

Autoru:  ikac [ 29 Dec 2008 21:16 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

E ovako..za jotazu felne znas sta je,to ti je sirina same felne i to samo to znaci i nema vise nikakve mudrolije,znaci brojka koja ti pokazuje koliko je sama felna siroka..e sada,sto se tive brojke ET ili offset tu je prica malko slozenija ali opet je jako prosto za shvatiti a ja cu se potruditi da ti maksimalno prosto pojasnim (ubacicu i slike)...ET oznacava koliko ce ti felna biti blize rubu ili dalja od ruba (krila),sto je ta brojka manja (npr ET10) to je felna IZBACENIJA KA SPOLJA,tj bliza rubu (krilu), a sa druge strane sto je brojka vec (npr. ET38) to je felna uvucenija,zanaci ET ti predstavlja koliko je pomereno SRCE FELNE u levu ili desnu stranu.E sada isto bitno da bi shvatio,te brojke,znaci 10 i 38 u primerima oznacavaju udaljenost u milimetrima o CENTRALE OSE SIMETRIJE SAME FELNE (sa slika ce ti definitivno sve biti jasno)...

evo na ovoj prvoj slici ti je bas dat primer ET10 i ET38..zamisli samo da ti je auto sa desne strane i da se felne ovako kao sto stoje na slici (bez guma su kao sto vidis) srafe sa LEVE NA DESNU stranu...i zamisli rub iznad..bice ti jasno..znaci ovako je u teoriji...

Slika

a ovako u praksi...ovo ti je jako mali ET..s tim sto ovo nije ispod 8j felna...
Slika
i jos jedna extremna slika..ovo ti je jotaza 9 ili10 i plus ET10..a mozda cak ima i distancer..jel znas sta je distancer?
Slika
ali ovo je bas bolesno... :D ..tako da nemoj da te uplasi ova gore slika
e a ovo je kontra veliki ET i fabricka jotaza..u ostalom pogledaj kako je kod tebe sada na kolima...to ti je to...
Slika
evo ti jos malo slicica grafickih..ali mislim da ti je vec jasno..
Slika
Slika
e sada pitao si me sta znaci tesanje rubova...zavisi kako ce da ti legnu ti tockovi sa svim tim parametrima i dimenzijama..znaci dimenzije guma..17 felna..jotaza 8.5..manji ET pa ces u zavisnosti od toga videti koliko je IZBACENA fenla kada je stavis i da li ce ti KACITI pozadi kada ti sedne dvoje troje ljudi..e ako kaci(struze) gumu,u tom slucaju ces MORATI da izbrusis taj rub tj podlim,nije to nista strasno,podvuci se pod rub pa ces videti i sam sta treba da se uradi...e u tome ce to dosta pomoci ova sajt http://www.rims-n-tires.com/ i ide na SIZE COMPARER u donjem desnom uglu kada udjes u sajt...tu ukucas SVE parametre tvojih sadasnjih toskova na kolima a sa desne strane SVE parametre tvoji 17 sa svim dimenzijama i on ti izbaci sva odstupanja u milimetar pa do toga koliko ce da ti laze cajger na brzinometru i da li ce da leze,tj da li ce da ti pokazuje vecu kilomtrazu ako je CEO TOCAK manji ili manji ako je veci itako...pa pole to ga metar u ruke i do kola da meris u odnosu na sadasnji tocak koliko bi to bilo odstupanje i gde bi ti otprilike dosla felna..MADA..ne znas dok ne stavis sto posto tacno..ali po tvojim dimenzijama trebalo bi da izglda jako mocno...za spjlere sam ti rekao u ostalim temama...jel ima nesto nejasno :D :D :D ...aj cik reci da ima pa da te ubijem :lol:

ps. ja se izvinjavam ako u ovoj poruci ima nekih stvari koje se za neke na forumu podrazumevaju da se znaju i na nekim terminima i recima koja su naglasena velikim slovima,ali to je bila poruka na par nekih pitanja a mrzelo me da je menjam..pozz :wink:

Autoru:  vlada33 [ 29 Dec 2008 21:40 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

jako lepo objasnjeno ,inace ja ne mogu da uporedjujem sa fabrickim felnama jer ih nemam ali sam nasao na netu fabricke oznake za vecu pa ce koristiti...
hvala jos jednom...

Autoru:  pistre [ 30 Dec 2008 17:05 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

Jel zna neko gde se sipa ulje u menjac ili jel ima neko sliku ? Za vectru a

Autoru:  Nezki [ 30 Dec 2008 17:22 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

Koji motor je u pitanju?

Autoru:  Danecuprija [ 30 Dec 2008 17:27 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

U 90% slucajeva se sipa kroz cep za kontrolu nivoa ulja u menjacu ... prepoznaces ga tako sto je slicnih dimenzija kao cep za ispustanje ulja i obicno se nalazi sa prednje strane otprilike na pola visine menjaca
A evo sta autodata kaze ...
Slika
Moze i kroz cep na biracu brzina
Poz

Autoru:  pistre [ 31 Dec 2008 02:37 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

Odlicna slika ! Motor je 1.8 ali cenim da su svi NE motori slicni kao i menjaci, a drugar umislio da mu curi menjacko ulje a ustvari je iz motora tako da ce resiti dilemu. Hvala svima

Autoru:  Nesha [ 02 Jan 2009 21:36 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

vise je pitanje za elektriku, ali da ne otvaram novu temu :wink:

Kako da usporim motorcic od brisaca. Brzo se okrece, pa pretpostavljam da bi ga neki otpornik usporio???

