U pitanju je zamena seta zupcastog kaisa, dva klizaca, spanera zupcastog kaisa, pumpe za vodu na x20xev motoru.
Ima jos motora koji su identicni za zamenu razvoda kao x22xe ili z22xe itd, ali sam stavio ova dva u naslov da ne bih pretrpavao naslovnu stranu.
Znaci prvo treba demontirati kuciste filtera i gumeno usisno crevo sa regulatorom protoka da ne bi smetalo prilikom rada, zatim aluminijumski nosac sa tri srafa 16 kljuc, popustiti PK kais a potom demontirati zastitnu plastiku razvodnog kaisa koji je prisrafljen sa tri srafa 10 kljuc.
Evo i par slika gde je mnogo bolje i lakse razumeti za one koji nisu vicni, rad za ovaj deo posla ne iziskije nekih vecih problema, ko nije radio ili nije vican ne treba da se upusta u ovakvu avanturu jer moze skupo da kosta.
Evo par slika:
1. motor x20xev
2.provera zupcenja bregastih osovina, pre demontaze sa alatom za blokiranje bregastih
3.radilica dovedena u gmt kao i provera repera i zareza
4.slika ovog spanera je izgled kako ne bi smelo da izgleda, jer je spaner tj, jezicak spanera otisao u levu stranu a samim tim je i zupcasti kais labav.
slika originalni set zupcastog razvoda
1. postavljen novi zupcasti kais
2. slika gde se vide i ostali delovi razvoda kao i pumpa za vodu koje je prdhodno ugradjena, stim sto pump ima samo jedan polozaj ugradnje i tu nema greske.
3. slika ako se dobro vidi, kako bi trebalo da stoji uredno nastelovan spaner zupcastog kaisa, on je i najbitniji u celoj stvari jer se steluje kontra od skazaljke na satu i ima dva podeoka tj, zareza, kada je koriscen kais (polovan) i kada je kao u ovom slucaju nov. Znaci ovde smo stavili na zarez gde pise nov.
Prilikom montaze zupcastog kaisa ustanovili smo da je pukao i gornji nosac, neko je zove koska samo ne znam zasto, pa smo i njega zamenili, sto nam je u ovom slucaju trebalo vise vremena jer je smetao deo cevi plinskog uredjaja, inace zamena nosaca je bukvalno 5min posla.
1. nov nosac
2.stari nosac
3.slika gde se nalazi nosac
To bi bilo ukratko o zameni seta zupcastog razvoda, i jos jednom da napomenem kod zupcenja motora znaci kada se sve poklopi sa zarezima i bregasta i radilica tj, dovede se na paljenje, najbitnije je da se kvalitetno nasteluje spaner znaci kontra od skazaljke na satu se steluje spaner do natpisa new belt, potom radilicu okrenete u pravcu okretaja motora kljucem u ovom slucaju 17gedora za 360 stepeni da spaner automatski zategne kais, zatim ponovo doterate na paljenje da bi ste proverili da li je spaner dobro nategao kais.
Ako je kais i dalje labav tj, spaner nije dovoljno nastelovan postupak ponovite jos jednom dok niste sigurni da je dobro nastelovan razvod.