Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

interfejs rs 232 za stelovanje sekventa
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=15966
Stranica 1 od 4

Autoru:  bozza [ 09 Avg 2011 23:21 ]
Tema posta:  interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

moje interesovanje za stelovanje sekventa u home made varijanti nije zamrlo vec naprotiv radilo se i nadam se dosao sam do kraja ove price.

posto sam za sada odustao od kupovine gotovog kabla koji kosta 2 crvene preko com1,preko usb-a pet a blu tut varijanta osam,izbunario sam kuci interfejs rs 232 koji se bas korisi u ovu svhu,a moj brat ga je koristio nekad za prenos podataka iz (sada vec stare) nokie 7110,verovatno se secate da je imala onaj roler i klizeca vrata.

sutra cemo videti krajnji rezultat,cilj mi je da uspe komunikacija preko com1 a odmah zatim,idem na varijantu adaptera usb-com1

evo slika rs 232 interfejsa:

Slika Slika Slika

ko hoce da napravi primerak za sebe,evo seme intrefejsa rs 232 koju sam nasao na netu i koja je potpuno ista kao ova sto imam ja,a pored seme su nacrtani konetori za prikljucivanje na ecu plina.
za tomaseto je ovaj gore u levom uglu

Slika

sutra javljam rezultate,nadam se uspehu :aplauz:

Autoru:  Bane66 [ 09 Avg 2011 23:27 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Samo hrabro! :thumbup:

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 13:53 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

bilo je hrabro i uspela je operacija :D

interfejs radi,i to sam kupio adapter sa usb na com1,instalirao drajvere na lap top i proradilo je bez problema.

evo slika

Slika Slika Slika Slika

ostaje mi da nabavim jednu finu malu kutijicu i da lepo napakujem plocicu i da kupim neki konektor sa cetri pina i da ga spojim paralerno sa postojecim da bi to sve bilo po propisu

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 13:59 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

e sad procedura stelovanja,sta i kako?

evo slika sa auta pa da vidimo kako se to radi

Slika Slika Slika

ono sto me prvo interesuje kako se koriguje kriva od plina?
drugo,dali sejvirana mapa moze ponovo da se vrati i ucita?

Autoru:  mix [ 10 Avg 2011 14:14 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Ne znam kako ali kod mene je kontra od tvoje krive. Kriva od plina je meni dosta jaca od ove od bezina...
Max br.obrtaja stavi na 7000 jer ce da ti na 6000 prebaci na benzin. Meni je temp.prebacivanja na 40 stepeni

Autoru:  Bane66 [ 10 Avg 2011 19:14 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Bozzo, jel su ovo slike stanja pre nego si danas odradio kalibraciju?
Koju ti je prijavljivao gresku?

Mapu cu samo kratko da prokomentarisem jel ne znam da li je stara ili nova.
U principu lepo prati benzinsku mapu. Jest malo siromasnija smesa, ali nemora da znaci da je to lose! Zavisi kako radi lambda sonda i kako ona diktira vreme ubrizgavanja.

Vrlo bitna stavka je da su dizne kalibrisane na komparatoru, tj, hod klipa unutar same dizne, sto sumnjam da je serviser radio.

Stelovanje mape je prosto i radi se "uzivo",tj, dok motor radi.
Princip kaze da treba da budu poklopljene ta plava i zelena linija. Kod tebe se vidi da je vreme ubrizgavanja manje nego sto bi trebalo da imitira rad benzina, sto znaci da treba dizati tu zelenu krivu. To se radi tako sto oznacis jednu po jednu od tih tacaka na narandzastoj liniji i onda sa UP ,DOWN dizes ili spustas. Narandzasta linija moze se reci, predstavlja zelenu liniju postavljenu u horizontali. Mozes jos dodati tih "radnih" tacaka ako mislis da ti je potrebno. Dok dizes ili spustas, nece se direktno odraziti na pomeranje zelene krive, te dizes ili spustas odokativno (3 do 5 klika tasterom UP ili DOWN) (na datom primeru, druga zuta tacka treba sa 1.5 da se digne na skoro 1.6. Tek po test voznji, kad nakacis komp, ocitace ti prepravljenu mapu.
Stvarno ne znam da li sejvirana mapa moze da se ponovo ucita (nisam imao potreba da to radim). Probaj, pa ako nesta zeznes, samo odradi auto kalibraciju! ;)

P.S: probacu to sa vracanjem mape sutra kad budem zavrsio ugradnju na calibri! :D

Autoru:  webboy [ 10 Avg 2011 19:35 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Nisam neki LPG expert, ali na plinu smesa i treba da bude siromasnija.

Evo liste idealnih odnosa u smesi za razlicite vrste goriva:

Gasoline 14.7
LPG (Propane) 15.5
Methanol 6.4
Ethanol 9.0
CNG 17.2
Diesel 14.6

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 19:40 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

ovo je zadnji izgled mape,t.j. sada vozim sa njom auto.

koliko sam skapirao iz teksta,korigovanje mape se vrzi tako sto se jedna tacka oboji u crveno i onda preko tastature page up ili page down?

kada tacke pomeram u voznji,tada mogu da vidim okom kako se pomera kriva?

hocu jos nesto da potvrdimo,kada je plinska mapa ispod benziske to snaci da je bogatija ili da je slabija smesa?

kako da dodam jos koju radnu tacku na polozeoj krivoj?

ovo za kalibrisanje,stvarno ne znam,sve sto bi napisao slagao bih te.

prijavljuje gresku,koliko se ja secam,otvorene sve dizne od jednom. ona se javi u velikoj turazi.
slikacu to ponovo sutra,ali prvo malo bolje da pripavim ovaj kabal i da proverim drajvere za ovaj adapter.

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 19:42 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

mix je napisao:
Ne znam kako ali kod mene je kontra od tvoje krive. Kriva od plina je meni dosta jaca od ove od bezina...
Max br.obrtaja stavi na 7000 jer ce da ti na 6000 prebaci na benzin. Meni je temp.prebacivanja na 40 stepeni


krivu ce mo ako treba svakako da korigujemo,to je cilj cele ove price. :postovanje:
ovo za obrtaje kod mene moze da ostane na 6.000 zato sto meni ne dozvoljava menjac da odem u crveno.
nije lose da se leti koriguje malo temperatura zato sti su topliji dani,ali svakako ,pravilo je da se steluje na 40c

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 19:43 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

webboy je napisao:
Nisam neki LPG expert, ali na plinu smesa i treba da bude siromasnija.

Evo liste idealnih odnosa u smesi za razlicite vrste goriva:

Gasoline 14.7
LPG (Propane) 15.5
Methanol 6.4
Ethanol 9.0
CNG 17.2
Diesel 14.6


14.7 cega? :D

Autoru:  kvcali [ 10 Avg 2011 20:11 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Odnos goriva i vazduha u korist vazduha

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 20:16 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

pa bojim se da to ne moze da se vidi kroz ove dijagrame
samo vreme otvaranja dizni i potpritisak u usisnoj grani

Autoru:  kvcali [ 10 Avg 2011 20:18 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Moras da kupis sirokopojasnu sondu sa prikazom ovog odnosa ko sto ima web, pa ti zato sugerise da na plinu mozes malo i siromasniju smesu da imas tih 7% valjda koliko se razlikuje benzin/plin

Autoru:  Bane66 [ 10 Avg 2011 20:29 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

bozza je napisao:
ovo je zadnji izgled mape,t.j. sada vozim sa njom auto.

1)koliko sam skapirao iz teksta,korigovanje mape se vrzi tako sto se jedna tacka oboji u crveno i onda preko tastature page up ili page down?

2)kada tacke pomeram u voznji,tada mogu da vidim okom kako se pomera kriva?

3)hocu jos nesto da potvrdimo,kada je plinska mapa ispod benziske to snaci da je bogatija ili da je slabija smesa?

4)kako da dodam jos koju radnu tacku na polozeoj krivoj?

ovo za kalibrisanje,stvarno ne znam,sve sto bi napisao slagao bih te.

5)prijavljuje gresku,koliko se ja secam,otvorene sve dizne od jednom. ona se javi u velikoj turazi.
slikacu to ponovo sutra,ali prvo malo bolje da pripavim ovaj kabal i da proverim drajvere za ovaj adapter.


1) sve tako, stim sto koristis strelicu gore ili strelicu dole, a moze i sa page tasterima
2) trebalo bi tako (ne stelujem u voznji te nisam siguran)
3) slabija
4) misom (klik na samu liniju gde oces tacku)
5) ako se javlja ta greska, to znaci da isparivac nemoze da napoji motor pa dizne vise nerade sekvencionalno, nego su stalno otvorene. Resenje je najcesce zamena isparivaca sa vecim protokom (zavoli). Mozes probati da se igras sa razbusivanjem dizni i dizanjem radnog pritiska, ali nemora da znaci da ce da uspe.

Autoru:  webboy [ 10 Avg 2011 20:35 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

da, to je odnos... znaci, na svakih 14.7g vazduha, treba da dodje 1g benzina...
Po slikama sam video da ti daje izlazni napon sa lambda sonde (0.25V na prvoj slici), takodje je spomenuta smesha, pa rekoh da ce ti ove informacije mozda znaciti.
Nezgodno je samo sto kod uskopojasnih sondi napon je 1V za manje od 14 i 0V za sve preko 15 (od prilike), tako da njihov izlaz nije bog zna kako upotrebljiv.

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 20:40 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

jasno ko dan :respekt:

meni je cilj manja potrosnja da se napravi t.j. da se nadje optimalan odnos potrosnja/snaga.
neka sada ostane sa ovom mapom sa slike pa da vidim kako ce trositi po gradu

drugi cilj mi je da moze da se vrsi ucitavanje vec spremnih mapa za razlicite rezime voznje,ali to ako postoji kao opcija

ovo u vezi greske neka saceka,javljalo je i pre,pa posle stelovanja od strane servisera nije,pa na zadnje stelovanje kada je korigovana potrosnja pocelo je opet.
a znam da se javlja jer upali cek engine pri brzini od 180km/h. mada mislim da je tu resenje da se pri kraju malo podigne plinska mapa,ipak su to veci obrtaji,vece brzine,treba tu vise goriva...

Autoru:  Bane66 [ 10 Avg 2011 21:01 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

bozza je napisao:
,ipak su to veci obrtaji,vece brzine,treba tu vise goriva...

ali Bozzo,...plin ne sluzi za isterivanje snage nego za ekonomiju! Dokle vise da to pricam!


:ludilo:

Autoru:  kvcali [ 10 Avg 2011 21:06 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Pa jeste, na preko 4,5 - 5 k obrtaja namestis da predje na benzin i samo da prsti...

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 21:06 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

ce zazmurimo pri vrhu bane... :ludilo2:
nismo mi plinadzije bas tolke stekare :D

kvcali je napisao:
Pa jeste, na preko 4,5 - 5 k obrtaja namestis da predje na benzin i samo da prsti...


ma sto da prebacuje na benzin? poklopim plinsku i benzinku mapu indenticno izmedju 75 i 90 kpa ima da ide samo tako :bekelji:

Autoru:  Bane66 [ 10 Avg 2011 21:10 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Kvcali,...turi li ti taj taster za spricenzi plin ili ne?

Autoru:  kvcali [ 10 Avg 2011 21:15 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Ma jok jos, al koristim staru srpsku spravu zvanu spajalica :ludilo: , ovih dana cu samo da nadjem neki prikladan

Autoru:  Bane66 [ 10 Avg 2011 21:17 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Spajalica!!! I ti si u mechanic timu! ccc



:ludilo:

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 21:19 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

pravi majstor rile koji far od juga podglavi kartonom :ludilo2:

Autoru:  kvcali [ 10 Avg 2011 21:27 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

Pa kako :P

Autoru:  bozza [ 10 Avg 2011 21:51 ]
Tema posta:  Re: interfejs rs 232 za stelovanje sekventa

sad bi ti moj cale rekao da uzmes makar izolovanu zicu :D

Stranica 1 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/