Autoru:  zux [ 02 Jan 2009 21:47 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

cali aj pojasni malo
jel ti se motor mnogo brzo krece, ili je mnogo mali interval, tj. razmak izmedju 2 brisanja

Autoru:  Nesha [ 02 Jan 2009 21:49 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

mnogo se brzo krece, trebao bih da ga usporim...

Autoru:  zux [ 02 Jan 2009 21:51 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

hmmmm
otpornik bi ga usporio, tj. oslabio, ne znam da li bi uopste imao snage da se pomera po suvom staklu
sta ce ti to
sto ti smeta brzi brisac

pitao sam te da li hoces da promenis interval, jer za to ima leka
tj. jos jedan upgrade za sitne pare :wink:

Autoru:  Nesha [ 06 Jan 2009 01:51 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

hvala zux, vec smo se objasnili :D od otpornika sam odustao...

sklepao sam nesto, pa sutra ranom zorom se bacam na testiranje :D

Autoru:  bozza [ 06 Jan 2009 02:11 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

a kako se menja interval?

ja sam gledao negde,tipa kao potenciometar deluje i podesavas na njemu ucestalos intervala

Autoru:  Nesha [ 06 Jan 2009 16:18 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

zux, testiranje proslo i vise nego uspesno :D

odradio sam sa dva zupcanika, prase je ispalo ko bombonica...

inace na ovaj nas veliki srpski praznik, moj prijatelj, pobratim i OTSmember LIPOFCHE je postao tata... sve zajedno sa prasetom, motorom od brisaca i bez koze proslavice se ovaj veliki srpski badnji dan :cheers:

Autoru:  zux [ 06 Jan 2009 17:26 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

e pa lipofche neka je sa srecom i neka je bebce zivo i zdravo :dance:

ovaj cali je neumoran i sto je najvaznije postaje pravi majstor (hehe rekoh ti ja da batalis otpornik, zupcanici ili remenice i kais su pravo resenje :D )

bozzo druze za promenu intervala imas 2 varijante
1. relej brisaca i rucica brisaca sa omegeA (varijanta koja ima programibilan relej i rucicu, tj. ona sa tockicem)
2. relej brisaca sa npr. golfa3, koji ima sledecu "opciju".... upalis brisac (jedan bris) sacekas koliko hoces pa opet upalis (jos jedan bris), "pametni" relej na golfu3 pamti interval koji si zadao i tom brzinom pali/gasi brisace

Autoru:  vlada13 [ 06 Jan 2009 17:46 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

Calibrice kralju :ludilo:

Autoru:  bozza [ 06 Jan 2009 17:51 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

hvala zux na info. :postovanje:

vec sam poceo da pravim kombinacije kako i sta moze da ispadne...

Autoru:  boolero [ 07 Jan 2009 21:21 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

Samo da najstrahsnije odem u off...

Chestitam LIPOFCHE :cheers:

Autoru:  Nesha [ 16 Feb 2009 16:55 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

hmmmmm nesto mi zuji....
dodavanjem gasa i zujanje se pojacava...

Pretpostavljam da je ili alternator ili servo pumpa (ne verujem da je kompresor klime posto je relativno nov)
Najverovatnije je neki lager, jer nemam problema ni sa punjenjem akumulatora kao ni sa volanom...

Kad bih skinuo PK kais, da li bih rukom mogao da okrecem servo pumpu i dodjem do zakljucka da li je ona problematicna?

Autoru:  bozza [ 16 Feb 2009 17:46 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

pa moze da bude i jedno,i drugo i trece.

ali moj "insekt" mi kaze da je alternator :P

Autoru:  Nesha [ 16 Feb 2009 17:49 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

pa jbm li ga, nesto mi zvuci kao da je oko pumpe, ali ako je alternator, to je ipak bolja od dve lose solucije :D

a jel mogu pumpu rukom ili nekim alatom da zavrtim i vidim da li ona zuji?

Autoru:  bozza [ 16 Feb 2009 18:51 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

tesko... jedono kada bi se skinula pa tada da se gleda dali joj nesto fali

Autoru:  Speedy [ 18 Feb 2009 00:31 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

mene interesuje druga stvar..sto rekose od elektrike...
na brisacu imam samo jednu brzinu tj najbrzu...i ne radi mi ono vremensko cudo....znaci samo najbrze i moram da ga zaustavljam rukom u najnizi polozaj tj iskljucivanjem...kak to da resim da radi kao pravi brisac....znaci da se zaustavi na drnu i kak da resim ovo pitanje brzina...

Autoru:  bozza [ 18 Feb 2009 01:01 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

prvo zameni rele brisaca.

ako bude opet isto,pipci u samom motoru su losi pa ti se zato brisaci ne iskljucuju u dnu soferke

mada vremenski interval nema veze sa motorom brisaca nego samo sa relejem

Autoru:  Speedy [ 18 Feb 2009 01:43 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

a gde stoji taj relej na suzi...86 god je...

Autoru:  pistre [ 18 Feb 2009 01:53 ]
Tema posta:  Re: Kratka pitanja vezana za mehaniku

kod osiguraca imas naslikano za brisace iznad releja

Stranica 2 od 27 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/