Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=8540
Stranica 1 od 6

Autoru:  bozza [ 17 Jan 2010 03:22 ]
Tema posta:  stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

prvo da razjasnim u startu neke stvari oko samog isparivaca i stelovanja

Slika

stelovanjem srafa na isparivacu (uokviren u crveno na slici) postize se idealan odnos vazduha i gasa.
znaci tim srafom se ne steluje ler gas nego smesa,a okretanjem srafa iniciramo osiromasenje ili obogacenje smese i to se manifestuje opadanjem ili podizanjem ler gasa.
ovo napominjem iz razloga zato sto samouki majstori "steluju ler" na isparivacu pa im onda auto vise trosi ili je losiji odziv na gasu.
cak sam negde video da neko daj sraf za stelovanja definise kao "regulator vazduha" sto je totalna glupost.
vazduh se uzima iskljucivo preko usisnika na filteru,plin se salje iz isparivaca preko slavinice i mesanje se odvija u karburatoru.

sraf (ili slavinica) uokvirena u plavom sluzi za regulaciju protoka gasa prema karburatoru,sto ima za posledicu smanjenje ili povecanje snage pri ubrzavanju.

ler se steluje iskljucivo na karburatoru dok auto radi na benzin.
znaci pre stelovanja na gas,prebacite auto na benzin,manjim srafcigerom regulisite ler koji vam odgovara (upalite oborena svetla) i vratite auto opet na gas.
sraf za ler na svakom karburatoru otprilike se nalazi oko zavrsetka sajle za gas i obicno je oko njega feder.

pre stelovanja pobrinite se da je filter za vazduh cist ili promenjen.

postupak je sledeci za jednogrlne karburatore:

1. prvo nastelujte naj mirniji rad za uho na srafu koji je gore na slici uokviren u crveno
2. podignite rukom leptir na karburatoru do pola njegovog hoda ili 3.000-3.500 o/min
3. drzite jednom rukom gas na toj poziciji,a drugom rikom zavrcite sraf na slavinici sve dok motor ne pocne da trokira
4. kada dodjete do te pozicije da motor pocne da trokira,polako odvrcite sraf na slavinici sve dok motor ne pocne da radi bez trokiranja
5. pustite gas.
6. ponovite postupak pod rednim brojem 1.
7. ponovite postupak pod rednim brojevima 2;3;4
8. pustite gas i ponovite postupak 1
9. odvite slavinicu jos za cetvrtinu do pola kruga

odvezite auto na test voznju,uradite sledece:
u drugoj ili tecoj brzini potopite papucicu gasa i pocnite da ubrzavate. ako osetite da motor zastaje,dvrnite slavinicu za gas za jo cetvrtinu do pola kruga. ako auto lepo ubrzava,nemojte dirati slavinicu.
ako ste odvili slavinicu opet korigujte sraf na isparivacu kao sto je navedeno u tacki 1.

postupak za dvoglne karburatore sa dva srafa na slavinici:

steluje se prvo radno (prvo) grlo pa kada se nasteluje radno,onda se steluje pomocno (drugo)
caka je u tome sto se sraf za pomocno grlo skroz zavije,i onda se steluje radno grlo kao sto sam opisao gore u postupku.
poluga gasa na karburatoru se rukom pomeri samo toliko da ono bude otvoreno radno grlo,a pomocno zatvoreno (vidi se po polugama na karburatoru). kada se nasteluje radno kao u gore opisanom postupku,onda se odvija sraf za pomocno grlo i tada se rukom poluga na karburatoru pomera do maksimuma.
motor ce trokirati dok je otvoren leptir za pomocno grlo,ali odvijanjem drugog srafa ono ce nestati.
probajte auto isto sa potapanjem papucice u drugoj i trecoj brzini i ako se desi da motor trokira odvijajte oba srafa sve dok trokiranje ne nestane prilikom potapanja papucice.

korigujte sraf na isparivacu kao sto sam opisao gore u tacki 1

i tada je gotovo.

stelovanje dvogrlnog karburatora sa jednim stelujucim srafom na slavinici:

isti je postupak kao za jednogrlni karburator

zapamtite: kakvu smesu napravite na isparivacu,toliko ce vam auto trositi.
nemojte zavijati srafove na slavinici sa logikom da ce manje auto trositi gas.
naprotiv,tada ce auto trositi vise jer ce te vise pritiskati papucicu za gas a motor trazi optimanu kolicinu goriva za sagorevanje.

moj vam je savet za potrosnju da sto manje otvarate leptire na karburatoru papucicom za gas prilikom voznje,jer venturi sistemi rade tako sto vakum uvlaci gorivo (gas) onoliko koliko ste pritisnuli papucu za gas,t.j. koliko ste otvorili leptire na karburatoru.
tada ce te postici idealnu potrosnu

Autoru:  Johny [ 17 Jan 2010 14:41 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

:postovanje: :respekt: E ovo sam jedva cekao da vidim...Hvala lepo... Svaka ti cast Bozzo... :respekt:

Autoru:  kvcali [ 06 Apr 2010 21:15 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

A kako se steluje kada je u pitanju elektronac jel poutpsak isti :wink:

Autoru:  webboy [ 06 Apr 2010 21:33 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Ako je venturi sistem, tj, nije sekvent, da, postupak je isti.

E sad, ako je MPI (multi point injection), a ima venturi... onda taj venturi sistem treba nastelovati tako sto se skinu zice (koje inace idu od ECU-a do dizni) sa releja za plin i spoje se direktno. Zatim se otkace sva creva, rasprsivac i boca... i sve to zajedno proda nekom otpadu :) :) :)

PS: Jeste off, ali me venturi doveo do nervnog sloma :)

Autoru:  sreto [ 06 Apr 2010 23:01 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

i venturi radi dobro ako je sve kako treba i ako se ne sili auto,prvenstveno plin je za sparanja a kad gaa oes derat prebacis na benzin i moze solidno sluziti

Autoru:  Pedja [ 08 Apr 2010 23:48 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Dobro bre bozzo,samo te cekao,hteo sam da vidim koliko ce vremena proci a da ne pocnes da mrckas oko plinskog :D

Autoru:  bozza [ 08 Apr 2010 23:56 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

bre pedjo ovo je jos radjeno na askoni... :":

ovo sto je ugradjeno u vektri nema razloga da se pipa do nekog redovnog servisa

Autoru:  Ognjen86 [ 06 Jun 2010 14:26 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

A kako se steluje na monopointu? Desava mi se da je dok je hladan pocne da radi na 3 klipa, prebacim na benzin i sve se stabilizuje. Posle 15 sekundi opet vratim na plin i sve je ok dok ne dodam malo gasa. Skontao sam da me zajeb, automatski saug. Sve je savrseno radiolo dok mi majstor u AMSS nije pripremao plinski sistem za atest, otada :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

Autoru:  bozza [ 06 Jun 2010 18:06 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

pa lepo pali na benzin kao sto si i napisao pa kasnije prebaci na plin,i tako ces stabilizovati ler dok ti sauh ne otvori leptire :D

Autoru:  shakal_86 [ 06 Jun 2010 18:09 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

bozzo :respekt:

Autoru:  Ognjen86 [ 06 Jun 2010 20:23 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Pa pali se na benzin i na 2000rpm prebacuje na plin, oduvek je tako. Samo sto nisam imao taj problem sa trokiranjem

Autoru:  despic [ 17 Dec 2010 18:47 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje

Autoru:  subs [ 17 Dec 2010 19:13 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:

Autoru:  bozza [ 17 Dec 2010 19:36 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

despic je napisao:
pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje


kod dizela se pomera ugao bos pumpe (ako nemate komparator) ali u koju stranu ne znam tacno da ti kazem
otegne se remenica bos pumpe pa se pomeri u neki stanu ali bukvalno za milimetar dva pa se proba auto. ako vise dimi i lose vuce vrati se nazad pa u suprotnu stanu,ali pre pocetka mora da se obelezi pocetni polozaj (nulti). ali pre tog pomeranje remenice mora da se ustanovi kako stoji bregasta u odnosu na reper na zamajcu
samo ako je losa bos pumpa,dzabe to pomeranje...



subs je napisao:
da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:


koji je auto u pitanju?

za dizele ima posebna tema,diskutujemo na pogresnim mestu

Autoru:  despic [ 17 Dec 2010 20:15 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ali mene ne zanima dizel...ja sam samo pitao da li je isto i za plin
nisi mi odgovorio na pitanje...
dakle,ako malo vise dimi da li da smanjim vazduh!?

Autoru:  subs [ 17 Dec 2010 21:02 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

bozza je napisao:
despic je napisao:
pitanje...
da li za stelovanje mesavine gasa i vazduha vazi isto kao i kod dizel motora
dakle...ukoliko izlazi crn dim - treba vise vazduha
ukoliko izlazi beo - manje


kod dizela se pomera ugao bos pumpe (ako nemate komparator) ali u koju stranu ne znam tacno da ti kazem
otegne se remenica bos pumpe pa se pomeri u neki stanu ali bukvalno za milimetar dva pa se proba auto. ako vise dimi i lose vuce vrati se nazad pa u suprotnu stanu,ali pre pocetka mora da se obelezi pocetni polozaj (nulti). ali pre tog pomeranje remenice mora da se ustanovi kako stoji bregasta u odnosu na reper na zamajcu
samo ako je losa bos pumpa,dzabe to pomeranje...



subs je napisao:
da se nadovezem na predhodni post, kod mene malo previse dimi sta bi trebalo uraditi.kod mene je el. regulator ler gasa i trenutno imam problema sa obrtajima povecani su i nepadaju prilikom promene brzine kako to da to postelujem. :shit:


koji je auto u pitanju?

nije u pitanju Opel nego passat 1.8 66kw 90 ps

Autoru:  Markius [ 17 Dec 2010 21:04 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

sad po ovom vremenu svakome dimi belo sigurno :D

Autoru:  Bane66 [ 17 Dec 2010 21:41 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Zeljko,..ja dosada jos nisam video da motori na plinu prave ni crni ni beli dim! Plin drugacije izduvne gasove pravi!
Regulacija smese pri leru se vrsi kako ti je opisano na pocetku teme i nikako drugacije!
I kao sto kazu i drugi, po ovakvim danima je normalno da ti iz auspuha izlazi belicasti dim!

Autoru:  bozza [ 17 Dec 2010 21:42 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ja se izvinjavam nisam lepo protumacio post.

dimi crni dim na plin? to je malo cudno...
ako je belicast u ranio jutro to je normalno

Autoru:  despic [ 17 Dec 2010 21:46 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ne ne...ne dimi crni...ali gust beo
ima ga boga mi, dosta!
malo je i meni bilo nebulozno!
cak mi je i na prethodnom autu isto bilo..
ok sad je minus...ali i na plusu je isto

Autoru:  kvcali [ 17 Dec 2010 21:49 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

Jel ti ne trozi antifriz, uredno drzi nivo?

Autoru:  despic [ 17 Dec 2010 21:50 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

na corsi ni kap...a na tigri ne bih znao...posedujem je tek 7 dana

Autoru:  bozza [ 17 Dec 2010 21:52 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

to je kondezacija zavisno kakva je trenutno vlaznost vazduha.

i meni zna da kulja iz vektre toliko da u retrovizorima vidim ali kad se motor zagreje dim nestane. hoce i kad je magla da se javi i kada su vlazne veceri...
ako ti leti nema daj dim oda je ok

idi u neki servis da ti izmere pritisak u rashladnom sistemu. ako je to ok,kao i potrosnja,teraj...

Autoru:  despic [ 17 Dec 2010 21:59 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

moguce da je kondenz...sad sam se setio da mi leti i iz motora, uvece kad se spusti temp, shiklja beli dim...
ne vozim kola kad je iznad 10C pa ni ne znam

Autoru:  Markius [ 25 Dec 2010 21:28 ]
Tema posta:  Re: stelovanje gasa u automobilu - venturi sistem

ovaj šraf što je bozza uokvirio plavim, na monopointu imam dva, jel kad zašrafljujem i on se spusta dole smanjujem mu protok plina?



i jel normalno da mi se oseća plin nazad na auspuh, činilo mi se da se pre nije osećao ovoliko iza auta, pa sam zato hteo malo da privijem inače potrošnja mi je u redu i sve ostalo, jedino još nisam menjao filter plina a prešao sam između 40-50k.

Stranica 1 od 6 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/