Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Loše strane autogasa
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=34011
Stranica 1 od 2

Autoru:  Marko79 [ 01 Feb 2016 20:06 ]
Tema posta:  Loše strane autogasa

Može li neko da napiše i loše strane ugradnje autogasa?
Npr, koliko se skraćuje radni vek motora, da li autogas oštećuje neke delove motora...itd
Naravno, pod pretpostavkom da je sve kvalitetno ugrađeno
Konkretno za moj motor XER18(Zafira B)

Hvala

Autoru:  Eltech [ 01 Feb 2016 22:18 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Ja nemam plin, al cu se ukljuciti :)
Msm da su price o skracenju radnog veka motora koji radi na plin polovican mit, osim ako ne zelis da predjes "bilion". Ako imas dobar uredjaj i redovno odrzavas auto, zgazices slabije odrzavane benzince bez plina ili dizele. U sustini msm da je trik u odrzavanju i samoj ugradnji ... da bude sve kako valja. Moja cela bliza ekipa ima plin, ja sam jedini bez ... niko nije imao neke vece probleme.

Sa druge strane, po meni jos vaznija stvar je kalkulacija. Ceka te fina cifra za ugradnju, papire pa uracunaj i vreme, redove i zivce, manji i neugledan gepek, pa posle veca postrosnja na plinu koji nije vise dzabe kao nekad. Ako ne prelazis neku vecu kilometrazu, sve potroseno se nece brzo vratiti, a kad se vrati pozeleces Zafiru C :D

Autoru:  Marko79 [ 01 Feb 2016 22:53 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

mmmm...Zafira C :)

Autoru:  MiskoBgd [ 01 Feb 2016 23:52 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Z18XE potrosnja benzina u gradu 11l, po centru, odnosno 27.5l na 250km.
Z18XE potrosnja plina u gradu 12l, odnosno 30l na 250km, a 1000din benzina (zimi vise leti manje ovo je prosek)

Sad ja nemam pojma bas cene goriva ali neka BMB95 bude 125 a TNG 70din.

Benzin 250km: 3400din
TNG 250km: 2100din + 1000din benzin = 3100

U principu usteda 300din na 250km odnosno 1200din na 1000km. Na 10 000km stedis 100e, sto ti znaci da otplatis uredjaj i atest treba ti minimum 60 - 70 000km :)

Autoru:  pistre [ 02 Feb 2016 00:01 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

jao koliko je samo pisano o tome na forumu...

Autoru:  zvonce [ 02 Feb 2016 11:07 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Samo nemci da ne pustaju gas

Autoru:  Canjon [ 02 Feb 2016 12:20 ]
Tema posta:  Loše strane autogasa

sad sve zavisi od kola do kola. Meni korsa trosi tipa 8 litara po gradu sto je
8x70=560 din.
Dok benzina trosi 7 minimum sto je
7x130=910

Sto bi znacilo da je usteda na 10.000km nekih 40.000 :)
Sve u svemu racuna se od auta do auta.
Mane koje sam ja primetio su, drugacije se cuje malo motor kad se prebaci na plin, nije auto startan kao na benzin, mada u visokim obrtajima se to ne oseti. Sada samo sto imas i servis plina na 15.000km, bar tako kod mene, kosta taj filter i gumice neke 2500-3000 dinara.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autoru:  brankko [ 02 Feb 2016 14:48 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Meni je na Z18XE 100km sa benzinom red veličine 1600-1800 din, a sa plinom 800-1000 din. Realna razlika mi je oko 40%. Prelazim oko 25.000 godišnje i sa svim troškovima (koji su sada veći nego ikada) sam isplatio plin za pola godine. Auto radi odlično na oba goriva.

Ako prelaziš 10k godišnje, ne isplati se. Ako prelaziš 20k isplati se. To je što se grube kalkulacije tiče.

Sve ostalo ti je kao što je @Eltech već napisao. Odžavaš i sve ok.

Ako gledamo samo loše strane, to ti je sledeće:
Moraš češće da proveravaš ulje, moraš da imaš savršenu struju (nna najmanja štucanja plin zna da zeza, na gorivu guta sve) i izgubićeš prostora u gepeku zbog boce. Takođe, malo se povećava težina auta.
I još jedna stvar koja mene lično najviše smara: Plin moram da sipak na svaka 2-3 dana, a benzin jednom u nedelju ili 10 dana - zbog zapremine rezervoara. Plus često moraš da sačekaš da potrošiš sav gas, da bi napunio 'do čepa' - za razliku od benzina. Što nekad pravi opterećujuću kalkulaciju pred put...

Autoru:  markoue [ 02 Feb 2016 15:34 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Meni kadett sa x12sz motorom i pierburg 2e karburatorom trosi 5,7 litara plina konstantnom voznjom(mereno cep-cep, Omv-Uzice, Eko-pred Lipovackim), a 6.5 normalne voznje( oko 90 na sat). Auto mi ne radi na benzin ima vec 3 godine, nikad se nije desilo da nece da upali zimi. Plin nije upisan u saobracajnu. Tako da ja lose strane plina ne vidim. Jedino sto sam promenio od kad sam kupio auto su membrane(osim filters naravno). Opet, rec je o 1200 kubika, i 'obicnom' plinu. Za sekvent je vec druga prica, em sto je skuplji za ugradnu, em sto mora da se pali na benzin itd.. Moja poenta je da nije isto uporedjivati sekvent i obican plin, mada sve vise ljudi kupuju novije aute, na koje mora sekvent, pa verujem da si na njega mislio :D

Autoru:  vaske68 [ 03 Feb 2016 10:37 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Na r 5 imam tng 5 god atestiran i nisam imao nikakvih problema,samo sto je vec bio ugradjen kad sam kupio taj auto inace sam protivnik tng-a i nikada ga ne bih ugradio ja,tako da moja ascona nema niti ce ikada u nju biti ugradjen gas.Potrosnja je oko 5 l na otvorenom i oko 7,5-8l u gradu zavisi koliko auto zagrevam u mestu u toku zimskih dana.Sada u aprilu moram da radim reatest tako da gas iziskuje i neke troskove vezane za "reketiranje" od strane drzave naravno ako je upisan u saobracajnu.Razlika u snazi auta je ocigledna na gas i benzin,bar je tako kod mene.

Autoru:  alexa05 [ 03 Feb 2016 12:55 ]
Tema posta: 

Zasto ulje mora cesce da se proverava kad se vozi na plin? Apsolutno netacno! Vozio sam 6 god kadeta 1.4i na plin i nikakvih problema sa uljem nisam imao... Normalno dolivanje od 500gr od zamene do zamene a 5x manje zaprljano nego kad se vozi na benzin...

Autoru:  brankko [ 03 Feb 2016 13:12 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Nemam ni ja, ali znam da se ljudima dešavalo da im se 'brže isposti', pa se nekad brže troši. A i ulje bi i onako trebalo redovno proveravati, ne menjati... menja se u regularnim intervalima...

Inače, motor koji radi na gas razvija nešto više temperatue pri sagorevanju u onosu na benzin, pri čemu se blago povišava i temperatura ulja (do 10 stepeni). To je sve u principu zanemarljivo, ali je teoretski bolje da ulje ima višu termičku otpornost.

U realnosti, ako je auto u ok mehaničkom stanju i ako je ugrađen kvalitetan sistem za TNG i ako se sve pravilno održava, ne da nema nikakvih problema nego je vožnja skoro identična. Oseti se razlika, ali je uglavnom zanemarljiva u svakodnevnoj vožnji. Finansijski je manje zanemarljiva. Evo imali smo i slučajeve da auto veću konjaću izbaci na plin od benzina, ali cena tog plinskog sitema košta koliko i polovina automobila ovde sa foruma. Tako da, na kraju, sve zavisi kome je šta bitno. U suštini, isti đavo, nema neke preterane razlike, sem u cenu eksploatacije - što je u Srba jedino bitno.

Autoru:  Godza [ 03 Feb 2016 23:55 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Ja sad kada citam ove postove o plinu prosto se zapitam dali mi svi zivimo u istoj zemlji, gradu, opstini.



Slika
Slika
Slika


Izostanak nepaljenja u cilindrima, lose naleganje ventila na sediste ventila, pucanje svecica, stradanje modula paljenja, crkavanje benzinskih pumpi za gorivo, elektriocnih dizni za gorivo, nesnosljiv smrad iz rezervoara sa benzinom koji vrti pumpa u prazno itd,itd....

Autoru:  Marko79 [ 04 Feb 2016 00:18 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Hvala Godzo na informacijama.
Ja autogas imam ugradjen već 3 godine i prvih godinu i po je sve bilo ok.
Posle toga pocinju mali problemi. Promenio sam vec 2 pumpe za gorivo, check engine lampica je postajala ucestala pojava...
A u zadnje vreme mi i auto nije išao kako treba na gas...To sam i delimično krivio zimsku smešu autogasa...
Zadnjih mesec dana vozim na čorbu i sve je kako treba(da ne ureknem).
Tako da sam blizu(99%) odluke da skinem instalaciju autogasa i da se vratim na benzin jer mislim da mi sve ovo nije dovoljno velika ušteda u potrošnji kada moram češće da posećujem servis...
Da napomenem da sam bio zadovoljan potrošnjom(12L po radu) autogasa za moj motor(Zafira B, 1.8)

Zbog svega ovoga sam i pokrenuo ovu temu jer nisam dovoljno stručan pa sam hteo da čujem i druge ljude šta imaju da kažu...

Autoru:  brankko [ 04 Feb 2016 00:25 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Ja sam i dalje mišljena da je krš od auta krš i na plinu i na benzinu, s tim što na benzinu kortlja sa mnogo većim problemima, a plin lakše zataji. Dobar auto sa dobrim plinom radi kao sat. O5, moram da pomenem, da se kod nas voze krševi i isto takvo krš gorivo sipa i svakojaki ugrađuju svakojake plin sisteme i to uglavnom na kraju rezultuje ovime što je Godza postavio.

Autoru:  Speedy [ 04 Feb 2016 02:38 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Svako ima svoje misljenje naravno,ja recimo vozim na plin od 2009 kada je bio cca 30 dinara litra...vozio sam 1.3,1.8 gsi,pa ponovo 1.3 i sad na c20xe hocu da izvadim plin,ne zato sto mi smeta ili sam protivnik,nego hocu da uzivam u snazi,stim sto auto necu mnogo voziti jer ce biti u Srbiji a ja sam u Italiji..nego prva stvar svi hoce da voze auto a da sto manje trosi,sto je i logicno kod nas u drzavi jer su male plate,skupo gorivo i kvalitet ne jedna velika 0.auta koja sam imao odrzavao sam redovno,i pre nekoliko godina kada je u bila katastrofa zima,u Sapcu je to vece bilo -28,to jutro moj kadet je upalio bez ikakvih problema...cinjenica je da vecina majstora( cast izuzetcima) ne zna da nasteluje plin,odnosno musterija izmedju ostalog zahteva da ide kako ide a malo da trosi..to vec dolazi do lose smese u samom motoru pa i daljih problema po motor u narednom duzem periodu,takodje plin zahteva dobru struju a veci deo ljudi menja svecice kablove i ostalo kad pocnu da prave probleme i tad se uzima najjeftinije jer opet kazem takav nam je standard.vozaca na plin sve manje,zbog nameta,drzava naravno hoce svoj harac tako da je sad plin i skuplji od benzina...( litra benzina je nesto preko 900 grama,a 2l plina su kilogram..tako da je manje vise isto). Od juna meseca svaki put kad dodjem u srb predjem u bosnu i sipam tamo gorivo,em je bolje (letos mi je kadet trosio oko 6-7 litara plina) em je cena sad vise nego smesna..litra je 40 dinara..sad i astru kad sam registrovao isto sam uzeo zeleni karton za nju cu isto tako benzin tamo da sipam jer je i on oko 90 dinara..em jeftinije,em auto manje trosi,em bolje gorivo.. neko ko prelazi oko 1000km mesecno,ostane mu oko 3000-4000 hiljade dinara mesecno,tako da bar po meni ne vidim zasto je problem jednom godisnje dati 50 eura za servis tng-a i sanirati probleme :)

Autoru:  Markius [ 04 Feb 2016 22:36 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

za opelove ohc motore izuzev 16v tesko da ima losih strana ili su zanemarljive. :D
motor koji mi je trosio litar ulja na 300km 2008 god. je tad osvezen karike, glava predihtovan, dan danas gura sa shellovom plavom polusintetikom 10w-40(potrosi 500-700gr na 10tkm, sto vise iscuri na karteru za to vreme) i presao je od tada preko 120k sve na plin al se na benzin uvek pali.

Autoru:  Milan93 [ 04 Feb 2016 22:56 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Jbs plin,dizel je zakon... :ziveli:
bez uvrede :postovanje:

Autoru:  Speedy [ 05 Feb 2016 00:22 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Ko voli...mada dizeli sto dolaze kod nas presli su boa oca,a na njemu kad crkne nesto onda je opste narodno veselje..ipak sam ja licno za benzince :)

Autoru:  Milan93 [ 05 Feb 2016 14:57 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Slazem se da je veselje druze,ali platis jednom i miran si dugo dugo,dok kod plina uvek postoji neka sitnica koja pravi probleme,plus to sto nemas gepek,a i ovi atesti,gluposti,stalno nesto izmisljaju,jbg...

Autoru:  goran78 [ 05 Feb 2016 22:45 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Za koje pogonsko gorivo je Nemac napravio auto na to vozi.Inace oni vole da ustede bar 10 puta vise od nas.licno jos nisam upoznao nekog ko je dosao iz Nemacke ili Svajcarske sa auto na auto-gas.e sad nikog nisam pitao koji je razlog.

Autoru:  brankko [ 06 Feb 2016 02:50 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Pa u Nemačkoj imaš gas na skoro svim pumpama (samo imaju drugačiji priključak) i vozi se i tamo masovno. Imaš čak i Astre fabričke na gas.
Nismo to mi izmislili da zeznemo svet :)

Autoru:  alexa05 [ 06 Feb 2016 17:22 ]
Tema posta: 

Prvi put cujem da zbog gasa nemas gepek... Osim ako se sam vlasnik vozila ne odluci na to...

Autoru:  Marko79 [ 06 Feb 2016 17:25 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Pa gde da stavis rezervnu gumu?

Autoru:  MiskoBgd [ 06 Feb 2016 17:53 ]
Tema posta:  Re: Loše strane autogasa

Marko79 je napisao:
Hvala Godzo na informacijama.
Ja autogas imam ugradjen već 3 godine i prvih godinu i po je sve bilo ok.
Posle toga pocinju mali problemi. Promenio sam vec 2 pumpe za gorivo, check engine lampica je postajala ucestala pojava...
A u zadnje vreme mi i auto nije išao kako treba na gas...To sam i delimično krivio zimsku smešu autogasa...
Zadnjih mesec dana vozim na čorbu i sve je kako treba(da ne ureknem).
Tako da sam blizu(99%) odluke da skinem instalaciju autogasa i da se vratim na benzin jer mislim da mi sve ovo nije dovoljno velika ušteda u potrošnji kada moram češće da posećujem servis...
Da napomenem da sam bio zadovoljan potrošnjom(12L po radu) autogasa za moj motor(Zafira B, 1.8)

Zbog svega ovoga sam i pokrenuo ovu temu jer nisam dovoljno stručan pa sam hteo da čujem i druge ljude šta imaju da kažu...


To je zato sto verovatno imas neke Valtek ili Rail dizne sa gde ceo rail dizni kosta 100e. Uzasno su spore i ne mogu da isprate rad benzinskih dizni za auto od 140ks. A voznja sa takvim diznama sigurno za posledicu ima ono sto je Godza postavio.
Promeni dizne, i isparivac ti je sigurno za remont. Kupi neki kvalitetan rail dizni, Hana, BRC ili slicno (to te kosta oko 250 evrica) remontuj isparivac i pici dalje.
I pazi u kom servisu ces da radis.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/