Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Insignia ecoFLEX
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=133&t=6304
Stranica 1 od 1

Autoru:  Jaka Faca [ 08 Jun 2009 14:42 ]
Tema posta:  Insignia ecoFLEX

Nova Opel Insignia je prošla kroz eko-tjuning tretman fabrike u Rüsselsheimu, sa ciljem da se smanje emisije štetnih gasova, a da se pri tome sačuva dinamičnost vozila.

SlikaSlikaSlika

Kroz modifikacije na karoseriji, programu za upravljanje radom motora, kao i prenosnim odnosima menjača, Opelovi inženjeri su postigli da prosečna potrošnja Insignie 2.0 CDTI bude 5,2 litra dizela na 100 km pređenog puta, uz emisiju ugljen-dioksida od 136 g/km, u skladu sa Euro 5 normativima.

Snaga dvolitarskog turbo dizel motora je respektabilnih 160 KS, dok je obrtni momenat koji ovaj motor obezbeđuje više nego dovoljnih 380 Nm. U kombinaciji sa modifikovanim šestostepenim manuelnim menjačem, to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi i umereno visoku maksimalnu brzinu od 221 km/h.

Naime, kod ove verzije Insignie, menjač ima drugačiji završni prenosni odnos, tako da motor radi na nešto nižem broju obrtaja. Osim toga, prvi i drugi stepen prenosa su skraćeni, tako da Insignia i dalje ima žustra ubrzanja do 100 km/h, kao i standardna verzija sa 2.0 CDTI motorom i nemodifikovanim menjačem.

Na instrument tabli je i indikator za pravovremenu promenu stepena prenosa, koji uzima u obzir koliko je papučica gasa pritisnuta, koja je trenutna brzina vozila, koji je broj obrtaja motora i u kom stepenu prenosa je menjač.

U samom motoru postoje senzori pritiska za svaku od 4 komore za sagorevanje, a na bazi očitanih podataka elektronska kontrolna jedinica optimizuje proces sagorevanja dizela, efektivno smanjujući emisije.

Aerodinamika Insignie ecoFLEX je dodatno unapređena u odnosu na standardnu, tako da koeficijent aerodinamičkog otpora (Cd) iznosi 0,26. To je ostvareno spuštanjem vozila, dodavanjem panela kojima se prekrivaju ivice rezervoara ispred zadnje osovine, zatvaranjem otvora na gornjem delu maske hladnjaka, na centralnom delu prednjeg spojlera i na donjem delu hladnjaka.

Konačno, umesto standardnih pneumatika, ecoFLEX verzija dolazi sa specijalnim Michelin pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, dimenzija 225/55 R 17.

Početkom leta će se Insignia ecoFLEX nuditi kao notchback i hečbek, sa polaznom cenom od 27.500 evra u Nemačkoj, dok će se tokom jeseni gami ecoFLEX vozila pridružiti i karavanska verzija.



Preuzeto sa http://www.b92.net

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/