Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 27 Apr 2024 19:14

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 17 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 00:38 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Pozdrav svima.
Zamolio bih za malo vremena za moj problem, koji, ako se neko seca iz ranijih postova, postoji vec duze vremena.
Podsecanja radi, vlasnik sam Vectre A 2.0I, u kojoj je ugradjen BRC isparivac. Posto imam problema sa potrosnjom (18 l / 100 km ), molim da neko obrati paznju na sledece redove.
Nekoliko majstora je pokusalo da sredi stelovanjem srafa smese (nema ga na slici) i ler gasa (na slici br.2) potrosnju ali nikako nisu uspeli.
Pre svih ovih pokusaja jedan od majstora je da bi smirio rad motora ili ne secam se vec iz kog razloga odsrafio inbus sraf (na slici pod br.1) toliko da ga je izjednacio sa kucistem isparivaca.
PS. nemoj da vas buni sto je na slici sraf uvucen jer je ovo slikano pre nego sto je sraf odvijen.
Prosle nedelje bio sam kod jednog poznatijeg majstora u ovim krajevima i on mi je rekao da taj sraf ne sme da bude toliko odvijen pa ga je zavrnuo relativno mnogo, tako da mi trenutno stoji kao odprilike na slici.
Molim da mi neko objasni postupak stelovanja ovakvog BRC isparivaca i cemu sluze srafovi pod 1. i 2.
Za 2. znam da se tu steluje ler gas ali me interesuje sta se desava u kucistu isparivaca kada se on dira i da li njegovim odvijanjem pustam vise plina. Prvenstveno me najvise interesuje uloga inbus srafa (br.1), i da li bih sada kada je ponovo zavijen dobio manju potrosnju ?
Slika



Ajdemo drugari, pa zar niko nema vremena za malo pomoci ?!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 18:02 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jan 2010 23:24
Postovi: 42
Lokacija: beograd
Ime: vladimir
Opel: bmw e34
imbus služi za štelovanje pritiska a ovaj drugi isto samo za finije podešavanje. Mislim da je ovo kod tebe previše zavrnuto. on se šteluje tako što se na njemu podesi najveći broj obrtaja na leru a ne broj obrtaja koji tebi odgovara. ukoliko je broj obrtaja veći treba tražiti razlog zašto je to tako a ne smanjivati broj obrtaja time što mu se smeša osiromašuje. a toliko zavrnut šraf ukazuje na to da motor ne dobija dovoljno vazduha (prljav filter vazduha, dobija topao vazduh sa izduvne grane ili je plinadžija napravio redukciju vazduha) ili ne valja mixer plina


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 22:05 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Trazio sam po sajtovima kako se steluje BRC i postupak ide ovako:
1. Zavrne se do kraja sraf (2.)
2. Od oba elektroventila se skinu plusevi i dovede im se ponovo plus ali sa akumulatora
3. Skine se crevo isparivac-mesac
4. Zavrne do kraja sraf inbus (1.)
5. "varijanta 1" - odvrce se toliko koliko da potekne malo plina ili se osluskuje kada se plin cuje da polako krece tu se stane
5. "varijanta 2" - potopiti u casu vode kraj creva koji ide u mesac (drugi kraj je na isparivacu), odvrnuti inbus dok se ne pojave mehurici zatim polako zavrtati sve do casa kada pocnu mehurici da nestaju.
6. skinuti sa elektroventila zice kojima je doveden napon i vratiti buksne na plus
7. odvrnuti "ler sraf" (2.) za jedan i po krug.

Sada predstoji klasicno stelovanje korekcijom ler srafa i srafa za protok plina (nisam siguran kako se tacno zove ali to je onaj sto se ne vidi na slici, a stoji na crevu prema mesacu).

Sada ce neko da kaze "pa kada si nasao zasto pitas", ali mene interesuje sta se dobilo ovim postupkom i da li je to, to.
Usput jos jedno pitanje: Gde se kod ovakvog BRC uredjaja ispusta uljni talog, probao sam da nadjem neki sraf na dnu isparivaca, pa ili ga nema ili ga nisam video ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 22:06 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
jos nisi uspeo to da nastelujes kako treba?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 23:07 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Ma bozzo, on je super nastelovan, nikad ne ide ispod ili iznad 18 L I T A R A :banghead: :banghead:
. i uvek tacno znam kada cu da stanemmmmmmm :angry4: :angry4: :angry5: :angry5: :angry5:
:help: :help: :grrr:

... i da, jos uvek 18 (kao film, ha) !!!
PA KO JOS TROSI 18 LITARA PLINA.
Ljudi mi se smejui pokazuju prstom na mene : " ej, eno ga onaj sto mu vectra trosi 18 litara, ha, ha "
Moracu da staviljam kesu na glavu kada izadjem na ulicu.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 06 Sep 2010 23:18 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
:ludilo1:

salim se. :D

pa ja sam ti slao bese neko upustvo za stelovanje?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 07 Sep 2010 08:18 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Da bozzo, objasnjavao si mi putem PP, a sve u vezi tvog Posta za stelovanje, medjutim, gde god da potrazim na netu, teme su uglavnom "stelovanje venturi isparivaca", ali konkretno meni izgleda problem (za pocetak), pravi inbus sraf, za koji sam jedva nasao neko bedno objasnjenje. Znaci mora neko da mi definitivno objasni sta radi i kako se steluje taj sraf. Plinadzije izbegavaju da ga diraju al, jbg, jedan plinadzija ga je vec dirao, a drugi mi kaze da on ne sme da bude toliko odvijen pa ga zavio, i . :jaoo: :zuba:
Ma sve ti je jasno :seci:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 27 Sep 2010 20:48 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Ajmo opet u napaaaad !
P O L U D E C U UUUUUUUU !!
Vise nije 18, otisao na preko 20 litara.
Pokusao sam da nastelujem onaj inbus i evo do kog zakljucka sam dosao :
Davanjem napona na elektroventilu plin curi (mehurici u casi vode), jbg. nisam obratio paznju da li se to desavaloi pre dovodjenja napona jer se pojavio sledeci problem :
Zavrtanjem ili odvrtanjem inbusa nisam dobijao nista narocito, mehurici su uvek izlazili istim intenzitetom, cak su izlazili i kada je inbus (i sraf za ler) zavrnuti do kraja.
Odspajanjem napona sa elektroventila desava se da plin i dalje izlazi (mehurici u casi ) istim intenzitetom.
Cini mi se da mora istog casa da se prekine protok plina, zar ne ?
Mislim da sam blizu resenja, jer ovo definitivno mislim da ne sme.
E, sad molim majstore da me upute u cemu je problem.
Jos nesto, cemu sluzi onaj sraf koji nije oznacen brojem na slici i da li bi mozda nesto trebalo oko njega da se petlja.
Resio sam da uz vasu pomoc sredim potrosnju, jer su svi majstori kod kojih sam bio samo bledo gledali i stelovali malo ler, malo smesu i ono, klasika, ako mislis da ne vuce odvrni za cetvrtinu.
Molim za HITNU POMOCCCCCCCC !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 27 Sep 2010 20:58 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
kad zatvori ventil i dalje izlazi plin iz isparivaca i creva tako da je to normalno ali mora da prestane nakon minut dva, a sto se tice ostalog :bekelji:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 27 Sep 2010 21:43 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
OK !
Napomena: inbus sraf je bio u sva tri polozaja (zategnut, na sredini, odvrnut) i potrosnja je odprilike uvek ista - 18-20 l .
Sta dalje ???


