Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

C20 LET Kalibra na LPG
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=34162
Stranica 1 od 2

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 10:30 ]
Tema posta:  C20 LET Kalibra na LPG

Zdravo.

Planiram instalirati BRC plinski uredjaj na moju Kalibru turbo. (C20LET).
Motor, menjac i pogon su u perfektnom stanju, a instaliran je i EDS Stage II chip.
Turbina druka do 1.1 bara i vise od 3 godine nemam nikakvih problema.

Dali neko ima iskustva sa LPG na ovom motoru i kakve sum vam preporuke i iskustva?

Hvala unapred.
:postovanje:

Autoru:  pistre [ 24 Feb 2016 10:37 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

bolje prodaj auto

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 10:40 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Zasto?

Autoru:  pistre [ 24 Feb 2016 10:47 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

pa ako ti je skupa voznja na benzin, onda je prodaj, i kupi neki sa malim atmosferskim motorom i na njega stavi plin i uzivaj u ekonomiji, ovako na kalibri turbo sa plinom to opet nece biti ekonomican auto, a samo ces je upropastiti

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 10:55 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Није то тако лако.
Калибру имам 7 година, инвестирао сам преко 3-4000 еура у ауто и досад ми није била ауто за сваки дан јер сам котрљао неки Југич на плину.
Не планирам је продати, напротив планирам је возити сваки дан да се тај новац мало исплати, јер испод 8000 еура не ни помишљам је продати, а то данас нико није спреман да плати.

Мој први пост се више односио на техничка искуства и препоруке у вез ЛПГ инсталацијом на овом мотору, а не филозофске.
Ипак хвала.

Autoru:  CweLe [ 24 Feb 2016 10:59 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Da bi to radilo punom snagom treba ubaciti 2 jaka isparivacha. Bez obzira koliko je kw deklarisan taj jedan, nece moci da isprati boost plinom. U sushtini to je to, radice bez problema, cevi od boce do isparivacha treba da budu veci FI nego kod slabijih auta bez turbine. Ja imam jedan isparivach i mogu puniti pola gasa do oko 4.000 rpm jer posle nema dovoljno plina. Sve u svemu skrnavish lepu c20let calibru, moja je doshla sa plinom i imam papire za josh 2 god pa je tako teram. Da sad treba da ugradim plin ne bi se isplatilo, sama cena uredjaja sa ugradnjom + papirologija izlaze mnogo. Imam drugu bez plina i na istoj NORMALNOJ vozhnji plin shtedi 40%. Ako vec vozish za merak onda plati malo vishe i teraj bez plina :). Ako ti se shtedi, sredi pritisak na 0.3 bara i vozi tako sa ~170ks kao v6 , polako... Mozhesh i da zaglavish WG da ti bude skroz otvorena klapna, onda nema boosta imash XE ~150ks. Sve u svemu da stavish 2 isparivacha i terash na plin oko 1bar boosta, nece biti mnogo jeftinije od goriva a treba da platish sve to + ne znam koliko koshta papirologija za plin kod vas. Sve u svemu najbolje vozi tako i cepaj ove v6 sa uzhivanjem.

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 11:07 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Plinski sistem koji planiram je elektronski BRC koji ide sa externim kompjuterom.
To (verovatno) podrazumeva da fabricka EDS benzinske mape se ne diraju, a su dostupne na pritisak dugmeta.
Auto automatski uvek pali na bezninu i automatski prebaci na plinu, a rasplinjaca je za nekih 150 KW.
Naravno, sportsku voznju na plinu ne planiram..a ako ikad zatreba full snaga, samo prebacim na beznin i to je to?? ili gresim?

I jos nesto: Koliko plin opterecuje ventile, povecava temperature u komoru, zapusava izduvne ventile itd?

Autoru:  CweLe [ 24 Feb 2016 11:22 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Sve sam ti lepo napisao, trebace ti 2 takva isparivacha, moj je 150kw i nikada nije mogao da puni ni 0.6bara a kamo li sada phase 2 koja ide i do 1.4 u overboostu. Imam i ja sekvent plin sa posebnim kompjuterom. Shto se ventila tiche itd ne znam, u tvojoj situaciji ugradnja uredjaja i svo to cimanje ima da ti donese samo glavobolju i troshak. Ne zaludjuj se.

Autoru:  pistre [ 24 Feb 2016 11:43 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

ocekuj stalno neko stelovanje i brljav rad auta, a to sto mislis da je lenjo vozis na plin i kada mislis da se potrkas prebacis na benzin... tako samo mozes da istopis klipove, evo i zasto, plin sagoreva suvo i pod mnogo visom temperaturom od benzina, i unistava ti vodjice i gumice ventila, i samo glavu celu (kacio je godza slike kako izgleda glava motora posle voznje na plin), i tako pored klasicnog unistavanja glave i ostalih komponenti (benzin podmazuje i hladi za razliku od plina) i tako vec kultni c20let unistavas i pocinje da ti dimi i trosi ulje, i naravno neravnomerno radi na leru jer se skuplja garez na ventilima od spore voznje na plin, i ti se sada napravis kao iz paklenih ulica kao neki kul lik koji sve resava sa pritiskom na dugme, auto skida ovchiju kozu i postaje vuk, kad prc, krenes pun gas na benzinu koji je od naseg i ovako "kvalitetnog" goriva zaprljao dizne, a od nekoriscenja istih zbog voznje na plin, jedna ili dve ne rade punim kapacitetom, i ti uletis u over bust gde ti treba brdo benzina, naravno zafali, zatrokira auto, i to je to, posle auto od 8000 eur, vredi 500 eur, sledi izbacivanje let-a zarad generalne, pa sledi : "nema veze sto sam istopio klipove, i onako sam hteo da ubacim kovane, taman, bas sam i ustedeo na voznji na plin pa ih dobijam dzabe" i slicno pilićarsko razmisljanje i laganje sebe, sve zarad brze i ekonomicne voznje, ili u narodu poznatije jebanja ali da ne udje, i tako dalje i tako blize, sledi ubacivanje c20ne motora da se kotrlja dok se ne uradi generalna, koja preskupo kosta i tako kalibra posle koju godinu zavrsi u oglasima za 700 eur, dolaze cigani da je gledaju, obaraju ti cenu zato sto nije dovoljno atraktivna, "fale joj spojleri i slicno, nije to to druze"... i tako... hoces jos neki scenario mozda ?

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 11:51 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

.....a sta da kazu ovi?






Autoru:  pistre [ 24 Feb 2016 11:54 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

uuu vidi stvarno, pa onda povlacim sve sto sam rekao, ugradi plin i uzivaj u zivotu

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 12:13 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Slika

Autoru:  Otacon [ 24 Feb 2016 12:26 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

:banghead: :banghead:

Autoru:  brankko [ 24 Feb 2016 13:49 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Ovde na forumu se infiltrirala anti-lpg mafija koju su iz gazproma poslali da lobira za povećanje akciza za plin :)

@stratro Da može, može... al da je greota, greota...

Autoru:  Eltech [ 24 Feb 2016 14:22 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Bolje kupi opet neki jugic na plin za pare koje planiras za ugradnju plina na cali.

Autoru:  stratro [ 24 Feb 2016 14:37 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Imam Jugica na plina...i tera bez problema skoro 350.000 km bez remonta.
Ali verujte da mi se smucilo na poslu i u teretanu da kotrljam Jugic, a da a mi Kalibra dreme u dvoru.

Plus, kola je vec 20 godina stara, a ja je imam skoro 7 i valjda je krajne vreme da vidim neko fajde od sve pare koje sam ulozio u nju...

Kupio sam BBS bandaze, izduv, nove gume, chip, instrumenti za merenje, orginalan kozni enterijer, novi kompersor za klimu, amortizere, jedan kup crevaca za benzin, svaki potrosni deo je porucen direktno iz GM iz Nemacke....itd...Ali i pored svega nece ni ona trajati vecno.

...a s obzirom na mesecnu kilometrazu koju prolazim, trosim skoro 100 eura na goriva mesecno i to s ovim (jeftinim) cenama.

Tek kad se cena opet popne kao pred godinu dana... :(

Autoru:  Perke [ 24 Feb 2016 16:08 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

e moj druze, pa sta ima veze ako kotrljas jugic na posao i u teretanu? pa ja ne izlazim iz kadeta iako imam jos 2 auta kuci, i mene p**k* vide u kadetu dok prolazim gradom ali zabole me k sta ce reci kad znam kakvu astru imam u garazi :D imao sam to g*v** od plina, koliko je bilo u astri turbo vise sam vozio na benzin, nije pravilo probleme ali sam shvatio da nije to za takav auto i izbacio ga,realno bacio sam svega 500e na ugradnju i uredjaj bez veze, ako vec imas takvu kalibru kao sto kazes i da je nebi dao za 8 soma e onda verujem da lepo izgleda, cuvaj to ;) kupi golfa 2 dizela pisaj u njega i vozi :D jer taj guta sta mu naspes

Autoru:  CweLe [ 24 Feb 2016 17:20 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Ako se ipak odluchish za plin a vidim da si se jako zagrejao, znaj da cesh 100% morati 2 isparivaca. Nece to loshe raditi, ja sam preshao 40.000 sa c20let na plinu. "Losh" rad imash na leru tj preskakanje takta zbog varnice, samim tim na jachem boostu svecice treba da budu 0.6/0.7 shto nije idealno za apsolutno miran rad u leru na plinu ali je daleko od nekog brljivog nemirnog rada.

Neredovno ga odrzhavam upravo sam se setio da bih mogao zameniti filtere za plin :). Jedino shto mi se troshilo su plinske dizne. Ja sam menjao samo umetke za dizne vec 2x uhvati se da predju 20.000. Gumice na njima se pojedu. Da znash da cesh imati kupusijadu ispod haube sa 2 isparivacha, sa seckanim zhicama za dizne, dodatni ecu, josh kablova, creva itd.

Ja vozim tako, plin i benzin. upakovao sam i FMIC i vece cevi imam i ISPRAVNU KLIMU, bash je tesno. Chesto provozam na benzin punim gasom ali duzhi put nisam nikada ishao na benzin. Benzinske dizne proveravam godishnje i nikada nisu pravile problem, ochistio sam ih pre par god i pre mesec dana iako su na testu odlichno radile a overboost sam terao i do 1.45.

Necesh sprzhiti motor jer vozish na plinu pa prebacish na benzin jer se jako brzo hladi isto tako se jako brzo greje. Ne secam se da li si menjao pumpu goriva, ako nisi sigurno cesh sprzhiti klip (nevezano od plina) pri tom boostu ali iako je potrebno samo nekoliko sekundi da se to desi i navodno lako se deshava ipak treba da budesh manijak.

Ja sam jedini koji cepa clet na plinu duzhe vreme i jedini koji je sprzhio treci klip na drugom cletu jer sam gospodin na fazi3 terao fabrichku pumpu i taj dan po vrucini vozio bez FMICa punim gasom do autoputa, na autoputu sam ispunio prvih 5 brzina i svaku terao do 7500rpm koliko je eds ph3 blokada. Prebacio u 6u i auto je prestao da vuche. Nije se ugasio, video sam da neshto ne valja i nastavio da vozim sporije do prvog parkinga. Tako se topi klip. Auto je palio i lupao mogao je da se vozi :).

Shto se priche da li plin shteti motoru tu imash razna mishljenja, chinjenica je da ljudi sa c20xe ili c20ne prelaze na plinu 100-200-300 hiljada a u oba su iste npr gumice ili npr ista cela glava sa XE tako da to kod mene ne pije vodu. Auto je pre mene preshao 30.000 na plin i ja sam zamenio membrane isparivacha i evo vec 40.000 tera tako. Ne mogu preci 180kmh jer ne mozhe da puni isparivach, povezao sam na pc i video da mu pada pritisak.

Shto se stalnog shtelovanja tiche to nikada nisam radio, sipaj i vozi.

Ja sam 3x otvarao motor u tom periodu. Nije bilo zbog plina, prvu KS glavu sam pregrejao proshle god i pochela je da mesha, onda sam stavio drugu KS koja je odmah meshala i terao tako mesecima sve do zime. Onda reko zbog antifriza da nadjem coscast i sipam antifriz a ne ulje/voda mix. Pre mesec, dva sam stavio coscast i vishe ne mesha. Preshao vec oko 2000 na plinu i oko 200 na benzinu. Nisam primetio nishta na ventilima od vozhnje na plin, iskreno za gumice ne znam. Shto se testova tiche, svi ozbiljni testovi plin vs benzin pokazuju da plin ne shteti motoru. Ovo otvaranje matorih motora koji su pred kraj radili na plin mi nije merodavno.

Takodje ne znam ako ubacish 2 isparivacha i napalish se i cepash PLIN NA 1bar da li ce to moci da ohladi klipove i da traje dugo. Jer ja kao shto 3x rekoh ne mogu da predjem 4000rpm i to sa MAX POLA GASA jer auto krece da se davi tako da bukvalno vozim ceo autoput cca 160kmh a auto radi u vakumu ili dok ubrzavam do te brzine dodje do 0.3. Tako shtedim 40% na duzhem putu a sa jachim punjenjem plina i opet normalnom vozhnjom gde nekada dash preko pola gasa moje nagadjanje je da cesh shtedeti SAMO 20%. Onda ispada da je najbolje da ne ugradjujesh plin :).

Sve u svemu dao si mnogo para u auto kao i svi turbo vlasnici i auto ti ne vredi ni trecinu od toga, hocesh da ga vozish i da ti bude jeftin i da cepash na gorivo da bude brz, stisni se onda i ugradi plin sa technim ubrizgavanjem kad vec planirash duzhe da je vozish i prelazish dosta KM onda ima logike :). Opet imash kupusijadu ispod haube i ciganiju kao moju, plin, klima, faza bla bla bla :). Sve u svemu ja cu i ove god preci oko 15.000km, trkati se na gorivo sa bocom plina u gepeku.

Autoru:  milanracing [ 24 Feb 2016 20:06 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Imamo strucnjaka na forumu koliko i eksperata u vladi.
Ovaj celavi se uhvatio 2 isparivaca, pa dva isparivaca, a ima hi teck djubre od plina pod haubom i daj boze da ako mu neko pokaze brc isparivac od 150kw da bi znao sta je.
Zato sto se svi razumemo u plin i ugradnju stekli smo i takvu sliku o plinu. Svi bi smo da to da sto manje kosta, da radi odlicno, malo trosi i ide ko blesav.
Ti lično moras da odlučis sta zelis od svog auta. Sa plinom prvo imas problem prostora zbog rezervoara. Druga stvar je prostor pod haubom sa c20let motorom, pogonom i plinom. Znaj da ce uvek nesto nesto negde smetati. Makar toliko da ces morati uvek da skines neki deo plinske instalacije da bi dosao do nekog drugog dela. Sledeca stvar bi bile one gluposti oko benzina koji lapi, potrebe za razlicitim svecicama, sitnim bagovim koji mogu da se dogadjaju u radu sa vremena na vreme... Ako zelis da prilagodis sistem potrebama auta, ili da kao sto si napisao BRC moras da imas u vidu cenu uredjaja, kao i potrosnju plina. Meni nikad nije auto trosio ispod 10l benzina, ma koliko da ga stedeo. Ako vozis, i zelis da radi priblizno kao na benzinu racunaj i na potrosnju.
Naravno, ovo je samo jedno od mnogobrojnih misljenja, odn činjenice na osnovu iskustva kojima bih ti proliblizio problematiku. Tvoj auto, tvoja odluka. Ja sad kad bih kupovao astru zlet, munuo bih sigurno plin, svestan činjenice da project car i daily rider nikada ne mogu biti jedan auto.

Autoru:  CweLe [ 24 Feb 2016 21:14 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

150kw atmo i 150kw turbo 2 razlichita pojma. Neka bude da je to na papiru tachno svakako mu treba josh jedan isparivach jer na stabilnih 1bar boosta ima mozhda 170-200kw? :)

Autoru:  Otacon [ 25 Feb 2016 00:48 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Ako hoces plincugu otvori se ko covek i montiraj plin sa tecnim ubrizgavanjem. Ako ti je puno za plin da das 1000e+ onda je za tebe jugic.

Autoru:  DEXTER LE [ 25 Feb 2016 01:44 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Cvele,previse nauke i komplikacije... , ako hoces da se vozis jeftino , vozices ko baba, a ako hoces da se vozis sa punom snagom jbg platices. Ja sam sugestirao drugu , i njegov fabricki let do 3500rpm ide na plinu , preko 3500 rpm , auto je na benzinu i gotovo , nemam rizika za spaljivanjem klipova i sl. Znamo svi koji se iole razumemo u auta i LPG sekvent system, da isparivac od 150kw ne moze normalno ni XE da napoji plinom prilikom iziskivanja maksimalne snage, i znamo svi da auto nikada vise nije auto,cim vidi plin, ali jbg, bolj je d se vozimo kako tako nego da gledamo vozila po dvoristu kako trunu i propadaju....
Ako mene pitas ja sam vozio plin 5-6 sati i skinuo ga , bacio sam 500e i nsta i swe smo probali i nista, i eto ga taj plin stag4+ stoji delom pod haubom delom po fiokama u garazi , ja ne mogu da se iskajem sto sam TO ugradjivao.....

Autoru:  stratro [ 25 Feb 2016 11:17 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Evo plinskog sistema...ko se razume nek cita i nek pise..

http://www.lpgshop.co.uk/content/downlo ... alogue.pdf

The SEQUENT PLUG&DRIVE system is the latest and most advanced gaseous phase LPG system designed for cars with a multi-point sequential petrol injection system. It was created on the basis of well-known and proven components from the SEQUENT systems family, i.e. Genius MB reducer, BRC injectors along with the rail and MICRO changeover switch.
The PLUG & DRIVE gas control unit as well as the gas pressure and temperature sensor located in the rail constitute a novelty. Particularly noteworthy is the PLUG & DRIVE gas control unit characterised by very good communication with the petrol control unit, which allows obtaining a number of important parameters, such as mass of the flowing air, air temperature, coolant temperature, engine r.p.m, short-term and long-term adaptation of the fuel mixture mapping. Thanks to these data, the gas control unit can precisely control the entire system and dispense LPG. Communication between the gas control unit and the petrol control unit also allows reading and cancelling the errors signalled during the operation. This function also allows sorting these errors into "more and less important" for the engine operation - a flashing LED on the Micro changeover switch informs the driver about errors.

The SEQUENT PLUG&DRIVE system offers the following options: cold engine operation, acceleration, deceleration, and full load operation.

A novelty in this system is the possibility of emergency start-up of the engine with gas. However, this option has been limited by the manufacturer to five repetitions, preventing its overuse. This function can be reactivated in a service station. The P&D system is characterised by a very high degree of integration of the LPG injection control system with the factory fuel system - it is pre-installed in new cars of various make, such as: CHEVROLET, CITROEN, PEUGEOT. The combination of the petrol and gas injection control systems enables full control over emissions of pollutants by providing optimal working conditions for the operation of the catalytic converter. The P&D system meets the requirement of the EURO 4 exhaust emission standard

APPLICATION:

Naturally aspirated and turbocharged 3-, 4-, 5-, 6- and 8-cylinder petrol engines with multi-point sequential petrol injection system.

CONTENTS OF THE P&D KIT:

GENIUS MB reducer, P&D control unit, Et98 gas solenoid valve, cabling, Micro switch, BRC rail with integrated gas pressure and temperature sensors,

BRC injectors, gaseous phase filter, gas pipes, water pipes, and mounting elements.

FUNCTIONS:

Automatic switching from petrol to autogas after reaching an adequate temperature of the coolant. Full integration of the gas and petrol control units.

STANDARDS:

The system meets the requirement of the EURO 4 exhaust emission standard and can interoperate with EOBD.



..samo moja rasplinjaca bice BRC Genius Max..najveca za V8 motore.

Autoru:  CweLe [ 25 Feb 2016 12:07 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Ozbiljan reduktor, javi nam utiske kada ubacish u auto...

Autoru:  stratro [ 25 Feb 2016 12:10 ]
Tema posta:  Re: C20 LET Kalibra na LPG

Cwele...
Ovo je koliko ja znam najnovi, najbolji i najskupi sistem u BRC ponudi.

Valjda je sa tecnim ubrizgavanjem? :let:
Na obuci za ovoj sistem u Italiji imali su izlozbeni primerak Maserati Gran Turismo V8 sa ovim sistemom. :ludilo2:

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/