Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Razradjivanje motora posle generalne
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=23221
Stranica 1 od 2

Autoru:  Perkele [ 13 Jan 2013 18:46 ]
Tema posta:  Razradjivanje motora posle generalne

Citao sam svasta... Interesuje me sta vi mislite??? Voleo bih da se gospodin Ristic Godza javi i kaze svoje misljenje. :)
Na motoru radjeno sledece:
-Honovanje i trnovanje bloka
-Poliranje radilice
-full sredjivanje glave sa zamenom izduvnih vodjica i gumica ventila
-svi dihtunzi promenjeni
-leteci i lezeci lezajevi
-karike nove
Da napomenem da je turbo benzinac u pitanju! :love:
Sutra ide ubacivanje motora u auto i prvo paljenje. Ajde da cujem sta, kako i ako moze objasnjenje? :postovanje:

Autoru:  Daka [ 13 Jan 2013 19:11 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Nista specijalo ne vozis ga kao da bezis od murije vec lagano 3-4K obrtaja posle 1000km promenis novo ulje i filter i lagano ! :D

Autoru:  Bane66 [ 13 Jan 2013 20:15 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Nekad, u stara vremena,...mene su ucili da je najidealnije za razradu motora, konstantan rad u odredjenom rezimu obrtaja sa ne prevelikim opterecenjem.
Mojim recima receno,...izadjes na auto put sa zagrejanim motorom u radnoj temperaturi, i vozis barem 100km odrzavajuci konstanto istu brzinu. Ja sam drzao na cirka 90.
Malo bude smorno, ali svaki motor mi je posle bio odlican. ;)

Ono sta je najbitnije, to je da motor u pocetku nema velikih temperaturnih variranja, i bez izvlacenja maksimuma iz njega,...i da nije rad samo na leru.

Autoru:  Opel Vektric [ 14 Jan 2013 03:47 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

to sam i ja sve menjao vozio ga do 2500 obrtaja 1000km smaračina, i sad je ok

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 09:21 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ja imam automatski menjac i malo je to sve drugacije nego kod opela, recimo meni je na 90km/h motor na 1800 obrtaja, do 3000 obrtaja auto kida beton, kida i kasnije jos jace ali od 2200 do 3000 ujeda tako da mi u tim obrtajima nece biti smaracina sigurno! :) A i prelazim velike kilometraze inace na otvorenom putu tako da 1000km predjem cas posla. Znaci nije neophodno da mi radi 5-6 sati u leru kako vecina prica??? Zbog toga sam najvise i otvorio temu! :dedica:

Autoru:  kvcali [ 14 Jan 2013 13:09 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Pa mozes pola sata - sat da ga ostavis na leru nakon prvog paljenja da se lepo zagreje odradi ventilatore, pa posle polako sedi i pravac auto put laganija voznja, kod turbo motora sasvim je dovoljno da ga drzis na 2 2,5 hiljade i izbegavaj potapanje gasa nagla ubrzanja i oduzimanja gasa, dakle konstantna brzina sto je vise moguce, bez nekih obilazenja i to, narosito u prvoj voznji, a i posle posle 1000 promenis ulje i filter ko sto vec rekose i narednih bar jos 1000 i dalje nastavis da pazis motor nema potrebe terati ga jos u neke visoke obrtaje, kad se lepo sve razradi, a osetices i po potrosnji spreman je za normalnu voznju.

ps: jel si ti radio motor u saab-u ?

Autoru:  Shiki [ 14 Jan 2013 13:54 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

I nikako ne ici lupam 4-om 50 uzbrdo i terati ga u slicnim rezimima voznje. Bolje drugom na 4000obrtaja ali da motor bude rasterecen nego ovo sto sam naveo ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 14:28 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Pa vec sam napisao da je automatic, sve i da hocu ne mogu 4-om da idem 50! :wink:
Da kvcali, radio sam Saab-ov motor! :shit:
I jos nesto, jel bitno da bude to razradjivanje na benzin ili je nebitno bilo benzin ili plin?

Autoru:  kvcali [ 14 Jan 2013 14:38 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Jbg, trebao si da se drzis :xe: , salim se

Koliko je preso taj saab, jesi li menjao klipove ?

pitam zbog zazora u cilindrima,

sad to za benzin/plin, dobro pitanje, odgovor zaviso i od ustelovanosti plina, mada ja bih ga prvo vozio na benzin, pa bi nakon odredjene kolometraze, presao na plin i potom proverio mape ako je sve ok nastavio bi na plin posle

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 14:48 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Nisam menjao klipove, perfektnisu, stubline su kao nove, fabricki honovi su se videli na njima, ni najmanje nisu bile potrosene!
Uzrok je lose podmazivanje i lezajevi koji su zveknuli zahvaljujuci prethodnom vlasniku! :seci:
A plus on ima balansne osovine koje prave problem kad i njiovi lezajevi odu pa se tesko vrte i sprecavaju podmazivanje motora...
Uglavnom, izvadjene su balansne osovine i sad ce to sve biti kako treba posto ce i ici Mobil 1 na svakih 10.000km cu ga menjati!

Autoru:  pistre [ 14 Jan 2013 16:00 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

vozi tih prvih 1000 km na benzin, video si ventile na sta ti lice od plina

Autoru:  dzimi [ 14 Jan 2013 16:25 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

I ja laik mislim da je najbolje na benzin i sto duza ujednacena voznja.
Po mogucstvu benzin da je sto masniji :ludilo: (ovo je sala, ali ide u prilog podmazivanju novih delova)

Gas je odlican za stednju ali niko se ne upita sta radi delovima motora :seci:
Ko ne plati na mostu...

Autoru:  Bane66 [ 14 Jan 2013 17:54 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Steta je trositi toliko benzina na razradjivanje,...ali, kad je motor predvidjen za tu vrstu goriva, tu i koristi,..u pocetku.

Samo jedan motor sam razradjivao iskljucivo sa plinom,...i nakon 2000+km sam skidao izduvnu granu da preradim sam izduv,...i kroz kanale lepo su se videle stubline ventila,...i bile su bling bling :D

Citiraj:
Po mogucstvu benzin da je sto masniji...

Iz ovog razloga sam pre za plin, jer on ne reaguje sa motornim uljem, te ne spira cilindre kad god udje u njih u vidu smese. ;)

Autoru:  kvcali [ 14 Jan 2013 19:06 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

pistre je napisao:
vozi tih prvih 1000 km na benzin, video si ventile na sta ti lice od plina


Ne znam o kojim ventilima pricate, ali je sigurno da na ovom konkretnom saab-u plin nije uzrokovao ni 1% predjene kilometraze te on ne moze biti uzrok bilo cemu,

u principu u prvo vreme ga vozi na benzin svakako, samo licno mislim da je cela hiljadarka mnooooogo :wink:

Autoru:  pistre [ 14 Jan 2013 19:30 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

videli su i milenko i chile glavu kada je bila skinuta i u kakvom stanju su bili ventili od voznje na plin i to ne nesto mnogo (oko 30 000 km) i lepo je majstor u mr-u odmah pitao, jel ovo vozeno na plin, gledajuci u ventile

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 20:33 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ceo motor je bio generalno zapusten, cak smo nasli da su klizaci lanca lepljeni necim!!! :krsti:
Na plin sam presao oko 25K km i sumnjam da je on razlog losih ventila jel sam menjao ulje bukvalno 5 - 6 puta za tih 25K km.
Sutra ce biti paljenje motora, majstor kaze minimum 3-4-5h u mesti da radi a onda laganija voznja neko vreme.
Ja sam mislio da ce veceras biti gotovo pa reko gde celu noc da cekma u leru, ovako ce biti paljenje sutra oko 12-13h pa mi nije problem ako bude trebalo i 5h da radi sacekacu. :postovanje:
Voleo bih jos i Godza da se javi da da svoje misljenje. :dedica:

Autoru:  Godza [ 14 Jan 2013 20:40 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Perkele je napisao:
Citao sam svasta... Interesuje me sta vi mislite??? Voleo bih da se gospodin Ristic Godza javi i kaze svoje misljenje. :)
Na motoru radjeno sledece:
-Honovanje i trnovanje bloka
-Poliranje radilice
-full sredjivanje glave sa zamenom izduvnih vodjica i gumica ventila
-svi dihtunzi promenjeni
-leteci i lezeci lezajevi
-karike nove
Da napomenem da je turbo benzinac u pitanju! :love:
Sutra ide ubacivanje motora u auto i prvo paljenje. Ajde da cujem sta, kako i ako moze objasnjenje? :postovanje:



Perkele a bas smo te sinoc na skupu spominjali :) , nisam ni zna sta se desava sa motorom, ako je sve odradjeno kako treba najbolje je da odradi u mestu dva tri sata, ukljuci/ iskljuci ventilatore, vizuelno se baci pogled da li nesto curi, vlazi jer ipak je to kompletan motor od aluminijuma, dosta toga se dihtuje i koristi diht masa, potrebno mu je da odradi zbog novih karika honovanja, kasnije kada se krene u voznji 1000km do 1500km laganije voznje a posle normalno kako si je i do sada vozio.

Ovo za plin tu nemam nikakve komentare :wink:

Autoru:  vaske68 [ 14 Jan 2013 20:56 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ajde dok se ne javi Dr da kazem svoje misljenje,dakle ono sto ja znam je da treba voziti sto vise sa promenjivim putnim brzinama naravno bez dizanja visokih obrtaja pri zameni stepena prenosa,dakle tu se razlikuje moje misljenje jer svi ostali pominju konstantnu brzinu pri manjim obrtajima.Dakle cesto menjanje rezima obrtaja motora.

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 21:31 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

E bas vam hvala na komentarima, Godzo znam da ne volis plin ali sta da radim, puno prelazim a Saab mnogo trosi i ne vredi mi drugacije. :scratch: :dedica:
U pravu si da dosta toga treba proveriti, na deklu lanca recimo nema dihtung i na karteru nema dihtung fabricki je tako, vec sam uzeo onu diht masu Viktor Renz valjda ce to biti kako treba, majstor je stvarno slozio sve jako dobro i verujem da ce biti ok. :postovanje:

Autoru:  Andrej [ 14 Jan 2013 21:58 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Godža je sve lepo objasnio i to je to, a ja ću dodati i ovo, jer verujem da će nekad nekom pomoći:

U literaturi ima više formi opisa uhodavanja motora ali se iz njih može izvući jedna zajednička konstanta, i to bi izgledalo ovako:

Prvo se motor pali i to jedno kraće vreme na malom gasu ali bez tečnosti za hlađenje. Motor se pusti da radi na malom gasu dok ne postane topao ( nikako vruć ). Kada je motor tako zagrejan treba pritegnuti sve navrtke, koje drže glavu cilindra i to na način naveden u servisnom uputstvu. Potom se tek sipa tečnost za hlađenje. Razlog tome je sledeći: navrtke glave se ne mogu pritegnuti kako treba dok je motor hladan i nije sigurno da je spoj glave sa blokom dobro zaptiven sve dok se motor ne zagreje. Ako bi se nalila voda u tako nedotegnut sklop glave i bloka, voda bi ušla u cilindre a naročito ako motor ne upali odmah pa voda ima više vremena da nalije cilindre. Sa gore opisanim redosledom, to se izbegava.

Posle prvog pritezanja i sipanja vode, motor se ponovo pali i pusti da radi dok se ne zagreje, prati se rad motora i po potrebi se vrši dotezanje. Kod konstrukcije sa ventilima kojima se šteluje zazor, potrebno je posle svakog pritezanja glave proveriti i zazor ventila.

Opitnim merenjima je dokazano da je za obrtanje jednog novog motora potrebno najviše snage u prvom času rada, zatim se ova snaga smanjuje dok se ne ustali posle nekih 50 časova a za dizel motore i više. Zatim je dokazano da se glavno prilagođavanje delova vrši u prva 3 časa. Ta norma je i usvojena od strane servisa.

Takođe je utvrđeno da oko 94% trenja u motoru odlazi na trenja u cilindrima i ležajevima a to su delovi koji se najčešće menjaju pa prema tome ono što važi za uhodavanje novog motora, važi i za remontovan motor.

Ne treba zaboraviti da se prilikom svakog rasklapanja i sklapanja spojevi poremete, pa makar se delovi ne zamenjivali ili opravljali. Posle svakog rasklapanja i sklapanja ti delovi treba da nađu svoj međusobni položaj.

Nešto, što bi bila orjentacija u razradi motora je sledeći niz postupaka:
- hladno razrađivanje oko 80 minuta,
- toplo razrađivanje bez opterećenja oko 50 minuta,
- toplo razrađivanje pod opterećenjem oko 50 minuta.

Hladno razrađivanje - motor se sklopi, kompletira, napuni uljem i stavi na probni sto. Svećice (benzin) i brizgaljke (dizel) se ne stavljaju. Motor se obrće pomoću elektromotora i to postupno počev od 1/3 normalnog broja obrtaja a nakon pola sata se povećava do 2/3 normalnog i tako motor radi oko 40 minuta.. Kontroliše se ispravnost podmazivanja pomoću manometra i ispravan rad svih sklopova. Ako se negde primeti lupanje, neobičan šum ili zagrevanje, proba se prekida i nastavlja posle otklanjanja uzroka.

Toplo razrađivanje bez opterećenja je rad na praznom hodu. Stave se svećice ili brizgaljke, upali se motor. Prvih 10 minuta radi na minimalnom broju obrtaja da se zagreje a zatim se bez opterećenja povećava broj obrtaja do normalnog. Ovaj rad na raznim brojevima obrtaja bez opterećenja produži se do nekih 30 - 40 minuta. Za to vreme se prate otali parametri rada motora. Potom se gasi, ispušta se ulje i sipa novo. Gleda se i da li ima opiljaka u ispuštenom ulju.

Toplo razrađivanje pod opterećenjem, se može nadovezati bez prekida u radu motora, na toplo razrađivanje bez opterećenja ako motor lepo radi. Motor je na probnom stolu ( kočnici ) na kome se može opteretiti i to se obično obavlja po sledećem programu:
- sa 1/3 punog opterećenja oko 25 minuta,
- sa 2/3 punog opterećenja oko 25 minuta,
- sa 3/4 punog opterećenja oko 10 minuta.
Ako se opaze neke neispravnosti u radu motora, motor se skida i vraća u montažu na doterivanje.

Ako je sve u redu, motor se ugrađuje u vozilo. Motor se propisno razrađuje u sledeđih par 1000 kilometara. U tom periodu motor ne treba potpuno opteretiti i ne dozvoliti ni najmanje pregrevanje. Všiti češće promene stepena prenosa uz što pažljivije rukovanje pedalom gasa i kvačila.

Autoru:  Perkele [ 14 Jan 2013 22:33 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Andrej, svaka cast za tekst, ali vecina servisa ovo ipak ne moze da isprati pogotovo ovo sa hladnim razradjivanjem! :shit:

Autoru:  Petza [ 20 Jan 2013 17:53 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ma samo lagano do 1000km ,posle teraj kako oces ;)

Autoru:  GSi [ 20 Jan 2013 18:19 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ja sam XEV-a prvih 1000km terao lagano. Uglavnom do 2500 obrtaja, posle toga narednih 1500 nisam terao u crveno i evo ga radi kako trebuja i ne trosi ulje ;)

Autoru:  Speedy [ 20 Jan 2013 18:59 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

Ono sto sam i ja cuo kad se radi kompletan motor sta je i kako najbolje a to je takozvano hladno naleganje...
znaci sklopi se motor,sipa se ulje u njega i slepanje 50-100km u 3 ili 4 brzini bez svecica..posle toga dotezanje i paljenje naravno bez tecnosti pa posle sa istom i bukvalno mazenje i pazenje prvih 1000km...posle toga zamena ulja i teraj..e sad ovo nisam probao al ako neko ima nesto na temu ovoga gore ili zna nesto o tome bilo bi dobro da napise,da se jos malo uputim..

Autoru:  Godza [ 20 Jan 2013 22:44 ]
Tema posta:  Re: Razradjivanje motora posle generalne

E stvarno sta sve čitam i nekako ne mogu da poverujem sta se sve pise, a jos ako se sprovede i u praksi, onda nemam reči.. Odradiš generalnu motora, onda taj isti motor tj, vozilo slepuješ 50 do 100km, da bi sve to koliko sam skapirao leglo, bez svecica, predpostavljam da da je menjač u nekoj brzini :D

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/