Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 17 Jan 2018 09:11

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Ventili , mesaci i njihova uloga
PostPoslato: 08 Jan 2010 23:56 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Kod svih sistema mora postojati barem jedan ventil a u slucaju karburatorskih motora i dva ventila.Prvi je ventil plina koji sluzi da vrsi pustanje,zatvaranje i prociscavanje plina pre ulaska u isparivac.Na slici je prikazan samo jedan od raznih ali su u principu slicnih izgleda!U samom telu ventila ("loncetu") se nalazi filter koji zadrzava sve necistoce iz plina a moze biti u vise varijanti (kao minijaturni filter vazduha ili kao plocica od filca).Najcesce se u svakom "loncetu" nalazi i mali magnet.Lokacija postavljanja samog ventila je u motornom prostoru sto dalje od izduvne grane i po pravilu u vertikalnom polozaju.
SlikaSlika
Drugi ventil koji se koristi, je samo kod motora sa karburatorom, je ventil benzina.On ima ulogu zatvaranja i otvaranja dotoka benzina u karburator.Ima ih u raznim izvedbama,ali su slicni i svi na sebi imaju ili ruchicu ili srafchic kojim se mehanickim putem otvara protok benzina kroz ventil.Ova funkcija na ventilu se koristi samo u slucajevima crkavanja plinskog i benzinskog ventila,tj, nemogucnost normalnog koriscenja plinskog prekidaca u kolima.
SlikaSlika

Mesaci:
Uloga mesaca je da i kod karburatoskih i motora sa ubrizgavanjem dovede plin do usisne grane ispred leptira gasa i izvrsi mesanje plina sa vazduhom.Kod karburatorskih motora postoji i mogucnost direktnog uvodjenja plina u stublinu samog karburatora putem metalnog uvodnika u obliku cevchice.
Mesaci se prave u raznim oblicima i velicinama sve u svrhu sto boljeg uklapanja sa samim usisnim sistemom na kolima.Jedna zajednicka stvar za sve mesace je postojanje difuzora i proracunavanje njegovog precnika koje zavisi direktno od kubikaze motora a indirektno od broja grla (u slucaju karburatora).
SlikaSlika
SlikaSlika
Na donjoj slici je oznaceno ono sto je najbitnije u proracunu mesaca prilikom ugradnje na odredjen motor!Slova " xx " oznacavaju meru u milimetrima a krecu se od 20 pa na vishe.
SlikaSlika

Mala digresija:
Svi vi koji morate prigusivati dovod vazduha u filter ili sundjerom ili nekim reducirom, znajte da je 99% u pitanju prevelik precnik difuzora na mesacu (1% je da ima falsh vazduh)!
Po nepisanom pravilu, motor mora identicno raditi i sa filterom vazduha i bez njega, jer to je oznaka da je mesac dimenzionisan kako treba!Naravno, to se moze probati samo kod motora koji nemaju protokomer ispred mesaca!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs