Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=12284
Stranica 1 od 4

Autoru:  Godza [ 06 Nov 2010 22:53 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Evo teme da i ja postavim neka pitanja, i nadam se da ce odgovori biti adekvatni.



1. Zasto strada modul paljenja ili kako je vi zovete bobina daleko vise na vozilima koja koriste plin.

2.Zasto strada regulator protoka vazduha ( znam da je od detonacije), ali plinadzije prebacuju da je do benzina, a vozilo se koristi u 99% slucajeva na plin.

3.Primecujem da pumpa za gorivo radi non stop, kada se koristi plin i da je izlozenija vecem optercenju nego se koristi na benzin, samim tim i strada cesce i ranje nego kad se koristi na benzinu.

4.Sta se desava sa elektricnim diznama i pritiskom goriva kada pumpa za gorivo radi, a vozilo se koristi na plin. Pritisak goriva je kod Z motora obicno 3,8bara.

5.Da li postoji neko drugo resenje za plasticne racve vodenog prostora, koje povezuju plinsku i motornu instalaciju vodenog prostora, da se ugradjuju aluminijumske ili metalne racve jer je na 99% slucajeva uzrok nedostatka tecnosti hladjenja upravo su te racve.


Ovo sve sto sam postavio od pitanja je sequent plinska instalacija.

Autoru:  Nesha [ 06 Nov 2010 22:56 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

:shock: Godza resio da ugradi plin :ludilo: :ludilo: :ludilo:

Autoru:  pistre [ 06 Nov 2010 23:03 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

:ludilo:

nije verovatno je to od jutrosnjeg problema sa astrom od duletaM

imam ja jedno pitanje za tebe godzo :) da nemas neki visak regulatora od 3.8 bara da poneses sutra na skup ? :D

Autoru:  Godza [ 06 Nov 2010 23:11 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Da,da pa kud svi tu i ja :ludilo:


Pa kad nemam problema sa vozilom, pa rekoh da ih napravim ugradnjom plina :P

Ma cisto informativno me zanima, jer ima vozila koja su presla i po 300 i vise hiljada kilometara a koriste se na benzinu, dok ova sa plinskim instalacijama stalno i permanentno isti kvarovi tako da dovodim u sumnju te plinske instalacije, a znam da su ugradjeni kvalitetno da li u ovlacenom ili nekom od drugih plinskih servisa.

Autoru:  Bane66 [ 06 Nov 2010 23:31 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Godzo, nemo se zalis,...zahvaljujuci plinu ti vec znas koji je kvar u pitanju na kolima, i na taj nacin stedis vreme na ustanovljavanju samog kvara! Tako mozes vise vozila da odradis i vise para zaradis!

Znaci, ukratko,...od ugradnje plina,...najvise Godza ima koristi! :ludilo:

Autoru:  Godza [ 06 Nov 2010 23:39 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Naprotiv retko kome izlazim u susret ko ima ugadjen plin, jer nije ni sve u novcu, ali nedozvoljavam da neko pljuje po opelu kako je los, a ima naknadno ugradjenu plinsku skalameriju koja je dovela to kvarova na motoru.
Sve to kada se stavi na papir sa kojekakvim kvarovima i popravkama u odnosu na cist benzinac izadje 100% na isto, sto se cene tice benzin & plin.

Autoru:  bozza [ 06 Nov 2010 23:53 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Godza je napisao:
5.Da li postoji neko drugo resenje za plasticne racve vodenog prostora, koje povezuju plinsku i motornu instalaciju vodenog prostora, da se ugradjuju aluminijumske ili metalne racve jer je na 99% slucajeva uzrok nedostatka tecnosti hladjenja upravo su te racve.



postoji resenje da se odradi kvalitetna mesingana racva nego tu se vrti stara prica da bi bila skupa od plasticne i nebi se isplatila plinadzijama.
mom caletu je to crklo na sred buta dok je vozio auto na gas,pa sam morao da idem u svrljig da to menjamo na sred puta. glupost od 50 dinara a istece ti voda i zamrzne isparivac

za ovo drugo se iskreno nebi upustao u diskusiju jer smatram da sam vozac a i kao vlasnik vozila a i samo vozilo ne postoje dva ista kao i dva ista majstora koja ugradjuju plinsku instalaciju. smatram da je to svaka prica za sebe...
kad se mnoge stvari budu uredile u ovoj drzavi uredice se i taj plin. ovako mozemo za za sve pa i za to samo da jadikujemo

Autoru:  Nesha [ 07 Nov 2010 00:01 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ajde i ja malo da pametujem. Znam da sam do juce imao plin u autu, i mozda ce ovo sad zvucati nisko ili nadmeno, ali jbg tako je... posle nepune dve godine voznje sa plinom, evo i mojih amaterskih zakljucaka :P
Sequvent je daleko nesrecnije resenje od venturi sistema. I to bas zbog tog "shatro kompljutera". Na postojecu instalaciju dodavati jos jedan kompjuter koji sa jedne strane ima toliko glup softver da mora da uzima podatke od fabrickog kompjutera, a sa druge strane i da je programsko resenje bolje potrebno bi bilo mnostvo senzora i koje cega, pa tek onda ni na sta ne bi licilo.
Ono sto sam zatekao na svojoj instalaciji sto je stradalo... sve su zice koje provode nizak napon i odredjenu konstantnu otpornost. Na svaku ostecenu zicu bila je zakacena zica od plina... da li se stvara veca otpornost, vece grejanje ili nesto trece - nemam pojma... ali uglavnom, nacete su bile zice od DIS modula, lambda sonde itd...

Sve u svemu, mislim da je jedino resenje nakon ugradnje plina voziti auto do prvih kvarova i onda ga se resiti i uvaliti nekom nesrecniku da se pati i vuce po majstorima...
poceti resavati nastale probleme, polako vraca u ravnotezu razliku u novcu izmedju voznje na plin i na benzin :P

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 00:07 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

A ti problemi o kojima pricate jel su primeceni na odredjenom plinskom sistemu ili generalno na svima.
Ovi italijanski, lovato, landirenzo, landi, ... su mnogo bolji od poljsih i turskih, a i fabricki se ugradjuju bas oni i neki holandski cini mi se

Autoru:  Nesha [ 07 Nov 2010 00:11 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ne znam, ja sam imao tomaseto... ne mora da znaci da je meni instalacija vrisnula od plina, mozda je i zbog godina :P ali jedino su propale zice na koje je bila zakacena plinska instalacija... mozda je slucajnost :P

Autoru:  Godza [ 07 Nov 2010 00:16 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Moze biti i do nestrucno ugradjene instalacije ili nece treceg, ali evidentno je da je po servisima precutno, sta se sve menja i sta sve strada od delova na vozilima koja imaju plinsku instaciju.

Uostalom zato i sluze ovi forumi da bi se vozaci sto vise uputili i ako ima nekih mana i kvarova koji drugi nece da priznaju zbog zarade ili ne znam cega.

Ovo sto sam napisao u vecini slucajeva je na vozilima takoreci od 2000 godista pa nadalje.

Jos sam zaboravio da dodam da je kolegi koji radi elektroniku na Altini, zbog nestrucno povezane plinske instalacije stradao modul na Tech 2 dijagostici, jer ga prikljucio na vozilo sa plinskom instalacijom koju je dovezla stranka na popravku kao i uobcajeno i ceh na Techu 2 je 400e.

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 00:21 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Evo ovde imam jedan link sa fabrickim uputstvima za ugradnju pa pogledajte nije to nista tako komplikovano a i po ovom ne bi trebalo da bude problema ako se prate uputstva

http://www.autogasassistenza.it/greenau ... andi/opel/

Autoru:  Godza [ 07 Nov 2010 00:32 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Kvcali sve je to u redu i lepo pise, ali to treba da gleda i zna i da procita onaj ko ih i ugadjuje.

Pa kod nas kada ugradjuju plin na primer na nekom z 16xe ili z18xe motoru ne mozes normalo da pridjes poklopcu i modulu paljenja da bi proverio svecice, produzuje se radni sat, i to je i sa demontazom glave motora kada je ona u pitanju ili demontaza elektricnih dizni.

Autoru:  bozza [ 07 Nov 2010 00:36 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

na zalost dok se sve stvari ne urede kako treba i dok se sanovnistvu ne podigne standard u svakom smislu bice i losih lekara,losih sudija a i bogami i losih i nestrucnih majstora bilo za elektriku,mehaniku ili za ugradnju plina.
kada svi gore navedeni budu pozivani na odgovornost i pored njih i servisi koji su ovlasceni od fabrike za neku ugradnju,koji su isli na praksu kod njih,pohadjali seminare onda ce verovatno svari stojati drugacije,ali naravno ta pruzena usluga nece kostati ni u snu kao sada

sa druge strane,mozda treba isto razmisljati zato je hiraulika (servo) kod opela rak rana,zasto je simensova elektronika losija od bosch-ove,evo vidim da se provlaci tema na forumu o plasticnim klapnama na dizelu,servo volan kod korse i merive...

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 00:37 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

E pa to je stvar servisa koji nisu atestirani za to, kod nas se radi naopako
atestiraju se ugradjeni sistemi i po pravilu idu posle na dorade a i oni sami strucnjaci koji kontrolisu blage veze nemaju o onome sto rade naucili nesto napamet i pricaju price,
umesto da se atestiraju servisi i po izlasku iz ovlascenog servisa dobijes atest jer je onda strucno ugradjeno, u tome je problem
totalna zamena teza u pogledu atestiranja :shit:

Autoru:  pistre [ 07 Nov 2010 00:38 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

odlicna tema ! samo tako nastavite :ok:

neso, sto se tice sumnje na staru instalaciju zaboravi odmah jer je kalibra kvalitetno radjenja, narocito tvoja jer je medju poslednjim serijama, a i ako je meni instalacija bukvalno kao nova a auto mi je i stariji i vise je presao i radi pod mnogo vecom temperaturom onda ne moze da bude tvoja losija zbog godina

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 00:41 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ne znam za ovi instalaciju ali nemogu da se slozim da je kalibra kvalitetno radjena jesu je popravili od te 95 valjda ali minimalno, da je aljkavo radjena cinjenica :shit:

Autoru:  Godza [ 07 Nov 2010 00:51 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Bozo potpuno se slazem sa tobom, ali to vreme da docekam ja sigurno necu, mozda moja deca jednog dana. U svim sverama drustva je jedno veliko neznanje i ovde kod nas za par godina nece biti dobrog majstora, lekara, sudije,pekara koji ce poznavati svoj posao i stati iza toga sto radi, jer prvo treba biti cestit i posten.

Kvcali, a koce njima tim serviserima da da atest, ovi sa mas, fakulteta pa oni su jos na nivou auto industrije 70 godina cast izuzecima.

Svake godine sam odlazio na predavanja koje su opel ing, odrzavali na masinskom fakultetu i sta su nasi ing, postavljali kao pitanja bilo bi jako smesno da nije tuzno.

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 00:54 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Upravo to nasi fakulteti i skole uopste su skup korumpiranih, debelih, isfrustriranih, i zaostalih neznalica, zato smo i dovde dosli :shit:

Autoru:  bozza [ 07 Nov 2010 00:57 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

ne samo da ga ti neces dockati,nego sto ga ni ja necu docekati a mladji sam od tebe... bilo kao obican gradjanin bilo kao kroz neki vid delatnosti i profesije

eeee gorane,vrlo mali broj majstora moze da se pohvali time da ide na bilo kakvu vrsatu edukacije i strucnog usavrsavanja :dedica:

Autoru:  bobale [ 07 Nov 2010 01:30 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

MoĹže li neko (javi se Bane :D) da odgovori na pitanja koja je postavio Godza u prvom njegovom postu u ovoj temi? I mene zanimimaju odgovori.

Autoru:  webboy [ 07 Nov 2010 01:44 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Godza je napisao:
Jos sam zaboravio da dodam da je kolegi koji radi elektroniku na Altini, zbog nestrucno povezane plinske instalacije stradao modul na Tech 2 dijagostici, jer ga prikljucio na vozilo sa plinskom instalacijom koju je dovezla stranka na popravku kao i uobcajeno i ceh na Techu 2 je 400e.


Pih maler.... znaci dzabe mi je popravljao staru calibru :D :D :D

Sto se benz. pumpe tice i njenog opterecenja.... ako su dizne zatvorene, i benzin ne ulazi u motor, zar se to isto gorivo onda ne vraca u rezervoar i jednostavno "kruzi". Jes da pumpa radi bez preke potrebe, jer vrti benzin u krug, ali ne verujem da dolazi do nepozeljnog povratnog pritiska na istu... ili gresim?

Autoru:  Bane66 [ 07 Nov 2010 01:48 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

Ono sto sam ja primetio apropo sve losijih majstora u svim sverama zanata, se svodi na samo jednu recenicu:"ma, dobro je to i tako".
Masa, ali masa "majstora" se vodi tim principom, pa zato i dolazi do nebuloznih kvarova i steta, jer jednostavno ne zele da zamaraju mozak sa detaljima koji i cine majstorsko delo.
Ja ne zelim nikog da branim iz plinaske branse, jer niti ih znam niti me interesuju, a i u drugim postovima sam navodio moje misljenje o celom tom problemu sa plinom u ovoj drzavi!
Sto se tice strucnih ljudi koji bi trebalo da odlucuju sta je i mehanicki i u svakom drugom pogledu ispravno da bi vozilo ispunjavalo atestne uslove,...za to mogu samo da pljujem ljude koje se time bave, jer znam na koji nacin su donosili odredbe po kojima sad atestiraju vozila! Dovoljno je reci samo to, da dok sam i ja ucio kako se montira, doticni je bezecovao kako mi radimo i na taj nacin smisljao pravila za atestiranje. Cak sta vise, i dan danas prisustvujem samom cinu atestiranja, i dodje mi da se dobrano nasmejem na sve to!
Sto se tice Cali tebe i tvojih losih zica,..nekad je postojala rutina da se svi dodatni spojevi zica zalemljuju i izoluju prvo plasticnim izolirom pa potom nekim "krpenim". Kao sto sam gore napisao onu uzrecicu,...sad se radi tako da se samo obmota zica oko zice i malo izolira jer "moze to i tako"!


P.S: molio bi Vladu ili nekog ko zna, da oformi novu temu sa naslovom "Problemi sa plinskim sistemima" ili nesta slicno i da prebaci sve ove postove u tu temu!



@ bobale,...nisam ja izmislio plinski sistem pa da znam odgovore na sva moguca pitanja, tako da nazalost kako vasu tako i moju (jer i mene interesuje),odgovore morace da napise neko drugi!
Jedini odgovor koji ja znam a i mnogi od vas, to je u vezi plasticnih racvi, a na to pitanje je Bozza lepo odgovorio!

Autoru:  boolero [ 07 Nov 2010 08:11 ]
Tema posta:  Re: Sequent plin - u detalje

@webboy: Povratni vod je manjeg precnika od dovodnog, a kada pumpa radi na prazno ista kolicina goriva mora da prodje kroz oba, pa je verovatno do toga.

Autoru:  kvcali [ 07 Nov 2010 10:52 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

BudĹženje je majka zanata,
Ko bolje budĹži, bolje pare uzima

majstorska zakletva u srbiji :ludilo: :seci:

Stranica 1 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/