Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 20:56

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 132 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Jan 2010 03:22 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
prvo da razjasnim u startu neke stvari oko samog isparivaca i stelovanja

Slika

stelovanjem srafa na isparivacu (uokviren u crveno na slici) postize se idealan odnos vazduha i gasa.
znaci tim srafom se ne steluje ler gas nego smesa,a okretanjem srafa iniciramo osiromasenje ili obogacenje smese i to se manifestuje opadanjem ili podizanjem ler gasa.
ovo napominjem iz razloga zato sto samouki majstori "steluju ler" na isparivacu pa im onda auto vise trosi ili je losiji odziv na gasu.
cak sam negde video da neko daj sraf za stelovanja definise kao "regulator vazduha" sto je totalna glupost.
vazduh se uzima iskljucivo preko usisnika na filteru,plin se salje iz isparivaca preko slavinice i mesanje se odvija u karburatoru.

sraf (ili slavinica) uokvirena u plavom sluzi za regulaciju protoka gasa prema karburatoru,sto ima za posledicu smanjenje ili povecanje snage pri ubrzavanju.

ler se steluje iskljucivo na karburatoru dok auto radi na benzin.
znaci pre stelovanja na gas,prebacite auto na benzin,manjim srafcigerom regulisite ler koji vam odgovara (upalite oborena svetla) i vratite auto opet na gas.
sraf za ler na svakom karburatoru otprilike se nalazi oko zavrsetka sajle za gas i obicno je oko njega feder.

pre stelovanja pobrinite se da je filter za vazduh cist ili promenjen.

postupak je sledeci za jednogrlne karburatore:

1. prvo nastelujte naj mirniji rad za uho na srafu koji je gore na slici uokviren u crveno
2. podignite rukom leptir na karburatoru do pola njegovog hoda ili 3.000-3.500 o/min
3. drzite jednom rukom gas na toj poziciji,a drugom rikom zavrcite sraf na slavinici sve dok motor ne pocne da trokira
4. kada dodjete do te pozicije da motor pocne da trokira,polako odvrcite sraf na slavinici sve dok motor ne pocne da radi bez trokiranja
5. pustite gas.
6. ponovite postupak pod rednim brojem 1.
7. ponovite postupak pod rednim brojevima 2;3;4
8. pustite gas i ponovite postupak 1
9. odvite slavinicu jos za cetvrtinu do pola kruga

odvezite auto na test voznju,uradite sledece:
u drugoj ili tecoj brzini potopite papucicu gasa i pocnite da ubrzavate. ako osetite da motor zastaje,dvrnite slavinicu za gas za jo cetvrtinu do pola kruga. ako auto lepo ubrzava,nemojte dirati slavinicu.
ako ste odvili slavinicu opet korigujte sraf na isparivacu kao sto je navedeno u tacki 1.

postupak za dvoglne karburatore sa dva srafa na slavinici:

steluje se prvo radno (prvo) grlo pa kada se nasteluje radno,onda se steluje pomocno (drugo)
caka je u tome sto se sraf za pomocno grlo skroz zavije,i onda se steluje radno grlo kao sto sam opisao gore u postupku.
poluga gasa na karburatoru se rukom pomeri samo toliko da ono bude otvoreno radno grlo,a pomocno zatvoreno (vidi se po polugama na karburatoru). kada se nasteluje radno kao u gore opisanom postupku,onda se odvija sraf za pomocno grlo i tada se rukom poluga na karburatoru pomera do maksimuma.
motor ce trokirati dok je otvoren leptir za pomocno grlo,ali odvijanjem drugog srafa ono ce nestati.
probajte auto isto sa potapanjem papucice u drugoj i trecoj brzini i ako se desi da motor trokira odvijajte oba srafa sve dok trokiranje ne nestane prilikom potapanja papucice.

korigujte sraf na isparivacu kao sto sam opisao gore u tacki 1

i tada je gotovo.

stelovanje dvogrlnog karburatora sa jednim stelujucim srafom na slavinici:

isti je postupak kao za jednogrlni karburator

zapamtite: kakvu smesu napravite na isparivacu,toliko ce vam auto trositi.
nemojte zavijati srafove na slavinici sa logikom da ce manje auto trositi gas.
naprotiv,tada ce auto trositi vise jer ce te vise pritiskati papucicu za gas a motor trazi optimanu kolicinu goriva za sagorevanje.

moj vam je savet za potrosnju da sto manje otvarate leptire na karburatoru papucicom za gas prilikom voznje,jer venturi sistemi rade tako sto vakum uvlaci gorivo (gas) onoliko koliko ste pritisnuli papucu za gas,t.j. koliko ste otvorili leptire na karburatoru.
tada ce te postici idealnu potrosnu

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Jan 2010 14:41 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Nov 2009 02:12
Postovi: 421
Lokacija: Beograd
Ime: Nikola
Opel: Kadett b ls coupe
:postovanje: :respekt: E ovo sam jedva cekao da vidim...Hvala lepo... Svaka ti cast Bozzo... :respekt:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Apr 2010 21:15 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
A kako se steluje kada je u pitanju elektronac jel poutpsak isti :wink:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Apr 2010 21:33 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ako je venturi sistem, tj, nije sekvent, da, postupak je isti.

E sad, ako je MPI (multi point injection), a ima venturi... onda taj venturi sistem treba nastelovati tako sto se skinu zice (koje inace idu od ECU-a do dizni) sa releja za plin i spoje se direktno. Zatim se otkace sva creva, rasprsivac i boca... i sve to zajedno proda nekom otpadu :) :) :)

PS: Jeste off, ali me venturi doveo do nervnog sloma :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Apr 2010 23:01 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
i venturi radi dobro ako je sve kako treba i ako se ne sili auto,prvenstveno plin je za sparanja a kad gaa oes derat prebacis na benzin i moze solidno sluziti


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 08 Apr 2010 23:48 
Dobro bre bozzo,samo te cekao,hteo sam da vidim koliko ce vremena proci a da ne pocnes da mrckas oko plinskog :D


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 08 Apr 2010 23:56 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
bre pedjo ovo je jos radjeno na askoni... :":

ovo sto je ugradjeno u vektri nema razloga da se pipa do nekog redovnog servisa

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Jun 2010 14:26 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Avg 2009 15:17
Postovi: 481
Lokacija: Backa Palanka
Ime: Ognjen
Opel: Kadett E 1.8i C18NZ Combo 1.7 CDTI, Astra H 1.7 CDTI
Garaza: pogledaj
A kako se steluje na monopointu? Desava mi se da je dok je hladan pocne da radi na 3 klipa, prebacim na benzin i sve se stabilizuje. Posle 15 sekundi opet vratim na plin i sve je ok dok ne dodam malo gasa. Skontao sam da me zajeb, automatski saug. Sve je savrseno radiolo dok mi majstor u AMSS nije pripremao plinski sistem za atest, otada :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Jun 2010 18:06 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
pa lepo pali na benzin kao sto si i napisao pa kasnije prebaci na plin,i tako ces stabilizovati ler dok ti sauh ne otvori leptire :D

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Jun 2010 18:09 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Maj 2009 15:58
Postovi: 916
Lokacija: Marburg(D)
Ime: abi
Opel: Vectra C 1.9 cdti, Ford Mondeo 2.0 TDDi
bozzo :respekt:

_________________
šta je to noć veštica??To je kao dan žena samo što je po noći!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 06 Jun 2010 20:23 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Avg 2009 15:17
Postovi: 481
Lokacija: Backa Palanka
Ime: Ognjen
Opel: Kadett E 1.8i C18NZ Combo 1.7 CDTI, Astra H 1.7 CDTI
Garaza: pogledaj
Pa pali se na benzin i na 2000rpm prebacuje na plin, oduvek je tako. Samo sto nisam imao taj problem sa trokiranjem


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 18:47 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2010 17:56
Postovi: 65
Lokacija: beograd
Ime: zeljko
Opel: tigra
pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 19:13 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Dec 2009 23:20
Postovi: 94
Lokacija: B.Luka
Ime: dragan
Opel: EX- kadett e-cc 1.6D
da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 19:36 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
despic je napisao:
pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje


kod dizela se pomera ugao bos pumpe (ako nemate komparator) ali u koju stranu ne znam tacno da ti kazem
otegne se remenica bos pumpe pa se pomeri u neki stanu ali bukvalno za milimetar dva pa se proba auto. ako vise dimi i lose vuce vrati se nazad pa u suprotnu stanu,ali pre pocetka mora da se obelezi pocetni polozaj (nulti). ali pre tog pomeranje remenice mora da se ustanovi kako stoji bregasta u odnosu na reper na zamajcu
samo ako je losa bos pumpa,dzabe to pomeranje...



subs je napisao:
da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:


koji je auto u pitanju?

za dizele ima posebna tema,diskutujemo na pogresnim mestu

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 20:15 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2010 17:56
Postovi: 65
Lokacija: beograd
Ime: zeljko
Opel: tigra
ali mene ne zanima dizel...ja sam samo pitao da li je isto i za plin
nisi mi odgovorio na pitanje...
dakle,ako malo vise dimi da li da smanjim vazduh!?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:02 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Dec 2009 23:20
Postovi: 94
Lokacija: B.Luka
Ime: dragan
Opel: EX- kadett e-cc 1.6D
bozza je napisao:
despic je napisao:
pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje


kod dizela se pomera ugao bos pumpe (ako nemate komparator) ali u koju stranu ne znam tacno da ti kazem
otegne se remenica bos pumpe pa se pomeri u neki stanu ali bukvalno za milimetar dva pa se proba auto. ako vise dimi i lose vuce vrati se nazad pa u suprotnu stanu,ali pre pocetka mora da se obelezi pocetni polozaj (nulti). ali pre tog pomeranje remenice mora da se ustanovi kako stoji bregasta u odnosu na reper na zamajcu
samo ako je losa bos pumpa,dzabe to pomeranje...



subs je napisao:
da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:


koji je auto u pitanju?

nije u pitanju Opel nego passat 1.8 66kw 90 ps


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:04 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Jun 2010 12:51
Postovi: 982
Lokacija: Požega-Subotica
Ime: Marko
Opel: Ascona 1.6i & Punto 1.2
Garaza: pogledaj
sad po ovom vremenu svakome dimi belo sigurno :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:41 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Zeljko,..ja dosada jos nisam video da motori na plinu prave ni crni ni beli dim! Plin drugacije izduvne gasove pravi!
Regulacija smese pri leru se vrsi kako ti je opisano na pocetku teme i nikako drugacije!
I kao sto kazu i drugi, po ovakvim danima je normalno da ti iz auspuha izlazi belicasti dim!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:42 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ja se izvinjavam nisam lepo protumacio post.

dimi crni dim na plin? to je malo cudno...
ako je belicast u ranio jutro to je normalno

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:46 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2010 17:56
Postovi: 65
Lokacija: beograd
Ime: zeljko
Opel: tigra
ne ne...ne dimi crni...ali gust beo
ima ga boga mi, dosta!
malo je i meni bilo nebulozno!
cak mi je i na prethodnom autu isto bilo..
ok sad je minus...ali i na plusu je isto


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Jel ti ne trozi antifriz, uredno drzi nivo?

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:50 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2010 17:56
Postovi: 65
Lokacija: beograd
Ime: zeljko
Opel: tigra
na corsi ni kap...a na tigri ne bih znao...posedujem je tek 7 dana


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:52 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
to je kondezacija zavisno kakva je trenutno vlaznost vazduha.

i meni zna da kulja iz vektre toliko da u retrovizorima vidim ali kad se motor zagreje dim nestane. hoce i kad je magla da se javi i kada su vlazne veceri...
ako ti leti nema daj dim oda je ok

idi u neki servis da ti izmere pritisak u rashladnom sistemu. ako je to ok,kao i potrosnja,teraj...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 17 Dec 2010 21:59 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2010 17:56
Postovi: 65
Lokacija: beograd
Ime: zeljko
Opel: tigra
moguce da je kondenz...sad sam se setio da mi leti i iz motora, uvece kad se spusti temp, shiklja beli dim...
ne vozim kola kad je iznad 10C pa ni ne znam


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
PostPoslato: 25 Dec 2010 21:28 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Jun 2010 12:51
Postovi: 982
Lokacija: Požega-Subotica
Ime: Marko
Opel: Ascona 1.6i & Punto 1.2
Garaza: pogledaj
ovaj šraf što je bozza uokvirio plavim, na monopointu imam dva, jel kad zašrafljujem i on se spusta dole smanjujem mu protok plina?



i jel normalno da mi se oseća plin nazad na auspuh, činilo mi se da se pre nije osećao ovoliko iza auta, pa sam zato hteo malo da privijem inače potrošnja mi je u redu i sve ostalo, jedino još nisam menjao filter plina a prešao sam između 40-50k.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 132 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs