Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

c20xe mogucnosti blagog povecanja snage
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=23146
Stranica 1 od 4

Autoru:  akizodijak [ 09 Jan 2013 18:49 ]
Tema posta:  c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

pa ovako zaintrigiran aktuelnom temom o LEXMAULu ja moram da postavim par pitanja koj moyda nisu preterano pametna ali da vise znam o tome ne bih ni pitao :)
imam u planu da jednog dana pazarim c20xe za moju masinu, prvo sam hteo neke vece i jace motore ali registracija i potrosnja su me odvratili od toga jer mi treba auto koji cu cesto voziti :)
ovo za jace motore sam pomenuo jer mi je snaga motora bitna ali ne na neku preteranu promenu potrosnje
e sad, trebaju mi ideje kada budem kupovao c20xe , da ga uzimam iz delova tipa odvojeno usis , dizne, itd itd ne znam sta jos moze, i kada bih tako uzimao od cega te delove da uzmem, i kako bi delovali na promenu snage i potrosnje , kako bi uticali na trajanje motora , auto mi ne treba za trke ali cisto volim malo snazniji motor nista preterano, pa da pokusam da nadjem najbolji kompromis :)
ili uzeti ceo c20xe u paketu i ne razmisljam ali gde je tu zabava :wink: :-P

Autoru:  laki_81 [ 09 Jan 2013 18:58 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

uzmi ceo Xe u paketu,potrudi se da nadjes dobar. Sve ono sto si planirao da das na razne dzidza bidze za budzenje ulozi u startu da ga dovedes u tip-top 100% ispravno fabricko stanje i vozi misko.
za to sto ti hoces nista ti vise od toga ne treba sve ostalo je glavobolja i potencijalni trosak :xe:

ima par jeftinih igrarija sto se mogu odraditi na tom motoru ali to je to. Sve ostalo da bi bilo dobro i dugovecno kosta puno

Autoru:  Adam92 [ 09 Jan 2013 19:09 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Super tema, hteo sam istu da otvorim ali nikako :) :ok:
U pocetku si potpuno pogresno krenuo :D Hoces da ti auto ide sto bolje, extra, fantasticno ... ali da zadrzis "malu" potrosnju .... nece da bide! :P
Ako vec hoces da ide najbolje sto moze, mora da sagori nesto sto ce ga pogurati, tj dobru kolicinu goriva.

A i sto rece laki, prvo dovedes motor u fabricko stanje, posto na los motor kad stavis LEX ili nesto slicno da izvuces snagu, samo ces doci do fabricke snage :)
U prepravke treba krenuti od fabrickog stanja

A imam i ja par pitanja :D Sta je ono "osnovno" sto se moze uraditi na XE-u, da se izvuce koji konjic vise? mislim na nesto tipa LEX (usis, izduv), cip (mada mi to nikad nije bilo interesantno samo cipom povecavati snagu, nisam nesto cuo da se neko usrecio sa cipom, vise kontam da cip samo treba da isprati mehanicko tjuniranje)
Koliko sam cuo, XE i XEV imaju najspicastije bregaste tako da, osim sa nekim ne fabrickim, ne moze se povecati snaga (ako sam dobro cuo)

Nov sam u ovome, pa ne bih previse da kuckam, da ne krenem u lupanje gluposti :D

Autoru:  laki_81 [ 09 Jan 2013 19:20 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

i malu potrosnju i penzionersku voznju slobodno zaboravi jer te jednostavno vuce da nagazis malo vise...
ja ga vozim samo vikendom i to ne zimi pa brate boli kad stanem na pumpu :D

Autoru:  Speedy [ 09 Jan 2013 20:00 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Ja ga jurio za svaki dan da vozim i ostalo,al me terate da promenim misljenje :D

Autoru:  laki_81 [ 09 Jan 2013 20:31 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

ono sto mozes slobodno da uradis bez da potrosis i jedan dinar a sigurno nece da steti je da isupas ono parce aluminijuma u obliku kriske na usisu i da mu napravis CAI to ce malo da ti da bolji odziv na gas i to je to .
ukoliko je XE sa debelim zamajcem , nadjes tanak od starijih XE-a u kompletu sa setom kvacila i ima da postane jos zivlji...

postoje da se kupe i nadrkane bregaste za XE i lexmaul usis i izduv i chip ali je to po meni totalno nerazumna investicija ako se auto koristi normalno a ne za trke...

ima da se kupe i samo chipovi "NO NAME" koji obecavaju boga oca konja. Sem sto uglavnom nedaju to sto tvrde lako mogu da ti naprave i poneku havariju na motoru. Mislim da je ovde na forumu covek koji je uporno eksperimentisao sa jednim takvim i vise puta otvarao motor...

Autoru:  Adam92 [ 09 Jan 2013 20:46 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

laki_81 je napisao:
ono parce aluminijuma u obliku kriske na usisu i da mu napravis CAI to ce malo da ti da bolji odziv na gas i to je to



Koje parce aluminijuma, tj gde na usisu? I sta je CAI?
Ako mislis na powercap, to planiram da kupim/pravim, kako vec

I pade mi na pamet da pitam za zamajac, da li postoje vise njih, opcija olaksavanja postojeceg ili kako vec. Naravno, ne zelim da zavrsim sa polomljenim menjacem i slepanjem automobila do kuce :) Kako da znam da li imam deblji ili tanji zamajac? I zasto je na novije isao deblji? ... jel bilo problema sa tanjim zato sto je preslab ili? :)

Ne znam da li je ovo tema za to, ali koji menjac je najkraci za XE (calibru)?
treba uzeti u obzir i menjac, duzinu brzina, diferencijal

Autoru:  dzimi [ 09 Jan 2013 21:19 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Evo kriskice
laki_81 je napisao:
SlikaSlika


Nisam medju :xe: (mozda nekad :love: ) al da pitam, zanima i mene za zamajac, koje su stetne posledice olaksavanja? (naravno strucno radjeno) i za bregaste, jer treba jos nesto menjati ako se stave druge (sportske) tuplje bregaste ili ne?
Jel zupcanici bregastih ostaju isti ili moraju i oni da se menjaju, da se stave oni sa podesavanjem?

Autoru:  laki_81 [ 09 Jan 2013 21:25 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

na leptiru usisa videces to zanitovano parce aluminijuma. pravi nepotrebno restrikciju u usisu.

CAI= cold air intake ,ili ti uvod hladnog vazduha. Dakle dovedes do filtera svez nezagrejan vazduh od napolje pomocu nekog creva ili cevi sto veceg precnika. Masa likova uradi upravo suprotno,razvali fabricki usis i gurne onu pecurku ispod haube i sta dobije na kraju. Dobije to da motor vuce pregrejan vazduh od ispod haube sto ne valja nikako..

mislim da su sve kalibre isle sa krtkim menjacima. Neznatno je kraci valjda i to mislim samo u prvoj onaj sto je isao na 4x4 modele. nema svrhe ni preterano kratak menjac,redovno ce ti tockove vrteti u prazno a potrosnja svakako veca.

tanji zamajac je izbacen da bi se motor smirio i prilagodio eko normama. motor ravnomernije(i sporije) i prima i gubi gas sa debljim zamajcem. njega imam na astri i letece napolje prvi slobodan vikend.. sa tankim zamajcem prima gas kao motorna testera :xe:

powercap
svojevremeno hvaljen u tri p**k* materine. te daje ovoliko te onoliko... na stranim forumima vodjeno milion polemika oko njega. na kraju je neki Englez oterao kola i uradio merenje sa njim, sa SFI kutijom, i sa crevom od ECOTEC motora umesto SFI kutije.

Na niskim i srednjim obrtajima i powercap i crevo od ecoteca su dovodili do gubitka snage motora. Na bas visokim obrtajima i powercap i to crevo su davali nesto bolje rezultate od SFI kutije.
Izmedju powercapa i tog creva od Ecoteca gotovo da nije bilo razlike. Postoje grafikoni za svako merenje.
I jedna i druga opcija su narocito popularne kod ubacivanja XE -a u korsice posto tamo nema mesta za SFI kutiju.

Nekako sam steko utisak da kod nas sve sto se doda na kola mora da da par konjica...

Po meni ako ti je zdrava i citava fabricka kutija ne cackaj nista.

jeste ima u mojoj garazi slicice te operacije :seci:

Autoru:  Andrej [ 09 Jan 2013 21:28 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Sam c20xe je retko dobar atmosferac ali kao i svaki atmosferac je ograničen u mogućnostima drastičnog dizanja snage.
Ja ću ti preneti lično iskustvo sa tim agregatom. Sa c20xe sam prešao preko 150.000km, i to sve sa čipom i sekventom i nikada nisam otvarao motor. Kao što je svima poznato, XE jako lepo ide i realno, ne troši mnogo za snagu i agilnost koju daje. Meni nikada nije prelazio 10 litara. Potezanja ne računam. Kao što Laki kaže, možeš skunuti tegić na klapni, možeš i malo štelovati na vijku klapne. Neki skidaju mrežicu u protokomeru, stavlaju lakši zamajac od starijeg modela sa kojim se lakše zavrti ali ta prednost mu se posle gubi u višim obrtajima, kada upravo teži zamajac više znači. Ja to nisam radio ali sam stavio čip i kompletan remus ispod auta. Sa čipom se oseti jasna razlika, ali naravno, ne kida kao turbo. Takođe, ljudi stavlaju plave dizne od modela sa disom, koje su protočnije od starih žutih. Imam i jedne i druge i motor lepše prima gas sa plavim.

Ali, ono glavno, za same perfomanse motora je najvažnije održavanje. Džaba ti motor iz Boinga ako je produvao. Pošto je to motor koji ima specifične korisnike, :) , najvažnije ga je prvo zagrejati pa onda stisnuti i na vreme menjati ulje.

Autoru:  YUgisa [ 09 Jan 2013 21:39 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Onaj ko hoce malu potrosnju, a da doradjuje benzinac sa nekom razumnom snagom, mislim da bolje resenje od N2O ne postoji... Ti sistemi od par desetina ks su prilicno jednostavni i jeftini i mogu se naci polovni i dobije se snaga kad je potrebna i potrosnja raste samo kad ga koristite :D

Autoru:  dzimi [ 09 Jan 2013 21:45 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Odmah da ovo zakljucimo i zakljucamo :D
Ko hoce da poveca snagu neka zaboravi na stetnju u potrosnji. Svi hoce da auto ide kao :mv6: a da trosi kao :kadetar: Ne moze, kraj.

A za nitro, ja pojedinacno sam skeptican :D Kako utice tih desetak konjica na motor? I sta kad zatreba snege a boca je prazna?
Ja bih pre dao za usisnu, izduvnu, zamajac, bregastu..... :ludilo: turbo, lexmaul, remus i bugatijev motor.

Autoru:  YUgisa [ 09 Jan 2013 21:51 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Pa sigurno manje utice nego kada nabacite par desetina stalnih ks kroz izduv, usis, bregaste i slicno :D Pa gledati da imate dve flase pa odmah menjas praznu sa punom i nosis praznu na punjenje ;P

Autoru:  strokan [ 09 Jan 2013 21:56 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Најбољи тјуниг је купити полован ХЕ мотор, и онда га расклопити скроз и урадити прву специјалу на њему и има да иде ко мутав! Изаћиће вас исто као да купите цео тај лекс систем (усис, издув, чип) а добитак ће бити много бољи. И наравно после НЕ СТАВЉАТИ плин на исти тај мотор

Autoru:  akizodijak [ 09 Jan 2013 22:05 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

adam 92
pa ja vec vozim 18e koji bar po fabrici trosi pola litre vise od c20xe,i vozim bez plina i relativno cesto,nije da se skrtarim samo kazem da bih radije 150 ks i 8l mirne voznje nego 159 ks i 12,5l , cisto se pitam sta je tu dobar kompromis blago povecanje snage koje ne steti i naravno blago povecanje potrosnje su ono sto me zanima :wink: :P
ne bih da mi c20xe ide ko mv6 ni da trosi kao 1.3 nego , nego lepo pitam kako blago pobojsati c20xe a i dalje cuvati motor i voditi racuna o njemu, a dobiti par pravih konjica
vec je bilo par interesantnih misljenja i saveta hvala

Autoru:  dzimi [ 09 Jan 2013 22:16 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Strokane
Šo jeste, jeste. :wink:
I sto kaze Andrej -odrzavanje. Pod tim sigurno misli na periodicno ciscenje (dizni, klapne, usisne, svecica..), menjanje dotrajalih karika, lamele..

akizodijak
pa CAI sto rece laki, plave dizne, bolji izduv i naravno da je motor utegnut. To bi bilo jeftinije. Moze i brijanje glave, NOS, itd
Tesko je odnosno skupo dobiti i malo konja na atmosfercu..

Autoru:  YUgisa [ 09 Jan 2013 22:43 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

NOS je jedan od najgorih proizvodjaca, barem ako je verovati nekim tekstovima koje sam ja procitao po netu :D A N2O je sistem :D Kao sto K&N isto nije oznaka za sve filtere nego samo za jednog proizvodjaca koji je isto jedan od najgorih ako je verovati po testovima koje sam procitao po netu :ludilo1: Jedan dobar usis sa dotokom hladnog vazduha van motornog prostora i ogradjen od njegove toplote, izduvna grana sa jednom cevi i jedan ne protocan zadnji lonac sa dobrim cipom moze da da relativno dobre rezultate za relativno normalnu svotu novca... Mozda to nece biti 50% veca snaga, ali kad se to uradi sigurno se dobije par zdravih konjica u celom rezimu obrtaja. Sto se tice tih usisnih grana tj taj LEX, nije sve u maksimalnoj snazi, znam mnogo primera gde takva modifikacija daje mozda svega par procenata vise maksimalne snage ali zato u srednjem rezimu obrtaja budu drasticna poboljsanja ;) Jer takav usis omogucava mozda u srednjem rezimu obrtaja da uvlaci vecu kolicinu vazduha nego sa fabrickom granom a maksmalna snaga se ne menja mnogo jer u tim visim obrtajima postaje usko grlo sam dizajn glave i tih delova ;)

Autoru:  laki_81 [ 09 Jan 2013 22:52 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

nazalost lex dolazi do izrazaja u visim obrtajima...
ima tu jos opcija,doduse ne jeftinih. sve zavisi sta hoce i gde da se postigne. pravi li se masina za visoke obrtaje ili auto za svaki dan . da spomenemio i vems i ostale zezancije....
evo primera na forumu kako je Bronson nabrijao XE.. :postovanje: ali za tako nesto treba puno volje i poznavanja materije..

Autoru:  kvcali [ 09 Jan 2013 23:06 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

...i dino test, nista napamet, grafikon i pogledas gde si sta dobio a gde izgubio u celom dijapazonu obrtaja

Autoru:  strokan [ 10 Jan 2013 01:48 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

ма верујте ви мени, да се ХЕ уради да буде као нов, и евентуално неки повер кап уместо сфи кутије и има да лети.

Ено мој бели кадет ишао као блесав, без нитра без чипа, само добар мотор и повер кап

Autoru:  Bane66 [ 10 Jan 2013 01:52 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Citiraj:
isupas ono parce aluminijuma u obliku kriske na usisu

Ovo ako skines, imaces vrlo osetljivu pedalu gasa u momentima kretanja i lagane voznje.
Verovatno ce da uklanjanje toga dovede do sveukupnog veceg protoka vazduha,...ali treba odmeriti vredi li zrtvovati fino laganije pokretanje vozila i laganu voznju po gradu, u zamenu za konstantno drzanje leptira sirom otvorenim. ;)

Ono sto moze itekako uticati na dodavanje snage, to su one fine obrade delova motora, koje ce te tesko vise naci da neko oce time da se bakce (pogotovo radnici na masinskim obradama).

Autoru:  laki_81 [ 10 Jan 2013 07:55 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

kontrolise se jako lepo i bez tog parceta....

a sto se finog turpijanja tice,tu si u pravu, jedino kucna varijanta :) ....

Autoru:  frenki [ 10 Jan 2013 09:47 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

strokan je napisao:
ма верујте ви мени, да се ХЕ уради да буде као нов, и евентуално неки повер кап уместо сфи кутије и има да лети.

Ено мој бели кадет ишао као блесав, без нитра без чипа, само добар мотор и повер кап
Reče čovek koji je uspeo da sahrani sve modele opelovih motora :ludilo1:

Autoru:  strokan [ 10 Jan 2013 11:02 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

а добро то је већ специјалан таленат :D

Autoru:  shone190 [ 10 Jan 2013 13:24 ]
Tema posta:  Re: c20xe mogucnosti blagog povecanja snage

Najjeftinije dizanje snage na C20XE motoru je C20LET :ludilo1:

Stranica 1 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/