Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Atest (laka prolaznost?)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=7891
Stranica 1 od 1

Autoru:  Bane66 [ 26 Nov 2009 19:28 ]
Tema posta:  Atest (laka prolaznost?)

Naravno da nigde nije kao po loju,ali u okviru jednog od servisa za ugradnju plina, radi se atest sa dosta jednostavnim pregledom i sa manje zahtevnim stavkama!Za razliku od masinca i amss-a, negledaju se stvari kao sto su: kuda sve prolazi dolazna cev od boce,za (bojler) bocu nisu potrebni takozvani teleskopi (cevi od kosa do kosa), i nije potreban papir za isparivac!Kod njih atest kosta 4000din.(400din uzimaju kao proviziju)!
U globalu gledano,ima dosta servisa koji rade atest ,ali ne znam koji su sve zahtevi kod njih.
Uglavnom, onaj koji ima sistem ugradjen od pre godinu dana i vishe, verovatno ce morati da uradi neku od prepravki da bi bio po atestnim pravilima!
Kao clan ovog foruma ,mogu izaci svima u susret i obaviti besplatan pregled postojeceg sistema, cisto da znate da li je potrebno ili ne, uraditi prepravku!
:ots1:

Autoru:  shakal_86 [ 26 Nov 2009 20:49 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Ja sam mislio da samo masinski fakultet iz nisa radi atest???

Autoru:  Paja Azdaja [ 26 Nov 2009 20:57 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Bane, a kako servisi imaju dozvolu za to?

Autoru:  Bane66 [ 26 Nov 2009 21:09 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Nerade servisi atest, oni samo organizuju dolazak nadleznih za atest u njihove prostorije!U ovaj servis koji sam spomenuo u prvom postu, dolaze sa masinskog fakulteta iz Nisa!S obzirom da je to njima itekakva zarada, zato i znaju da budu popustljivi prilikom pregleda!
U srbiji koliko znam samo masinski fakultet (iz bilo kog grada), amss i institut vinca imaju odobrenje da izdaju ateste!Najcrnje u svemu ovome je sto se uslovi za ispunjenje atesta razlikuju u svim institucijama!Ljudi iz Nisa imaju najbolje kriterijume po nas! :ok:

Autoru:  shakal_86 [ 26 Nov 2009 21:48 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

pa malo pre si pomenuo gledanja creva od boce do isparivaca a sada kazes da najbolji radi masinski fakultet.Ja kada sam radeo u maju atest gledali su mi samo boci isparivac i tako nikakva creva od boce do isparivaca i tako to.Cak mi je rekao da ne mora ni da mi gleda jer neki sto su mi postavili kaze da najbolje rade u srbiji i oni su masinskom fakultetu kao neki sponzori ili sta li vec.Tako mi b arem taj lik reako sto radi atest

Autoru:  hank moody [ 26 Nov 2009 21:59 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

ja sam u niskom AMSS-u dobio atest za 10tak minm.
sistem je noviji seqvent, ali je ugradjen pre 1,5 god.

dobra fora za uzimanje provizije, ali ne kontam kako kriterijumi mogu biti blazi?
zar se to ne odredjuje nekim pravilnikom?

Autoru:  shakal_86 [ 26 Nov 2009 22:08 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

pravilnik niko ne primenjuje u srbiji.
Ima kod nas u srbiji jedna poslovica pare vrte tamo gde burgija nece

Autoru:  Bane66 [ 26 Nov 2009 22:26 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Koliko sam ja svatio, pravilnik na nivou drzave nepostoji!Zato i postoje razlike od ustanove do ustanove!U Bg-u postoje razliike izmedju Masinskog i Amss-a!Evo tijedan primer: na masinskom se jos premisljaju da li da dozvole tocak boce u kolima gde nema 20cm od zadnje ivice auta do pocetka boce!U zadnju ivicu neracunaju branik nego samo lim!Za sad pustaju ali gundjaju!Jos nije sigurno kad ce da zabrane da na toro bocama (tocak boca) da se stavlja obican multiventil!Traze da se stavlja samo ventil koji ima i elektroventil na sebi!U amss-u uopste nespominju tako nesta!Ima jos mnogo sitnih stvarcica ali necu da davim sa tim!

Autoru:  bozza [ 26 Nov 2009 22:31 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

postoji i pravilnik a postoji i primena tog pravilnika. jeste da je taj pravilnik za malo mladji od mene ali bitno da postoji.

osnovno na sta se obraca paznja na atestu je:

-da je gasni i benzinski ventil na odredjenoj udaljenosti od visokog napona u autu
-da gasna elektricna instalacija ima buzire na sebi
-da postoje zavojnice na krajevima cevki za gas
-da cu cevke bakarne odredjenog precnika sa navlakom (zastitom)
-da cevke idu zajedno (paralerno) sa dovodom goriva
-da je boca dobro ucvrscena sa dve trake sirine 40mm ili sa tri trake sirine 20mm i da na njima postoje buziri
-da je boca montirana pod odredjenim uglom,na pod automobili ili na dve sine izdignuta od poda
-da postoji sigunnosni multi-ventil na boci sa grkljan crevima za odvod gasa u atmosveru u slucaju visokog pritiska u boci
-da postoje dokumenta za isparivac i da je atestirana boca i da postoji na njij zig i seriski broj
-tociono mesto mora da bude montirano na vozilu sa spoljne strane

-boca ne sme biti montirana na prednjij strani vozila (fica,VW buba,skoda...)
-vozila sa vazusnim hladjenjem ne mogu da koriste opremu za pogon na TNG (citoen,VW buba...)

evo pravilnika po kome se vrsi ates za TNG. ono sto sam ja gore napisao je osnovno sa sim prolazite na atestu.

Citiraj:
Po禳tovana gospodo,
Obzirom da je sredinom 2004 godine na禳a zemlja obavestila Ujedinjene Nacije o prihvatanju
smernica pravilnika WP-29 ECE-67 R01 i na osnovu tumaenja Zavoda za standardizaciju
jasno je da se od trenutka notifikacije kao nadreeni primenjuju smernice ECE-67 R01.
Koristimo priliku da vas podsetimo na najva鱉nije detalje koji se odnose na ugradnju opreme
za pogon vozila sa tokovima na teni naftni gas.
Svaki ureaj za napajanje motora tenim naftnim gasom mora sadr鱉avati najmanje sledee
delove opreme:
1. rezervoar
2. ureaj za ogranienje punjenja na 80% zapremine rezervoara
3. indikator nivoa
4. ventil za ispu禳tanje nadpritiska
5. daljinski upravljan radni ventil sa za禳titom od prevelikog protoka
6. regulator pritiska i ispariva koji mogu biti kombinovani
7. daljinski upravljan ventil za iskljuivanje protoka (mo鱉e se kombinovati sa
regulatorom - isparivaem)
8. prikljuak za utakanje TNG
9. cevi i vodovi za TNG
10. veze za prenos TNG izmeu delova opreme
11. injektor ili ureaj za ubrizgavanje ili ureaj za me禳anje TNG i vazduha
12. elektronska upravljajua jedinica
13. ureaj protiv nadpritiska (mo鱉e biti i ventil za nadpritisak u multiventilu ako je
obezbeen protok od najmanje 17,7 m3/min)
Ureaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5 mogu biti kombinovani u jedan ureaj
(multiventil) homologovan prema odredbama ECE 67.
Nijedan deo instalacije TNG ne sme viriti izvan tela vozila osim prikljuka za
punjenje koji sme da bude izvan linije vozila najvi禳e 10mm.
Sigurnosni ureaj multiventila mora onemoguiti stvaranje nadpritiska u rezervoaru
iznad 25 bar, kao i punjenje rezervoara tenim gasom iznad 80% zapremine.
Armatura rezervoara mora biti za禳tiena od mehanikih o禳teenja i mora biti spreen
prodor gasa u prostor za putnike odnosno motor. Za禳tita armature mora izdr鱉avati
optereenja iznad 350 N/mm2 ili biti od materijala koji odgovara elinom limu od
najmanje 0,5 mm. Pod za禳titom armature se podrazumeva za禳tita od o禳teenja i
isticanja TNG.
Ventilacija armature mora biti izvedena cevima glatkih zidova iznutra i ne sme izlaziti
u prostor tokova.
Vodovi za gas visokog pritiska moraju biti pre ugradnje ispitani na pritisak od 25 bar.
Kada se koriste be禳avne bakarne cevi za vodove visokog pritiska one moraju biti
za禳tieni gumenim ili plastinim bu鱉irom.
U putnike automobile sme se ugraditi jedan rezervoar zapremine do najvi禳e 100 L a u
druga motorna vozila najvi禳e dva rezervoara do ukupne zapremine do 200 L.
Rezervoar za gas se po pravilu ugrauje iza prostora za putnike i ne sme biti ugraen
ispred vetrobrana niti u motorski prostor.
Rezervoar mora biti privr禳en prema uputstvima proizvoaa i nije dozvoljeno da
ima direktnog kontakta sa drugim metalnim delovima osim ako se radi o direktnoj
permanentnoj vezi (ne postoji mogunost varnienja pri nasilnom pomicanju
rezervoara).
Kada je vozilo spremno za vo鱉nju rezervoar mora biti vi禳e od 200 mm iznad povr禳ine
puta.
Veze za privr禳enje rezervoara moraju vrsto i bez pomicanja zadr鱉avati pun
rezervoar sa optereenjima od 20 G u pravcu vo鱉nje i 8 G popreno na pravac vo鱉nje,
odnosno vrednosti koje su u zavisnosti od vrste vozila i orjentacije ugradnje navedene
u smernici ECE67.
Prikljuak za punjenje rezervoara gasom se mora nalaziti van vozila.
Udaljenost rezervoara za gas od motora i izduvne grane je najmanje 100 mm a od
izduvnog sistema najmanje 50 mm pod uslovom da postoji odgovarajua toplotna
izolacija.
Nije dozvoljeno da rezervoar bude izlo鱉en direktnim sunevim zracima, odnosno mora
biti za禳tien odgovarajuom pregradom koja nije bli鱉e od 20 mm do rezervoara.
Prostor u kojem se nalazi rezervoar odnosno armatura rezervoara mora se ventilirati
cevima glatkog unutra禳njeg zida prenika najmanje 20 mm. Otvori za ventilaciju
moraju se nalaziti najmanje 100 mm odaljeni od izduvnog sistema. Otvori za vetilaciju
se ne smeju nalaziti u krilima vozila (prostoru tokova)
Ispariva i regulator pritiska gasa moraju se nalaziti najmanje 100 mm od izduvnog
sistema.
Cevovodi visokog pritiska moraju biti polo鱉eni tako da ugibanje 禳asije ne sme imati
uticaj na njih i biti privr禳eni na najvi禳e svakih 500 mm s tim da radijus savijanja
cevi nije manji od tri prenika cevi i da nema o禳trih uglova. Udaljenost od izduvnog
sistema bez izolacije je najmanje 100 mm ili ne manje od 50 mm ako postoji
odgovarajua termika izolacija.
Vodovi niskog pritiska moraju biti izvedeni odgovarajuim homologovanim crevima.
Elektrina instalacija mora biti za禳tiena topivim osiguraem a komande za izbor vrste
goriva moraju se nalaziti na dohvat ruke vozaa. Spojevi moraju biti tako izvedeni da
ne izazivaju varnienje.
Instalacija sistema za grejanje isparivaa mora biti izvedena sa kvalitetnim elementima
i propisno zaptivena kako ne bi dolazilo do isticanja rashladne tenosti motora.
Proveriti usklaenost ugla ugradnje rezervoara i nominalnog ugla pod kojim treba da
bude ugraen multiventil radi tanog odreivanja take prekida punjenja rezervoara na
80% zapremine. Podaci deklarisani na multiventili - ugao ugradnje i prenik
rezervoara moraju odgovarati rezervoaru na koji je ugraen, ugao ugradnje mo鱉e se
razlikovati +/- 5 stepeni.
Vozilo mora biti snabdeveno tehnikim uputstvom za pravilno rukovanje i odr鱉avanje
TNG instalacije.
Najkasnije od 01.01.2008. god. Uz izvr禳enu ugradnju mora se izdati izjava ugraivaa
koja sadr鱉i najmanje:
Naziv ugraivaa i ime lica koje je izvr禳ilo konkretnu ugradnju
Peat i potpis odgovornog lica ugraivaa. I sledee podatke:
Za vozilo: osnovne podatke o vozilu i koji je sistem napajanja vozila osnovnom
vrstom goriva (karburatorski, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)
Za ugraeni sistem: osnovni podaci o sistemu i koji je sistem za napajanje gasom
(venturi - za karburatore, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)
Za rezervoar i ispariva: Proizvoaa, tip, serijski broj i oznaku homologacije
Za multiventil: Proizvoaa, deklaraciju sa ventila - ugao ugradnje i prenik
rezervoara i homologacionu oznaku.
Za gasne ventile i filtere, benzinski ventil, elektronsku jedinicu, gumene cevi za vodu i
za TNG, armaturu multiventila (ukljuujui i poklopac toro boce): Proizvoaa i
homologacionu oznaku.
Za bakarne cevi TNG: Navesti spoljni i unutra禳nji prenik.
U sluaju da se tokom pregleda ustanovi da stanje na vozilu ne odgovara bilo kojem
navodu u Izjavi ugraivaa vozilo mo鱉e biti odbijeno kao neispravno.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa karburatorom smatrae se da je gasna
instalacija sa venturi ili monopoint ubrizgavanjem adekvatna.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa monopoint ubrizgavanjem smatrae se da je
gasna instalacija sa monopoint ili multipoint ubrizgavanjem adekvatna.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa multipoint ubrigavanjem smatrae se da je
jedino adekvatna gasna instalacija sa multipoint ubrizgavanjem.
Preciznije, pri ugradnji TNG instalacije treba ispo禳tovati sledee kriterijume:
-Ureaji i oprema za TNG instalacije moraju biti homologovani; homologacione oznake treba
da se nalaze na elementima i ureajima instalacije (rezervoar, ispariva i reduktor, multiventil,
elektromagnetni ventili...) i treba da budu itke, trajne i neizbrisive; u sluaju inostranih
rezervoara koji nisu homologovani shodno ECE pravilniku 67R01, potreban je pregled
nadle鱉nog inspektora za sudove pod pritiskom 禳to je verifikovano potvrdom o pregledu i
鱉igom inspektora na tipskoj ploici rezervoara, ime je potvreno da je rezervoar usagla禳en sa
odgovarajuim JUS standardima
-multiventil mora posedovati ventil sigurnosti (prag dejstva 25 bar)
-multiventil mora biti ugraen shodno specifikaciji proizvoaa:
1. ugao ugradnje cilindrinih rezervoara mora odgovarati deklarisanom uglu koji je
oznaen na multiventilu (dozvoljena odstupanja ugla su 簣5繙)
2. kod toroidnih rezervoara treba koristiti multiventile za odgovarajui ugao
ugradnje (npr.za toroidnu bocu kod koje se multiventil postavlja sa spoljne strane
obino je ugao ugradnje 0繙 pa shodno tome treba koristiti multiventil za ugao
ugradnje od 0繙)
-pri ugradnji rezervoara treba da bude zadovoljen uslov brzog pristupa multiventilu (kod
vozila kod kojih se rezervoar ugrauje ispod poda vozila smatrae se da je ovaj uslov ispunjen
ako multiventil poseduje elektromagnetni ventil koji omoguava daljinsko zatvaranje
rezervoara).
-ugradnja rezervoara ispod poda dodatno zahteva:
1. ugradnju za禳tite za bocu (za禳titni lim); za禳tita mora biti dobro privr禳ena; mora
postojati vazdu禳ni zid izmeu nje i rezervoara; moraju postojati drena鱉ni
otvori za vodu postavljeni na najni鱉im takama za禳tite
2. pri ugradnji rezervoara ispod poda, rezervoar zajedno sa za禳titom ne sme
gabaritno da izae iz zone zadnje prilazne ravni vozila koja je definisana zadnjim
prilaznim uglom, kao ni da bude bli鱉i ravni puta od 200 mm
3. dodatno privr禳enje za karoseriju, jer za razliku od rezervoara u prtlja鱉nom
prostoru ovde se od veza zahteva i da nose rezervoar (npr. za cil.rezervoare
obavezne su 3 stezne trake ili 2 jaa limena nosaa)
4. pristup multiventilu i tipskoj ploici na boci radi njihove identifikacije (npr. otvor
na za禳titnom limu u vidu vratanca ili 禳ibera)
5. potrebno je za禳tititi eline elemente multiventila (spojke-holenderi i zavrtnji) od
korozije (za禳titna kui禳ta, nano禳enje za禳titne masti preko ovih elemenata koja
odbija vlagu i pra禳inu)
-uvr禳enje boce u prtlja鱉nom prostoru:
1. cilindrini rezervoari se uvr禳uju pomou odgovarajuih nosaa i steznih traka
(shodno tabeli 1.); izolacija metalnih kontakata rezervoara sa drugim elementima;
nosai se uvr禳uju za karoseriju zavrtanjskim vezama; minimalno rastojanje
najisturenijeg dela rezervoara sa multiventilom od zadnjeg kraja vozila (zadnji
vezni lim) je 100 mm; rezervoar se uzdu鱉no postavlja na poseban nosa u vidu
rama sa prednjim i zadnjim ispustima u smislu graninika za rezervoar
(graninici treba da obuhvate rezervoar minimalno 30mm).
2. toroidni rezervoari se uvr禳uju sa dva zavrtnja min prenika 10mm i pri tome
treba koristiti 禳iroke podlo禳ke; drugi vidovi uvr禳enja e se razmatrati na licu
mesta.
tabela 1.
zapremina rezervoara
(lit.)
minimalne dimenzije
podlo禳ki
(mm)
minimalne dimenzije
steznih traka
(mm)
minimalne dimenzije
zavrtnja
(mm)
do 85 30x1,5
25x2,5
20x3
30x1,5 8
85-100 30x1,5
25x2,5
30x3
20x3*
10
8*
100-150 50x2
30x3
50x6
50x3**
12
10**
* - u ovom sluaju su neophodne 3 stezne trake
** - u ovom sluaju su neophodne 4 stezne trake
-ventiliranje prostora multiventila:
1. cilindrini rezervoari: ventilaciona creva treba da budu usmerena na dole
(multiventil treba da je u najvi禳em polo鱉aju, da ne postoje sifoni); ventilacioni
otvori se ne postavljaju u ko禳eve, treba da budu u podu; ventilaciona creva treba
da budu za禳elnovana metalnim 禳elnama na mestima spojeva; ventilacioni otvori
treba da budu uvr禳eni za pod zavrtnjima i udaljeni od izduvnog sistema min
100 mm; poklopac multiventila mora dobro da dihtuje; kod punjaa koji se
postavljaju na bok vozila postavlja se BY-PASS vod sa T-ravom; potreban
popreni presek za ventilaciju se posti鱉e sa 2 ventilaciona otvora prenika 25 mm
2. toroidni rezervoari: voditi rauna o usklaenosti dimenzija rezervoara i prostora
za sme禳taj rez.toka; ventilaciono crevo mora da izae u spoljni prostor ispod
poda; kada se rezervoar benzina nalazi ispod rezervoara TNG-a dozvoljeno je
minimalno spu禳tanje rezervoara benzina od 10 mm; prostor multiventila
vazdu禳no mora biti u vezi samo sa spoljnom atmosferom;
Napomena: ventiliranje prostora oko rezervoara i upotreba nosaa za uvr禳ivanje
rezervoara za sluaj da se on postavlja na ravan deo poda e biti obavezno po datumu
objavljivanja pravilnika ECE 67R 01 u slu鱉benom glasniku RS.
-potrebno je za禳tititi rezervoar od tereta i direktnog uticaja suneve toplote
-kod postavljanja rezervoara van vozila (spoljna monta鱉a) mora biti onemoguen
neovla禳en pristup rezervoaru i armaturi.
-kod kombi vozila rezervoar se ne sme nalaziti u gabaritu putnikog prostora
-kod vozila sa vazdu禳nim hlaenjem je potrebno obezbediti funkcionisanje isparivaa
(npr.ugradnja mini sistema za vodeno grejanje bez direktnog grejanja gasne instalacije
izduvnim gasovima)
-punja treba da je udaljen od izduvnog sistema 100 mm i izbegavati njegovu monta鱉u na
zadnji branik
-uvr禳enje vodova visokog pritiska treba vr禳iti metalnim dr鱉aima-papuicama na najveem
meusobnom rastojanju 500 mm
-postavljanje cevi: izolacija cevi prilikom prelaska preko o禳trih ivica; izbegavanje provlaenja
cevi kroz limove prilikom trasiranja cevi; vodovi visokog pritiska se ne smeju vezivati za
pokretne delove karoserije.
-Ispariva i gasni ventil treba da su udaljeni od izduvne grane minimalno 100 mm. Navedene
elemente privr禳ivati za karoseriju vozila odgovarajuim brojem zavrtanjskih veza (zavrtanj
i navrtka) ili po potrebi preko dopunskih nosaa (dr鱉aa) koji takoe moraju biti vezani za
nepokretne delove karoserije zavrtanjskim vezama vezama. Izbegavati da spojevi na
pomenutim elementima budu usmereni ka motoru.
-Nikako ne postavljati benzinski ventil u blizini bilo kakvog izvora struje ili toplote i
izbegavati njegovu monta鱉u na prednji kraj-lim vozila (禳to je esta gre禳ka na vozilima marke
zastava), takoe izbegavati postavljanje iznad izvora struje.
-Ispariva se treba (po uputstvu proizvoaa) postavljati uspravno, a po鱉eljno je da bude
okrenut u smeru vo鱉nje (ovo ne va鱉i za vozila sa multipoint ubrizgavanjem - sequential
sistem). Ako se ispariva postavlja u donji deo motornog prostora trebalo bi ga za禳tititi
limom.
-Bakarne cevi visokog pritiska u motornom prostoru moraju biti uvr禳ene za karoseriju
vozila metalnim papuicama, na prelazu cevi preko o禳trih ivica mora biti postavljena gumena
za禳tita-bur鱉ir.
-Vodu koja se koristi za grejanje isparivaa trebalo bi uzimati sa creva za grejanje, zbog
samog protoka vode kroz ispariva, a samim tim i njegovog efikasnijeg rada. Kada to iz
nekog razloga nije mogue, dozvoljeno je uzimati vodu i sa nekog drugog mesta, ali voditi
rauna da creva sa kojih se uzima voda budu 禳to veeg prenika kako ne bi do禳lo do
stvaranja zaepljenja u sistemu.
-Sva creva koja se koriste moraju na sebi imati odgovarajue homolagacione oznake i
oznaenim radnim pritiscima koje mogu da izdr鱉e. Creva se ne smeju previjati pod o禳trim
uglom , da ne bi do禳lo do zagu禳enja u prenosu radnog fluida. Moraju se uvr禳ivati i
eventualno postavljati u odgovarajue bur鱉ire ako prolaze blizu nekog izvora toplote, struje
ili preko o禳trije ivice ili ako su u kontaktu sa motorom. Na svojim krajevima creva moraju biti
uvr禳ena metalnim 禳elnama odgovarajueg prenika.
- Elektrina instalacija u motornom prostoru mora biti celom svojom du鱉inom uvuena u
bur鱉ire. Spojevi kablova sa ureajima vr禳e se iskljuivo preko tzv. buksni koje na sebi moraju
imati plastinu za禳titu. Spojevi dva kabla moraju se lemiti i dobro izolovati, preporuka je da
se preko tih spojeva navlae termo bur鱉iri. Elektroinstalacija za plin mora imati ugraen
poseban topivi osigura.
-Ispariva i elektrini prekida moraju da budu upareni, shodno fabrikom upustvu (est je
sluaj da na ispariva sa elektromagnetnim ventilom montira prekida za ispariva bez
magnetnog ventila)
-Plin se u motor mora uvoditi preko me禳aa sa odgovarajuim difuzorom; plin se mo鱉e uvesti
u karburator i preko odgovarajuih uvodnika ali takva re禳enja trebalo bi izbegavati. Prenik
difuzora ne sme naru禳avati rad motora na benzin. Ako se creva plina u uvode u kui禳te filtera
za vazduh, pri tome filter za vazduh ne sme se mehaniki o禳teivati (ne sme se sei).
-Kod sistema multipoint ubrizgavanja gasa tzv. sequential sistema trebalo bi instalaciju
postavljati prema 禳emi proizvoaa. To se naroito odnosi na polo鱉aj i uglove postavljanja
uvodnika za plin u usisnoj grani. Na sve spojeve creva sa uvodnicama, davaima pritiska,
injektorom i ostalim elementima obavezno stavljati metalne 禳elne. Injektor i filter gasne
faze se moraju preko odgovarajuih nosaa vrsto vezati za motor ili karoseriju vozila.
Raunar se mora uvrstiti preko odgovarajuih dr鱉aa ili direktno vezati za karoseriju
vozila.
Od 01.01.2008. godine cilindrini rezervoari moraju biti uvr禳eni iskljuivo pomou
namenskih nosaa (teleskopi, kolevka...)
Od 01.01.2008. godine obavezna izjava ugraivaa (禳ta treba da se nae na izjavi je naveeno
na strani 2.
Od 01.01.2009. multiventil (Ureaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5) prema odredbama
ECE 67 odnosno od 01.01.2009. god obavezno u skladu sa revizijom R01.
Struna slu鱉ba AMSS-CMV

Autoru:  Paja Azdaja [ 26 Nov 2009 22:36 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Trebalo bi da sad sa novim zakonom i to dovedu ured. A ovo inace nije AMS, nego CV AMS (centar za motorna vozila), kuca pri AMSu koja je zaduzena za te ateste i ostale zavrzlame.

Autoru:  Bane66 [ 26 Nov 2009 23:08 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Znaci ,sve lepo postoji samo sto ga tumaci ko kako hoce!To je ta turobna stvarnost u Srbiji!Ko se snadje, snadje!

Autoru:  Godza [ 26 Nov 2009 23:09 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Ovo sto mi diskutujemo o atestu vazi samo za ovo nasu malu zemlju, a to sto ih ti nasi inzinjeri sa masinskog fakulteta daju i potpisuju za zemlje zapadne evrope nece proci.

Drugar vozi BMW 535 na plin sa atestom putuje u toku meseca bar dva do tri puta u Austriju tacnije do Beca, isao je prosle godine ni sam nezna koliko puta da bi pre tri meseca bila neka rutinska kontrola na ulasku u Bec, testirali se gasovi gurali sonde u izduv tako da je naleteo i on sa svojim kolima.
Papiri svi u redu od vozila kaze da je poslovno i koja firma i krene da da sedne u vozilo prilazi ponovo policajac i pita ga da li ima sertifikat za plin jer je valjda video da ima cep za sipanje plina, ovaj mu pokazao papire policajac kaze da nista nerazume kaze prevscu vam ja u redu ovaj prevede.
Zao nam je zbog vaseg vermena ali moracemo da pozovemo strucnu sluzbu ipak smo mi samo policajci i nismo strucni u tu materiju, posle 20setak minuta kombi sa svom mogucom opremom
za ispitivanje gasova i plinskog uredjaja sa prevodiocem ili tumacem na auto putu, mom drugaru skace pritisak pocinje da podize ton i tu se diskusija zavrsava ovi iz kombija uzimaju prah i ceo motor poprskaju sa tim prahom kaze da je debljina praha bilia sigurno dva cm.

Dolazi slep odvozi vozilo na neko sigurno mesto kao neko skladiste dobija papire da je vozilo skladisteno i da ceka poziv ovih iz kombija, a oni su nesto pri adac-u i ovlasceni su od drzave za kontrolu takvih uredjaja.
Dok se cekalo drugar pozove te servisere na karaburmi objasni situaciju trazi objasnjenje, oni pitaju jesi li imao nekih problema u voznji i itd, zatim zove nekog sa masinskog i upucuje ga na te ljude inzinjere iz kombija, i dogovaraju se konacno.
Vozilo izvezeno na slep o svom trosku do granice, ovaj oprao motor u nekom servisu i vratio se u zemlju i naravno prodao auto sa tim plinom.
Obrazlozenje adac i slicni nepriznaju nadogradnju takvih uredjaja jer mora da ima tuv oznaku valjda se tako pise u svako slucaju imao je problema, a zbog posla mora ponovo gore da ide i zato je i prodao vozilo i kupio drugo.
Mozda je bio hir, mozda iz koje zemlje dolazi a mozda i taj tuv sertifikat, e sad kako ce biti kada se otvore granice a ljudi krenu na put to je za razmisljanje.

Autoru:  Paja Azdaja [ 27 Nov 2009 15:48 ]
Tema posta:  Re: Atest (laka prolaznost?)

Matori to je samo klasicno izivljavanje. Mi smo potpisnici ECE sporazuma. Sve sto je odobreno od strane fakulteta, tj drzave, moralo je proci to ispitivanje (po vama atestiranje). Jedino ako mu kvalitet izduvnih gasova nije valjao,. Ali za to bi mozda platio kaznu, a ne ovako. Al ko ce ga znati...

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/