Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 21 Avg 2025 10:54

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Održavanje dizel motora zimi
PostPoslato: 26 Nov 2010 01:33 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 8609
Lokacija: AgeOfCoins
Ime: Vladimir
Opel: 3 komada
Garaza:
Slika

Sa dolaskom zime i niskih temperatura ponovno se aktualizuje pitanje “smrzavanja” dizel goriva u takvim uslovima. Naime, brojni vlasnici automobila sa dizel motorom su već iskusili problem sa “smrzavanjem” goriva, kada nisu mogli pokrenuti svoje automobile.

O karakteristikama dizel goriva kod niskih temperatura

Za razliku od benzinskog goriva, dizelsko gorivo karakteriše “smrzavanje” odnosno kristalizacija pojedinih njegovih komponenti pri niskim temperaturama. Pri temperaturama od -5 °C do -10 °C dolazi do skrućivanja parafina u gorivu te ono postaje zamagljeno.

U ovoj fazi još ne postoje problemi sa korišćenjem goriva. Međutim, sa daljnjim snižavanjem temperature povećava se veličina kristala parafina koji mogu začepiti filter koji tada postaje nepropusan za gorivo. Klasičan simptom ovog problema je nemogućnost paljenja motora. Temperatura kod koje dolazi do začepljivanja filtera naziva se tačka filtrabilnosti.

Problem nastaje kada se gorivo tačke filtrabilnosti od -15 °C nalazi u rezervoaru goriva automobila koji stoji na spoljnoj temperaturi od, na primer, -20 °C. Vrlo je verovatno da automobil u tom slučaju neće upaliti. Proizvođači ublažavaju ovaj problem ugradnjom grejanih filtera goriva na nove dizel motore kako bi sprečili pojavu ovog problema u vožnji.

Kako bi rešili ovaj problem proizvođači goriva dodaju u dizel gorivo aditive koji pomeraju tačku filtrabilnosti na niže. U zavisnosti od tački filtrabilnosti, na Evropskom tržištu je definisano šest kategorija dizel goriva za normalne klimatske uslove i još četiri za alpske odnosno arktičke klimatske uslove. Svaka država bira koju će kategoriju primenjivati u zavisnosti od klimatskih uslova i godišnjem dobu.

Upitali smo naše najveće distributere dizel goriva da se izjasne o ovom problemu. Svima je zajedničko da na našem tržištu prodaju gorivo koje zadovoljavaju propise kvaliteta tekućih naftnih goriva te propise navedene u evropskoj normi EN 590:2004+AC:2005, dakle sa tačkom filtrabilnosti od maksimalno -15 °C. Kada se govori o tačkama filtrabilnosti navode se vrednosti postignute u laboratorijskim uslovima pa se u stvarnosti problemi mogu pojaviti kod nižih ili viših temperatura od navedenih. Neredovno održavanje vozila (prljav filter goriva) takođe utiče na raniju pojavu ovog problema.

Mere opreza

Kako bi se što bolje zaštitili od “smrzavanja” dizel goriva, pridržavajte se sledećih uputstava:
1. Na servisu pre zime pregledajte sistem dovoda goriva i obavezno ispustite vodu iz filtera goriva.
2. Kod točenja goriva na benzinskoj stanici raspitajte se koja kategorija goriva je dostupna.
3. U sezonu hladnijeg perioda ( -10°C , -15 °C) ne ulaziti sa gorivom u rezervoaru iz prethodno toplijeg perioda( 0°C, -10°C).
4. Po potrebi dodajte aditive za snižavanje tačke filtrabilnosti, ali samo u preporučenim količinama.
5. Ako je moguće držite vozilo preko noći u zatvorenom prostoru.
6. Ne mešajte dizel gorivo sa benzinskim kako bi sprečili smrzavanje.
7. Ako putujete u zemlje sa hladnijim klimatskim uslovima natočite gorivo na lokalnoj stanici što pre.

Što učiniti ako se ipak dogodi “smrzavanje” goriva?
Ako u vašem rezervoaru goriva imate eurodizel tačke filtrabilnosti -15 °C a vozilo stoji napolju na temperaturi od -20 °C doći će do kristalizacije parafina u gorivu odnosno do “smrzavanja”. Klasičan simptom je nemogućnost paljenja motora. U tom slučaju treba učiniti sledeće:
1. Nemojte pokušavati uzastopno paliti motor jer je filter već ispunjen kristalima parafina i gorivo ne može doći do motora bez obzira na uzastopno “verglanje”.
2. Utoplite automobil na bilo koji način, odgurajte ga u garažu ili slično. Kasnije ga probajte ponovno upaliti.
3. Troškovi koji mogu uslediti kao posledica ovog problema su zamena filtera goriva, ispumpavanje i dolivanje novog goriva te u najgorem slučaju zamena pumpe visokog pritiska. Treba napomenuti da oštećenja izazvana “smrzavanjem” dizel goriva nisu pokrivena garancijom.



Autor: Goran Aničić

Preuzeto sa motorblog.rs

_________________
Under Construction (●‿●)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Održavanje dizel motora zimi
PostPoslato: 14 Nov 2011 00:35 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Nov 2009 01:30
Postovi: 298
Lokacija: Niš
Ime: Serba
Opel: Opel Vectra C 1.8
Koja je tacka mrznjenja za D2 jer kolko kontam, u tekstu se spominje samo Eurodiesel?

_________________
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Održavanje dizel motora zimi
PostPoslato: 17 Nov 2011 16:53 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Od -9

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 3 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs