Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=8540
Stranica 3 od 6

Autoru:  muzicar83 [ 18 Maj 2011 01:12 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

moj kadett je zavrsio kod majstora jer je izgoreo dihtung glave.Na kraju kad je sve izmenjao sto sam trazio "stelovao" je plin i tako ga je namestio da auto uopste nije imao snage.U drugoj i trecoj je trokirao, trzao nije imao snage,cak sam se i skoro slupao jer auto nije imao snage i jedva sam obisao kombi na magistralnom putu.Nekoliko dana sam tako vozio,a onda procitao bozzin post,uzeo srafciger u ruke i otvorio obe slavinice (imam dvogrli karburator sa dve slavinice) za cetvrtinu kruga i razlika je prevelika.Auto sada ima vise snage i prima gas ko lud bez trokiranja i trzanja kada ga vozim u drugoj i trecoj brzini a za cetvrtu i petu i da ne pricam

Autoru:  bozza [ 18 Maj 2011 22:30 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

obavezno prekontrolisi potrosnju :dedica:

Autoru:  ado_89 [ 18 Maj 2011 23:14 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ja imam problem koji sam pisao na fordclubserbia i nisam dobio adekvatan odg. rijec je o eskortu xr3i sa 77kw, k-glava (famozna)... mudrost je u tome sto auto ne trosi mnogo plina, ali ima plavog dima ko djavo. ne trosi ulje da napomenem. skinuo sam mu klpanu sa k-glave jer se iskrivila tokom detonacije. razmisljam o tome da mu treba ta klapna zbog vakuma u usisu, jer imam dodatno malo crijevo koje ide u isparivac (kompenzacija valjda)...

vidim da ste strucnjaci, pa bi zamolio za odgovor, jer niko do sad ne zna sta mu je... i da, ne duva na mjerac ulja. znaci kompresija je ok, auto ima vucu, ne trosi ulje, al zato dimi ko lokomotiva

Autoru:  Bane66 [ 18 Maj 2011 23:19 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Nije problem da raspravljamo o tom problemu, ali ajd neka se otvori posebna tema za tu situaciju a ne da sirimo ovde gde mu nije mesto! :wink:

Autoru:  alenatore [ 20 Maj 2011 11:08 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Otprilike istovremeno kada sam menjao membrane na isparivaču i filter u elektroventilu skinuo sam i katalizator.
Membrane i filter sam menjao sam.
Posle toga mi je bilo dosta teško naštelovati plin.
Motor je C18NZ, isparivač Bedini LPG E 132, mikser Lovato - dakle venturi sistem.
Prije mi je bio na isparivaču 3 kruga otpušten šraf, a na crevu (prema usisu) isto 3 kruga.
Sada mi ta kombinacija ne paše tj. jako loše radi.
Prije je potrošnja bila oko 10lit prosek.
Nakon izmene membrana (i skidanja katalizatora-da ne zaboravim) je znala da bude i do 13lit prosek. Isti režim vožnje uz različita podešenja.
Sada sam uspio spustiti na 10 lit ali mi je šraf na isparivaču (IDLE) do kraja zatvoren, a
na crevu prema usisu je 3,5 kruga.
Štelovanje metodom sa početka ove teme ne daje rezultata.
Odnosno, jako slabo mi reaguje na IDLE šraf.
Sada uglavnom dobro vuče kad ga patosiram.
Kada lagano stišćem gas malo trza i slabo prima, a na auspuhu se čuje kao neko 'frfljanje'.
Inače je promenjen i srednji i zadnji lonac.
Svećice su menjane nedavno - NGK (po katalogu za taj motor) - zazor 0.7.
Kablove nisam menjao, a razvodnu kapu u ruku sam čistio i malo prebrusio finim šmirglom.
Uz sve to na auspuhu uvek kiselo smrdi (po plinu) kako god da ga naštelujem.
Molim pomoć i savete!!!

Autoru:  Bane66 [ 20 Maj 2011 18:06 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Citiraj:
Membrane i filter sam menjao sam

Otvori ti ponovo isparivac i proveri jel sve leglo kako treba!
Pozadi ti smrdi na plin jer je prebogata smesa, a to moze biti ili da membrane nisu lepo namontirane, ili su loseg kvaliteta,...ili ti je filter vazduha slabo prohodan,tj, zbog njega motor vise povlaci plina!

Kad taj mali IDLE sraf zasravis skoro do kraja a motor i dalje radi, onda zbog necega motor povlaci previse plina!

Autoru:  alenatore [ 20 Maj 2011 20:54 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Zanima me da li je kod svakog isparivača, posebno kod ovog modela, kad se zavrne IDLE siromašnija smesa, a kad se odvrne bogatija.
Membrane su bugarske Memtex. I njih sam jedva pronasao i to u Pančevu - zahvaljujuci informaciji sa foruma. U kompletu su bile 2 membrane, brtva i dve gumice koje dolaze na one polugice koje zatvaraju-otvaraju dotok plina izmedju komora. O-ringove nisam dobio pa ih nisam ni menjao. Sve sam dobro očistio i sastavio kako je bilo. Nema druge nego raskopavanje i izmena O-ringova.
Da li mozda vise smrdi zbog skidanja katalizatora?

Autoru:  Bane66 [ 20 Maj 2011 21:06 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Sto se tice IDLE srafa, kod svih modela vazi zavrtanje=siromasna, odvrtanje=bogatija smesa!
Ako spominjes O-ring za lulice,tj, izvode na samom isparivacu (voda, izlaz plina), onda one ne uticu na sam rad isparivaca!
Za kvalitet Memtex-a nemogu nista reci jer ih nisam nikad koristio!

Ponovicu: otvori i pazljivo zagledaj da li je svaka od gumica i membrana sela kako treba na svoje mesto.

Autoru:  alenatore [ 25 Maj 2011 13:55 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Pre dva dana rastavio isparivač.
Sve bilo namešteno kako treba.
Jedino je u komori u koju dolazi rashladna tečnost bilo ostataka
sredstva za krpanje hladnjaka koji mi je malo puštao pa sam sanirao.
No to zanemarujem.
Zamenim O-ringove koje sam imao na lageru (dakle ne sve).
Budući da sam bio sačuvao stare membrane, vratim staru (onu tanju niskotlačnu
tj. drugostepenu) i malo razvučem oprugu (feder) IDLE-a kako bi bila tvrđa.
Sećate se da nije reagiralo na IDLE šraf pa je bio zategnut do kraja.
Kada sam sastavio i probao, neće nikako uz različite položaje IDLE i šrafa za dovod prema usisu. Gasi se. Radi jedino na 2500+ obrtaja.
Ponovo raskopam, malo stisnem oprugu i okrenem membranu kontra (iako su gotovo
iste s obe strane), sastavim i malo poštelujem prema uputi iz ovog topica.
Provozam, malo još podesim i sada je manje-više OK.
Još pomalo 'frflja', ali ne kao pre. Nema više onog kiselog smrada-
Samo još da proverim potrošnju.
I...verovatno katalizator ide nazad.

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2011 14:17 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

nisi trebao da razvlacis oprugu :dedica:

Autoru:  alenatore [ 25 Maj 2011 14:40 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

I ja sam bio protiv toga.
Znam da je ona kalibrisana.
Ali, budući da nije bilo promene pri pomeranju šrafa,
odlučio sam ju malo razvući.
Time sam dobio odziv na pomeranje šrafa.
Verovatno sam preterao sa razvlačenjem.
Bitno mi je da sada šraf funkcionira u tom intervalu
potpuno otpuštene i potpuno zategnute opruge (tj. šrafa)

Autoru:  alenatore [ 26 Maj 2011 13:59 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Evo pošto ne mogu da editujem prethodni post
da nešto još dopišem.
Sada mi mnogo teže pali i na plin i na benzin.
Pre mi je malo slabije palio samo kad se zagreje.
Kad je hladan na benzin pali na zub (dobro možda 2-3) :)
Hladan na plin na 2-3 zuba (dobro možda 4-5) :)
Sada jednako loše i na benzin i na plin i vruć i hladan.
??? :panika: :panika: :panika:

Autoru:  bozza [ 26 Maj 2011 14:09 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

tvrdja ti je sada opruga pa se teze pomera klackalica prilikom verglanja
skini ponovo tu oprugu i uvij je malo mozda ti to pomogne

da si blize poslao bi ti drugu,ja dok sam koristio venturi imao sam napravljene u rezervi uvek pet-sest komada

Autoru:  alenatore [ 27 Maj 2011 10:15 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

A zasto i na benzin teze pali? Da li se ECU podesio po plinu? Da li se zato pri stelovanju dize na 3000-3500 obrtaja? Cini mi se da sam negde procitao da nakon reseta ECUa on 'zapamti' podesenja ako ga se par sekundi drzi na tim obrtajima. Samo ne znam da li je to slucaj i za ovaj motor.

Autoru:  stamenid [ 29 Jun 2011 17:00 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

nema to ni veze sa plinom... i meni je izlazio i plavicast i beo i crni dim iz auspuha dok se sve nije nastelovalo... i tada je malo izlazilo dima...onda sam zamenio i ulje i od tada gotovo nista ne izlazi :)

Autoru:  aassttrraa [ 09 Jul 2011 19:44 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

imam ugradjen sewventi uredjaj u astri potrosnju plina nemogu spustiti ispod 10 litara po auto putu... reko sam majstoru da smanji malo potrosnju on mi kaze izgubice snagu posle... zasad ovako snaga isto kao i na benzin ali cinimi se mnogo trosi... motor 1.6 62kw

Autoru:  bozza [ 09 Jul 2011 20:04 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

nemoj da pametuje mnogo taj strucnjak nego nek koriguje plinsku mapu
pa ako izgubi snagu neka vrati kao sto je bilo

Autoru:  aassttrraa [ 09 Jul 2011 22:56 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

evo vec kako sam ugradio plin preso sam oko 25 000 km i ja mu kazem vec 2x on nista kaze posle nece imati snagu... mnogo je potrosnja nemogu da spustim ispod 10l... ne znam sta da radim... evo sada za 1200km idem na servis plina zamena filtera pa cemo videti...

Autoru:  bozza [ 09 Jul 2011 23:23 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

zemljace,ja sam vektrom skoro isao za tursku i potrosnja je na otvorenom bila 8.5l na 100km
i to sam ovde na lukovu pumpu napunio bocu i onda sam se dopunio isto na lukovu pumpu u bugarskoj na pola puta od sofije i turske granice
a motor mi osmoventilski 2.000cm3,pa ti sad vidi.

sta drugo da ti kazem,menjaj servis ili ga primoraj da koriguje malo mapu i to je to

Autoru:  Bane66 [ 09 Jul 2011 23:27 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Nikola, koje je marke taj sequent uredjaj koji ti je ugradjen u vozilo?

Autoru:  aassttrraa [ 09 Jul 2011 23:41 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

uredjaj ''landi''
evo slike
http://postimage.org/image/c9tjkjac
http://postimage.org/image/c9wun89w
http://postimage.org/image/c9yi6kro
http://postimage.org/image/ca1t99r8/
http://postimage.org/image/ca6rvb8k
http://postimage.org/image/ca8fenqc
http://postimage.org/image/caa2y084/

Autoru:  Bane66 [ 10 Jul 2011 00:41 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Nemam iskustva sa Landi uredjajima!
Uradi ko sto ti rece Bozza.

Autoru:  aassttrraa [ 10 Jul 2011 00:47 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

vazi kad budem iso na servis potrudicu se da presteluje... kolika potrosnja bihj trebala da bude... auto put voznja 120-130km/h mada i moguce je da trosi malo vise sto je motor slabiji ima samo 62kw na 120km/h drzi na 3500 obrtaja

Autoru:  Bane66 [ 10 Jul 2011 00:49 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Neko pravilo kaze,...10 do 15% vise nego benzina!

Autoru:  aassttrraa [ 10 Jul 2011 00:51 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ne znam tacno koliko mi je trosila benzin..

Stranica 3 od 6 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/