Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

senzor temerature izduvnih gasova
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=125&t=30219
Stranica 1 od 1

Autoru:  djo [ 30 Jul 2014 21:50 ]
Tema posta:  senzor temerature izduvnih gasova

SENZORI TEMPERATURE
SENZOR TEMPERATURE IZDUVNIH GASOVA
Senzor temperature izduvnih gasova se nalazi na
cevi EGR-a i meri temperaturu izduvnih gasova.
Senzor temperature izduvnih gasova je povezan
na THG pin ECN-a.
Kada je EGR ventil otvoren
temperatura raste. Zbog porasta temperatura ECM zna da
je EGR ventil otvoren i da tu prolaz izduvne gasove

Rad ECT, IAT i EGR senzora temperature
Premda ovi senzori mere različite stvari, svi oni rade na isti način. Odsignala napona sa senzora
temperature ECM zna temperaturu. Kada se senzor temperature zagreva, napon opada. Opadanje
napona je prouzrokovano opadanjem otpornosti. Promena otpornosti prouzrokuje da se napon menja.
Senzor temperature se povezuje serijski sa otpornikom fiksne vrednosti.
ECM snabdeva kolo sa 5 volti
napona i meri promenu napona između otpornika fiksne vrednosti i senzora temperature.
Kada je senzor hladan, otpornost senzora je visoka i signal napona je visok. Kada se senzor zagreva
otpornost opada i napon opada. Uz pomć
naponskog signala ECM može da odredi temperaturu tečnosti usisnog vazduha i temperaturu izduvnih gasova.
Kraj mase senzora temperature je uvek na ECU-u, obično na pinu E2. Ti senzori se nazivaju termistori.
DIJAGNOSTIKA SENZORA TEMPERATURE
Strujni krugovi temperaturnih senzora se testiraju za:
- otvoren
-
zatvoren
-
na naponu koji koristi
-
otpornost senzora
Dijagnostički tester može da otkrije tip problema za otvoreno kolo (visoka otpornost) treba da očita mogućnost niske temperature. Za zatvoreno kolo (niska otpornost) treba da očita mogućnost visoketemperature. Svrha dijagnostičke procedure je izolovati i identifikovati senzor temperature u kolu
ECM-a.
Visoka otpornost u temperaturnom kolu prouzrokuje da ECM misli da je temperatura hladnija nego što
stvarno jeste. Na primer kada se motor zagreva ECT otpornost se smanjuje ali nepronađena ekstra-
otpornost u kolu može prouzrokovati neželjen signal napona veće vrednosti. Ovo se najverovatnije
može primetiti kada motor ima visoku radnu temperaturu. Signal je tada pomeren (povišen) na
temperatura/ otpornost skali (grafiku), ECT otpornost se menja veoma malo. Ekstra-otpornost na višoj
temperaturi može biti uzrok da ECM misli da je trenutna temperatura motora približno 20’F=30’F
hladnija od aktuelne temperature. Ovo može biti uzrok loših performasi, veće potrošnje i mogućeg
pregrevanja motora

elem posle duzeg uvoda
posto mi je senzor crko na (zafir1,9 cdti iz 2007) a novi je oko 250 evra
poceo sam da ga trazim na otpadima ali mi majstori uporno salju lambda sondu
da li neko ima sliku(semu) tog motora(tj katalizatora sa sondom na njemu) koju bih da posaljem
nekom "majstoru" na otpadu.


ili da izmaltretiram godzu da ga uslika :ok:

Autoru:  civid [ 01 Avg 2014 09:50 ]
Tema posta:  Re: senzor temerature izduvnih gasova

http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECT ... 1098573457

www.autopartoo.com/oem/general-motors/55355404.html

Autoru:  djo [ 01 Avg 2014 19:02 ]
Tema posta:  Re: senzor temerature izduvnih gasova

hvala civid :ots:

Autoru:  Godza [ 01 Avg 2014 21:34 ]
Tema posta:  Re: senzor temerature izduvnih gasova

Evo i od mene par slicica i gde se senzor nalazi :wink:



SlikaSlikaSlika

Autoru:  djo [ 02 Avg 2014 00:14 ]
Tema posta:  Re: senzor temerature izduvnih gasova

:ots: :postovanje:

Autoru:  Nesha [ 02 Avg 2014 10:15 ]
Tema posta:  Re: senzor temerature izduvnih gasova

civid je napisao:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECTRA-ZAFIRA-SAAB-93-1-9-CDTI-DPF-EXHAUST-TEMPERATURE-SENSOR-55355404-/371098573457

http://www.autopartoo.com/oem/general-m ... 55404.html



ih, al je jeftin. Jel ima negde za te pare da se nadje za z20net? :P

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/