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 27 Sep 2010 21:51 
OffLine
Iskusni Opeldžija

Pridružio se: 29 Jan 2010 22:58
Postovi: 2438
Lokacija: Vrcin
Ime: Marko
Opel: Kadett 2.5 24v V6
A da odes kod nekog majstora da ti to pogleda.. :shit:

_________________
Speedy----ali,ako kupis zlatnog kadeta dobices zadnji branik gratis


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 27 Sep 2010 23:41 
Ja sam imao problem sa plinom kada sam omegu A vozio,ni jedan majstor nije mogao da ga popravi,slucajno sam upoznao jednog lika koji je uspeo da popravi i da ga vrati u tip top stanje i tako sam prodao moju omegu :D lik je iz Nisa pa ako ti nesto znaci mogu da te vodim kod njega,njegov broj ne znam ali zivi u mom kraju :D


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 10 Dec 2010 18:19 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Avg 2007 10:53
Postovi: 278
Lokacija: Beograd
Ime: zoran
Opel: Punto Classic-Galant-(trenutno bez Opela)
sraf broj 1 (inbus) ti sluzi za "osetljivost" isparivaca.
na vecini BRC isparivaca za snage do 100kw on je fabricki nastelovan i to je izmedju 3 i 4 kruga odvijen u odnosu na potpuno zavrnut.
Veci sraf ti sluzi za odnos plin - vazduh, prvenstveno na leru (zato ga mnogi greskom zovu srafom za ler gas).
Po nekim fabrickim uputstvima koje sam citao, njega stelujes tako sto od potpuno zavijenog, odvijas dok se ne cuje protok.
Naravno, ovim podesavanjem, si samo delimicno nastelovao, a zatim ti sledi finije podesavanje.

Bitna stvar oko tvog problema je sledece: Nigde nisi spomenuo da imas neki problem sa radom motora, i vucom, sto mi je prosto neverovatno. 20 litara u toliki motor ???
Pa on sigurno ne moze da dise, a kamoli da radi normalno.

P.S. Moj prijatelj vozi neki americki van koji ima 5600ccm i trosi mu 18 - 22 l plina, u gradu 25l plina ! :ludilo:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 10 Dec 2010 23:29 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Nije me bilo duze vreme iz razloga sto sam digao ruke (delimicno).
Zamenio sam membrane (bile udrvljene), i nasao jednog lika koji je nastelovao inbus kako treba, t.j. uradio je po uputstvu koje sam video negde na ovom forumu, mada nije bilo najsjajnije shvatio sam princip.
Zategnu se oba srafa na isparivacu (inbus i "ler" sraf), skine se crevo sa mesaca (na njemu stoji sraf za stelovanje protoka plina), na elektroventil dovede se direktan "+" sa akumulatora i krene da se odvija inbus sraf. Cuce se sistanje plina sve jace i jace a zatim sve slabije.
Odvija se do trenutka kada prestane da se cuje plin. Odvije se sasvim malo, tek toliko da se jedva cuje plin i tu se stane. Vratiti crevo, odspojiti "+" sa elektroventila i akumulatora, odviti "ler" sraf nekih 3 kruga.
Startovati motor i onda delovati samo na "ler" sraf dok motor ne pocne mirno da radi. Naravno sada se moze kombinovati srafom za smesu i "ler" srafom radi korekcija.
Eto, to je moje dugomesecno iskustvo i mucenje. Mislim da sam uspeo sebi da dovedem potrosnju u neku normalu, a valjda ce ovo posluziti jos nekome.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 11 Dec 2010 00:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
bitno je da si napredovao :D
i kolika je sad potrosnja? kako ide jel lepo prima gas?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 11 Dec 2010 00:58 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2010 16:40
Postovi: 198
Lokacija: SRBIJA-Bor
Ime: Dejan
Opel: Vectra a 2.0
Ide odlicno. Sipao sam za 1000 din (oko 14 l), i presao sam do sada po gradu 110 km, i jos nisam stao. Ne znam koliko jos imam plina posto mi pokazivac ne pokazuje tacno. Sve u svemu koliko god da je sigurno je manje od 20 l. :cheers:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Stelovanje BRC isparivaca, uloga srafova ?
PostPoslato: 11 Dec 2010 01:03 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ako je tako dobro je :ok:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 17 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs