Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 11:20

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Ugradnja tempomata - Zafira 2.0 DTI
PostPoslato: 07 Feb 2016 21:08 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2013 19:51
Postovi: 188
Lokacija: Niš
Ime: Saša
Opel: Zafira B 1,9 CDTI
Ideja stara oko dve godine. Pošto kod mene u životu ništa ne ide lako, tako ni ugradnja tempomata na mojoj zafi nije bila baš jednostavna.
Ima puno priče na forumu vezano za ugradnju tempomata u opelova vozila i uglavnom se svodi na ukopčavanje ručice u postojeći kontektor i eventualno aktiviranje preko op-coma ili tech2.
Kod mene je situacija sledeća:
-kao što naslov kaže Zafira je 2.0 DTI 2002. godište;
-ne postoji konektor za tempomat pored stuba volana niti bilo gde u unutrašnjosti automobila;
-u op-comu softver detektuje pedalu kočnice i kvačila (ovo je dobro);
-odlučio sam se za ugradnju tempomata po svaku cenu (pa kud puklo).

U stvari za ugradnju me je motivilsao sledeći klip sa jutjuba:


Tada sam shvatio da bi ovo možda bilo izvodljivo i na mojoj Zafiri, jer je u pitanju isti motor, ECU se isto nalazi u potkrilu, godišta su tu negde i odlučio da probam.

Ručicu sam kupio preko oglasa, skinuta sa polovne zafire dti. To mi je bilo bitno, otkud znam da li postoje varijacije, zato i nije najsjanije očuvana, ali je potpuno ispravna. Cena 20€ (nalete nekad i jeftinije, ali šta je tu je, nisam hteo da eksperimentišem sa nekim od drugih vozila).
Materijal za razvođenje instalacije od ECU do ručice koštao me oko 600 dinara.
Meni je trebalo oko 2 sata efektivnog rada i to je to, radi perfektno, odnosno, shodno svojoj nameni.

Pa da krenemo.
Ovo nije "how to", jer ideja nije moja, ali hoću da pokažem da je izvodljivo na Zafiri, jer toga nema nigde na internetu.
Za benzinske motore i restajling DTI Zafire (ECU na VP pumpi) nemam pojma da li je izvodljivo.

Prvo sam izvukao ECU iz svog ležišta. Za ovo je potrebno skinuti levi točak i plastičnu oblogu (unutrašnje krilo ili kako se već zove - ja je nisam skidao već sam je malo odvojio od ruba).

Slika

Konektori se vrlo lako odvajaju od ECU izvlačenjem osigurača (utvrđivača) sa strane konektora.

Slika

Instalacija se povezuje na većem konektoru. On se otvara jednostavno skidanjem vezice na mestu gde ulaze kablovi i skidanjem gornjeg poklopca.
Da bih povezao kablove na postojeću instalaciju koristio sam "splice" ili "scotch lock" konentore (kupio sam 10 kom, na ebay-u za 1 dolar i 200 dinara poreza i poštarine u majci Srbiji). Njih sam koristio da bi, u slučaju da ne radi tempomat, šteta na postojećoj instalaciji bila minimalna, ali može kao i na snimku.

Slika

Povezao sva četiri kabla kao na snimku, boje i raspored kablova su u potpunosti isti i na mom konektoru (to me je ohrabrilo da nastavim).
Sve sam dobro učvrstio vezicama, izolirao izolir trakom, spakovao u grkljan crevo i opet vezao vezicama i izolirao (što je sigurno, sigurno je). Evo slika.

Slika

Slika

Slika

Slika

Kablove sam izvukao kroz rupu u potkrilu, gde prolaze i ostali kablovi, ubacio ih u grkljan crevo (može i termo bužir) proveo oko boce za antifriz, iza kutije sa relejima i servo uređaja i uveo u kabinu vozila kroz gumeni čep na zidu (iza filtera goriva, na nekih 10cm od mesta gde cevi klime ulaze u kabinu). Čep sam probušio da bih provukao kablove (može da se stavi i malo žive gume kako bi se obezbedila vodonepropusnost, ali nije neophodno jer je rupa visoko, a i zafira ima dobru oblogu ispod motora). U kabinu kablovi ulaze negde iznad pedale gasa.

Slika

Slika

Zatim sam kablove vezicama povezao za postojeću instalaciju ispod instrument table (za.ebano, tesno za krupnog čoveka) i sproveo pored stuba volana do ručice žmigavaca. Ostalo je lako, stavio sam stopice i buksne, povezao i izolirao termo bužirom. Najbolje je (kao na klipu) staviti neki četvoropinski konektor (može i molex od kompa), ali pošto nisam mogao da ga nađem ja sam povezao ručicu pomoću stopica i buksni (u ovom slučaju potrebno je zapisati boje kablova sa ručice koji idu na A, B, C i D pin fabričkog konektora, radi eventalne kasnije demontaže, opravki i slično). Jedino je još potrebno ručicu uključiti u postojeći konektor, ubaciti u ležište i sklopiti plastičnu oblogu oko volana.

Slika

Slika

Slika

I to je to, zaista nije potrebna nikakva aktivacija preko op-coma, tempomat je odmah počeo da radi perfektno.

Ako neko ima iskustva sa drugim Zafirama (benzinkama ili restajl) neka ih podeli ovde.

I naravno, ako se neko odvaži na ovakav poduhvat tu sam da pomognem. :ots:

_________________
Diesel forever!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Ugradnja tempomata - Zafira 2.0 DTI
PostPoslato: 12 Feb 2016 15:19 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2013 19:51
Postovi: 188
Lokacija: Niš
Ime: Saša
Opel: Zafira B 1,9 CDTI
Takođe, bitno je napomenuti da kod ovakve ugradnje ne postoji signalna sijalica na instrument tabli koja pokazuje da je tempomat uključen. Negde, nekada, sam naleteo na neki forum gde je pisano o načinu ugradnje signalne sijalice u instrument tablu. Prema mom mišljenju, nepotrebno cimanje. Meni signalna sijalica nije potrebna, rad tempomata se lepo oseti i prati u vožnji, odnosno i bez signalne sijalice je potpuno funkcionalan i jednostavan za upotrebu.

_________________
Diesel forever!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Ugradnja tempomata - Zafira 2.0 DTI
PostPoslato: 12 Feb 2016 20:39 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Jun 2013 11:58
Postovi: 360
Lokacija: Beograd
Ime: Dragan
Opel: Astra H 1.7 cdti
Garaza: pogledaj
Da li je potrebno da auto u koji se ugradjuje tempomat ima board ? Astra G u mom slucaju 1.7 dti bez board kompjutera


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Ugradnja tempomata - Zafira 2.0 DTI
PostPoslato: 12 Feb 2016 21:12 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2013 19:51
Postovi: 188
Lokacija: Niš
Ime: Saša
Opel: Zafira B 1,9 CDTI
Ne, tempomatom upravlja ECU motora. Ja nemam bord na Zafiri.

_________________
Diesel forever!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 4 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs