Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
senzor temerature izduvnih gasova https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=125&t=30219 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | djo [ 30 Jul 2014 21:50 ] |
Tema posta: | senzor temerature izduvnih gasova |
SENZORI TEMPERATURE SENZOR TEMPERATURE IZDUVNIH GASOVA Senzor temperature izduvnih gasova se nalazi na cevi EGR-a i meri temperaturu izduvnih gasova. Senzor temperature izduvnih gasova je povezan na THG pin ECN-a. Kada je EGR ventil otvoren temperatura raste. Zbog porasta temperatura ECM zna da je EGR ventil otvoren i da tu prolaz izduvne gasove Rad ECT, IAT i EGR senzora temperature Premda ovi senzori mere različite stvari, svi oni rade na isti način. Odsignala napona sa senzora temperature ECM zna temperaturu. Kada se senzor temperature zagreva, napon opada. Opadanje napona je prouzrokovano opadanjem otpornosti. Promena otpornosti prouzrokuje da se napon menja. Senzor temperature se povezuje serijski sa otpornikom fiksne vrednosti. ECM snabdeva kolo sa 5 volti napona i meri promenu napona između otpornika fiksne vrednosti i senzora temperature. Kada je senzor hladan, otpornost senzora je visoka i signal napona je visok. Kada se senzor zagreva otpornost opada i napon opada. Uz pomć naponskog signala ECM može da odredi temperaturu tečnosti usisnog vazduha i temperaturu izduvnih gasova. Kraj mase senzora temperature je uvek na ECU-u, obično na pinu E2. Ti senzori se nazivaju termistori. DIJAGNOSTIKA SENZORA TEMPERATURE Strujni krugovi temperaturnih senzora se testiraju za: - otvoren - zatvoren - na naponu koji koristi - otpornost senzora Dijagnostički tester može da otkrije tip problema za otvoreno kolo (visoka otpornost) treba da očita mogućnost niske temperature. Za zatvoreno kolo (niska otpornost) treba da očita mogućnost visoketemperature. Svrha dijagnostičke procedure je izolovati i identifikovati senzor temperature u kolu ECM-a. Visoka otpornost u temperaturnom kolu prouzrokuje da ECM misli da je temperatura hladnija nego što stvarno jeste. Na primer kada se motor zagreva ECT otpornost se smanjuje ali nepronađena ekstra- otpornost u kolu može prouzrokovati neželjen signal napona veće vrednosti. Ovo se najverovatnije može primetiti kada motor ima visoku radnu temperaturu. Signal je tada pomeren (povišen) na temperatura/ otpornost skali (grafiku), ECT otpornost se menja veoma malo. Ekstra-otpornost na višoj temperaturi može biti uzrok da ECM misli da je trenutna temperatura motora približno 20’F=30’F hladnija od aktuelne temperature. Ovo može biti uzrok loših performasi, veće potrošnje i mogućeg pregrevanja motora elem posle duzeg uvoda posto mi je senzor crko na (zafir1,9 cdti iz 2007) a novi je oko 250 evra poceo sam da ga trazim na otpadima ali mi majstori uporno salju lambda sondu da li neko ima sliku(semu) tog motora(tj katalizatora sa sondom na njemu) koju bih da posaljem nekom "majstoru" na otpadu. ili da izmaltretiram godzu da ga uslika |
Autoru: | civid [ 01 Avg 2014 09:50 ] |
Tema posta: | Re: senzor temerature izduvnih gasova |
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECT ... 1098573457 www.autopartoo.com/oem/general-motors/55355404.html |
Autoru: | djo [ 01 Avg 2014 19:02 ] |
Tema posta: | Re: senzor temerature izduvnih gasova |
hvala civid |
Autoru: | Godza [ 01 Avg 2014 21:34 ] |
Tema posta: | Re: senzor temerature izduvnih gasova |
Evo i od mene par slicica i gde se senzor nalazi |
Autoru: | djo [ 02 Avg 2014 00:14 ] |
Tema posta: | Re: senzor temerature izduvnih gasova |
Autoru: | Nesha [ 02 Avg 2014 10:15 ] |
Tema posta: | Re: senzor temerature izduvnih gasova |
civid je napisao: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECTRA-ZAFIRA-SAAB-93-1-9-CDTI-DPF-EXHAUST-TEMPERATURE-SENSOR-55355404-/371098573457 http://www.autopartoo.com/oem/general-m ... 55404.html ih, al je jeftin. Jel ima negde za te pare da se nadje za z20net? |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |