Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Vectra A - dovod hladnog vazduha
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=3448
Stranica 1 od 1

Autoru:  goksi82 [ 31 Mar 2008 21:26 ]
Tema posta:  Vectra A - dovod hladnog vazduha

imao sam vec jednom temu vezanu za sportske filtere.planiram da ga stavim ali otom potom.od pre sam znao da treba da se obezbedi i adekvatan usis,tj.dovod svezeg vazduha jer hladniji vazduh pospesuje sagorevanje i bla bla bla.zanima me zasto su opelovi inzinjeri sproveli cev sa izduvne grane do kutije za vazduh.ima to neku svoju svrhu ali skoro na svim vectrama je to skinuto pa i na mojoj.kaze mi majstor misa zimi odatle uzima vazduh,ali kojice ti .....tako taj otvor sa desne strane kutije bleji i motor fino vuce taj topli vazduh koga svi kude i kazu da umanjuje performanse.spartao sam po mnogim web stranicama i svi imaju isto misljenje,samo daj hladnog motoru i ima da peva.to je jedna kriticna tacka.druga je to kako su opel majstori izveli sistem za dovod vazduha.na vectrinoj prethodnici asconi sistem je kao i na vecini benzinaca tog vremena.karburator ima jedan sesir na sebi sa ovalnim filterom i surlu koja je sprovedena u smeru maske.valjda su ameri sugerisali na taj problem sa toplim vazduhom i njena naslednica vectra ima novi moderan revolucionaran sistem.filter vazduha nije na karburatoru ,vec je odvojen obicno sa leve strane uz obod krila.jedna strana poseduje cev od oko pola metra sa pljosnatim zavrsetkom koji je smesten na nekom mestu boga pitaj.izmedju neke dve pljosnate sipke 1 cm od branika.druga strana naravno vodi do karburatora(ovo je kod moje vectre sa karburatorom,ne znam za inj.motore trebalo bi da je isto)preko rebraste gumene cevi.goksi sve to iskopao juce da malo proanalizira.meni ono resenje nije bas najpametnije,za dvogrli karburator trebao bi vise vazduha da obezbedjuje.i ja odem na net,nadjem na nekom forumu misljenje nekog lika za te box kutije.izvedeno lose ali ipak dovoljno za svakodnevne potrebe,uz manje modifikacije dobije se razlika u radu motora.i ja ni pet ni sest vec alat u ruke i pod haubu.iscupam kutiju i rezi,delji.smirglaj,prepravljaj i napravim to sto napravim.nisam mogao da slikam ali sam zato veoma "lepo"nacrtao.kako sam kontao ovako je najbolje a i drugacije ne moze.sve ja to spakujem lepo i upalim motor.bez zezanja,malko je drugaciji zvuk ali kada sam je malo poterao na pravcu -kez- :D .ljudi bolje vuce,bez zezanja.nisam je mnogo provozao ali na papucici jedan cm pomaka i startuje.nekako mi je auto skroz osetljiviji na gas.filter mi nije star ali i njega cu da zamenim pa cu onda da uporedim.nije toliko tesko ali koliko sam ja primetio prvi dan oseti se razlika.tako sam ja odradio nabrzaka ali ko god bi zeleo da uradi to ja mislim da se nece zeznuti,pogotovu david.
ljudi kako komentarisete ovo,jel ok sto sam to uradio.po nekoj mojoj logici dosta svezeg vazduha pod blagim pritiskom ne moze da skodi motoru.
Slika :shit
Slika
Slika

Autoru:  vlada13 [ 31 Mar 2008 22:36 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Moje mišljenje, kaže se hladan :ludilo
Zezam se malo, moje laičko mišljenje je da motor bolje radi sa hladnim vazduhom nego sa toplim. Taj topao vazduh što dolazi sa izduvne grane je koliko znam zimi kad se upali auto da što pre dobije radnu temperaturu, zato i ima onaj prebacivač na topli i hladni vazduh, tj vakuum to radi sam ali kod 99,999% Opela to ne funkcioniše posle 15 do 20 godina koliko su nam automobili stari :)
Sigurno ima efekta dovod hladnog vazduha, tu nema šta. Čim ti auto bolje ide to je znak da je dovoljna količina vazduha :) Možda ti je i ona fabrička cevka za hladan vazduh začepljena pa ne može da popije koliko mu treba, može i to biti.

Autoru:  goksi82 [ 31 Mar 2008 22:49 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

ladan,poso,vlas :ludilo ,jeste vlado ima ona klapna u kutiji ali naravno ne radi.fabricka cevka nije bila zapusena ali,ponavljam ali bila je na mestu gde samo kompresorom mozes da napujdas dovoljno vazduha.bas zbog toga sam ja sve to i radio.znao sam otprilike 99% da ce biti razlike.ali kako da dobije radnu temp. zimi kada topo vazduh slabije sagoreva.

Autoru:  viper [ 01 Apr 2008 14:54 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Dosta svezeg vazduha pod blagim pritiskom - to ti je turbo sa interkulerom (zavisi od stepena sabijanja turba: LPT ili HPT). U interkuleru se hladi vazduh koji vise prija motorima. Zato auto ide bolje nocu, tj. kad je vazduh hladniji. Pozz :thumbup:

Autoru:  frenki [ 01 Apr 2008 15:05 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Aj da vozimo nocu :ludilo

Autoru:  viper [ 01 Apr 2008 15:12 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Jedino ga tad i vozim, danju nemam vremena :D :ludilo Zato meni auto uvek ide super :ludilo
Uostalom, tu je Bozzin txt, pa na citanje

Nema potrebe citirati post iznad... Cvorke

Autoru:  Nesha [ 01 Apr 2008 15:43 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

a sta je sa atmosferskim pritiskom??? Bice da bolje ide zbog manjeg pritiska, a ne zbog hladnog vazduha :?: :?: :?:

Autoru:  goksi82 [ 01 Apr 2008 16:56 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

viper ne bih se slozio.interkuler hladi vazduh iz turbine koji je pod odredjenim pritiskom i topao je,inter.ga hladi , ima vise molekula vazduha i bolje sagoreva smesa u cilindru i povecava snagu motoru bez obzira dali je dan ili noc...stvar je u tome da motor ima vazduha na pretek a jos je i hladan.laik moze da zakljuci da ce bolje da radi tada nego kada oskudeva vazduhom.svi znate kako auto radi kada je zaprljan filter.vazduh je jedan od dva nosioca sagorevanja.a u ostalom kakav je vazduh na braniku pri 100 km/h,je li povetarac ili pod pritiskom

Autoru:  bozza [ 01 Apr 2008 20:18 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

viper je napisao:
Uostalom, tu je Bozzin txt, pa na citanje



citajte... :laughing3:

Autoru:  goksi82 [ 01 Apr 2008 20:22 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

bozo tvoje misljenje za ovo sve.jel valja ono sto opravih :)

Autoru:  bozza [ 01 Apr 2008 20:28 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

boga mi valja.

razmisljao sam i ja nesto slicno da uradim ali posle treba da nastelujem plin,a to zna da se iskomplikuje posto mi je dvogrlni karb pa kao necu da ga cackam.

Autoru:  goksi82 [ 01 Apr 2008 20:59 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

odmah sam osetio razliku.bez zezanja kod mene samo kucnes,ne stisnes samo kucnes pedalu gasa i motor odreaguje.ko da nije karburator majku mu :ludilo .

Autoru:  ikac [ 04 Apr 2008 17:15 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

evo da ne otvaram novu temu a vidim da je rec o filteru i toliko trazenom vazduhu :) ,posle skidanja kata i nisam dobio bas zeljeni (dublji) zvuk,e sad,u cilju da ga "produbim",setim se filtera sa bubnja od 1000 dinara koji mi stoji u podrumu koji sam dobio pre sto godina i kratko vozio,stavim ga i zvuk kakav sam otprilike hteo,sledi pitanje...da li ta pecurka od 1000 din sa pijace moze generalno da steti motoru?..zbog manjka vazduha ili jos cega vec..i da,jos nisam resio dovod vazduha direktno na nju..pozz

Autoru:  djura87 [ 04 Apr 2008 17:31 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Problem je sto ta pecurka ne filtrira vazduh... To jest ne vrsi svoju ulogu... Tako da naravno da steti. Sa njom i bez nje ti je isto samo sto sluzi da ti neki vrabac ne uleti u motor :D Kupi K&N i on ce vrsiti svoj posao....

Autoru:  ikac [ 05 Apr 2008 13:36 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

znam..tako sam i mislio,jednostavno kada pogledas filter tog tipa ne vidis kuda vazduh uopste moze da prodje...vratio sam sve na fabricko stanje,i ne verujem da cu stavljati ikakav filter osim fabrickog..e sad,kako do dubljeg zvuka?ostao je samo zadnji lonac da se promeni koji je obican sa nastavkom..voleo bih da cujem vasa iskustva sa zadnjim loncima?pozz :thumbup:

Autoru:  goksi82 [ 05 Apr 2008 13:52 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

imam ja temu o sportskim loncima,sport sound ,pa pogledaj.bole i zux bas srdacno razmenjuju svoja iskustva vezano za lonce i serpe. :D

Autoru:  ikac [ 05 Apr 2008 13:55 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

vazi,skroz sam prevideo :thumbup:

Autoru:  djura87 [ 05 Apr 2008 14:10 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

A kakav nastavak imas? Jel onaj perforirani ili najobicniji od jednog sloja lima?

Autoru:  ikac [ 05 Apr 2008 14:19 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

jedan DTM iz AP sporta,jel znas na koji mislim?..vidis ga u avatru malo viri

Autoru:  djura87 [ 05 Apr 2008 14:36 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

Pa ne vidim kakav je iznutra, a to me zanima. Da li ima ono sace. Drugar je na golfu III 1.6i stavio taj nastavak ali direktno ga zavario za lonac a cev odsekao i dobio je malo dublji zvuk. Naravno nije kao kod sportskog lonca ali je bolje. Probaj to, ako vec nisi. Najjeftinije je resenje da mislim da ces dobiti ono sto zelis :thumbup:

Autoru:  ikac [ 05 Apr 2008 14:47 ]
Tema posta:  Re: dovod hladnog vazduha

pa tako je kod mene,isecena cev u korenu lonca i direktno navaren nastavak,ima sace u dva otvora koja pocinju na ravnom delu nastavka...ali nije dubok zvuk..

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/