Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Zamena rashladne tecnosti i plin
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=7650
Stranica 1 od 2

Autoru:  magyshadow [ 08 Nov 2009 13:18 ]
Tema posta:  Zamena rashladne tecnosti i plin

Ima vec tema oko pravilne zamene rashladne tecnosti gde je Godza sve lepo objasnio, otvorio sam novu samo da bi se lakse nasla.
U sustini toplo bi preporucio da se ceo postupak zamene tecnosti, zagrevanja automobila, bla bla radi na benzinu, pogotovo ako radite kompletnu zamenu rashladne tecnosti.

P.S.
Mislim da ovo ide u temu AUTO-GAS, izfinjavam se :plavusa:

Autoru:  shakal_86 [ 08 Nov 2009 13:21 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

E sad mi kaze zasto tako mislis?Zar mislis da se auto ne zagrejava na plinu???
:ludilo2:

Autoru:  vlada33 [ 08 Nov 2009 13:28 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

probaj pa ces shvatiti zasto da se zagreva na benzin...

ako ispustis svu tecnost i probas na plin da zagrejes auto velike su ti sanse da ti se zamrzne isparivac...

Autoru:  Daka [ 08 Nov 2009 13:41 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

to uopste nije vazno na cemu se zagreva auto do radne temperature,jer ako se ledi isparivac znaci da u sistemu ima vazduha,znaci da nije oznacen pravilno!
primer na kadetu 1.3 i slicni odvije se termodavac(na usisnoj grani) i prilikom sipanja rashladne tecnosi saceka se da kroz rupu termodavaca izadje sav vazduh iz sistema tj jest dok ne krene pravilan mlaz tecnosti,i kasnije kad se upali auto treba u toku rada motora otvoriti expanzionu posudu na par trenutaka da i tu visak vazduha izadje!i onda samo vozi bez brige!

:dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:

Autoru:  alexa05 [ 08 Nov 2009 14:28 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

probao jedan kolega to sa termodavacem pa na kraju odustao :trtmilojka:

izgleda da ne pije vodu

ja na 1.4i takodje radio bez skidanja termodavaca 3x za 5 godina i nikakvih nuspojava nije bilo

Autoru:  magyshadow [ 08 Nov 2009 14:39 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Ja reko pa ko zeli nek proba drugacije... :dedica:
Narvno da moze fora sa skidanjem termodavaca, ali da li stvarno mislis da su svi zeljnji ili to voljni da to rade?

Autoru:  Daka [ 08 Nov 2009 14:46 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

magyshadow je napisao:
Ja reko pa ko zeli nek proba drugacije... :dedica:
Narvno da moze fora sa skidanjem termodavaca, ali da li stvarno mislis da su svi zeljnji ili to voljni da to rade?


Nisu svi nauceni rodjeni,ko ne zeli da se malo isprlja postoje auto servisi-platis i ne mislis! :ludilo:

ja se bavim kolima od malih nogu pa ponesto znam oko istih,a i imao sam preko 50 auta do sada trecina su bili opeli!pa mi nije tesko a se malo isprljam.sta cu kad volim! :D :D :D

Autoru:  magyshadow [ 08 Nov 2009 15:06 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Imao si 16.6 opela???? :eek:
To mu dodje oko 1.5 tona paste za pranje ruku :ludilo: :ludilo: :ludilo:

Autoru:  bozza [ 08 Nov 2009 23:04 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

cekajte,sta se desava kada dva tanka creva ulaze u ekpanzionu posudu?
jedeno crevo ide iz hladnjaka a drugo ide iz kucista termostata?

to vazi za motore ciji termostati stoje izmedju hladnjaka i glave (motori 1.6,1.8 i 2.0) a ne za one koji su montirani na glavi.
tada po mom razmisljanju ne mora da se uzbacuje vazduh uz sistema jer kada pocne motor da rad,kroz to crevo sav vazuh izbaci u ekspanzionu posudu

Autoru:  vlada33 [ 08 Nov 2009 23:11 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

nisam bas siguran da te razumem bozo ali kod mene izadje sav vazduh posle par dana i par dosipanja...

Autoru:  Godza [ 08 Nov 2009 23:19 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

vlada33 je napisao:
nisam bas siguran da te razumem bozo ali kod mene izadje sav vazduh posle par dana i par dosipanja...


Vlado to nebi rebalo da se radi vec vazduh da se odmah ispusti u protivnom gde ostane vazduh tu hoce da strada dihtung glave pa i sama glava (naravno da nece odmah ali kasnijom upotrebom trvdja creva, veci pritisak)

A boza je u pravu neki modeli nemaju potrebe za ispustanjem vazduha, ima modela od x 16xel i xe motora kod jednog je potrebo ispustanje vazduha, a kod drugog nije.

Autoru:  vlada33 [ 08 Nov 2009 23:25 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

kod mene je ionako bilo za probu,jer onaj hladnjak sto sam krpio vise ne drzi vodu pa sam morao da se podnovim novim,sad trenutno testiram pa sutra ili prekosutra da ga natankam antifrizom,pa cu lepo i ispustiti vazduh...

Autoru:  bozza [ 08 Nov 2009 23:33 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

evo iskopao sam slike.

Slika Slika

ovo na slici levo je cuveni motor sa oznakom 16SH (van auta). kuciste termostata je uokvireno kvadratom,a prikljucak ispred termostata je uokviren krugom.
da slici desno je isto cuveni 16SH motor i kvadratom na ekpanzionoj posudi je uokvireno levo creno koje je prikljuceno na prikljucak ispred termostata (leva slika)

sta se sad desava? kada je termostat skroz zatvoren,na to crevo uvek ide rashladna tecnost pravo u ekspanzionu posudu. a verovatno pri promeni antifriza odmah izbaci sa tecnoscu i vazduh koji se napravio prilikom zamene.

ovo vazi samo za motore vece kubikaze,koje sam gore naveo. oni imaju dva tanka creva na ekspanzionoj posudi

Autoru:  Godza [ 08 Nov 2009 23:42 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Ma da na tim motorima nije potrebno ispustati vazduh, mozda na ovom desnom na slici bi i moglo da se ispusti da bi covek bio sto sigurniji.

Autoru:  bozza [ 08 Nov 2009 23:51 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

xexe... :ludilo:

pa to je jedan isti motor na obe slike,i na obe slike je preso boga oca (pola miliona),i mislim da su mu klipovi bili na prvoj a radilica na drugoj specijali...

inace voda mu nije vise bilia ni potrebna,otisao je na kilo,osim bregaste,pumpe za vodu i menjaca :aplauz:

Autoru:  Godza [ 08 Nov 2009 23:57 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Pa zato sam i rekao :dance1: :ludilo1: svaka cast bozo pratis sve sta se desava :ok:
To znaci da nema spavanja :aplauz:

Autoru:  Ognjen86 [ 09 Nov 2009 01:12 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Sve sto kazete je ok, samo mi jedno nije jasno, bozzo koji ce mu k.... filter goriva na crevu vode za prskanje soferke? (na drugoj slici)

Autoru:  bozza [ 09 Nov 2009 02:13 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

:D to je moj izum

elem,posto tecnost za soferku razblazujem sa vodom cesmovacom,stvara se kamenac i zapusivao mi je brizgaljke.

n.pr. vektre je razmisljano o tom problemu. guma u kojoj se bode pumpa na posudi,ima ispod fabricko gumeno sito

Autoru:  shakal_86 [ 09 Nov 2009 05:36 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

He he taj filter sam i ja primetio.A primetio sam i da imas novi glavni kocioni cilindar.Ali ne vidim nigde ulje za kocnice.
Izgleda da je prazno

Autoru:  dzony [ 10 Nov 2009 10:55 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Mozda je neprovidna bela posuda :))

-- 10 Nov 2009 09:58 --

bozza je napisao:
elem,posto tecnost za soferku razblazujem sa vodom cesmovacom,stvara se kamenac i zapusivao mi je brizgaljke.

Bozzo kad smo vec kod ove tecnosti i brizgaljki.. jel znas kuda na kadetu ide crevo za zadnje staklo.. ja skinuo ono cudo da vidim zasto mi ne radi kad neko pametan sklonio crevo.. tj ima ga do pola i onda od jednom se gubi i napred u haubi mi ne ulazi.. ne znam gde da ga trazim :)

Autoru:  bozza [ 10 Nov 2009 11:19 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

za zadnje staklo trebalo bi da ide posebna posuda i posebna pumpa.
to sve treba da stoji u gepeku

Autoru:  dzony [ 10 Nov 2009 11:49 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Ali vidim da je prepravljano napred u haubi.. ili sam to ja mozda zakljucio :)

Autoru:  bozza [ 10 Nov 2009 12:11 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

gledaj,ako uzima vodu iz iste posude mora da postoje dve pumpe.

javice se neko ko ima suzu pa ce ti reci. ja dok sam vozio kadeta kocku,posude su bile odvojene

Autoru:  shakal_86 [ 10 Nov 2009 14:28 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Kod mene je odvojeno.Posuda i pumpa za zadnje staklo se nalaze sa leve strane gde su stopovi pa tu dole.
Ako hoces mogu da slikam kada uzmem aparat od druga pozajmio sam mu.
Kod mene to radi ali ne radi mi brisac.
A siskica sto prska treba da bude gore iznad gepeka tako je kod mene na kocki

Autoru:  alexa05 [ 10 Nov 2009 14:37 ]
Tema posta:  Re: Zamena rashladne tecnosti i plin

Kadett E "suza" ima jednu posudu za prednje i zadnje staklo a pumpa je takodje zajednicka.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/