Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Cudan problem
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=39076
Stranica 1 od 1

Autoru:  mimamimic [ 27 Avg 2020 20:11 ]
Tema posta:  Cudan problem

Pozdrav,kao iz samog naslova imam jaaaaaako cudan problem pa rekoh da napisem ovde jer mozda neko ima ideju sta bi moglo da bude resenje..ovako,
Opel merivaa 1.4twinport,primetio sam pre nekih 4000km da gubi vodu,kratke gradske relacije su bile u pitanju,mozda 10tak km a izgubi 50-100 grama vode..reko aj da proverim creva a ona tvrda ko kamen kad auto dostigne radnu temperaturu,zamenim odma cep posude rashladne tecnosti i gle cuda,pritiska vise nema,ali totalno nema,creva sto vode do motora mekana nacisto,na zalost posle ovoga i dalje gubi vodu istim intezitetom sto se tice kracis gradskih relacija,e skoro sam bio primoran pa napravim relaciju oko 500km u cugu,vratim se kuci,proverim rashladnj tecnost a nivo isti,mislim se sad kako je to moguce,nastavim da vozim krace gradske relacije ono i dalje nivo tecnosti konstantno pada i kada se spusti nivo tecnosti u boci za 3-4cm ja dolijem,i tako,onda napravim jednu relaciju oko 2000 km u cugu,auto ide super,vuce normalno uzbrdo,da ne kazem ide ko mecava ali ide,proverim nivo tecnosti sutradan kad sam stigao i kad se auto odmorio,a ono opet nivo u boci isti kao kad sam posao,reko super nece vise valjda da me to zeza,i evo vec par dana vozim kratke gradske relacije i opet gubi vodu,sta da radim ne znam,proverio sam ulje nivo ne mrda,rashladna tecnost(pola antifriz pola voda)cista,kad auto stoji u mestu i dostigne radnu temperaturu pokusam da vidim da li curi negde ali ne mogu da nadjem,kod vozacevih i suvozacevih nogu suvo ko barut..jedino sto su creva premekana,kao da nema nikakvog pritiska,e sad ako ima neko neku ideju bio bih mu zahvalan..

Autoru:  petarc1971 [ 27 Avg 2020 21:12 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Nema tu mnogo filozofije, treba uraditi test na prisustvo izduvnih gasova u rashladnoj sistemu, test se radi sa specijalnom alatom u kome se nalazi tečnost koja promeni boju ako ima gasova u sistemu za hlađenje, ako nema gasova onda tražiti skrivena mesta gde bi moglo da curi(pumpa za vodu, mali hladnjak itd),. Mislim da je dihtung ili glava u problemu.

Autoru:  mimamimic [ 27 Avg 2020 21:20 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Ok,hvala na odgovoru

Autoru:  Rax77 [ 27 Avg 2020 21:28 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Bas specifican problem i ne moze se reci tacno sta je ovako.. ne mozes sad znati nikako da li gubis na crevima u voznji, bez obzira sto ne kaplje u mestu, ili gubis u motoru da sagoreva.. mada kad bi trosio u motoru, nema veze dal presao 5km ili 2000km, mora trositi uvek... moras negde na kanal / dizalicu da se vidi jel ima tragova curenja negde i kao sto rece Petar, da se proveri prisustvo izduvnih gasova i znaces u kom smeru dalje..

Autoru:  petarc1971 [ 27 Avg 2020 21:34 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Moje razmišljanje je da je najpre glava možda i dihtung u problemu(mikro pukotina, oštećenje) koje se na dužim relacijama ne aktivira zbog manje temperature motora, dok je na kraćim relacijama motor više zagrejan. Normalno to je samo pretpostavka i zato treba detaljno ispitati o čemu se radi.

Autoru:  Rax77 [ 27 Avg 2020 21:52 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

petarc1971 je napisao:
Moje razmišljanje je da je najpre glava možda i dihtung u problemu(mikro pukotina, oštećenje) koje se na dužim relacijama ne aktivira zbog manje temperature motora, dok je na kraćim relacijama motor više zagrejan. Normalno to je samo pretpostavka i zato treba detaljno ispitati o čemu se radi.


Pada mi na pamet ako je tako mala pukotinica na dihtungu glave, hladnjaku, itd... da naspe jedno pola bocice onog stop leak za hladnjak u sistem, kosta 100-200 din jedna bocica. Nista ga ne kosta, nema tu rizika nekog a mozda mu popuni to mesto gde malko pusta.. mozda bude kratkotrajno a mozda i dugotrajno resenje.. ali svakako ce morati napolje sav antifriz ako je problem i dalje tu pa ce se isprati to sredstvo.

Slika

Ja sam skoro na Corsi C zapusio veliku rupicu na hladnjaku ali i dalje je malo curkalo pa sam morao zameniti hladnjak jer je i dalje skidao nivo svakih par dana pomalo, ali ovaj preparat je smanjio curenje za preko 90%... dosuo vode u bocu do max, nasuo pola bocice, provozao auto 5-6 min i curenje stalo.

Autoru:  mimamimic [ 27 Avg 2020 22:09 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Tokom ovih 2000 km motor je bio dosta opterecan i zagrejan,bilo je duzih uzbrdica a i temperatura napolje je bila oko 26-27,znao je cesto da upali ventilator,kazaljka temperature predje 2-3mm iznad pola,onda se upali ventilator i kazaljka spusti mozda 1mm ispod pola,to u toku dana,u toku noci nije palio ventilator jer je temperatura bila niza..ili neka je mozda jednom upalio bila neka bas bas uzbrdica
A to da mora neki majstor da ga ispita to sigurno,nego reko pre majstora da vidim ovde mozda je jos neko imao slican problem,i da jos jedno pitanje zar ne bi bila creva od hladnjaka do motora tvrda i posle promene cepa boce rashladne tecnosti da ima pukotine u glavi motora ili da je dihtung los,ponavljam jos jednom creva su sada mekana,doduse mozda i premekana kao da je pritisak nula a valjda bi trebalo da bude bar malo.

Autoru:  Rax77 [ 27 Avg 2020 22:13 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

To koliko je mekano, tvrdo.. to je subjektivno.. svakako da je cep los desila bi se havarija, pucanje creva, pregrejavanje auta, pustao bi svu vodu negde sigurno.. kada cep odrzava dobar pritisak onda se nista lose ne desi.. a ko tebe ne verujem da cep ima veliku ulogu u tome.. takodje i da je cep los tek bi na tih 2000km voznje gubio vode i vode ili bi prokuvao, tako da otpisi to, ali ostavi taj novi cep, bolje novo nego staro..

Autoru:  petarc1971 [ 27 Avg 2020 23:18 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Generalno za čepove važi pravilo da ventil rasterećuje bocu na 1.4bara manje više 0.1bar zavisi od vozila do vozila.

Autoru:  mimamimic [ 10 Sep 2020 19:38 ]
Tema posta:  Re: Cudan problem

Zdravo,nasao malo slobobodnog vremena pa otisao do majstora,stvari stoje ovako:uradio majstor test na prisustvo izduvnih gasova u rashladnoj tecnosti i on je negativan,ono sredstvo nije promenilo boju,onda stavio aparat sa barometrom i napravio pritisak oko 2 bara,posle par minuta rashladna tesnost procirila na mesto gde crevo ulazi u hladnjak,zatim je pritegao selnu na tom spoju kao i ostale selne,zatim ponovo stavio aparat sa barometrom na cantru i napravio pritisak,cekao tako par minuta i nigde nista ne curi te se stoga nadam da je problem resen..
Imam jos par nedoumica oko drugih stvari pa reko da pitam ovde da ne otvaram druge teme:
Prva je da auto zatrese pri brzini izmedju 92 i 96 km/h,kada ubrzavam a malo slabije zatrese kad usporavam isto pri toj brzini,i u bilo kom stepenu prenosa,tj nema veze da li je u petoj brzini ili cetvrtoj od 92km/h do 96 km/h zatrese,da li je imao neko slican problem i sta moze biti,i da ne dodje do zabune auto ne zatrokira vec zatrese..

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/