Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 00:24

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 66 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Atest za gas
PostPoslato: 08 Sep 2013 23:19 
OffLine
Club 1000

Pridružio se: 04 Avg 2010 23:56
Postovi: 1218
Lokacija: Bor
Ime: Milan
Opel: Ford kuga1,2.0 tdci
Garaza: pogledaj
Izvor: AMSS-CMV (Auto-moto savez Srbije – Centar za motorna vozila)

Svaki uredjaj za napajanje motora tecnim naftnim gasom mora sadržavati najmanje sledece delove opreme:

1. rezervoar
2. uredjaj za ogranicenje punjenja na 80% zapremine rezervoara
3. indikator nivoa
4. ventil za ispuštanje nadpritiska
5. daljinski upravljan radni ventil sa zaštitom od prevelikog protoka
6. regulator pritiska i isparivac koji mogu biti kombinovani
7. daljinski upravljan ventil za iskljucivanje protoka (može se kombinovati sa regulatorom – isparivacem)
8. prikljucak za utakanje TNG
9. cevi i vodovi za TNG
10. veze za prenos TNG izmedju delova opreme
11. injektor ili uredjaj za ubrizgavanje ili uredjaj za mešanje TNG i vazduha
12. elektronska upravljajuca jedinica
13. uredjaj protiv nadpritiska (može biti i ventil za nadpritisak u multiventilu ako je obezbedjen protok od najmanje 17,7 m3/min)

Uredjaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5 mogu biti kombinovani u jedan uredjaj (multiventil) homologovan prema odredbama ECE 67.

• Nijedan deo instalacije TNG ne sme viriti izvan tela vozila osim prikljucka za punjenje koji sme da bude izvan linije vozila najviše 10mm.

• Sigurnosni uredjaj multiventila mora onemoguciti stvaranje nadpritiska u rezervoaru iznad 25 bar, kao i punjenje rezervoara tecnim gasom iznad 80% zapremine.

• Armatura rezervoara mora biti zašticena od mehanickih oštecenja i mora biti sprecen prodor gasa u prostor za putnike odnosno motor. Zaštita armature mora izdržavati opterecenja iznad 350 N/mm2 ili biti od materijala koji odgovara celicnom limu od
najmanje 0,5 mm. Pod zaštitom armature se podrazumeva zaštita od oštecenja i isticanja TNG.

• Ventilacija armature mora biti izvedena cevima glatkih zidova iznutra i ne sme izlaziti u prostor tockova.

• Vodovi za gas visokog pritiska moraju biti pre ugradnje ispitani na pritisak od 25 bar.

• Kada se koriste bešavne bakarne cevi za vodove visokog pritiska one moraju biti zašticeni gumenim ili plasticnim bužirom.

• U putnicke automobile sme se ugraditi jedan rezervoar zapremine do najviše 100 L a u druga motorna vozila najviše dva rezervoara do ukupne zapremine do 200 L.

• Rezervoar za gas se po pravilu ugradjuje iza prostora za putnike i ne sme biti ugradjen ispred vetrobrana niti u motorski prostor.

• Rezervoar mora biti pricvršcen prema uputstvima proizvodjaca i nije dozvoljeno da ima direktnog kontakta sa drugim metalnim delovima osim ako se radi o direktnoj permanentnoj vezi (ne postoji mogucnost varnicenja pri nasilnom pomicanju
rezervoara).

• Kada je vozilo spremno za vožnju rezervoar mora biti više od 200 mm iznad površine puta.

• Veze za pricvršcenje rezervoara moraju cvrsto i bez pomicanja zadržavati pun rezervoar sa opterecenjima od 20 G u pravcu vožnje i 8 G poprecno na pravac vožnje, odnosno vrednosti koje su u zavisnosti od vrste vozila i orjentacije ugradnje navedene
u smernici ECE67.

• Prikljucak za punjenje rezervoara gasom se mora nalaziti van vozila.

• Udaljenost rezervoara za gas od motora i izduvne grane je najmanje 100 mm a od izduvnog sistema najmanje 50 mm pod uslovom da postoji odgovarajuca toplotna izolacija.

• Nije dozvoljeno da rezervoar bude izložen direktnim suncevim zracima, odnosno mora biti zašticen odgovarajucom pregradom koja nije bliže od 20 mm do rezervoara.

• Prostor u kojem se nalazi rezervoar odnosno armatura rezervoara mora se ventilirati cevima glatkog unutrašnjeg zida precnika najmanje 20 mm. Otvori za ventilaciju moraju se nalaziti najmanje 100 mm odaljeni od izduvnog sistema. Otvori za vetilaciju
se ne smeju nalaziti u krilima vozila (prostoru tockova)

• Isparivac i regulator pritiska gasa moraju se nalaziti najmanje 100 mm od izduvnog sistema.

• Cevovodi visokog pritiska moraju biti položeni tako da ugibanje šasije ne sme imati uticaj na njih i biti pricvršceni na najviše svakih 500 mm s tim da radijus savijanja cevi nije manji od tri precnika cevi i da nema oštrih uglova. Udaljenost od izduvnog
sistema bez izolacije je najmanje 100 mm ili ne manje od 50 mm ako postoji odgovarajuca termicka izolacija.

• Vodovi niskog pritiska moraju biti izvedeni odgovarajucim homologovanim crevima.

• Elektricna instalacija mora biti zašticena topivim osiguracem a komande za izbor vrste goriva moraju se nalaziti na dohvat ruke vozaca. Spojevi moraju biti tako izvedeni da ne izazivaju varnicenje.

• Instalacija sistema za grejanje isparivaca mora biti izvedena sa kvalitetnim elementima i propisno zaptivena kako ne bi dolazilo do isticanja rashladne tecnosti motora.

• Proveriti uskladjenost ugla ugradnje rezervoara i nominalnog ugla pod kojim treba da bude ugradjen multiventil radi tacnog odredjivanja tacke prekida punjenja rezervoara na
80% zapremine. Podaci deklarisani na multiventili – ugao ugradnje i precnik rezervoara moraju odgovarati rezervoaru na koji je ugradjen, ugao ugradnje može se razlikovati +/- 5 stepeni.

• Vozilo mora biti snabdeveno tehnickim uputstvom za pravilno rukovanje i održavanje TNG instalacije.

• Najkasnije od 01.01.2008. god. Uz izvršenu ugradnju mora se izdati izjava ugradjivaca koja sadrži najmanje:

- Naziv ugradjivaca i ime lica koje je izvršilo konkretnu ugradnju

- Pecat i potpis odgovornog lica ugradjivaca. I sledece podatke:

- Za vozilo: osnovne podatke o vozilu i koji je sistem napajanja vozila osnovnom vrstom goriva (karburatorski, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)

- Za ugradjeni sistem: osnovni podaci o sistemu i koji je sistem za napajanje gasom (venturi – za karburatore, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)

- Za rezervoar i isparivac: Proizvodjaca, tip, serijski broj i oznaku homologacije.

- Za multiventil: Proizvodjaca, deklaraciju sa ventila – ugao ugradnje i precnik rezervoara i homologacionu oznaku.

- Za gasne ventile i filtere, benzinski ventil, elektronsku jedinicu, gumene cevi za vodu i za TNG, armaturu multiventila (ukljucujuci i poklopac toro boce): Proizvodjaca i
homologacionu oznaku.

- Za bakarne cevi TNG: Navesti spoljni i unutrašnji precnik.

U slucaju da se tokom pregleda ustanovi da stanje na vozilu ne odgovara bilo kojem navodu u „Izjavi ugradjivaca“ vozilo može biti odbijeno kao neispravno.

Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa karburatorom smatrace se da je gasna instalacija sa venturi ili monopoint ubrizgavanjem adekvatna.

Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa monopoint ubrizgavanjem smatrace se da je gasna instalacija sa monopoint ili multipoint ubrizgavanjem adekvatna.

Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa multipoint ubrigavanjem smatrace se da je jedino adekvatna gasna instalacija sa multipoint ubrizgavanjem.

Preciznije, pri ugradnji TNG instalacije treba ispoštovati sledece kriterijume:

- Uredjaji i oprema za TNG instalacije moraju biti homologovani; homologacione oznake treba da se nalaze na elementima i uredjajima instalacije (rezervoar, isparivac i reduktor, multiventil,
elektromagnetni ventili…) i treba da budu citke, trajne i neizbrisive; u slucaju inostranih rezervoara koji nisu homologovani shodno ECE pravilniku 67R01, potreban je pregled nadležnog inspektora za sudove pod pritiskom što je verifikovano potvrdom o pregledu i
žigom inspektora na tipskoj plocici rezervoara, cime je potvrdjeno da je rezervoar usaglašen sa odgovarajucim JUS standardima

- Multiventil mora posedovati ventil sigurnosti (prag dejstva 25 bar)

- Multiventil mora biti ugradjen shodno specifikaciji proizvodjaca:

1. ugao ugradnje cilindricnih rezervoara mora odgovarati deklarisanom uglu koji je oznacen na multiventilu (dozvoljena odstupanja ugla su ±5º)

2. kod toroidnih rezervoara treba koristiti multiventile za odgovarajuci ugao ugradnje (npr.za toroidnu bocu kod koje se multiventil postavlja sa spoljne strane, obicno je ugao ugradnje 0º pa shodno tome treba koristiti multiventil za ugao ugradnje od 0º)

- Pri ugradnji rezervoara treba da bude zadovoljen uslov brzog pristupa multiventilu (kod vozila kod kojih se rezervoar ugradjuje ispod poda vozila smatrace se da je ovaj uslov ispunjen
ako multiventil poseduje elektromagnetni ventil koji omogucava daljinsko zatvaranje rezervoara).

- Ugradnja rezervoara ispod poda dodatno zahteva:

1. ugradnju zaštite za bocu (zaštitni lim); zaštita mora biti dobro pricvršcena; mora postojati ’’vazdušni zid’’ izmedju nje i rezervoara; moraju postojati drenažni otvori za vodu postavljeni na najnižim tackama zaštite

2. pri ugradnji rezervoara ispod poda, rezervoar zajedno sa zaštitom ne sme gabaritno da izadje iz zone zadnje prilazne ravni vozila koja je definisana zadnjim prilaznim uglom, kao ni da bude bliži ravni puta od 200 mm

3. dodatno pricvršcenje za karoseriju, jer za razliku od rezervoara u prtljažnom prostoru ovde se od veza zahteva i da nose rezervoar (npr. za cil.rezervoare obavezne su 3 stezne trake ili 2 jaca limena nosaca)

4. pristup multiventilu i tipskoj plocici na boci radi njihove identifikacije (npr. otvor na zaštitnom limu u vidu vratanca ili šibera)

5. potrebno je zaštititi celicne elemente multiventila (spojke-holenderi i zavrtnji) od korozije (zaštitna kucišta, nanošenje zaštitne masti preko ovih elemenata koja odbija vlagu i prašinu)

- Ucvršcenje boce u prtljažnom prostoru:

1. cilindricni rezervoari se ucvršcuju pomocu odgovarajucih nosaca i steznih traka (shodno tabeli 1.); izolacija metalnih kontakata rezervoara sa drugim elementima; nosaci se ucvršcuju za karoseriju zavrtanjskim vezama; minimalno rastojanje
najisturenijeg dela rezervoara sa multiventilom od zadnjeg kraja vozila (zadnji vezni lim) je 100 mm; rezervoar se uzdužno postavlja na poseban nosac u vidu rama sa prednjim i zadnjim ispustima u smislu granicnika za rezervoar (granicnici treba da obuhvate rezervoar minimalno 30mm).

2. toroidni rezervoari se ucvršcuju sa dva zavrtnja min precnika 10mm i pri tome treba koristiti široke podloške; drugi vidovi ucvršcenja ce se razmatrati na licu mesta.
Zapremina rezervoara (lit.) Minimalne dimenzije podloški (mm) Minimalne dimenzije steznih traka (mm) Minimalne dimenzije zavrtnja (mm)
do 85 30×1.5
25×2.5 20×3
30×1.5 8
85-100 30×1.5
25×2.5 30×3
20×3* 10
8*
100-150 50×2
30×3 50×6
50×3** 12
10**
* – u ovom slucaju su neophodne 3 stezne trake
** – u ovom slucaju su neophodne 4 stezne trake


1. cilindricni rezervoari: ventilaciona creva treba da budu usmerena na dole (multiventil treba da je u najvišem položaju, da ne postoje „sifoni“); ventilacioni otvori se ne postavljaju u koševe, treba da budu u podu; ventilaciona creva treba da budu zašelnovana metalnim šelnama na mestima spojeva; ventilacioni otvori
treba da budu ucvršceni za pod zavrtnjima i udaljeni od izduvnog sistema min 100 mm; poklopac multiventila mora dobro da dihtuje; kod punjaca koji se postavljaju na bok vozila postavlja se BY-PASS vod sa T-racvom; potreban poprecni presek za ventilaciju se postiže sa 2 ventilaciona otvora precnika 25 mm

2. toroidni rezervoari: voditi racuna o uskladjenosti dimenzija rezervoara i prostora za smeštaj rez.tocka; ventilaciono crevo mora da izadje u spoljni prostor ispod poda; kada se rezervoar benzina nalazi ispod rezervoara TNG-a dozvoljeno je minimalno spuštanje rezervoara benzina od 10 mm; prostor multiventila vazdušno mora biti u vezi samo sa spoljnom atmosferom;
Napomena: ventiliranje prostora oko rezervoara i upotreba nosaca za ucvršcivanje rezervoara za slucaj da se on postavlja na ravan deo poda ce biti obavezno po datumu objavljivanja pravilnika ECE 67R 01 u službenom glasniku RS.

- Potrebno je zaštititi rezervoar od tereta i direktnog uticaja sunceve toplote
- Kod postavljanja rezervoara van vozila (spoljna montaža) mora biti onemogucen neovlašcen pristup rezervoaru i armaturi.

- Kod kombi vozila rezervoar se ne sme nalaziti u gabaritu putnickog prostora

- Kod vozila sa vazdušnim hladjenjem je potrebno obezbediti funkcionisanje isparivaca (npr.ugradnja mini sistema za vodeno grejanje – bez direktnog grejanja gasne instalacije
izduvnim gasovima)

- Punjac treba da je udaljen od izduvnog sistema 100 mm i izbegavati njegovu montažu na zadnji branik

- Ucvršcenje vodova visokog pritiska treba vršiti metalnim držacima-papucicama na najvecem medjusobnom rastojanju 500 mm

- Postavljanje cevi: izolacija cevi prilikom prelaska preko oštrih ivica; izbegavanje provlacenja cevi kroz limove prilikom trasiranja cevi; vodovi visokog pritiska se ne smeju vezivati za pokretne delove karoserije.

- Isparivac i gasni ventil treba da su udaljeni od izduvne grane minimalno 100 mm. Navedene elemente pricvršcivati za karoseriju vozila odgovarajucim brojem zavrtanjskih veza (zavrtanj i navrtka) ili po potrebi preko dopunskih nosaca (držaca) koji takodje moraju biti vezani za nepokretne delove karoserije zavrtanjskim vezama vezama. Izbegavati da spojevi na pomenutim elementima budu usmereni ka motoru.

- Nikako ne postavljati benzinski ventil u blizini bilo kakvog izvora struje ili toplote i izbegavati njegovu montažu na prednji kraj-lim vozila (što je cesta greška na vozilima marke Zastava), takodje izbegavati postavljanje iznad izvora struje.

- Isparivac se treba (po uputstvu proizvodjaca) postavljati uspravno, a poželjno je da bude okrenut u smeru vožnje (ovo ne važi za vozila sa multipoint ubrizgavanjem – sequential sistem). Ako se isparivac postavlja u donji deo motornog prostora trebalo bi ga zaštititi limom.

- Bakarne cevi visokog pritiska u motornom prostoru moraju biti ucvršcene za karoseriju vozila metalnim papucicama, na prelazu cevi preko oštrih ivica mora biti postavljena gumena zaštita-buržir.

- Vodu koja se koristi za grejanje isparivaca trebalo bi uzimati sa creva za grejanje, zbog samog protoka vode kroz isparivac, a samim tim i njegovog efikasnijeg rada. Kada to iz nekog razloga nije moguce, dozvoljeno je uzimati vodu i sa nekog drugog mesta, ali voditi racuna da creva sa kojih se uzima voda budu što veceg precnika kako ne bi došlo do stvaranja zacepljenja u sistemu.

- Sva creva koja se koriste moraju na sebi imati odgovarajuce homolagacione oznake i oznacenim radnim pritiscima koje mogu da izdrže. Creva se ne smeju previjati pod oštrim uglom, da ne bi došlo do zagušenja u prenosu radnog fluida. Moraju se ucvršcivati i
eventualno postavljati u odgovarajuce buržire ako prolaze blizu nekog izvora toplote, struje ili preko oštrije ivice ili ako su u kontaktu sa motorom. Na svojim krajevima creva moraju biti ucvršcena metalnim šelnama odgovarajuceg precnika.

- Elektricna instalacija u motornom prostoru mora biti celom svojom dužinom uvucena u buržire. Spojevi kablova sa uredjajima vrše se iskljucivo preko tzv. buksni koje na sebi moraju imati plasticnu zaštitu. Spojevi dva kabla moraju se lemiti i dobro izolovati, preporuka je da se preko tih spojeva navlace termo buržiri. Elektroinstalacija za plin mora imati ugradjen poseban topivi osigurac.

- Isparivac i elektricni prekidac moraju da budu “upareni“, shodno fabrickom upustvu (cest je slucaj da na isparivac sa elektromagnetnim ventilom montira prekidac za isparivac bez
magnetnog ventila)

- Plin se u motor mora uvoditi preko mešaca sa odgovarajucim difuzorom; plin se može uvesti u karburator i preko odgovarajucih uvodnika ali takva rešenja trebalo bi izbegavati. Precnik difuzora ne sme narušavati rad motora na benzin. Ako se creva plina u uvode u kucište filtera za vazduh, pri tome filter za vazduh ne sme se mehanicki oštecivati (ne sme se seci).

- Kod sistema multipoint ubrizgavanja gasa tzv. sequential sistema trebalo bi instalaciju postavljati prema šemi proizvodjaca. To se narocito odnosi na položaj i uglove postavljanja uvodnika za plin u usisnoj grani. Na sve spojeve creva sa uvodnicama, davacima pritiska, injektorom i ostalim elementima obavezno stavljati metalne šelne. Injektor i filter gasne faze se moraju preko odgovarajucih nosaca cvrsto vezati za motor ili karoseriju vozila. Racunar se mora ucvrstiti preko odgovarajucih držaca ili direktno vezati za karoseriju vozila.

Cilindricni rezervoari moraju biti ucvršceni iskljucivo pomocu namenskih nosaca (teleskopi, kolevka …).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 09 Sep 2013 09:55 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Znaci ovo je sve sto treba da se ispostuje, po novom pravilniku?

- Isparivac se treba (po uputstvu proizvodjaca) postavljati uspravno, a poželjno je da bude okrenut u smeru vožnje (ovo ne važi za vozila sa multipoint ubrizgavanjem – sequential sistem). - da li ovo znaci da nije obavezan smer isparivaca u pravcu kretanja vozila za multipoint sisteme?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 09 Sep 2013 13:26 
OffLine
Club 1000

Pridružio se: 04 Avg 2010 23:56
Postovi: 1218
Lokacija: Bor
Ime: Milan
Opel: Ford kuga1,2.0 tdci
Garaza: pogledaj
Ja mislim da je tako


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 21 Sep 2013 11:37 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2012 17:02
Postovi: 668
Lokacija: uzice ,sevojno
Ime: miroslav
Opel: rekord e 1.8s astra f 1.4nv
mene je base mora da se postavi u osi putanje vozila/

_________________
bar nedeljom budi kuciiiiiii


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 21 Sep 2013 22:35 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
camersajili je napisao:
da li ovo znaci da nije obavezan smer isparivaca u pravcu kretanja vozila za multipoint sisteme?

Isparivac za sekvent sisteme nije pod obavezno stavljati u pravcu kretanja, odnosno, moze se postaviti i poprecno. Mozda bi pravili pitanje da je postavljen vodoravno,..ali to se ne zna. ;)

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 30 Sep 2013 11:32 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Apr 2010 11:45
Postovi: 63
Lokacija: Beograd
Ime: Vojislav
Opel: Corsa 1.4i
Pozdrav... jedno prosto pitanje... Da li neko moze da mi kaze,preporuci dobar servis koji bi mogao da izvrsi detaljan pregled plinskog uredjaja i izvrsi sve potrebne pripreme za atest, a u slucaju da cena prelazi odredjenu cifru, taj isti uredjaj lepo izvadi, uz sve potrebne potvrde na licu mesta...?
Hvala


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 30 Sep 2013 22:26 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Nadam se da ce neko iz BG odgovoriti na prethodni post (pretpostavljam da coveku treba servis u BG-u), ne pisem zato, moj predlog je da napravimo anketu: Da li raditi atest tng sistema na vozilima koja imaju tng sistem a nikad nije atestiran niti zaveden negde?
Pretpostavimo da su sve komponente tng sistema takoreci neprimetne (kada te saobracajni policajac zaustavi na drumu) - da se ne vidi boca ( da je tocak boca i gomila stvari u gepeku preko nje), tocilica pored cepa rezervoara (ispod poklopca, sa konektorom za safljenje pecurke kad se sipa tng), isparivac iza motora (ispod alternatora, iznad desne poluosovine).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 30 Sep 2013 22:50 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2012 17:02
Postovi: 668
Lokacija: uzice ,sevojno
Ime: miroslav
Opel: rekord e 1.8s astra f 1.4nv
lepi lose ti to. pa po mirisu se oseti da je vozilo na plin..jos to da ne zna saobracajac. ma daj..sto se tice isplativosti sad sam ja radio reatest s tim sto sam menjo bocu i isparivac i sve me izaslo 33 hiljade.plakati..a jos je skuplje za 6 iljada ako se prvi put atestira..ali sta ces. il da pprodas auto dzabe ili da ulozis u rupu bez dna..

_________________
bar nedeljom budi kuciiiiiii


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 30 Sep 2013 22:59 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Ajmo onda i pretpostavku da kada vidis policajca, koji te zaustavlja, prebacis na benzin (na prekidacu koji takodje nije uocljiv a nalazi se na dohvat ruke) i opamprcis masinu po gasu dok klip ne krene na auspuh i tako neutralises sve tng produkte sagorevanja.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 30 Sep 2013 23:07 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Apr 2012 21:06
Postovi: 1060
Lokacija: Bgd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta b 1.2s 75', volvo v40 1.9dci 2004.
Garaza: pogledaj
kod nas ti se uvek vise isplatilo da izigravas zakon nego da budes posteni gradjanin, vise puta dokazano. pa sta i da te zaustavi pandur, roknes mu crvenu u dzep i vise te nece dirati. ali dobra fora je sto moze sve da se prikrije i da se ne vidi cep za punjenje.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 01:06 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Sep 2013 22:42
Postovi: 5
Lokacija: Ćuprija
Ime: Željko
Opel: Astra f 1.4 16V , Zafira A 2.0 TDI
Garaza: pogledaj
pre nekoliko dana radio sam reatest, majstor uzeo 2 hiljade, AMSS 6 hiljada.. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 07:04 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Apr 2010 08:13
Postovi: 287
Lokacija: temerin
Ime: nikola
Opel: Astra G 1.6
ja isto na astri trebam da radim reatest,moram da menjam bocu i ventil,traze mi za to od 130-160eu...i jos 6000din za atest a cena plina ode u PM,pa vec danima razmisljam da izvadim uredjaj za gas i vozim samo na benzin,auto mi bolje ide na benzin jeste cena skuplja ali je zbog loseg kvaliteta gasa i potrosnje istog na oko 10lit a potrosnje benzina oko 7lit
jel zna neko ako izvadim uredjaj za gas da li opet treba neki atest i za to ili pregled vozila???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 08:37 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Avg 2012 21:46
Postovi: 505
Lokacija: ŠID
Ime: boris
Opel: bertone 2.0 turbo
ako vadiš uređaj,potrebna je overena izjava servisera koji je to odradio... Mora se raditi atest i to plaćaš:2x280 din državi + 1x3000 din agenciji za uverenje + 2000 din za atest + tehnički ;koji moraš odmah da uradiš zbog promene goriva i mase vozila...
Još da naglasim što se tiče izgradnje uređaja da su jako rigorozni pa tako sve što se nalazi na kolima a nije standardno može da pravi problem (kuka,maglenke,folija na staklima,br.motora i sl.)

_________________
daš 3,uložiš 2,dobiješ 1


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 09:06 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
OK je sve sto se tice cena, nego da li uopste raditi prvi atest ako je tng sistem ugradjen da su ispostovane ispred napisane pretpostavke nemogucnosti zapazanja istog na prvu? Koliko uopste izlazi cena prvog atesta? Mora li se posedovati onaj uput iz sup-a ili se moze otici direktno na atest bez uputa?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 09:54 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Sep 2009 23:14
Postovi: 8779
Lokacija: Beograd
Ime: Zdravko Daka
Opel: Astra G Turbo/Calibra MV6
Garaza: pogledaj
boris77 je napisao:
ako vadiš uređaj,potrebna je overena izjava servisera koji je to odradio... Mora se raditi atest i to plaćaš:2x280 din državi + 1x3000 din agenciji za uverenje + 2000 din za atest + tehnički ;koji moraš odmah da uradiš zbog promene goriva i mase vozila...
Još da naglasim što se tiče izgradnje uređaja da su jako rigorozni pa tako sve što se nalazi na kolima a nije standardno može da pravi problem (kuka,maglenke,folija na staklima,br.motora i sl.)


Udaranje po dzepu kako god okrenes inace ovo sto je Boris naveo je tacna procedura i jako su rigorozni kada pregledaju vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 10:06 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Apr 2010 08:13
Postovi: 287
Lokacija: temerin
Ime: nikola
Opel: Astra G 1.6
onda mi je ipak bolje ugraditi potpuno nov uredjaj za gas i platiti 210eu+atest i teraj dalje :banghead:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 01 Okt 2013 13:57 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Feb 2008 12:12
Postovi: 2556
Lokacija: Monfalcone --> Sabac
Ime: Radmilo
Opel: Od 1.3 do 2.0 :)
Garaza: pogledaj
Ja sam se pomirio bio i hteo sam da vadim plin,iz razloga sto nisam hteo da radim reatest..das 6k dinara i miran si do daljnjeg..na belom kadetu skoro 4 godine vozio ne atestiran plin nikad me niko nije ni pitao,ali medjutim na ovom atest je uradjen 2011 tako da sam do 2016 miran :)

_________________
Delovi za skoro sve opele.Info pp


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 03 Okt 2013 19:14 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Avg 2012 21:46
Postovi: 505
Lokacija: ŠID
Ime: boris
Opel: bertone 2.0 turbo
camersajili je napisao:
OK je sve sto se tice cena, nego da li uopste raditi prvi atest ako je tng sistem ugradjen da su ispostovane ispred napisane pretpostavke nemogucnosti zapazanja istog na prvu? Koliko uopste izlazi cena prvog atesta? Mora li se posedovati onaj uput iz sup-a ili se moze otici direktno na atest bez uputa?

Da li ga raditi lični je izbor. Što se tiče cene prvi atest je oko 12000 sveukupno,a ako radiš direktno u amss (NE U AMK ILI SLIČNO,NEGO ISKLJUČIVO U CENTRALAMA AMSS),jeftinije za oko 2000,tj,ne naplaćuju tehnički koji je obavezan zbog promene goriva i mase vozila.
Uput iz supa netreba,ali treba:izjava servisera koji je ugrađivao uređaj,svi sertifikati od komponenata (isparivača,boce,multiventila)koje dobijaš uz uređaj i koje OBAVEZNO MORAŠ IMATI KAD RADIŠ PRVI ATEST,zahtev za ispitivanje i to je to...
PS.Ako je uređaj ranije ugrađen,najbolje otići u neki servis da se malo pregleda,jer retko se prolazi iz prve,uvek ima nekih zamerki od strane kontrolora.
:ziveli:

_________________
daš 3,uložiš 2,dobiješ 1


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 03 Okt 2013 19:21 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Avg 2012 21:46
Postovi: 505
Lokacija: ŠID
Ime: boris
Opel: bertone 2.0 turbo
malesn je napisao:
onda mi je ipak bolje ugraditi potpuno nov uredjaj za gas i platiti 210eu+atest i teraj dalje :banghead:

Imaš pravo da ubaciš kompletno nov uređaj,ali je moj predlog da se prilikom kontrole pozoveš na staro uverenje i radiš reatest sa novim uređajem (za koji kontrolori ne moraju znati da je novo ugrađen,tj ti si kao samo menjao bocu i isparivač jer ti je to jedino upisano u starom uverenju i to mogu da usporede),u ovom slučaju plaćaš 6000 din i mnogo su fleksibilniji dok kod novougrađenog plaćaš 12000 i jako su rigorozni,gledaju svaku sitnicu...
:ziveli:

_________________
daš 3,uložiš 2,dobiješ 1


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 03 Okt 2013 20:47 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Apr 2010 08:13
Postovi: 287
Lokacija: temerin
Ime: nikola
Opel: Astra G 1.6
hvala borise,mada cu sve to odraditi u servisu koji je ovlascen za ugradnju i oni daju potvrdu o izvrsenoj ugradnji!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 19 Nov 2013 18:14 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Nova kvaka, izgleda da u svaki motor sa multipoint ubrizgavanjem mora sekvent sistem. Mada ne pise tako u pravilniku, dva velika i ozbiljna servisera odavde mi to kazu. Da me ne zavlace? Da nije samo za prvi atest tako a da ne vazi za reatest?

Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa multipoint ubrigavanjem smatrace se da je jedino adekvatna gasna instalacija sa multipoint ubrizgavanjem. - to je to izgleda.


Poslednji put menjao camersajili dana 19 Nov 2013 18:21, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 19 Nov 2013 18:21 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Avg 2012 21:46
Postovi: 505
Lokacija: ŠID
Ime: boris
Opel: bertone 2.0 turbo
plasticna usisna grana mora sekvent i svi euro 3 motori dok kod starijih može elektronac

_________________
daš 3,uložiš 2,dobiješ 1


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 19 Nov 2013 18:24 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Ako neko zna gde moze da se na C20NE motoru 1993 god (nije plasticna usisna grana) atestira venturi elektronac tng neka javi, vise mi se isplati da dovezem tamo auto nego da kupujem prednji kraj sekvent. Radi se o prvom atestu i sve je novo, boca sa novim multiventilom sa spulnom, nov isparivac elektronac, homologovana creva.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 19 Nov 2013 18:29 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Avg 2012 21:46
Postovi: 505
Lokacija: ŠID
Ime: boris
Opel: bertone 2.0 turbo
ako se setim,ujutro ću zvati ove što dolaze kod mene da proverim jer je prva ugradnja,ali sam ubeđen da može

_________________
daš 3,uložiš 2,dobiješ 1


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest za gas
PostPoslato: 20 Nov 2013 01:34 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Pravilo kaze: Vozila do 2001 godine sa motorima koji nemaju plasticnu granu a imaju jednu zajednicku diznu, ili za svaki cilindar po jednu, odnosno, ako imaju lambda sondu,...mogu imati klasican plinski sistem,..ali sa lambda control sistemom.

Tako je pravilo po ovom novom,...ali mozda se desi kao i sve u ovoj zemlji,...da se to neki put primenjuje a neki put ne.
U svakom slucaju mozes staviti klasican sistem, samo se raspitaj kolika je krajnja cifra kad se uracuna (ako mora da se uracuna), lambda control. ;)

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 66 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs