Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

prevelika potrosnja vectra a 1.6i
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=10503
Stranica 1 od 1

Autoru:  vectra 1.6i [ 18 Jun 2010 00:02 ]
Tema posta:  prevelika potrosnja vectra a 1.6i

pozdrav svim opelasima. sad problem...vozim vectru a 1.6 sa c16nz motorom i vece neko vrijeme primjecujem da trosi prilicno ali narocito po gradu. i u ovome sad periodu trosi sigurno 10 litara ako ne i vise, napominjem da je mali grad tako da nema frke sa semaforima i guzvom. i je li normalno da radi saug uvece kad ga upalim i krenem kuci iz grada a napolju preko 20 stepeni? sumnjam na senzor temp rashladnog sredstva...

Autoru:  Godza [ 18 Jun 2010 14:38 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

Proveri svecice, ugao paljenja (stoboskopom) i ako je sve u redu onda pogledaj ili zameni senzor rashladnog sredstva.

Autoru:  vectra 1.6i [ 18 Jun 2010 15:39 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

milsim da je paljenje u redu jer nije pomjerano vec skoro godinu od kada sam radio veliki servis zupcastog kaisa. imam stroboskop ali ne znam kako funkcionise i kako znam valja li paljenje. ako bi moglo upustvo bilo bi super. valjda jedan kabal ide na prvu svjecicu a ostala dva na akumulator. e sad ne znam za ostatak :":

Autoru:  VectraBG [ 18 Jun 2010 17:12 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

vectra 1.6i je napisao:
milsim da je paljenje u redu jer nije pomjerano vec skoro godinu od kada sam radio veliki servis zupcastog kaisa. imam stroboskop ali ne znam kako funkcionise i kako znam valja li paljenje. ako bi moglo upustvo bilo bi super. valjda jedan kabal ide na prvu svjecicu a ostala dva na akumulator. e sad ne znam za ostatak :":


Pridruzujem se tvom pitanju. I mene zanima kako se kontrolise paljenje....



vectra 1.6i je napisao:
Je li normalno da radi saug uvece kad ga upalim i krenem kuci iz grada a napolju preko 20 stepeni? sumnjam na senzor temp rashladnog sredstva...

A kako znas da ti radi sauh?

Autoru:  vectra 1.6i [ 18 Jun 2010 18:27 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

skontao sam stelovanje paljenja stroboskopom. kad se poklope reper iliti zarez na remenici radilice sa onom crtom na plastici pored remenici tu je predpaljenje sa 10 stepeni prije gornje mrtve tacke. i te dvije tacke treba da se poklapaju kad kontrolise paljenje stroboskopom, i to na radnoj temperaturi. ja sam sad provjeravao kod sebe i kada vratim na stroboskopu ovaj potenciometar na pocetak tj 2 stepena poklapaju se zarezi na remenici i na plastici pored. valjda bi tako trebalo da kad se poklapaju zarezi da je to 10 stepeni prije gmt.
Slika a to za saug...to nije klasicni saug nego komp oderedju predpaljenje dok se ne dostigne radna temperatura, tj dok senzor tempeture ashladnog sredstva ne posalje signal. a to skontas po broju obrtaja. na radnoj temp su oko 880-900

Autoru:  bozza [ 18 Jun 2010 18:58 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

moj kolega goran ti je gore napisao sta da radis a ja cu samo malo da prosirim odgovor...

senzor rashladne tecnoste ima uticaj na taj problem i on se lako proverava unimerom.
drugo,na potrosnju utice lamda sonda koja se opet proverava na odredjeni nacin.

ali moj bi ti savet bio,da pre svih provera odes da ti u nekom servisu provere sastav izduvnih gasova i po tome ces odmah znati dali postoji problem koji treba da resavas ili da takvu potrosnju prihvatis zdravo za gotovo...

reper ti je u obliku igle na bloku i remenica ti ima zarez. na koji cilindar si zakacio kabal stroboskopa?

Autoru:  VectraBG [ 18 Jun 2010 19:07 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

Nije mi jasno kako zna da mu radi sauh? Ja to nikada ne primecujem i ne znam da li radi pod sauhom ili ne, jer je sve automatski.



bozza je napisao:
senzor rashladne tecnoste ima uticaj na taj problem i on se lako proverava unimerom.

A kako se proverava unimerom? Moze li digitalni?

Autoru:  bozza [ 18 Jun 2010 19:33 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

pa eto,zna... pod takvim je utiskom :D

vrse se merenja unimerom na hladan,poluzagrejan i zagrejan motor i po dobijenim parametrima se zagkljucuje dali je dobrar senzor ili ne

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 02:46 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

bozza je napisao:
moj kolega goran ti je gore napisao sta da radis a ja cu samo malo da prosirim odgovor...

senzor rashladne tecnoste ima uticaj na taj problem i on se lako proverava unimerom.
drugo,na potrosnju utice lamda sonda koja se opet proverava na odredjeni nacin.

ali moj bi ti savet bio,da pre svih provera odes da ti u nekom servisu provere sastav izduvnih gasova i po tome ces odmah znati dali postoji problem koji treba da resavas ili da takvu potrosnju prihvatis zdravo za gotovo...

reper ti je u obliku igle na bloku i remenica ti ima zarez. na koji cilindar si zakacio kabal stroboskopa?

stroboskop sam zakacio na prvi cilindar. probacu sutra unimerom da izmjerim otpornost izmedju pinova na senzoru temperature na razlicitim temperaturama motora, ima u auto dati tacno koje vrijednosti treba da budu. a sto se tice izduvnih gasova njih sam provjeravao u martu kad je bio tehnicki pregled i tada je sve bilo po fabrickim vrijednostima. mozda je naislo i lose gorivo sa malo oktana, ko mu ga zna...



VectraBG je napisao:
Nije mi jasno kako zna da mu radi sauh? Ja to nikada ne primecujem i ne znam da li radi pod sauhom ili ne, jer je sve automatski.



bozza je napisao:
senzor rashladne tecnoste ima uticaj na taj problem i on se lako proverava unimerom.

A kako se proverava unimerom? Moze li digitalni?

pa jeste automatski ali poveca broj obrtaja na leru na oko 1300 dok se ne zagrije i senzor temp rashladnog sredstva javlja ecu-u i tada obratji padaju na oko 900. a unimerom se provjerava tako sto provjeris otpornost izmedju pinova na razlicitim temp. npr na 20 stepeni treba da je oko 2950 oma, na 40stepeni 1450, na 70 stepeni je oko 500 a na 100 stepeni je 320. to mozes i tako sto ga skines i potopis u posudu sa tecnoscu ugrijanom na 20, 40, 70 ili 100 stepeni. ako su vrijednosti kao sto sam napisao senzor je ispravan. sutra provjeravam moj.

Autoru:  bozza [ 19 Jun 2010 07:52 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

koji je za tebe prvi cilindar?
koliko znam on se kaci na cetvrti,ili onaj do razvodne kape...

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 11:49 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

ja sam kacio na prvi, tj onaj do remenice. mislim da se kaci na prvi jer je redosled paljenja 1-3-4-2. a i mislim da je svejedno dal 1 ili 4 jer su u isto vrijeme oba u gmt.

Autoru:  Andrej [ 19 Jun 2010 12:35 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

Što se tiče rednih motora, prvi cilindar je onaj sa suprotne strane zamajca. Kakav je razvod paljenja na 1.6i, kada su istovremeno 1 i 4 u gmt, da li istovremeno dobijaju varnicu ( kao kod disa, jedna varnica u taktu kompresije a druga je "izgubljena " u izduvavanju) ili varnica ide samo na jedan cilindar koji je u taktu kompresije? Pitam zbog kačenja stroboskopa...

Autoru:  bozza [ 19 Jun 2010 14:02 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

ja sam gledao kod ovog mog majstora sto radi dijagnostiku da raskonektuje cetvrti kabal i preko njega poveze stroboskop a stipaljku stavi na kabal od bobine.
e sad taj stoboskop koji on ima je profesionalan,i ne kaci ga na akumulator,i vezan je sa drugim uredjalima u garazi (osciloskop i sl.)

sigurno znam da je cetvrti cilindar je mu uvek smeta merac za ulje :D

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 15:02 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

ciklon je napisao:
Što se tiče rednih motora, prvi cilindar je onaj sa suprotne strane zamajca. Kakav je razvod paljenja na 1.6i, kada su istovremeno 1 i 4 u gmt, da li istovremeno dobijaju varnicu ( kao kod disa, jedna varnica u taktu kompresije a druga je "izgubljena " u izduvavanju) ili varnica ide samo na jedan cilindar koji je u taktu kompresije? Pitam zbog kačenja stroboskopa...

pa da, napisao sam da je redosled paljenja 1-3-4-2, dakle kad svecica pali smjesu na prvom cilindru u cetvrtom se desava indukcija. znaci samo varnica ide na prvi cilindar. a tada drugi cilindar izbacuje sagorelu smjesu a treci pravi kompresiju jer je sledeci na paljenju posle prvog.

Autoru:  VectraBG [ 19 Jun 2010 17:15 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

vectra 1.6i je napisao:
pa jeste automatski ali poveca broj obrtaja na leru na oko 1300 dok se ne zagrije i senzor temp rashladnog sredstva javlja ecu-u i tada obratji padaju na oko 900. a unimerom se provjerava tako sto provjeris otpornost izmedju pinova na razlicitim temp. npr na 20 stepeni treba da je oko 2950 oma, na 40stepeni 1450, na 70 stepeni je oko 500 a na 100 stepeni je 320. to mozes i tako sto ga skines i potopis u posudu sa tecnoscu ugrijanom na 20, 40, 70 ili 100 stepeni. ako su vrijednosti kao sto sam napisao senzor je ispravan. sutra provjeravam moj.


Nisam na to obratio paznju da broj obrtaja na leru varira. Imam utisak da je kod mene uvek konstantan izmedju (950 do 1000), i da nikad ne prelazi preko. Ali OK, obratiti paznju na ovo prilikom stratovanja hladnog motora.

Sto se tice sensora zar on nema samo jedan kontakt na koji dolazi kabl? Jeli to sensor odmah iza termostata na metalnom kucistu?

Autoru:  kvcali [ 19 Jun 2010 17:27 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

nije taj vec do njega tzv. plavi , jer je plave boje

Autoru:  VectraBG [ 19 Jun 2010 17:59 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

kvcali je napisao:
nije taj vec do njega tzv. plavi , jer je plave boje

A taj.. To treba i promeniti 500din kosta... A GM 1000din

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 18:07 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

da, to je plavi senzor i nalazi se na usisnoj grani kod c16nz motora. i kad oslabi ili potpuno otkaze desava se da javlja ecu-u da je temperatura hladnija nego sto jeste i ovaj pojacava smjesu i daje predpaljenje i tada trosi mnogo vise. a taj sa jednim pinom samo mjeri temperaturu motora.

Autoru:  bozza [ 19 Jun 2010 18:14 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

nalazi se na dekli za vodu koje je zasrafljeno za glavu motori,a ne na usisnoj grani

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 19:00 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

ne znam koji je motor kod tebe ali kod c16nz kao kod mene je na usisnoj grani, evo i slika
Slika ovo je slikano sa zadnje strane usisne grane ispod samog grla multec-a

Autoru:  bozza [ 19 Jun 2010 19:05 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

postovi idu lancano.
znam da je kod tebe na usisnoj grani posto je 1.6 motor. ali kod motora 2.0 nije na usisnoj grani nego na mestu koje sam gore opisao
cisto da zna covek gde da ga trazi posto ima motor C20NE

Autoru:  vectra 1.6i [ 19 Jun 2010 20:31 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

aaaa za njega kazes...u tom slucaju si u pravu :ok:

Autoru:  VectraBG [ 22 Jun 2010 23:14 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

vectra 1.6i je napisao:
aaaa za njega kazes...u tom slucaju si u pravu :ok:

I sta si uradio? Jesi proverio ili zamenio plavi davac? Da li se smanjila potrosnja goriva?

Autoru:  vectra 1.6i [ 06 Jul 2010 13:35 ]
Tema posta:  Re: prevelika potrosnja vectra a 1.6i

nisam menjao nista, malo sam pomjerio paljenje u ranije i cini mi se da je dobro sada, nisam jos testirao :)

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/