Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Sequent plin - u detalje
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=8447
Stranica 1 od 4

Autoru:  Bane66 [ 09 Jan 2010 23:47 ]
Tema posta:  Sequent plin - u detalje

Sequent plinski sistemi su sve vishe zastupljeni u nadogradnji postojeceg benzinskog sistema napajanjem goriva a trenutno u svetu drugi po tehnoloskom napredovanju.Za razliku od klasicnih pl.sistema, koristi poseban ECU (kompjuter) koji radi u saglasnosti sa postojecim ECU od vozila na koje je ugradjen.Ta saglasnost se moze pravilnije reci, zavisnost, jer seq. ecu nema sposobnost samostalnog rada.Njegova uloga je da informacije koje ECU vozila salje na benz. dizne, prilagodi sistemu rada plinskih dizni, a tom prilikom dozvoli da ECU vozila i dalje "misli", da upravlja benz. diznama.Uvodjenjem kompjuterski upravljanim plinskim sistemom, omoguceno je blizu idealnog, prilagodjenje na razne vrste motora a tim i maksimalno iskoriscenje plina kao goriva radi izvlacenja max. snage i min. potrosnje.
Informacije koje koristi ECU plina su vreme otvaranja dizni, direktno zavisno od vremena koje ECU vozila salje na benz. dizne, informacija sa lambda sonde (bez remecenja postojeceg strujnog kola),i informacija broja obrtaja motora.Ovo su info. koje se direktno uzimaju sa elektricnog sistema vozila, a info. koje jos koristi a nisu u elektrosprezi sa vozilom su, temperatura vode, odlazni pritisak samog plina, stanje vakuma na usisnoj grani (putem svog MAP senzora) i elektro merenje nivoa plina u boci.
Osnovne komponente svakog sequenta su prikazane na slici, koje se mogu razlikovati po izgledu od modela do modela.Za primer je uzet ACgas sistem, Poljski uredjaj sa radnom oznakom STAG 300. Radi bolje preglednosti, sa slike je izbaceno ozicenje!
Slika
Isparivac za seq. ima ulogu da plin iz boce sa viskog pritiska spusti na radni, koji se krece oko 1.3bar, a moze se i fizicki vrsiti blaga korekcija.Najcesce je na samom ispar.montiran senzor temp. rashladne tecnosti koja cirkulise kroz njega i koja se salje u sam ECU radi upravljanja sistemom.
Sa isparivaca se plin odvodi do filtera plina, preko njega do senzora pritiska(i temperature plina),pa skroz do elektroventila, koji su sposobni da vrse brzo otvaranje/zatvaranje te se preko njih kroz dizne, gumenim crevom dovode do uvodnika koji su usrafljeni u samu usisnu granu, locirani sto blize glavi motora.Broj elek.ventila,dizni i uvodnika zavisi od broja cilindara motora.
Poseban MAP senzor ,meri pritisak plina i stanje vakuma na usisnoj grani motora.
ECU (kompjuter) sequenta upravlja radom elektrodizni direktno zavisno od vremena otvaranja benzinskih dizni, i pri tom emulira (lazira ECU vozila) sam rad benz.dizni. Vreme otvaranja plinskih dizni se blago koriguje citanjem info. sa lambda sonde i uporedjivanjem radnog pritiska plina.Softverskim programiranjem ECU-a mogu se odrediti skoro svi parametri rada sistema.Na slici dole, mogu se videti koji se sve parametri mogu korigovati i upload-ovati u sam ECU.Izdvojicu jedan deo za primer a to je uokvireno crvenim i zelenim.
Slika
U crvenom okviru su podaci(po redosledu), zadata temperatura vode u isparivacu posle koje se omogucava prelazak na plin i moze se najcesce menjati u velikim granicama (10 - 90 stepeni), zatim sledi segment u kojem definisemo minimalan broj obrtaja ispod kog nema prelaska na plin, zatim vreme koje mora proci po prvom startovanju motora, i vreme gasenja benz. a startovanja plinskih dizni.
U zelenom okviru se definisu podaci za vracanje na benzinski rad, a ono sto je nama interesantno je definisanje obrtaja pri kom sa plinskog prelazi na benz. rad i po vracanju na obrtaje manje od definisanih, ponovo se uspostavlja rad na plinu!Ova opcija se koristi da bi prilikom potrebe za max. snagom motora, pri vecim obrtajima, motor presao na benzinski rad omogucavajuci vecu snagu.Ova stavka je na slici oznacena sa "Max RPM".
Sa desne strane se mogu ocitavati sve relevantne vrednosti u real time modu,a ono sto je nama zanimljivo to je ocitavanje vremena otvaranja i benz. i plinskih ventila.
Slika
Ono sto najvise utice na snagu i iskoriscenje plina, se odredjuje u posebnom "prozoru" programa gde se isto tako i u real time ocitava sam rad dizni.Svima je poznat izraz " mapa ", te se tako i ponasa prikaz, a i po dve ose se vrsi podesavanje vremena otvaranja plinskih dizni u odnosu na broj obrtaja motora.Na slici je putem zelene i plave boje oznacena izcitana mapa rada dizni.Plavom bojom je oznacen rad na benzinu, a zelnom rad na plinu.Po narandjastoj liniji se zadaju tacke koje se pomeranjem po Y osi, menjaju parametri
vremena drzanja otvorenog stanja plinskih dizni. X osa predstavlja vreme rada benz. dizni u milisekundama, a Y osa sa kojim brojem je multiplicirano (povecano) vreme rada plinske dizne.Plinska dizna mora imati duze vreme otvorenosti od benz. dizne da bi se dobio ekvivalent ostvarene snage motora na benz. radu.
Sva ova stelovanja po mapi obavljaju se u real time modu i prilikom rada motora na plinu!To znaci da se korekcija moze vrsiti i u toku same voznje, sto se cak i preporucuje od strane proizvodjaca.

Osnovne funkcije seq. sistema:
Neprimetan prelazak sa jedne na drugu vrstu goriva, potpuno automatizovano i u rezimima najboljeg iskoriscenja sistema.
Na slici sa komponentama, prikazana je i zujalica koja kod ACgas sistema sluzi da zvucno signalizira prelazak sa plina na benzin i to samo u slucajevima pada radnog pritiska plina u sistemu ili ti "prazna" boca.
Jedini "interfejs" za vozaca je sam prekidac u kabini, preko koga upravlja radom celog sistema, a ima i funkciju ocitavanja nivoa plina u boci.Preko jedinog tastera na prekidacu odredju je se rad ili automatski ili samo na benzinu, a kod ACgas modela i direktno paljenje na plinu.
Prednost seq. sistema je u nepotrebnosti redovnog stelovanja rada, i ne zavisi ni od prljavog filtera vazduha, niti od varijacija u kvalitetu plina.Ono sto se mora postovati, to je redovna zamena plinskog filtera, jer se tako sprecava zapusenje elektrodizni.

Izuzetna prednost je mogucnost tunig-ovanja celokupnog sistema i to bez namenskih uredjaja,tj, dovoljno je imati laptop i interfejs koji se za male pare kupuje u prodavnicama plinske opreme!
Pored mogucnosti korigovanja same mape, moze i dizati radni pritisak, i zameniti elektrodizne.Elektrodizne se prave u dve varijante.Razlika je u njihovoj otpornosti ( 3 i 1 ohm), te su sa 1 ohm brze u svom radu!Na slici, komponenta oznacena kao dizne, mogu se razbusivati i na taj nacin stelovati max protok plina kroz elektroventile.Razbusivanje ima svoje granicne vrednosti, jer posle toga se neoseca povecanje snage, ali se oseti povecanje potrosnje.
Da zakljucim osvrt na tunig, velike se razlike postizu sa korigovanjem mape.Za svaki motor se mapa razlikuje, te je omogucena stavka u programiranju,da se po prvom pustanju sistema u rad, uredjaj moze sam namestiti,odnosno,uskladiti sa radom motora.Ta stavka se vidi u glavnom prozoru programa oznacena sa "AutoCalibration".Ovo nije samo da se preporucuje, nego je obavezna stavka prilikom pustanja sistema u rad, ali se odma po zavrsetku kalibracije moze preci na korigovanje mape.

Ova slika je samo jedan primer kako to izgleda po ugradnji u vozilo:
SlikaSlika

Da ponovim, ovo je sve objasnjeno u skladu sa ACgas modelom sequenta.Moja je predpostavka da su slicni i drugi sistemi,ali o njima nemam informacije niti sam radio sa njima!
Uzivajte u koriscenju! :ok:

Autoru:  tuner [ 10 Jan 2010 00:58 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Svaka ti čast!
Interesuje me samo kako izgleda interfejs za kačnje na laptop i gde se kači?
Da dodam, na mom autu je zujalica smeštena u sam prekidač.
Evo našao sam http://mextrem.npage.eu/lpg_64155398.html

Autoru:  Bane66 [ 10 Jan 2010 01:15 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Jedan je model u pitanju ali ima mogucnost konektovanja ili preko RS232 ili sa malim adapterom,preko USB-a.
SlikaSlika

Autoru:  tuner [ 10 Jan 2010 01:27 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Moram videti negde da mi odrade spuštanje temperature za prebacivanje na plin, da ne čeprkam oko termodavača na raspršivaču.
Svaka čast još jednom i hvala.

Autoru:  volim_opela [ 10 Jan 2010 21:59 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Odlicna tema, svaka cast! :postovanje:

Autoru:  Pedja [ 10 Jan 2010 22:57 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Extra si obradio temu, svaka cast,samo mi josh fali 500 komada da ubacim u kola i da se vozim kao gospodin i da zaboravim da gledam u pokazivac nivoa goriva :)

Autoru:  boolero [ 19 Maj 2010 21:20 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Odlicno objasnjeno, cak je i meni sad jasno :P

Autoru:  Andrej [ 05 Nov 2010 22:11 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Da li kod sekvent uređaja postoji mogućnost trep kodova?


Ps.- svaka čast za temu...

Autoru:  Bane66 [ 05 Nov 2010 23:05 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Nemogu sa sigurnoscu reci da svi uredjaji nemaju tu mogucnost, ali za ove koje znam a to su ACgas i Lovato, nisam naleteo na definisanje postojanja trep kodova,,,,samo postoji da ti putem lampice i zvucno dojave da postoji neka greska! Greska se ocitava sa softwerom.

Autoru:  Zoran_zr [ 06 Nov 2010 23:03 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Pozdrav a dali ko ima inerfeis za REG-ov sekvent da proda i koliko para

Autoru:  pedja76 [ 12 Dec 2010 13:11 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Inace ako hocete da palite na plin kod sequenta prvo drzite pritisnut onaj prekidac za plin i palite auto upalice na plin to naravno nije preporucivo kada su temperature ispod nule!

Autoru:  bozza [ 12 Dec 2010 14:15 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

dugme pocinje da se drzi pre davanja kontakta

Autoru:  Bane66 [ 12 Dec 2010 14:23 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Nazalost, to nevazi za sve uredjaje,tj, marke! ACgas imaju tu mogucnost, a npr, landi to nema! ne znam za sve ostale, ko ima neka proba!
I za sequent vazi isto pravilo kao i za obican sistem, kad je niska temperatura, moze se paliti direktno na plin, ali nema turiranja i nema kretanja dok se voda ne smlaci!
Ovakav princip paljenja motora, tj, da moze i direktno na plin je predvidjen za slucajeve kad imate problema na benzinu (zezaju dizne i slicno), ali imati uvek u vidu da benzinska pumpa radi i kad je na plinu te ako ste ostali bez benzina, nema voznje ni na plinu ili ode pumpa!

Autoru:  Markius [ 12 Dec 2010 17:43 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

tartarini može probao sam, nego usput kakav je ovaj sistem što imam na puntu zna li neko, kako se kotira?

Autoru:  ascona GLS [ 17 Apr 2011 18:27 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ugradis lovato i bez brige :dedica:

Autoru:  Shomi [ 17 Apr 2011 19:07 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Imam jedno pitanje sto se tice pumpe za benzin. Da li je preporucljivo da se ugradi neki prekidac da gasi pumpu za benzin, posto mi mnogi pricaju da ce ovako da crkne samo je pitanje vremena?

I mislim da imam problem, na 500 km, auto potrosi oko 9 litra benzina, pa mislim da trosi i benzin i plin istovremeno, jer na leru dok se zagreje nemoguce da potrosi toliko benzina. Pa me zanima sta to moze da bude?

Svaka cast za objasnjenje. :postovanje:

Autoru:  bozza [ 17 Apr 2011 19:14 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

tesko da bi radio ako trosi dva goriva istovremeno
a uz sve to benzinske dizne su ugasene,t.j. zatvorene

Autoru:  Shomi [ 17 Apr 2011 19:24 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

A gde ode onda toliki benzin kad on jos u garazi prebaci na plin? To meni nije jasno. To je 100 km voznje na benzinu...

Autoru:  bozza [ 17 Apr 2011 19:28 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

kradu ti gremlini :D

salim se,da ti kazem,benzin koristis u 90% slucajeva na hladan start. tu je smesa bogata i drugaciji se prosek vadi kada je upitanju potrosnja

Autoru:  Bane66 [ 17 Apr 2011 20:16 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Tacno je da su benzinske dizne u stanju mirovanja,tj, zatvorene dok motor radi na plin, ali ako su zaprljane ili se polako na njima taloze necistoce i to sve lepo zapekne dok se motor vozi na plin, onda se desava da benz. dizne ne zatvaraju idealno i da pod pritiskom kojem su izlozene jer pumpa radi, propustaju po malo benzina.
Obicno bi to trebalo da se oseti kao nemiran rad motora na leru, ali u vecini slucajeva se nije osetilo.
Zakljucak,...treba uvesti stavku redovnog ciscenja dizni dokle god je u upotrebi los benzin i dosta vremena ili sati , motor radi na plinu!

Naravno, benzin se i trosi dok se motor zagreva, da stvori dovoljnu temperaturu za prelazak rada motora na plin!

Autoru:  Shomi [ 17 Apr 2011 20:37 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Znaci moram da nabavim nesto protiv gremlina. :ludilo2:

Malo offtopic, ali nema veze, kako da ocistim dizne? Ipak mislim da je previse 8 litara benzina na 500 km. Plus sada nije tako hladno, za 2 minuta prebaci na plin.

Autoru:  Bane66 [ 17 Apr 2011 20:53 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Pretrazi malko teme, ima sve u detalje oko ciscenja dizni,...ili ako si u BG-u, kontaktiraj Godzu, on to radi onako kako treba! :wink:

Autoru:  bvladan [ 04 Okt 2011 13:02 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Da li je poželjno da se na sekvent priključi i očitavanje Lambda sonde, da li se s tim poboljšava potrošnja? Na AC Stagu iako Lambda sondu nisam prikljlučio, očitava neke vrijednosti (0.34)... Na mom opelu Z16xe postoje 4 žice na Lambda sondi (dvije bijele, siva i crna) i koju bi trebalo spojiti sa ljubičastom žicom sa AC Staga?

Pozdrav!

Autoru:  bvladan [ 04 Okt 2011 16:23 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Hvala na brzom odgovoru :)

Treba li da diram šta oko mapa kad spojim lambda sondu? Nadam se da se neće poremetiti, jer sam ih dobro izjednačio....

Pozdrav!

Autoru:  sassa [ 04 Okt 2011 16:56 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ascona GLS je napisao:
ugradis lovato i bez brige :dedica:


Uz svo poštovanje ali ne mora da znači da je tako.
Na službenoj Ladi " Niva " imamo ugrađen sekvent, Lovato, ali izgleda vrlo nestručno. Auto nije prešao 60000 a jedno 3-4 puta je bio na servisu plinskog uređaja. Čak su zadnji put zamenili računarsku jedinicu, uz izgovor da je ljudski faktor kriv za njeno crkavanje.
PS kao da smo mi piš... po njoj pa je ona zato crkla.
Uređaj kao uređaj tj njegov kvalitet je nesumnjivo veoma bitan, ali složićete se samnom veoma bitna je i stručnost samog majstora.

Stranica 1 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/