Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Pokretanje automobila iz mesta https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=13483 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 12:13 ] |
Tema posta: | Pokretanje automobila iz mesta |
Pozdrav svima! Javljam se sa jednom temom, koja me je sinoć jako iznervirala. Naime, juče smo se ceo dan vozili do Beča i nazad, nisam spavao prethodnu noć i sa gomilom još privatnih problema, nađe moj dragi kolega (koga veoma, veoma poštujem i cenim) zamerku na moje pokretanje vozila. Da ne pričam, koliko sam se naljutio na sebe što nisam ljudima pružio udobnu vožnju, koliko sam se jeo što me je iskritikovao, nego što i znajući neke stvari, opet nisam uspeo da postignem nešto, što ima veze sa pokretanjem ove teme. Dakle, kada sam polagao za kola, prvo na benzincu (Čuvenom jugu 55-ci), pa potom na "ganz" novom dizelu (renou kliju 1.5dCi), instruktori su me naučili sledeće: 1.Benzinac mora krenuti iz mesta potpomognut gasom. 2.Dizelaš (pa i turbo indžekšn) se pokreće iz ler gasa Nikada nisam razumeo zašto se dizelaš iz mesta pokreće uz ler gas, ali su mi i prijatelji (konkretno najinteresantnije: drug, čiji je tata majstor i ima Golf jedinicu dizel) to potvrdili. Nisam se mnogo bunio, nego sam to naučio. I sada imamo sledeću situaciju: benzince pokrećem potpomognute gasom, tako da kada je kvačilo skroz popušteno, auto se već kreće sa većim brojem obrtaja nego što je ler gas. Dizelaše pokrećem laganim popuštanjem kvačila, dok auto skroz ne krene. Broj obrtaja opadne za 100-200o/min od ler gasa i vrati se na ler, pa onda dodajem gas. Jednostavno čim čujem klepetanje dizela, ja se ponašam tako. Znam da to nije ispravno i sigurno da ću se potruditi da to izmenim, ali me interesuje sledeće: Zašto su ti ljudi iz gornjeg teksta tako govorili o pokretanju dizelaša? |
Autoru: | boolero [ 04 Feb 2011 12:21 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Nebitno je dali je auto benzinac ili dizelas, ako na leru ima dovoljno obrtnog momenta da krene bez gasa onda tako i krenes, a ako nema dodas malo gasi i eto momenta ![]() |
Autoru: | Perkele [ 04 Feb 2011 12:25 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Prvi put u zivotu ovo cujem, koji bre crni ler, pa rasalovaces ceo auto! Imam jednog drugara koji tako krece bez gasa, i posle par meseci voznje njemu se ceo auto rastrese, tabla sva skripi i trese se... ![]() |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 12:26 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Ok, hvala. Nadam se da ćemo naći još neko mišljenje. Ovo sa momentom je i meni jasno. Sve je u karakteristici motora. Zato sam i ovde pisao. |
Autoru: | bata [ 04 Feb 2011 12:27 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Daj da ga malo provozam ja u corsi ![]() ![]() |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 12:39 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Ma nema to veze sa mojim kolegom, nego sa pokretanjem i pitam, zašto su mi ti ljudi govorili suprotno od mog kolege. A kako ti pokrećeš tvoju korsu? Usput ću da pogledam, kakvu mašinu ti voziš, pošto vidim da kalibra izgleda kao TU-160, odnosno za kapu dole ![]() |
Autoru: | dzony [ 04 Feb 2011 12:41 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Ma corsa je 1.2S (sportisen).. Ona ima malo drugaciji princip pokretanja ![]() |
Autoru: | Night Rider [ 04 Feb 2011 12:46 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Kako si onda kretao na velikoj uzbrdici sa dizelom ako nisi dodavao gas!? |
Autoru: | bata [ 04 Feb 2011 12:49 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Sve zavisi od vozaca snage auta i opterecenje ![]() ![]() |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 12:59 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Night Rider je napisao: Kako si onda kretao na velikoj uzbrdici sa dizelom ako nisi dodavao gas!? Onako kako bih najradije kretao i da me nisu učili i terali da krećem iz ler gasa - naravno potpomognuto gasom. |
Autoru: | vlada33 [ 04 Feb 2011 13:38 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
cekaj da razjasnimo samo jednu stvar... -dali ti prvo das gas pa lagano otpustas kvacilo ili -dajes gas i pustas kvacilo istovremeno? ja bez obzira na auto polazim tako sto pustam kvacilo i ujedno dajem gas,auto ne predje preko 1000 obrtaja,sto vise pustam kvacilo to vise nabijam gas... sto se tice polazenja iz lera,ja se oduvek parkiram na leru,bez spricanja gasa i zurbe,lagano na kvacilo i spora voznja...sto se tice uzbrdice mozes poci dizelom bez gasa,ali ti treba 3.0d...haha.. |
Autoru: | bozza [ 04 Feb 2011 13:57 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
tvoj kolega/drugar je malo zaludan u slobodno vreme? |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 14:09 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
@vlada33 Ovo drugo. Sve mora biti dobro uigrano. @bozza Ma ne, daleko bilo. |
Autoru: | bozza [ 04 Feb 2011 14:16 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
gledaj i ja na mojoj askoni dizel ili vrlo malo pipnem papucicu gasa kad polazim na ravno ili je uopste ne pipnem. e sad,kad je uzbrdica,opterecenje mora malo da se doda. malo grubo zvuci kad dizelu nabodes gas kao benzincu. benzincu vise treba gasa za razliku od dizela... mislim da je to manje vise nebitna stvar,i smatram da nije imao razloga tvoj prijatelj da ti uputi neku narocitu kritiku,zato sam pitao dali je slucajno malo zaludan. |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 14:29 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Ma mislim da su se na konkretnom službenom automobilu razdrndali nosači motora (prešao je 200.000km), pa on malo podrhti u leru, jer se svakako trese auto kada stoji i upaljen mu je motor. Ranije toga nije bilo, a i deluje svakako nekako razdrndano. Mislim da je to najpre zasmetalo. To sa dodavanjem gasa i razlikama u turaži jednog i drugog motora mi je jasna takođe. |
Autoru: | majlo [ 04 Feb 2011 14:47 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Da kazem zanimljivo pitanje, ja sa mojom autom mogu da krenem bez gasa, ako povucem sauh ![]() ![]() Od dizela sam vozio samo golf II, kad sam polagao(to je bas davno bilo), ali cinimi mi se da je bilo kako pustim kvacilo da dodajem gas, ali da se potrudim da se auto ne stresa(znaci ako krece bez gasa a da se ne trese u redu, a ako treba malo mu dodam), od ostalih dizel vozila probao sam Land Rovera Serije I iz 1957 (nas luksuzni automobil ![]() ![]() Mislim da su tebe ipak pogresno ucili, mozda zato sto je vama ravnica, ali mene su ucili kao sto rekoh, na dizelu dodajes gas samo da se auto ne stresa i kreces, nema tu puno filozofije. |
Autoru: | vlada33 [ 04 Feb 2011 15:13 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
opet se ne razumemo,bar ne sa svima,dodavanje gasa i pustanje kvacila ide zajedno,nikako,ali nikako se ne nabode gas pa pusta kvacilo,to nije bas zdravo za auto,tj.lamelu...ovo govorim jer imam jednog starijeg kolegu koji ubode gas aj da kazem na 1500 i onda pocne da popusta kvacilo,meni je to totalno nerazumljivo,te dve radnje idu zajedno i uvek je tako,vozio benzinca ili dizela,auto ne pada na obrtajima ispod lera a i dalje nije u obrtajima da bruji,takoreci drzis ga ti na 1000 obrtaja bez obzira na opterecenje kad vec popustis kvacilo skroz das gas i nastavljas,pustas gas i ujedno pritiskas kvacilo i saltas,pustas kvacilo dajes gas i dalje tako sve do 300km/h... ![]() |
Autoru: | Markius [ 04 Feb 2011 15:27 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
vlada33 je napisao: te dve radnje idu zajedno i uvek je tako,vozio benzinca ili dizela,auto ne pada na obrtajima ispod lera a i dalje nije u obrtajima da bruji,takoreci drzis ga ti na 1000 obrtaja bez obzira na opterecenje kad vec popustis kvacilo skroz das gas i nastavljas,pustas gas i ujedno pritiskas kvacilo i saltas,pustas kvacilo dajes gas i dalje tako sve do 300km/h... ![]() to je isto deo rutine, novopečenim vozačima obično to da istovremeno malo dodaješ gas odnosno koliko treba i pustaš kvačilo loše ide. |
Autoru: | Perica [ 04 Feb 2011 15:56 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Pa da - ravnica. Mada i mi imamo deo obuke "breg", koji važi za sve i tamo sam učio sledeće: nabiješ obrtaje do 2000o/min (i kod benzinca i kod dizela) i popuštaš kvačilo, pa kada motor krene da brekće, puštaš ručnu. To sve traje užasno dugo. To danas ne bih tako radio, zbog lamele. Kao što rekoh - sve mora biti uigrano. Treniram osećaj do te mere da momentnu krivu iscrtavam u glavi dok se auto pokreće i zaleće. No bilo kako bilo, mislim da su ti ljudi govorili za takav polazak iz sledećih razloga: -da ne pobegnu obrtaji -da se ne troši lamela (imamo "breg" za to). -da se smanji potrošnja goriva (doduše neznatno). Ima li još nekih zaključaka? Naravno, podvlačim, ovo je sve kada je auto na ravnom putu. Na uzbrdici, nema smisla. |
Autoru: | majlo [ 04 Feb 2011 16:32 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Inace mene su za polazak na uzbrdici drugacije obucavali - nikad rucna. Drzis auto na kocnici (noznoj naravno), auto radi, polako popustas kvacilo dok motor ne promeni zvuk, pustas kocnicu i dodajes gas. To je zadrzavanje na lameli i tako se to radi, ali vecina ljudi povlaci rucnu jer je lakse, ali na obuci mi to nisu dozvoljavali. Ipak je bio brdovit kraj gde sam ja polagao. Lamela se svakako trosi, pogotovo u brdskim krajevima, ali dobro, ne znaci da je treba unistavati. Rutina se stice vezbanjem, ja cak i ne razmisljam kako polazim kolima, jednostavno to pustanje kvacila i dodavanje gasa treba da bude sinhronizovano, bar sto se tice voznje automobila. Nabijanje obrtaja nema puno veze, jer neko moze da krene i sa 500, a neko tek sa 1500. Ja na to ne obracam paznju, pogotovo sto mi auto nema obrtomer, a sve se to lepo radi i bez njega na osnovu sluha. Teorija nije isto sto i praksa, mada znam da se neki ni posle 10 i vise godina prakse ne nauce. Primer je moj cale, on moze samo da vozi na punom gasu i nikako drugacije, ako bi mogao da vozi trecom na vrh gasa, on bi vozio drugom pun gas, polazi sa punim gasom skoro obavezno ![]() A na kultivatoru ja cesto dodajem pun gas i tek onda pustam kvacilo i nista mu nije. Na traktoru takodje mogu da dam pun gas(traktor ima i rucni i nozni gas) , samo sto moram da popustam lagano kvacilo da se ne bi nasao na krovu ili glavi(ako traktor nema kabinu). ![]() |
Autoru: | Esseker [ 04 Feb 2011 16:55 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Ja mislim da je najbolje pustati kvacilo i dodavati gas,znaci po osecaju. Ja sam uvek tako kretao. Cak i kada nisam imao dozvolu,i zezao se uvek sam tako vozio,a najvise sam voleo da parkiram auto,a posto mi je dvoriste brdovito,nikada nisam kretao sa rucnom,cak ni kada sam imao 11-12 godina. Ali ja mislim da je najbolje pustiti kvacilo naglo i nabiti gas u patos i uzivati. ![]() |
Autoru: | pistre [ 04 Feb 2011 17:12 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
Night Rider je napisao: Kako si onda kretao na velikoj uzbrdici sa dizelom ako nisi dodavao gas!? ahahaha lako, jer nema uzbrdice u subotici ![]() |
Autoru: | vlada33 [ 04 Feb 2011 17:17 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
ma polazio sam ja sa mercedesom,ali je imao 3.0d motor,a vectru penjem na trotoar na ler,samo je potrebno malo osecaja na nozi...sto kaze zemudac tako vozim oduvek a bogami nakupilo se tu i vise kilometra nego sto zelim... |
Autoru: | luckygsxr [ 04 Feb 2011 17:17 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
ček ček da i ja pitam nešto,a šta je to uzbrdica,kako to izgleda? ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | bata [ 04 Feb 2011 18:14 ] |
Tema posta: | Re: Pokretanje automobila iz mesta |
luckygsxr je napisao: ček ček da i ja pitam nešto,a šta je to uzbrdica,kako to izgleda? ![]() ![]() ![]() Toga nema na palicu ![]() ![]() ![]() |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |